Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:15

Ga er maar van uit dat in de Playboy ook een hele hoop wordt gePhotoshopt. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:16

@Nessah
Die meiden hebben ook een gezond gewicht en toen ik die leeftijd had, had ik ook maatje 28/29 van spijkerbroek.
Maar nu 25 jaar verder, 3 kids en in de overgang... zijn mijn lichamelijke verhoudingen sterk veranderd.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 14-07-14 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik heb niet alles gelezen en wat te dik of te dun is is relatief... daar zijn de meningen over verdeeld en dat is prima.

Waar ik persoonlijk erg moe van wordt zijn dergelijke plaatjes als in de OP, of van die vergelijkingen met botjes en 'echte' vrouwen en 'echte' mannen etc.

Je moet zelf tevreden zijn met je eigen lichaam, of dat nou 'dun' of 'dik' is, maakt geen fluit uit... maar laat iedereen gewoon in z'n waarde.

Waarom zou een vrouw met rondingen een 'echte' vrouw zijn, en een dame met maatje '0' is dan geen echte vrouw? En een man die op een maatje '0' valt is een hond omdat hij op een 'bot' valt?

Tegenwoordig kent de media ook fitshaming... Mensen die gezond eten, flink sporten etc. om in het lichaam te zitten waar zij zich gelukkig bij voelen krijgen opmerkingen waarin ze flink omlaag worden gehaald want ze zouden anorexia hebben etc.

Ik word daar echt moe van, wees tevreden met jezelf welke maat je ook hebt en als je ontevreden bent moet je er wat mee doen... maar laat vooral iedereen in z'n waarde en dat geld natuurlijk beide kanten op.

Ik zie alleen nooit dergelijke plaatsen verspreid worden door dames met een maatje '0'... kan aan mijn kringen liggen, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen :)

*Heb expres voor maatje '0' gekozen om een slanke griet mee aan te duiden want zoals ik al zei, wat te dun of te dik is is relatief.

kwita

gelukkig in eigen vel ? gelukkig wel!.
als je geluk afhangt van je maat ben je te betreuren en ja er moeten hier helaas wel wat kilo's af maar echt mager/dun kan ik niet worden zo is mijn bouw niet. -O-
En van heel veel mensen niet! *\o/*

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 13:16

Smee__ schreef:
Ik heb verder niet alle 8 de pagina's doorgelezen, alleen de OP. Maar ik denk dat het begon als een tegenreactie op de vele reclames waar hele dunne (en vooral gephotoshopte) vrouwen worden gebruikt, terwijl de gemiddelde vrouw er echt niet zo perfect uitziet. Maar ik vind ook dat het nu een beetje doorslaat naar de andere kant, waar inderdaad overgewicht haast wordt geprezen. Te dun is niet goed, maar te dik ook niet. Er zou door media niet zo'n druk op moeten worden gelegd, er is altijd nog de gouden middenweg ;)

Inderdaad, ook die reclames waar de nadruk wordt gelegd op dun zijn vind ik niet goed. Het mooiste zou zijn een reclame campagne waar alles gebruikt wordt. Zonder nadruk op één iets.

H&M doet dat al een beetje, mensen gebruiken met sproeten of een spleet tussen de tanden. Want nogmaals, iedereen kan mooi zijn dat hoeft niet ten koste te gaan van iemand die anders is. Dáár ging het me om, en mij viel de ontwikkeling op van vollere dames, vandaar dat onderwerp.. Al blijkt dat nog al gevoelig te liggen dus ik had beter de playboy ofzo kunnen nemen als voorbeeld misschien

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 13:17

Brainless schreef:
@Nessah
Die meiden hebben ook een gezond gewicht en toen ik die leeftijd had, had ik ook maatje 28/29 van spijkerbroek.
Maar nu 25 jaar verder, 3 kids en in de overgang... zijn mijn lichamelijke verhoudingen sterk veranderd.

Ze zijn van dezelfde leeftijd als de meiden van Dove.. :) ( 25 t/m 30 jaar expres daarom dit plaatje gekozen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:23

Lara_Silver schreef:
Sorry, maar je kunt objectief zien dat deze vrouwen niet hun ideale gewicht hebben. Zoals ik al zei, dat maakt hun niet minder, zeker niet als ze zich op deze manier accepteren. Maar deze plaatjes promoten als zijnde normaal, is hetzelfde als anorexiamodellen promoten, het is allebei fout. En ik denk dat men zich ook verkijkt op de hoeveelheid kritiek die (te) dunne mensen te verwerken krijgen, dat is namelijk ook een flinke hap. Het verhaaltje gaat op voor beide uitersten. Echter, zouden dit soort plaatjes nu juist over te dunne mensen gaan, die beweren dat vollere vrouwen geen echte vrouwen zijn, kijk dan maar eens hoe de hel los barst.

Ik ben het helemaal met je eens, maar laten we wel wezen; het gaat hier om RECLAME. We worden verleid om zoveel mogelijk te kopen van de producten van Dove.

Als ik zie hoe de reclame van bepaalde schoonmaakmiddelen is; beetje spul A op je wasbak, doekje erlangs en je wasbak glimt, huisvrouw blij, man is gelukkig enz enz enz.
Ik weet niet of jullie wel eens een chocolade-ijsje op je nieuwe spierwitte t-shirt hebben laten vallen? Ik wel :j en die vlek gaat er echt niet uit zoals in de reclame beloofd wordt :n .

Volgens mij hebben de hier genoemde reclames over "stevige, gevulde, gezonde of ongezonde" dames helemaal niets met promoten van overgewicht te maken. De dunne modellen hebben niets met het promoten van ondergewicht te maken.

Het enige waar dit soort reclame voor dient is; VERKOPEN *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* .

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:24

Nessah schreef:
Brainless schreef:
@Nessah

Ze zijn van dezelfde leeftijd als de meiden van Dove.. :) ( 25 t/m 30 jaar expres daarom dit plaatje gekozen)

Met 31 had ik 3 kids, rug gebroken, in de overgang.. daar veranderd je lichaam gewoon van.
Of je wilt of niet, helaas gaat dat vanzelf :P

Toen ik 26 was had ik maatje 36 en woog 55 kilo (bij 1,72).
Nu ben ik 11 kilo zwaarder, de verhoudingen (vetopslag) is veranderd waardoor ik nu maatje 40/42 heb.
Ik heb helaas niet meer het figuur van een 20/25 jarige, maar daar verander ik (zonder plastische chirurgie) niets meer aan.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:25

Het gaat allemaal om uitstraling. Ik heb genoeg vrouwen gezien/ gekend die er "perfect" uitzagen maar een uitstraling en karakter hadden om op te kotsen, doe mij dan maar een te mager of te dik persoon die lief leuk en aardig is, dat is waar het uiteindelijk om gaat en maakt een mens aantrekkelijk.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 13:26

Brainless schreef:
Met 31 had ik 3 kids, rug gebroken, in de overgang.. daar veranderd je lichaam gewoon van.
Of je wilt of niet, helaas gaat dat vanzelf :P

Toen ik 26 was had ik maatje 36 en woog 55 kilo (bij 1,72).
Nu ben ik 11 kilo zwaarder, de verhoudingen (vetopslag) is veranderd waardoor ik nu maatje 40/42 heb.
Ik heb helaas niet meer het figuur van een 20/25 jarige, maar daar verander ik (zonder plastische chirurgie) niets meer aan.

Maar ik zeg toch ook niks over jou, of wie dan ook persoonlijk? Je hoeft je niet naar mij te verantwoorden hoe het komt dat je bent zoals je bent. :) Ik heb het over de manier van reclame maken en de manier van plaatjes verspreiden over social media, dat ik dat geen fijne ontwikkeling vind.. :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 13:29

PortRoyal schreef:
Het gaat allemaal om uitstraling. Ik heb genoeg vrouwen gezien/ gekend die er "perfect" uitzagen maar een uitstraling en karakter hadden om op te kotsen, doe mij dan maar een te mager of te dik persoon die lief leuk en aardig is, dat is waar het uiteindelijk om gaat en maakt een mens aantrekkelijk.

Huh? Daar gaat deze discussie toch niet over? Ik ken zat mensen die onwijs aantrekkelijk zijn, ongeacht welke maat. En wat is perfect eruit zien? Een maatje meer kan er als nog perfect en knap uitzien als het aan mij ligt? Ik vind alleen het promoten er van iets om over na te denken, omdat er steeds negatiever gedaan word naar slanke mensen toe en dat dat een soort door de beugel kan. Dat dat in ontwikkeling is over social media dát vind ik niet goed.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:35

Rocamor schreef:
Cyella schreef:
@Rocamor, dat is wat ik bedoel. Jij neemt je verantwoordelijkheid. Dat genetische- en biologische factoren je tegenhouden maakt in zo'n situatie niet uit. Ik heb het over mensen die zich maar dik laten worden en er vervolgens niks aan doen uit gemak. In jouw situatie vind ik dat je heel goed gehandeld hebt, en heel knap dat je het zo lang volgehouden hebt. Denk dat veel mensen -ongeacht het resultaat- een voorbeeld aan je kunnen nemen ;) Het enige waar ik op stamp is om gewoon verantwoordelijk met voedsel én je lichaam om te gaan. En dan heb ik het net zo goed -zoals in mijn vorige post vermeld- over chemicaliën. Ik denk dat er nog té veel calorieën geteld worden, maar te weinig chemicaliën geteld worden.

Maar helaas kan men dat aan mijn buitenkant niet zien, hoeveel ik doe en hoeveel ik laat. En ik snap heel goed dat dat twee kanten op werkt, want je kunt dat ook niet zien aan een slank / mager persoon.

Ik ben ook van mening dat me nog teveel kijkt naar de calorieen, de maten en de nummertjes en te weinig naar de persoon die erachter zit.

Ik zeg toch ook dat ik niet oordeel over dikke mensen. Waar ik over val is gewoon het feit dat er zoveel mensen met overgewicht zijn die er niks aan doen. Als je een heel leuk persoon bent zal mij het wat boeien waarom je dik bent. Zoals ik al heel vaak heb gezegd: het gaat me om het principe. Als een dik iemand op straat langsloopt zal ik die echt niet anders aankijken dan iemand die normaal is. Hetzelfde geldt voor mensen met ondergewicht, want ook dat is niet gezond ;)

Helaas zijn er nog altijd oppervlakkige mensen die wél oordelen. Je weet nooit in wat voor een situatie iemand zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:37

Nessah schreef:
Dove is niet de enige die dit soort reclames maakt, ik pakte echter het grootste merk eruit. Vervolgens gaat het nu ineens over Dove..

Het ging mij om het feit dat je in reclames steeds meer vollere ( voor ik weer zeg dikkere en iedereen het persoonlijk opvat.) dames ziet en er dan dingen bij staan van "Echte vrouwen' "Wat een schoonheid" dat soort dingen.. Dat vind ik weldegelijk het promoten van volle vrouwen en ik vind dat geen goede ontwikkeling.

Nog wat voorbeelden, maar nogmaals internet staat er mee vol:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 41-ajYi9gg
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 84Z8imGFcA

Ik snap wat je bedoeld, door meer van dit soort reclame te maken gaan mensen nog denken dat overgewicht normaal is. En er smoesjes voor gebruiken dat het in is. Terwijl het gewoon gevaarlijk is.
En er iets aangedaan moet worden. Overgewicht maar ook ondergewicht is niet normaal en ik vindt persoonlijk dat je om je gezondheid er iets aan moet gaan doen.

Maar ik vindt de vrouwen van dove nog wel mee vallen. Ik denk 5 a 8 kilo lichter misschien er net iets mooier uit zien maar ik vindt dit geen overgewicht. Ik vindt maat 42 ook geen overgewicht. Dat valt meer in de categorie stevig.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:38

Ts, ik vind in geen geval dat jij verkeerde uitlatingen doet. Ieder zijn mening. Betreffende de reclames...ik geloof dat het eerder is gezegd. Je hebt nou eenmaal verschillende soorten mensen met verschillende soorten maten. Waar dit door komt maakt helemaal niets uit. Ik vind wel dat je deze verschillende soorten mensen allemaal mag laten zien. Dus de slanke en de dikkere. Iedereen kan dan gewoon hun mening hebben over of het wel of niet kan. De dames uit de dove reclame vind ik persoonlijk helemaal niet dik en ik denk dat ze volgens de BMI ook geen overgewicht hebben. Maar de slanke personen vind ik meestal ook niet te slank. De BMI tussen de 20 en 25 is toch een gezond gewicht maar als je nou iemand op de 20 hebt en iemand op de 25, daar zal in aangezicht toch een groot verschil in zitten en toch zijn ze beide gezond. Om nou te zeggen dat iemand van BMI 25 niet gebruikt kan worden in reclames of dat iemand van BMI 20 niet gebruikt kan worden vind ik te ver gaan...waarom niet beide

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:40

Ik denk dat het toch nog steeds een tegenbeweging is om van die ongezonde voorbeelden af te komen, de manier waarop is misschien niet tactisch, maar dat is de media nooit. Het promoten van curves vind ik prima, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van anderen.

Afbeelding

Anoniem

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:41

@Hyppolyte, amen!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:42

Citaat:
Waar ik over val is gewoon het feit dat er zoveel mensen met overgewicht zijn die er niks aan doen.

Dat an sich is al een oordeel. Ik ken eigenlijk vrijwel niemand die dik is en er niets aan probeert te doen en zich willens en wetens volpropt, sterker nog, de meesten zijn er constant mee bezig om maar weet af te vallen, op gewicht te blijven etc.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:43

Van dat plaatje vind ik linksboven toch echt gewoon een mooi, normaal, en zelfs imo correct lijf hebben.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:44

Deze actrice (Christina Hendricks) laat net als oa Marilyn Monroe zien dat gewicht echt niets te maken heeft met hoe aantrekkelijk iemand is.
Ze straalt sexappeal en zelfvertrouwen uit en dat is waar het om draait, niet om hoe veel kilo de weegschaal aan geeft, of wat voor lichaamstype je hebt.
Als meer mensen dit zouden gaan beseffen dan zouden plaatjes zoals in de OP niet nodig zijn en is er niemand die zich slecht hoeft te voelen over zijn/haar figuur..

Afbeelding

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:51

vencedor schreef:
Prima dat je blij bent met je rondingen maar om dan meteen af te geven op dunne mensen zegt mij toch dat ze zelf ook niet helemaal tevreden zijn... anders hoef je een ander niet af te fikken om.er zelf beter door te lijken. Dus wie houden ze voor de gek?

Iets in deze strekking wilde ik inderdaad ook typen. :)

Heb zelf ook een slank en sportief lijf, maar puur omdat ik mij daar het lekkerst in voel. Ik vind opmerkingen van vollere mensen dan ook reuze irritant op het moment dat ik bijvoorbeeld een gebakje oid over sla. Ja ik kan dat gebakje idd wel hebben, maar ik heb er soms gewoon geen ZIN in. Net alsof slank zijn je verplicht om alles maar mee te eten. :O

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:51

Ik snap je punt wel TS. Naar mijn mening wordt het tegenwoordig iets té normaal om overgewicht te hebben (begrijp me niet verkeerd, ik heb het zelf ook ;) ). Ik vind dan ook dat veel plaatjes uit je OP teveel proberen 'goed te maken'. Ze geven mij een 'blijf maar lekker met je gat op de bank zitten, want je bent goed zoals je bent' idee. Hartstikke goed om vrouwen te stimuleren dat ze tevreden moeten zijn met zichzelf, maar de 'curves' waar over gesproken wordt, wordt door menig vrouw een beetje uit z'n verband getrokken. Voor mij hebben we het bij een vetpercentage van 20%-25% nog over 'curves', daar boven echt al lang niet meer. En daarbij: curves zijn prima te ontwikkelen door middel van spieren!

De Dove reclame staat weer voor totaal iets anders, die is gericht op het 'je bent mooi zoals je bent' en probeert de grootste doelgroep onder de vrouwen in Nederland te bereiken, namelijk: de gewone huisvrouw.

In deze maatschappij waarbij alles makkelijk en snel moet, zijn de producten uit een pakje zo gemaakt en weggewerkt. Je moet voor jezelf willen zorgen en je passie kunnen vinden in gezond leven. Het grootste probleem is dat velen niet weten hoe dat 'gezond leven' nou eigenlijk moet. Kijk naar hoe commercieel het Voedingscentrum is, kijk naar hoe het 'Ik kies bewust' logo je eigenlijk voor de gek houdt doordat het product nog steeds bomvol suikers en e-nummers zit. Er is niks gezonds aan Sonja Bakker, en alle crashdiëten. Ik heb zelf bij meerdere diëtistes gelopen in mijn leven en zelfs daar viel ik in de ene verbazing na de ander. Ontbijtkoek wat als een verantwoord tussendoortje wordt gezien etc.
En aangezien alles snel moet, stopt men er algauw mee op het moment dat er weinig resultaat geboekt wordt. En hoe fijn zijn dan de 'troostende' plaatjes uit de OP ;)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:55

hyppolyte schreef:
Citaat:
Waar ik over val is gewoon het feit dat er zoveel mensen met overgewicht zijn die er niks aan doen.

Dat an sich is al een oordeel. Ik ken eigenlijk vrijwel niemand die dik is en er niets aan probeert te doen en zich willens en wetens volpropt, sterker nog, de meesten zijn er constant mee bezig om maar weet af te vallen, op gewicht te blijven etc.

Ja, voor een korte tijd proberen ze iets, maar daarna vallen ze weer terug in hun oude patroon. Gewoon gezond eten zou al een hoop voor veel mensen uitmaken. Ik ken genoeg mensen die dik zijn, de ene doet er af en toe iets aan. Dan is het een drankje, dan is het een wonder dieet, dan is het een crash dieet, een of andere telsell gedoe. De ander vind het wel goed zo.

Gewoon gezond normaal eten. Niet te veel, niet te weinig. Kost wat moeite om het te bereiden, kost wat moeite om je aan te passen, maar je hebt er een heel leven plezier aan. Bij mij thuis waren zowel mijn moeder als vader dik, niet enorm dik, maar toch wel wat overgewicht. Mijn broers volgde automatisch. We kregen vaak vet eten, ongezond. Sinds dat ik op mezelf woon(Ben 19) eet ik gezond en voel ik me een stuk beter :D

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:56

Ik vind het bijzonder dat ts zich druk maakt om deze plaatjes omdat ze dit negatief vind ten opzichte van mensen met haar postuur, maar ondertussen doet ze precies hetzelfde door te zeggen dat de dove vrouwen met met 40 / 42 overgewicht hebben! Ik vind dat ook geen positieve opmerking. Ik heb ook zo'n figuur. Ik sport veel, ik eet echt ontzettend gezond en voel me super fit. Tevens heb ik gezien mijn BMI net als deze vrouwen geen overgewicht. Maar door vrouwen zoals jij die meteen zeggen dat wij overgewicht hebben voel ik me vaak ontzettend onzeker! Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik slanke mensen lelijk vind! Zou ook graag mooi maatje 36 hebben, maar dat zit er helaas met mijn bouw niet in. Ik heb voor mijzelf besloten alleen nog te kijken naar mijn gevoel, of ik me nog fit voel.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:05

Nessah schreef:
juleke schreef:
Goed dat jij trots bent op jouw lichaam maar andere (vollere) vrouwen hebben ook dat recht om trots te zijn op hun lichaam.

-O- En waar zeg ik dat dat niet mag? Waar zeg ik dat dikkere mensen zich zelf lelijk moeten vinden?? Lees mijn laatste zin eens van de OP...
Ik zég alleen waarom die reclames/plaatjes met die teksten een nieuwe hype lijken te zijn.. Lees mijn vorige post maar even.

Je zegt het misschien niet letterlijk, maar je hebt wel al meermaals gezegd dat je de vrouwen in de reclames te dik vindt. 'Te dik' en 'je mag trots zijn op je lichaam' gaan niet echt samen.. Net als 'te dik' en 'je bent mooi zoals je bent'.

Het valt wel op dat de slankere dames in dit topic zich aangevallen voelen door deze reclames. Maar er is toch niemand die zegt dat jullie niet mooi zijn? Dat slank ineens lelijk is? Iets wat wel vaak letterlijk gezegd wordt over vrouwen die iets te dik zijn. Je wordt ook overal aangemoedigd om maar af te gaan vallen. Vrouwen in reclames over afslankingsmiddeltjes en dieetproducten zijn vaak ook niet eens echt dik (ook niet voor ze zogezegd gaan afvallen). Dat is pas discriminerend (klein beetje te 'dik': afslanken maar!).

Voor wie valt over de uitspraak 'echte vrouwen hebben rondingen': ook slanke, sportieve vrouwen, al dan niet met een platte gespierde buik en meer 'afgetraind' lichaam hebben nog steeds rondingen. In de modellenwereld worden tegenwoordig echter liever modellen met een jongensachtig silhouet gezien. Zonder rondingen dus. In de reclamewereld wordt altijd alles uitvergroot, dus ook de rondingen die ze willen tonen.
Het is gewoon een feit dat er vanuit de mode-industrie eigenlijk altijd aangemoedigd wordt om zo slank (mager) mogelijk te zijn. Iets wat niet voor iedere vrouw haalbaar (en gezond) is. Daar willen deze reclames iets aan doen.

Ik ben zelf overigens iemand die altijd moet blijven vechten tegen overgewicht. Het is voor mij een eeuwigdurende 'strijd' om op een gezond gewicht te blijven. Superslank zal ik nooit worden, ik ben al blij als ik op een gezond gewicht zit (en daar doe ik ook alle moeite voor om dit te behouden). Daarom ben ik blij dat er tegenwoordig ook voor vrouwen met zo'n uiterlijk respect kan zijn.
Ik ken ook meiden aan de andere kant van 'de weegschaal', om het zo maar even te noemen. Meiden die moeten 'vechten' tegen het ondergewicht. Ook daar heb ik dus alle respect voor en ik zal dus nooit iemand veroordelen over het feit dat ze 'te mager' zijn. Waar ik wel een rothekel aan heb, is aan mensen die zelf slank zijn (al dan niet door daar moeite voor te doen) die mensen die wat dikker zijn dan hen (en dan nog niet eens mensen met echt overgewicht) meteen gaan uitlachen en veroordelen (en daarmee wil ik niet zeggen dat dat in dit topic gebeurt).

Zo, nu ga ik verder bijlezen.. Dit topic gaat hard!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:08

tammiebels schreef:
De BMI tussen de 20 en 25 is toch een gezond gewicht maar als je nou iemand op de 20 hebt en iemand op de 25, daar zal in aangezicht toch een groot verschil in zitten

Verkeerde veronderstelling, en daarom ook meteen waarom het BMI eigenlijk gewoon geen goede maat is. Mijn BMI is hoger dan 25, maar ik ben slanker (en gespierder) dan mijn (langere) zus als zij op een BMI van 22 zit... dat komt omdat mijn vetpercentage simpelweg lager is.
Dus nee, je kunt niet zien hoe hoog het BMI van iemand is :n