Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:49

xAnthea schreef:
Ik denk niet aan een misdrijf. :n De bezittingen met alles er in is teruggevonden in een rivier. De schoenen zijn ook teruggevonden met menselijke resten en wat botten.
Welk misdrijf zou het dan geweest zijn? Volgens mij meegesleurd door de rivier, of verdwaald oid, zoiets...

Maar wat sneu dit. Ergens was het wel te verwachten dat de resten van één van de meisjes gingen zijn... Sterkte aan de families en vrienden, wat moet dit vreselijk voor hun zijn... ;(

Organen is een misdaad.. Ik hoop dat ze gewoon verdwaald zijn, maar wat vreselijk vreselijk voor de nabestaanden.. :n

Nessah

Re: Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:55

De "resten" zijn dus maar van één meisje.. Dat maakt het allemaal nog moeilijker, nu zit er nog steeds een familie in onzekerheid.. Vreselijk zeg, echt vreselijk..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:11

Ik las op de NOS app dat ze nog steeds uitgaan van een misdrijf.
Hoezo zou het geen misdrijf kunnen zijn als de schoenen ver uit elkaar liggen?
ik snap wel dat je dan denkt dat er wilde dieren mee aan de haal zijn gegaan maar dat kan toch ook nadat er een misdrijf gepleegd is? of denk ik nu heel gek?

echt heel verschrikkelijk voor de familie dit.. het zou je dochter of zusje maar zijn.
De media aandacht was natuurlijk nodig bij de vermissing, maar ik denk dat ze nu heel graag minder/geen aandacht meer willen. Hopelijk laat de pers ze een beetje met rust!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:22

Wat een vreselijk nieuws het zal je kind maar zijn.
Heel veel sterkte aan de familie dat zullen ze nodig hebben dit raak je nooit meer kwijt.
Hopelijk komt er ook snel duidelijkheid voor de andere familie.
En zeker ook over wat er gebeurd is want dat is een vraag die altijd zal blijven.
Ik heb er alle begrip voor dat er vanaf nu een media stilte komt want het is allemaal wel erg privé.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:25

Nanno_123 schreef:
ik snap wel dat je dan denkt dat er wilde dieren mee aan de haal zijn gegaan maar dat kan toch ook nadat er een misdrijf gepleegd is? of denk ik nu heel gek?

echt heel verschrikkelijk voor de familie dit.. het zou je dochter of zusje maar zijn.
De media aandacht was natuurlijk nodig bij de vermissing, maar ik denk dat ze nu heel graag minder/geen aandacht meer willen. Hopelijk laat de pers ze een beetje met rust!

Ik denk ook nog steeds dat een misdrijf mogelijk is. Het laatste wat van ze gezien is was toch dat ze in een 'nep' taxi stapten? Zouden de dames nou echt zo dom zijn geweest dat ze met zijn tweeën zonder gids de jungle in zijn gegaan? of zijn ze daar wellicht gebracht? Men kan toch juist expres de tas met alle bezittingen in de rivier hebben gegooid zodat het lijkt of ze in de rivier zijn gevallen etc en mensen een misdrijf gaan uitsluiten?

Orgaanhandel is dan weer een beetje ver gezocht, maar het kan toch ook zijn dat ze verkracht zijn en vervolgens gedood en/of in de rivier gegooid? Twee blonde dames in dat gebied vallen nogal op lijkt mij en de lokale bevolking zal ze toch ook wel gewaarschuwd hebben dat alleen de jungle in gaan een no-go is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:32

Snap nooit zo goed dat mensen gaan speculeren wat er is gebeurd.. Wat heeft dat voor zin? Moet je voorstellen dat dit een bekende is en dat er 100 verhalen in het rond gaan, over wat er gebeurd kan zijn..

Je kan toch beter afwachten en dan uiteindelijk via het nieuws oid horen wat er is gebeurd ( of niet).

Zeker de reactie boven mij verkracht en in de rivier gegooid.. We praten over mensen, hele jonge mensen.. Heeft totáál geen zin om dit soort dingen te verzinnen. Niemand was er bij, zelfs onderzoekers weten nog niks.. Dus wacht gewoon netjes af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:34

Nessah schreef:
Snap nooit zo goed dat mensen gaan speculeren wat er is gebeurd.. Wat heeft dat voor zin? Moet je voorstellen dat dit een bekende is en dat er 100 verhalen in het rond gaan, over wat er gebeurd kan zijn..

Je kan toch beter afwachten en dan uiteindelijk via het nieuws oid horen wat er is gebeurd ( of niet).

Zeker de reactie boven mij verkracht en in de rivier gegooid.. We praten over mensen, hele jonge mensen.. Heeft totáál geen zin om dit soort dingen te verzinnen. Niemand was er bij, zelfs onderzoekers weten nog niks.. Dus wacht gewoon netjes af.

+1

+:)+ Je hebt helemaal gelijk!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:35

Bij mij gaat het er meer om dat er in heel veel reacties wordt uitgegaan van het onderschatten van de natuur terwijl de onderzoekers (volgens NOS) nog steeds uitgaan van een misdrijf.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:36

Nessah schreef:

Nessah, het is vanuit mij niet de bedoeling eindeloos te gaan speculeren, ik geef alleen een voorbeeld bij het idee dat het naar mijn idee nog steeds een misdrijf kan zijn. Ik vind dat trouwens helemaal niet vergezocht ook hier in Nederland gebeurt het dat mensen worden aangevallen of erger en vervolgens in het water/bos worden achtergelaten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:38

Nanno_123 schreef:
Bij mij gaat het er meer om dat er in heel veel reacties wordt uitgegaan van het onderschatten van de natuur terwijl de onderzoekers (volgens NOS) nog steeds uitgaan van een misdrijf.

Dit ook inderdaad, ik vind trouwens ook dat de meiden weinig 'credit' krijgen omdat een groot deel er vanuit gaat dat ze de natuur hebben onderschat, dat doe je toch ook niet zomaar?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:39

Nanno_123 schreef:

Volgens mij gaan ze niet uit van een misdrijf. Ze sluiten het alleen niet uit.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:42

xSwanHeart schreef:
Nanno_123 schreef:

Volgens mij gaan ze niet uit van een misdrijf. Ze sluiten het alleen niet uit.

Ja klopt, ik lees het nu ook. Vanmorgen las ik nog iets anders..
Nieuws gaat nu heel snel.

Nu wordt het nog niet uitgesloten maar denken ze dat het zeer onwaarschijnlijk is omdat de resten op een plek zijn gevonden wat zo'n 8 uur lopen is.

http://nos.nl/artikel/665074-geen-spore ... esten.html

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:46

Ik denk niet zomaar een misdrijf, een lichaam kan niet in zo'n korte tijd helemaal skelet zijn..

Denk eerder een dier..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:50

JenW schreef:
Ik denk niet zomaar een misdrijf, een lichaam kan niet in zo'n korte tijd helemaal skelet zijn..

Denk eerder een dier..

Hoezo niet? Het is een heel ander klimaat in Panama.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:53

Citaat:
Dat tot nu toe uitsluitend botten zijn gevonden, duidt er volgens antropoloog Panhuysen op dat de lichamen waarschijnlijk in de buitenlucht hebben gelegen. Het hoeft niet te betekenen dat er roofdieren of andere mensen in het spel zijn geweest. 'In tropische omstandigheden zorgen verschillende processen ervoor dat een lichaam in korte tijd vergaat.'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... roon.dhtml

Het is dus zeker wel mogelijk ;)

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:54

Ik vind het heel raar dat ze hun gids nooit bereikt hebben, en nu wel in de jungle worden gevonden..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:54

Jammer, dat niemand mij wilt uitleggen waar al dat speculeren goed voor is :) Vraag mij serieus af waarom mensen dat doen, zeker met dit soort heftige zaken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:55

Pearlx schreef:
Nanno_123 schreef:

Dit ook inderdaad, ik vind trouwens ook dat de meiden weinig 'credit' krijgen omdat een groot deel er vanuit gaat dat ze de natuur hebben onderschat, dat doe je toch ook niet zomaar?

Maar wie weet hebben die onderzoekers daar wel zo hun redenen voor? Je bent er toch niet bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:59

Pearlx schreef:
Nessah, het is vanuit mij niet de bedoeling eindeloos te gaan speculeren, ik geef alleen een voorbeeld bij het idee dat het naar mijn idee nog steeds een misdrijf kan zijn. Ik vind dat trouwens helemaal niet vergezocht ook hier in Nederland gebeurt het dat mensen worden aangevallen of erger en vervolgens in het water/bos worden achtergelaten.

Zo van "ik speculeer niet, ik schrijf alleen maar op wat er gebeurd zou kunnen zijn" 8)7 :D

Orgaanhandel, verkrachtingen....nog even en er komt iemand met het scenario dat ze aangevallen zijn door ruimtewezens. En de Bermuda-driehoek ligt trouwens ook dicht bij Zuid Amerika. Maar het kan natuurlijk ook dat de CIA erachter zit. Of Elvis en Michael Jackson.

Kortom: Ik vind dat Nessah een goed punt heeft.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:06

Bah, ik word er elke keer weer naar van als ik er wat over lees/hoor..
Dit is je grootste nachtmerrie als moeder zijnde.. Niet dat het voor de andere betrokkenen niet net zo erg is, maar ik moet dan altijd direct aan mijn eigen kinderen denken.
Hoe vreselijk ook, ik hoop dat er gauw duidelijkheid komt voor de betrokkenen zodat ze kunnen gaan rouwen en verwerken. Hoe onmogelijk me dat ook lijkt:(

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:10

Emotioneel gezien is het vreselijk wat er is gebeurd.

Maar zakelijk gezien word er natuurlijk gedacht aan een eventueel misdrijf. Zoals verkrachtingenz enz.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:28

Nessah schreef:

Amen...

Dit gespeculeer hierzo is gewoon respectloos!!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:36

Speculeren heeft inderdaad geen zin. Ik verbaas me erover hoe vaak de meiden voor "dom" worden neergezet, omdat ze volgens speculaties alleen de jungle in zijn gegaan. Je weet niet wat er gebeurt is en het blijft enkel gissen. Er kan van alles gebeurt zijn want er is, voor zover ze weten, niemand bij geweest of heeft het gezien.

Het lijkt me vreselijk voor de familie van Kris dat er nog niets over/van hun dochter is gevonden. Die zitten nu nog in onzekerheid.. Laten we hopen dat er snel ook iets van/over haar bekend wordt zodat zij ook wat meer zekerheid hebben.

Neemt niet weg dat het vreselijk is dat er alleen botten zijn gevonden van je dochter, niet eens meer "iets", gewoon alleen botjes..

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:42

safina schreef:
Pearlx schreef:

Zo van "ik speculeer niet, ik schrijf alleen maar op wat er gebeurd zou kunnen zijn" 8)7 :D

Orgaanhandel, verkrachtingen....nog even en er komt iemand met het scenario dat ze aangevallen zijn door ruimtewezens. En de Bermuda-driehoek ligt trouwens ook dicht bij Zuid Amerika. Maar het kan natuurlijk ook dat de CIA erachter zit. Of Elvis en Michael Jackson.

Kortom: Ik vind dat Nessah een goed punt heeft.

Mogelijke orgaanhandel kwam zelf op het nieuws, dus vandaar dat mensen er over zijn begonnen. (Lijkt mij overigens vergezocht in het midden van de jungle). Ik snap alleen niet dat het woord verkrachting hier vergeleken wordt met ruimtewezens en de bermuda driehoek.

Ik zal toch niet de enige zijn die aan verkrachting denkt wanneer twee jonge vrouwen plots worden vermist en het laatste wat gezien is, is dat ze in een clandestien taxibusje stapten. Het eerste wat ik hier hoorde op het nieuws was dat de politie dacht aan mogelijke ontvoering voor de mensenhandel/prostitutie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:48

Stop er nou eens mee...
Dit is zo respectloos om er zo over te spreken....

Latrn we gewoon geduld opbrengen tot er meer nieuws is...

Ik heb ook familie die rustig 3 weken naar tailand gaan en alleen de jungle ingaan...altijd levend en wel teruggekomen..
zo gek is dat niet...