Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Smee__ schreef:Ik heb verder niet alle 8 de pagina's doorgelezen, alleen de OP. Maar ik denk dat het begon als een tegenreactie op de vele reclames waar hele dunne (en vooral gephotoshopte) vrouwen worden gebruikt, terwijl de gemiddelde vrouw er echt niet zo perfect uitziet. Maar ik vind ook dat het nu een beetje doorslaat naar de andere kant, waar inderdaad overgewicht haast wordt geprezen. Te dun is niet goed, maar te dik ook niet. Er zou door media niet zo'n druk op moeten worden gelegd, er is altijd nog de gouden middenweg
Brainless schreef:@Nessah
Die meiden hebben ook een gezond gewicht en toen ik die leeftijd had, had ik ook maatje 28/29 van spijkerbroek.
Maar nu 25 jaar verder, 3 kids en in de overgang... zijn mijn lichamelijke verhoudingen sterk veranderd.
Lara_Silver schreef:Sorry, maar je kunt objectief zien dat deze vrouwen niet hun ideale gewicht hebben. Zoals ik al zei, dat maakt hun niet minder, zeker niet als ze zich op deze manier accepteren. Maar deze plaatjes promoten als zijnde normaal, is hetzelfde als anorexiamodellen promoten, het is allebei fout. En ik denk dat men zich ook verkijkt op de hoeveelheid kritiek die (te) dunne mensen te verwerken krijgen, dat is namelijk ook een flinke hap. Het verhaaltje gaat op voor beide uitersten. Echter, zouden dit soort plaatjes nu juist over te dunne mensen gaan, die beweren dat vollere vrouwen geen echte vrouwen zijn, kijk dan maar eens hoe de hel los barst.
Nessah schreef:Brainless schreef:@Nessah
Die meiden hebben ook een gezond gewicht en toen ik die leeftijd had, had ik ook maatje 28/29 van spijkerbroek.
Maar nu 25 jaar verder, 3 kids en in de overgang... zijn mijn lichamelijke verhoudingen sterk veranderd.
Ze zijn van dezelfde leeftijd als de meiden van Dove..( 25 t/m 30 jaar expres daarom dit plaatje gekozen)
Brainless schreef:Met 31 had ik 3 kids, rug gebroken, in de overgang.. daar veranderd je lichaam gewoon van.
Of je wilt of niet, helaas gaat dat vanzelf![]()
Toen ik 26 was had ik maatje 36 en woog 55 kilo (bij 1,72).
Nu ben ik 11 kilo zwaarder, de verhoudingen (vetopslag) is veranderd waardoor ik nu maatje 40/42 heb.
Ik heb helaas niet meer het figuur van een 20/25 jarige, maar daar verander ik (zonder plastische chirurgie) niets meer aan.
PortRoyal schreef:Het gaat allemaal om uitstraling. Ik heb genoeg vrouwen gezien/ gekend die er "perfect" uitzagen maar een uitstraling en karakter hadden om op te kotsen, doe mij dan maar een te mager of te dik persoon die lief leuk en aardig is, dat is waar het uiteindelijk om gaat en maakt een mens aantrekkelijk.
Rocamor schreef:Cyella schreef:@Rocamor, dat is wat ik bedoel. Jij neemt je verantwoordelijkheid. Dat genetische- en biologische factoren je tegenhouden maakt in zo'n situatie niet uit. Ik heb het over mensen die zich maar dik laten worden en er vervolgens niks aan doen uit gemak. In jouw situatie vind ik dat je heel goed gehandeld hebt, en heel knap dat je het zo lang volgehouden hebt. Denk dat veel mensen -ongeacht het resultaat- een voorbeeld aan je kunnen nemenHet enige waar ik op stamp is om gewoon verantwoordelijk met voedsel én je lichaam om te gaan. En dan heb ik het net zo goed -zoals in mijn vorige post vermeld- over chemicaliën. Ik denk dat er nog té veel calorieën geteld worden, maar te weinig chemicaliën geteld worden.
Maar helaas kan men dat aan mijn buitenkant niet zien, hoeveel ik doe en hoeveel ik laat. En ik snap heel goed dat dat twee kanten op werkt, want je kunt dat ook niet zien aan een slank / mager persoon.
Ik ben ook van mening dat me nog teveel kijkt naar de calorieen, de maten en de nummertjes en te weinig naar de persoon die erachter zit.
Nessah schreef:Dove is niet de enige die dit soort reclames maakt, ik pakte echter het grootste merk eruit. Vervolgens gaat het nu ineens over Dove..
Het ging mij om het feit dat je in reclames steeds meer vollere ( voor ik weer zeg dikkere en iedereen het persoonlijk opvat.) dames ziet en er dan dingen bij staan van "Echte vrouwen' "Wat een schoonheid" dat soort dingen.. Dat vind ik weldegelijk het promoten van volle vrouwen en ik vind dat geen goede ontwikkeling.
Nog wat voorbeelden, maar nogmaals internet staat er mee vol:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 41-ajYi9gg
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 84Z8imGFcA
Citaat:Waar ik over val is gewoon het feit dat er zoveel mensen met overgewicht zijn die er niks aan doen.
vencedor schreef:Prima dat je blij bent met je rondingen maar om dan meteen af te geven op dunne mensen zegt mij toch dat ze zelf ook niet helemaal tevreden zijn... anders hoef je een ander niet af te fikken om.er zelf beter door te lijken. Dus wie houden ze voor de gek?
hyppolyte schreef:Citaat:Waar ik over val is gewoon het feit dat er zoveel mensen met overgewicht zijn die er niks aan doen.
Dat an sich is al een oordeel. Ik ken eigenlijk vrijwel niemand die dik is en er niets aan probeert te doen en zich willens en wetens volpropt, sterker nog, de meesten zijn er constant mee bezig om maar weet af te vallen, op gewicht te blijven etc.
Nessah schreef:juleke schreef:Goed dat jij trots bent op jouw lichaam maar andere (vollere) vrouwen hebben ook dat recht om trots te zijn op hun lichaam.
En waar zeg ik dat dat niet mag? Waar zeg ik dat dikkere mensen zich zelf lelijk moeten vinden?? Lees mijn laatste zin eens van de OP...
Ik zég alleen waarom die reclames/plaatjes met die teksten een nieuwe hype lijken te zijn.. Lees mijn vorige post maar even.
tammiebels schreef:De BMI tussen de 20 en 25 is toch een gezond gewicht maar als je nou iemand op de 20 hebt en iemand op de 25, daar zal in aangezicht toch een groot verschil in zitten