Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lennox schreef:Volgens mij is ook al lang uitgesproken dat dit niet al per 1 januari aanstaande ingevoerd kan worden omdat ze (of een aantal) er nog niet klaar voor zijn dus er is nog wel langer dan een half jaar te gaan. Ik blijf van mening dat decentraliseren ook echt kansen en verbetering kan bieden. En nogmaals...mits het goed ingeregeld kan worden. Daarmee zeg ik niet dat ik het eens ben met de manier waarop ze het nu willen gaan aanvliegen. Dat zijn twee verschillende dingen en dat heb ik ook niet gezegd. Ik zeg alleen dat decentraliseren van dit soort zorg voordelen kan opleveren niets meer of minder dan dat.
Winged schreef:xJennifx schreef:GOED dat dit gefilmd is zeg!![]()
Dat arme kind zeg! Dit is niet de manier..
Ja, maar je weet niet wat er vooraf en na het filmen is gebeurd. Eigenlijk heb je helemaal niks aan filmpjes als deze, het zegt weinig.
xMercury schreef:Vreemd... Jongetje zal vast wel om goede redenen en uit huis geplaatst worden. Vind het ook erg raar dat de moeder het gaat lopen filmen..Steek je tijd ergens anders in? Ik neem het allemaal maar met een hele grote korrel zout!
Lennox schreef:Zucht, ik zeg toch ook helemaal niet dat ik vind dat ze het er nu al doorheen moeten drukken en het moeten gaan doen? Ik zeg alleen dat ik voordelen zie in decentraliseren van dit soort zorg. Dichter op de omgeving en dichterbij de mensen waar het om gaat. Zodat er wellicht ook minder uithuisplaatsingen plaats gaan vinden omdat er zorg (op maat) geboden kan worden in de eigen omgeving. Maar lees vooral wat jullie willen lezen. Het gaat natuurlijk ook niet om wel of niet decentraliseren maar om dat arme jongetje. Dus laten we deze discussie maar stoppen want daar komen we toch niet uit.
Lennox schreef:Zucht, ik zeg toch ook helemaal niet dat ik vind dat ze het er nu al doorheen moeten drukken en het moeten gaan doen? Ik zeg alleen dat ik voordelen zie in decentraliseren van dit soort zorg. Dichter op de omgeving en dichterbij de mensen waar het om gaat. Zodat er wellicht ook minder uithuisplaatsingen plaats gaan vinden omdat er zorg (op maat) geboden kan worden in de eigen omgeving. Maar lees vooral wat jullie willen lezen. Het gaat natuurlijk ook niet om wel of niet decentraliseren maar om dat arme jongetje. Dus laten we deze discussie maar stoppen want daar komen we toch niet uit.
liedje89 schreef:Siglos schreef:En tuurlijk inderdaad, elke organisatie maakt fouten. Jeugdzorg wordt daarbij extra in het daglicht gesteld omdat ze met de meest kwetsbare zaken te maken hebben zoals kinderen en ouders. Maar om dan gelijk heel jeugdzorg en zijn personeel met goede bedoelingen onderuit te schoppen. Wordt je echt moe van.
Sowieso is het natuurlijk ook makkelijk om bureau jeugdzorg in een slecht daglicht te zetten omdat jij alles openbaar mag maken wat je zelf wilt over je eigen situatie terwijl bureau jeugdzorg nooit in mag gaan op de zaak omdat die aan regels gebonden zijn wat betreft privacy.
Ik denk dat niemand erg positieve ervaringen kan hebben met jeugdzorg, ze horen namelijk ook alleen te komen als het toch al bagger gaat. Das net als je tanden laten trekken ook al is je tandarts best wel ok, blijft altijd poedersuiker.
chelle_dora schreef:Ik vind zelf de moeder namelijk ook niet echt een toonbeeld van rust overdragen naar haar kind.
Shadow0 schreef:chelle_dora schreef:Ik vind zelf de moeder namelijk ook niet echt een toonbeeld van rust overdragen naar haar kind.
Nee, maar in alle eerlijkheid - kun je dat uberhaupt verwachten? Men komt binnen met de mededeling 'we nemen je kind mee, en je hoort later de details wel', en dan zou je moeten zeggen, 'tuurlijk, geen probleem, neemt u maar mee'? Ik kan het me haast niet voorstellen. Ik weet zelfs niet of dat minder traumatiserend zou zijn voor het kind.
Shadow0 schreef:chelle_dora schreef:Nee, maar in alle eerlijkheid - de agenten spreken wel over een zitting die al is geweest.
Een zitting waar de ouders niet bij zijn en niet van op de hoogte zijn he!
chelle_dora schreef:Wat hadden ze dan moeten doen.. Kind laten zitten? En als het dan uitdraaide op een familiedrama, dan is het jeugdzorg die weer niet ingegrepen heeft.. Maar als ze ingrijpen, en het ziet er een keer niet uit als rozengeur en manenschijn, dan is het ook niet goed..
Dani schreef:chelle_dora schreef:Wat hadden ze dan moeten doen.. Kind laten zitten? En als het dan uitdraaide op een familiedrama, dan is het jeugdzorg die weer niet ingegrepen heeft.. Maar als ze ingrijpen, en het ziet er een keer niet uit als rozengeur en manenschijn, dan is het ook niet goed..
Op die manier wordt het wel erg makkelijk goedgepraat. Ja, er is regelmatig commentaar op Jeugdzorg en soms is dat onterecht. Maar dat betekent niet dat het altijd onterecht is, en door alle kritiek af te doen met "ze weten heus wel wat ze doen en het is toch nooit goed" worden ze ook nooit ter verantwoording geroepen. Er worden niet alleen normale fouten gemaakt, maar ook grove blunders die ze hadden moeten en kunnen voorkomen. Alleen al in dit topic staan daar meerdere voorbeelden van, en er zijn er nog veel meer te vinden. Het zal vast een hele moeilijke baan zijn waarin je voor duivelse dilemma's komt te staan, maar dat neemt niet weg dat er een mate van zorgvuldigheid zou moeten zijn waar op dit moment te vaak geen sprake van is. Het is niet altijd zo dat er 'meer aan de hand is dan wij zien' en dat ze 'heus wel weten wat ze doen' - er worden ook gewoon oerstomme fouten gemaakt waar ouders en kinderen de dupe van worden op de meest vreselijke manieren.