MH-17 en oorlog Rusland en VS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:41

Ik sta er niet raar van te kijken als het tot oorlog komt. Wij gaan sowieso een 3e wereldoorlog meemaken, daar ben ik van overtuigd. De main stream media volg ik al tijden niet meer, want die geeft alleen verkeerde informatie af. We krijgen toch niet te horen wat er werkelijk speelt, maar Amerika speelt er een smerige rol in mee. Ik denk nog steeds dat ze Rusland uit hun tent proberen te lokken. Ik zeg hier niet mee dat ik pro russisch ben, maar ik geloof ook zeker niet alles wat nu op het bord richting Rusland word gegooid.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 14:54

tamary schreef:
Gifgas. Een soort damp/mist die giftig is bij inademing/contact met de huid en speciaal zo gemaakt dat het niet opstijgt en dus zo lang mogelijk op een hoogte blijft hangen waar mensen/dieren er mee in contact komen.

oh, nog enger, biij een kernbom ben je in een klap dood, maar dit?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:02

RedRoses schreef:
tamary schreef:
Gifgas. Een soort damp/mist die giftig is bij inademing/contact met de huid en speciaal zo gemaakt dat het niet opstijgt en dus zo lang mogelijk op een hoogte blijft hangen waar mensen/dieren er mee in contact komen.

oh, nog enger, biij een kernbom ben je in een klap dood, maar dit?

Invloedssfeer van een kernbom is veel groter dan enkel het gebied waar het neerkomt (nog afgezien van een groter bereik dan een bom met gifgas). Gifgas vervliegt/breekt af en het gebied is vervolgens veilig. Het is bv in WOI/II wel gebruikt en daar konden mensen een dag later zeker al veilig doorheen. Tsjernobyl is nog steeds niet veilig en het dodental staat inmiddels al op 1 miljoen (al wil de overheid dat niet toegeven). Naweën van Hiroshima zijn ook lang voelbaar geweest (als ze inmiddels al over zijn).

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 15:11

oh, wat heftig dat de mensen van Hiroshima bijv. nog uit moeten kijken...
Waarom doen mensen toch zulke dingen. Alsof wij burgers er iets aan kunnen doen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: MH-17 en oorlog Rusland en VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:41

Sja, in een oorlog zijn er alleen maar verliezers, uiteindelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:44

TS,
nou nee hoor, zijn nog steeds aanwezig. Zal ook nooit overgaan totdat de generatie die daar mee besmet is geraakt niet meer leeft en hun nazaten er ook niet meer zijn of bewust/onbewust niet aan koters zijn begonnen.

Waarom mensen zulke dingen doen. Vraag me dat nog steeds af.
Iets wat is meegenomen nadat we het Hof van Eden uitgegooid zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:48

Als we kijken naar onze naaste verwanten, de Chimps en Gorilla's die ruziën ook wat af.
Alleen de Bonobo's maken geen ruzie. Vraag me af hoe dat komt? O:)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:30

Morganlefay schreef:
TS,
nou nee hoor, zijn nog steeds aanwezig. Zal ook nooit overgaan totdat de generatie die daar mee besmet is geraakt niet meer leeft en hun nazaten er ook niet meer zijn of bewust/onbewust niet aan koters zijn begonnen.

Waarom mensen zulke dingen doen. Vraag me dat nog steeds af.
Iets wat is meegenomen nadat we het Hof van Eden uitgegooid zijn.

Ioniserende straling is gevaarlijk als je zwanger bent, omdat het de celdeling beinvloed (voornamelijk in vroeg stadium vd zwangerschap). Maar als je bv Hiroshima hebt overleefd, of Tjernobyl en je raakt later zwanger, op een veilige plek, dan heeft dit geen invloed op de foetus. Je hebt geen hogere kans om een "ongelukkig" kindje te krijgen dan in normale omstandigheden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:41

Morganlefay schreef:
Als we kijken naar onze naaste verwanten, de Chimps en Gorilla's die ruziën ook wat af.

Net alsof de mens hét misbaksel is van de natuur. In zekere zin ja, maar in elk diersoort zijn wel rotte appels. Worden zat agressieve honden afgemaakt, ja die honden worden ook niet zo geboren. Maar (ik noem iets) Volkert van der G was ook niet geboren met het idee om Fortuyn te vermoorden. Meestal combi van eigenschappen en omgeving.

Een mens is daardoor sneller slecht. Wij hebben een complexere manier van communiceren waardoor er veel informatie kan worden overgedragen. Zo worden ideeën van mens op mens gedeeld en zullen meer mensen zich gaan gedragen naar maatstaven die in een moderne maatschappij niet worden geaccepteerd.

Kijk maar naar de seperatisten. Zij groeien door middel van communicatie. En ironisch genoeg, de enige manier om een oorlog te voorkomen is ook door communicatie in de politiek. Tevens, is de 'bad site' altijd in de minderheid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:55

Danique_G schreef:
Morganlefay schreef:

Net alsof de mens hét misbaksel is van de natuur. In zekere zin ja, maar in elk diersoort zijn wel rotte appels. Worden zat agressieve honden afgemaakt, ja die honden worden ook niet zo geboren. Maar (ik noem iets) Volkert van der G was ook niet geboren met het idee om Fortuyn te vermoorden. Meestal combi van eigenschappen en omgeving.

Een mens is daardoor sneller slecht. Wij hebben een complexere manier van communiceren waardoor er veel informatie kan worden overgedragen. Zo worden ideeën van mens op mens gedeeld en zullen meer mensen zich gaan gedragen naar maatstaven die in een moderne maatschappij niet worden geaccepteerd.

Kijk maar naar de seperatisten. Zij groeien door middel van communicatie. En ironisch genoeg, de enige manier om een oorlog te voorkomen is ook door communicatie in de politiek. Tevens, is de 'bad site' altijd in de minderheid..

Mijn ingang was iets anders.
Bij de Bonobo's hebben de vrouwtjes het voor het zeggen.
Heb laatst op de BRT Vranckx zitten kijken die door Mali reisde om te ervaren wat oorlog met de gewone bevolking doet.
Viel van mijn stoel van verbazing om uit de mond van een Islamitisch stamoudste te horen dat hij liever zag dat de vrouwen het voor het zeggen hebben omdat ze conflicten op een andere niet agressieve manier oplossen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 01:04

Ingrid_92 schreef:
Zit nu de uitzending terug te kijken, indrukwekkend... en ongelooflijk triest.

Misschien een domme vraag, maar ik vraag me af hoe ze kunnen weten dat de lichamen/stoffelijke resten die nu naar Nederland gebracht zijn ook daadwerkelijk van Nederlanders zijn? Want ik begreep dat de identificatie nog moet plaatsvinden en dat dat soms weken of maanden kan duren. Of is er in zoverre al wel onderzoek gedaan dat ze hebben kunnen vaststellen dat de lichamen die ze naar Nederland gebracht hebben ook daadwerkelijk onze landgenoten zijn?

Dat weten ze niet want iedereen komt naar nederland

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 01:11

Mijn opa overleden in 1990 zei al er komt een derde wereldoorlog maar dat wil niet zeggen dat wij daar dan bij betrokken zullen zijn dat waren we bij de eerste ook niet.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 01:23

Nee, maar dat kwam omdat Nederland het geluk had dat ze niet "in de weg stonden" en dat Nederland best belangrijk was omdat ze allerlei belangrijke producten aan Duitsland leverden.

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:47

heidy_wilco schreef:
Nee, maar dat kwam omdat Nederland het geluk had dat ze niet "in de weg stonden" en dat Nederland best belangrijk was omdat ze allerlei belangrijke producten aan Duitsland leverden.

Klopt helemaal. Fokker is hier groot door geworden en na de oorlog hebben we asiel verleend aan de Duitse Keizer. In de 2de WW hadden we dat geluk niet en nu ook niet meer gezien de vast gelegde banden zoals in de NATO.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:38

Interessant topic. Ik denk niet dat het tot een wereldoorlog zal komen maar ik ben toch wel bang door alles wat er gebeurt..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:39

Radionx schreef:
heidy_wilco schreef:

Klopt helemaal. Fokker is hier groot door geworden en na de oorlog hebben we asiel verleend aan de Duitse Keizer. In de 2de WW hadden we dat geluk niet en nu ook niet meer gezien de vast gelegde banden zoals in de NATO.

Maar Fokker had de fabriek ook in Duitsland :) Duitsland hield Nederland gewoon liever bevriend. Ook niet onbelangrijk is de strategische ligging die Nederland heeft ivm. de zee en GB. Nu zaten wij nog tussen deze twee landen, wat voor vooral Duitsland erg fijn was.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:42

Aranel schreef:
Interessant topic. Ik denk niet dat het tot een wereldoorlog zal komen maar ik ben toch wel bang door alles wat er gebeurt..

Uiteindelijk zal de bom een keer barsten en komt er een Derde Wereldoorlog. Maar laat er je leven niet door beïnvloeden, daarmee zit je alleen maar jezelf dwars!

Ik vind het wel ongelooflijk trouwens... 100 jaar naar de start van de Eerste Wereldoorlog en 96 en 69 jaar na de woorden "Dit mag nooit meer gebeuren", liggen zoveel landen nu met elkaar in de kling...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:30

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:35

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:21

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:27

Interessant topic!
Zelf ben ik ook heel erg benieuwd hoe dit uiteindelijk gaat aflopen.. Helemaal ironisch als je bedenkt dat vandaag de dag precies 100 jaar geleden de eerste aanval van Duitsland tegen België begon (in het kader van Wereldoorlogen).
Verschillende sancties binnen de handel zijn er al genomen vanuit Rusland en de Westerse landen.

Wellicht zal deze vliegramp de geschiedenisboeken in gaan als een van de directe aanleidingen van een nieuwe oorlog tussen Westerse landen en Rusland.

Voor een soortgelijke Koude Oorlog is het te laat aangezien Oekraine en Rusland al in een strijd verwikkelt zijn waarin je Oekraine als een soort van Westen kan beschouwen tegen het Oosten omdat zij Europees georienteerd zijn.

Dit topic blijf ik als Geschiedenis en Maatschappijleer docent graag volgen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 00:45

Als je denkt dat dit echt alleen rusland - oekraïne is heb je een paar zaken gemist.

Motivatie voor dit hele gebeuren : petrodollar zo lang mogelijk overeind houden, de wolfowitz doctrine is nieuw leven in geblazen (Rusland wordt daar specifiek in genoemd, maar voor China geldt dit net zo goed)
Citaat:
Our first objective is to prevent the re-emergence of a new rival, either on the territory of the former Soviet Union or elsewhere, that poses a threat on the order of that posed formerly by the Soviet Union. This is a dominant consideration underlying the new regional defense strategy and requires that we endeavor to prevent any hostile power from dominating a region whose resources would, under consolidated control, be sufficient to generate global power.

Dit is het origineel, het is later herschreven, maar dit is wel hoe er nu gehandeld wordt.

Meer hier over (klik ook op de link, zat interessante artikelen over dit onderwerp):
http://www.paulcraigroberts.org/2014/07 ... g-roberts/
Citaat:
On July 24 Dempsey told the Aspen Security Forum
<knip>
Here are Dempsey’s words: “You’ve got a Russian government that has made a conscious decision to use its military force inside another sovereign nation to achieve its objectives. It’s the first time since 1939 or so that that’s been the case. They clearly are on a path to assert themselves differently not just in Eastern Europe, but Europe in the main, and towards the United States.”

Washington’s view that the world is its oyster is so ingrained that neither Dempsey nor his upper echelon audience at the Aspen Forum noticed the absurdity of his statement. Washington and the brainwashed US population take if for granted that the “exceptional, indispensable nation” is not limited in its actions by the sovereignty of other countries.

Washington takes for granted that US law prevails in other countries over the countries’ own laws–just ask France or Switzerland, that Washington can tell foreign financial institutions and corporations with whom they can do business and with whom they cannot–just ask every country and company prevented from doing business with Iran, that Washington can invade any country whose leader Washington can demonize and overthrow–just ask Iraq, Honduras, Libya, Serbia, and so forth, and that Washington can conduct military operations against peoples in foreign countries, such as Pakistan and Yemen, with which Washington is not at war.

All of this is possible, because Washington has claimed the title from Israel of being “God’s Chosen People.” Of course, Israel’s loss of the title has not stopped Israel from acting the same way.

Of heel kort en simpel samengevat : iedereen die daar woont waar wij grondstoffen willen hebben heeft recht op onze wetten, cultuur en dollars of zij dat nu willen of niet.

Gelazer nu in oost-oekraïne blijft ook zo ernstig omdat er schalie-gas zit. De lokale bevolking heeft de winning er van geblokkeerd (verstandig, want het kost je je drinkwater en je landbouwgrond. Oekraïne heet niet voor niets de graanschuur van europa). En ook hier heeft Amerika een vinger in de pap, het bedrijf dat de rechten heeft om daar te boren is van de zoon van J. Biden.
Poroschenko is heel erg van 2 gezichten (of om indianen term te gebruiken : spreekt met gespleten tong) aan de ene kant meer autonomie beloven en aan de andere kant gewoon doorgaan met het platbombarderen van hele dorpen en infrastructuur.

Berichten van vandaag :
(voor mij oud nieuws, maar dat het nu bevestigd wordt is gezien de situatie opmerkelijk)
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... aine.dhtml
De soldaten daar zelf zijn ook niet blij met hun regering.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/On ... over.dhtml

Russische visie over hoe en wat in o.a. oost-oekraïne:

Bevolking is tegen mobilisatie en wil gewoon vrede.

Daarbij heeft EU/US al lang geleden zijn woord aan Rusland gebroken. Bij de hereninging van beide Duitslanden is er beloofd dat de NAVO geen centimeter verder oostwaarts zou gaan in ruil voor toestemming van Rusland voor de hereniging. We weten waar de grens van de NAVO lidstaten inmiddels ligt. En ook nu is US weer aan het rotzooien om Oekraïne linksom of rechtsom daar onderdeel van te maken.

Hoe meer ik zie van dit hele verhaal hoe meer afstand ik moet nemen om niet knettergek te worden en hoe somberder ik de kansen voor Europa in zie. Zeker als het om vrede gaat, maar ook om het welzijn van de burgers hier. Over de welvaart zal ik het niet hebben, die is gezien de groeiende tekorten aan benodigde grondstoffen niet houdbaar.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 01:05

Dat zijn de achterliggende berichten en artikelen die als fundament voor de huidige situatie fungeren...
Onwijs interessant om te lezen/bekijken.

Na aanleiding van je post moest ik gelijk denken aan dit artikel @tamary
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/627423-g7 ... de-g8.html

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 01:11

maximee schreef:
Na aanleiding van je post moest ik gelijk denken aan dit artikel @tamary
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/627423-g7 ... de-g8.html

Beangstigend dat itt tot de vorige oorlogen en (potentieel) internationale conflicten er veel minder tot sommigen zeggen zelfs geen echte dialoog tussen USA en Rusland is. Terwijl dat tijdens bv de Cubacrisis wel zo was. Juist het in gesprek blijven voorkomt dat de boel klapt en dat wordt hier aan alle kanten geblokkeerd.