Terminale partner verlaten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:23

xSlvna schreef:
Ayasha schreef:
als je daar zo vaak tegen aan loopt dat het een algemene "regel" lijkt te worden is het misschien tijd om eens bij jezelf stil te staan. :)

Moet ik dan de zelfde denkwijze als jij hebt, hebben? ;)

Moet iedereen dezelfde denkwijze als jou hebben?
Je hebt een mening, je uit het en mensen reageren daarop.
Welkom op een forum ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:24

xSlvna schreef:
Ayasha schreef:
als je daar zo vaak tegen aan loopt dat het een algemene "regel" lijkt te worden is het misschien tijd om eens bij jezelf stil te staan. :)

Moet ik dan de zelfde denkwijze als jij hebt, hebben? ;)

Neen, dat zeg ik niet en staat er niet. Als je er zo vaak tegen aan loopt dat mensen geen respect voor je mening hebben dat je het als "algemene" regel begint te zien hier, dan moet je eens bij jezelf gaan stilstaan. Ik ben zeker geen meelopertje of lieverdje en toch krijg ik dat idé helemaal niet op bokt dus. :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:27

minikatje schreef:
Welkom op een forum ;)

Neen, dat zeg ik ook niet. Ik vraag me alleen af waarom andermans denkwijze op zo een manier afgekraakt moet worden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:28

Furrow schreef:
Ik denk dat een terminale partner zeker niet makkelijk is.
Dus over het verlaten of niet verlaten ga ik me niet uitspreken.

Maar een boek over het achterlaten van een terminaal iemand, en daar geld mee verdienen... Pfuh, gaat me toch even te ver.
a

ik heb hetzelfde gedacht maar toen ik het verhaal hoorde van deze vrouw stond ik helemaal achter haar beslissing.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:31

xSlvna schreef:
minikatje schreef:
Welkom op een forum ;)

Neen, dat zeg ik ook niet. Ik vraag me alleen af waarom andermans denkwijze op zo een manier afgekraakt moet worden.

Zoveel mensen zoveel smaakjes, ieder heeft zijn eigen wijze om op dingen te reageren.
Maar daar kan makkelijk weer een topic mee gevuld worden.
laten we maar weer ontopic gaan.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:31

Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn om haar te veroordelen. In feite kún je zo iemand niet veroordelen, voordat je de hele situatie begrijpt en kunt aanvoelen. En sorry, dat kun je echt pas wanneer je dat zelf meegemaakt hebt.

Ik had een heel verhaal getypt, maar bij nader inzien laat ik dat hier toch maar even weg ...
Laatst bijgewerkt door HannahFrouk op 30-05-14 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:35

Happinez schreef:
Dan hadden de foto's ook geen toegevoegde waarde verder om te vertonen lijkt me, nu heeft de persoon een gezicht.
Anders was het iemand geweest die Sander heette en had ieder zo zijn eigen gezicht hierbij gevormd.
Wellicht minder pijnlijk voor nabestaanden ?!

Staan er foto´s in het boek?

Ze is niet verantwoordelijk voor wat er in een programma getoond wordt.

Er zullen wel meer foto´s van hem te zien zijn op Facebook enzo en wellicht die blog van zijn broer.
Ze hoeven toch niet te verbergen dat hij heeft bestaan? Waarom zijn ze niet gewoon trots en blij dat hij voortbestaat in een boek?

Het lijkt nu net alsof ze een soort alleenrecht opeisen en willen wegpoetsen dat zij ook een flink deel van zijn leven met hem gedeeld heeft ofzo.

De foto´s ik voorbij zag komen in het programma lieten vooral zien dat er wel degelijk een goede band was en dat is ook wel fijn om te zien, lijkt mij?

Okee, het is voor sommigen misschien pijnlijk om te stuiten op beeltenissen van een overleden iemand waar ze van hebben gehouden maar je niet tegenhouden of voorkomen dat ze rondgaan. Maar je kunt vermijden om er naar te kijken.

Maar goed, anderen snappen de ouders weer wel heel goed. Er is geen gelijk in deze, alleen begrip voor de een of de ander, of beide. Want dat kan ook nog.

Los daarvan:
Ik ging totaal neutraal de discussie in want ik had niks over deze zaak gehoord of gezien omdat ik in Portugal woon.
Als ik nu zie wat voor koppen er geschreven zijn over Lidewij (omdat ik toevallig ging zoeken of er vergelijkbare boeken bestaan) dan vind ik dat alleen dieptreurig. Niveau Britse tabloids. Gewoon ophitserij. Geen wonder dat sommige mensen reageren zoals ze reageren.
Ik vind niet dat ze dat heeft verdiend. De inhoud van die stukken wil ik niet eens lezen als de schrijvers ervan hun oordeel al klaarhebben.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:38

@HannahFrouk
Mooi gesproken.....mensen hebben altijd zo snel een oordeel klaar...en hun zouden wel even dit en wel even dat...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:38

HannahFrouk schreef:
Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn om haar te veroordelen. In feite kún je zo iemand niet veroordelen, voordat je de hele situatie begrijpt en kunt aanvoelen. En sorry, dat kun je echt pas wanneer je dat zelf meegemaakt hebt.

Ik had een heel verhaal getypt, maar bij nader inzien laat ik dat hier toch maar even weg ...

ik heb het gelezen en was roerend met je eens :(:)
net zoals met lusitana btw

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:47

Ayasha schreef:
Kan zijn dat het in de uitzending gezegd is maar die kan ik niet kijken als Belg, .

Ik zit in Portugal,maar kon het dus wel via youtube kijken , ik kreeg de link daarvoor van iemand hier.
https://www.youtube.com/watch?v=sgnMZ7Ib_yY

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:52

xSlvna schreef:
Oh jeetje, een beetje respect voor andermans denkwijze.

Klopt, dat is ver te zoeken hier. :roll:

Oh go row a boat.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:43

Pfoeh, wat een verhaal zeg. Ik vind het artikel een beetje neigen naar stemmingmakerij, zeker met zo'n titel. Het gesprek bij RTL vind ik een stuk respectvoller en ik moet eerlijk zeggen dat ik haar wel kan begrijpen. Ik denk dat het maar voor weinig mensen voor te stellen is hoe het moet zijn om met iemand te leven die al 7 jaar intensief ziek is en daarnaast ook nog eens alcoholist is. En het is dus niet zozeer de ziekte geweest, maar het alcoholisme waarom ze is weggegaan.

Er hebben al meerdere verhalen gestaan op bokt van mensen die samenleven met een alcoholist (of op een andere manier verslaafd) en daar is iedereen over het algemeen duidelijk, kies voor jezelf en ga weg bij die lamzak. Dat hij terminaal ziek was maakt dat niet anders, je mag tenslotte kiezen voor zelfbehoud. Op het moment dat jouw therapeut na 4 jaar tijdens een gezamenlijke zitting tegen je zegt dat je ook bij hem weg mag, dan denk ik dat je al heel lang niet aan zelfbehoud hebt gedacht en dat haar vriend al die tijd veel egocentrischer is geweest dan dat zij in die laatste periode is geweest. Dat ze niet naar zijn crematie is geweest vind ik persoonlijk wel wat vreemd, maar zoals ze dat uitlegt vind ik het ook niet zo gek klinken, ik kan me ook heel goed voorstellen dat je daar dan niet wilt zitten met al je verdriet, tussen allemaal mensen die jouw keuze niet begrijpen en waarschijnlijk ook wel wrok koesteren.

Houden van is loslaten en die Sander heeft daar zelf ook mee ingestemd, hij snapte schijnbaar heel goed dat zij dat niet meer trok omdat ze kapot ging aan wat hij veroorzaakte met zijn gedrag. Voor mij komt het over als een zeer liefdevolle relatie tussen twee mensen die beiden niet meer om konden gaan met alle emoties die komen kijken bij een ziekte als hodgkins.

Wie is trouwens die zure tang helemaal links aan de overkant van haar? Je ziet de woede van haar gezicht af komen en ze valt haar gewoonweg aan tijdens die show. Vind het heel netjes van Waylon dat hij zegt waar het op staat en haar verdedigt, dat ze niet bij hem weg is gegaan vanwege zijn ziekte, maar dat ze weg is gegaan met iemand met een alcoholprobleem. En ja, als je dus wodka in een waterflesje doet en vervolgens een ander paranoia aan probeert te praten heb je een alcoholprobleem.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:39

Haha wat grappig, wij hebben echt met een hele andere bril op dat programma bekeken. Ik vond die vrouw heel duidelijk en eerlijk en Waylon een beetje flapdrollerig overkomen :=

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:09

Ik vond, en dat heb ik ook eerder hier geschreven ("Ik zag gewoon iemand die goed probeerde uit te leggen hoe of wat en antwoord gaf op vragen. Het leek mij dat de dame in het blauw gewoon vond dat je een stervende man niet verlaat hoe dan ook en van daaruit nogal tja hoe zal ik het noemen, toch wel aanvallend, reageerde, anders dan Waylon bv."), ook dat die mevrouw haar aanviel.
Maar ja, als je bij voorbaat al tegen Lidewij bent, ben je natuurlijk ook het helemaal eens met die mevrouw.
Maar als je neutraal kijkt, komt het echt aanvallend over en Waylon is gewoon realistisch. Je zag ook al verschil aan hun gezichten idd. Waylon zat geïnterresseerd te luisteren, de dame zat alleen maar te verbijten en te wachten tot ze haar gal kon spuwen.

Het maakt dus idd echt wel uit met welke bril je kijkt, al of niet beïnvloed door wat er eerder is gezegd en geschreven. Ik ging, nogmaals hier totaal blanco in en zag toch echt niet wat hier allemaal beschreven werd ten nadele van haar.

O en nu ik teruglas wat ik exact geschreven had kwam ik ook tegen dat je had gezegd
Citaat:
Hebben jullie trouwens gehoord wat ze zei nadat het stukje film van Kluun was vertoond? ''Ja maar, ik ging niet weg''. Met andere woorden, zij was beter dan dat. Maar later ging ze toch wel weg maar dat was goed.

Dat stukje leek te gaan over een man die op dat moment, waarschijnlijk voor de zoveelste keer "de hort op ging" voor zover ik begreep en Lidewij bleef dag en nacht thuis voor Sander, vertelde ze, dus daarin zit dus het "maar ik ging niet weg", denk ik zomaar. Als in de tijd dat ze hem verzorgde. Als in "maar ik ging niet uit".
Ik had niet het idee dat het in dat stukje film ging over definitief afscheid, maar ik kan er naast zitten, ik ken de film verder niet, maar in deze context kwam het me dus over als dat de man steeds maar avondjes uitging terwijl zij ziek thuis lag ofzo. Maar dat weet jij waarschijnlijk beter, als je de film/het boek kent.
Ik zag het dus niet als een "ik was beter dan dat" ,maar een "onze situatie was anders" en dat vond ik zelf ook, ik zag het verband totaal niet. Maar ik zal nog een keer kijken om te kijken of het wel klopt wat ik er van maakte....

*edit, nog eens gekeken en het ging daar dus echt wel om weer een avondje uit van die man...Had ik dat toch goed meegekregen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 30-05-14 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Re: Terminale partner verlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:31

Citaat:
Maar als je neutraal kijkt, komt het echt aanvallend over en Waylon is gewoon realistisch. Je zag ook al verschil aan hun gezichten idd. Waylon zat geïnterresseerd te luisteren, de dame zat alleen maar te verbijten en te wachten tot ze haar gal kon spuwen.

Nou inderdaad, je zag zowat vuur bij dat mens uit de ogen komen, echt 0,0 inlevingsvermogen whatsoever :n... Dat ze begon over de opbrengst ten goede laten komen aan het KWF, moraalridder :r.

Dat stukje van Kluun geeft ook totaal geen goede situatie weer, ze zegt nota bene nog dat ze in een isolement zaten, dat zij inderdaad dag en nacht alleen maar met hem bezig was, vertelde ook dat hij geen hulp accepteerde van andere mensen. Dat is toch nogal wat om te eisen van je partner, dat kan bijna niemand zo lang volhouden. Ik heb het gezien bij mijn oma en haar man, die man droeg haar op handen en die heeft de laatste 2 jaar voor haar gezorgd, maar ik weet ook niet of hij dat 7 jaar lang vol had kunnen houden hoor. Hij kreeg ook alweer vrij snel een andere relatie, zo vreemd vond ik dat niet :n. Je hebt namelijk ook weer iets voor jezelf nodig, je kunt niet tot in het oneindige alles opgeven voor een ander.
Dat van kluun ging inderdaad over een man die zich onttrok aan de zorg voor zijn vrouw, door vreemd te gaan en inderdaad constant de hort op te zijn. Hij is wel bij haar gebleven, maar dat vind ik in zijn geval nog niet getuigen van respect naar een ander toe. Het stukje film sloeg als een tang op een varken.

Mijn mening was ook gekleurd door het artikel, maar het stukje bij RTL vond ik zo'n ander verhaal. Het bespreekbaar maken van een dergelijke situatie vind ik helemaal zo gek nog niet. Mensen zouden wel eens wat meer empathie mogen tonen :j.

@lieveli, ik vond dat meisje dus ook heel duidelijk en eerlijk, je kon bij alles zien dat het haar diep trof (als dat niet zo is, verdient ze een oscar) maar het dan toch nog zo weten te vertellen, erg knap :j.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:36

Mijn edit viel samen met jouw uitleg over de film. Maar het klopte dus toch.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:40

Hyppolye, ik had het over die vrouw die aan tafel zat. Niet over de schrijfster zelf, ik vond haar onoprecht overkomen. Onoprecht, koud en egocentrisch.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:45

martine0503 schreef:
Vivian__ schreef:
Wat me het meest irriteert is dat je niets hoort over de opbrengsten van het boek naar het KWF.
Verder houdt ik wijselijk mijn mond.

Waarom? Ze heeft een alcoholist verlaten die de pech had ook kanker te hebben?

ze heeft haar eigen projecten waar het geld naar toe gaat
en ze hoopt ook wat over te houden om er van te kunnen leven
werd verteld in RTL Late Night

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:56

@lieveli, ja ik weet dat jij het had over dat zure mens, ik had het dus over de schrijfster.

Maar nogmaals, bij ieder topic op bokt waarbij het gaat om een alcoholist, blèrt iedereen om het hardst dat ze erbij weg moeten gaan, maar nu is het ineens not done?

Ik denk dat de meeste mensen zich echt totaal niet realiseren hoe verslaafden zich gedragen, zeker eentje die zijn ellende wil ontvluchten. Het zorgen voor iemand met kanker is al zwaar genoeg en de meeste mensen trekken dat sowieso al geen 7 jaar lang.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:57

Ik heb moeite om haar verhaal serieus te nemen. Ik weet niet waarom. Maar wat ik al eerder zei, ik zou haar best kunnen snappen, maar er is iets aan de manier waarop ze het uitdraagt die er voor zorgt dat mijn stekels overeind gaan staan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:09

Ik kan niets onoprechts, kouds en egocentrisch aan haar vinden en al die andere negatieve eigenschappen die haar hier in de discussie werden toebedeeld.
Ze zit daar gewoon haar best te doen vragen te beantwoorden en uitleg te geven. Ze heeft het heel vaak over "Sander dit en Sander dat" en "wij" en met veel begrip voor zijn situatie. Ik vind dat ze heel liefdevol over hem praat.

Maar ik heb ook wel eens dat ik mensen hoor praten die me tegen de haren strijken terwijl het onderwerp dat eigenlijk niet eens doet. Een Freek de Jonge bv vind ik zo´n zak als hij praat, maar als het geschreven staat kan ik er best heel anders over denken. Geen idee hoe zulke dingen werken. Het staat in elk geval los van de persoon zelf. Het is onze "ontvangst".

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:14

Haha ik heb ook zo'n Freek de Jonge allergie := Het is inderdaad de ontvangst. Als het boek te downloaden is zal ik het eens door speuren.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:02

Volgens mij heeft ieder weldenkend mens een freek de jonge allergie :') het is gewoon een engbek en een viezerd :').

Maar je hebt wel een punt, bij mij gaan dus de haren overeind staan bij de zuurpruim (weet nou niemand wie dat is :')?), is dus net hoe je gevoel is bij iemand. Maar los daarvan, kan ik me wel iets voorstellen bij wat ze (schrijfster) zegt, hoe zuiver haar motieven waren weet ik niet, die weet niemand, maar ik zou iemand daar dus niet op afrekenen. Heb van redelijk dichtbij kunnen zien wat zo'n ziekte met je doet als partner, en dat is niet misselijk, er is niet maar 1 slachtoffer van een erge ziekte (of het nou kanker is of alzheimer o.i.d.) en je moet echt van hele goede huize komen wil je dat verloop zo lang kunnen volhouden. Zeker als iemand zodanig verandert dat ie niet meer de persoon is waar je je leven mee gedeeld hebt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:20

Vivian__ schreef:
Wat me het meest irriteert is dat je niets hoort over de opbrengsten van het boek naar het KWF.
Verder houdt ik wijselijk mijn mond.
Ja zodat de directeur van KWF z'n €150.000 brutoloon kan ontvangen :)). Want die mag er wel z'n brood van beleggen maar zij zelf niet.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 09:48

Ergens las ik iemand die haar zieke vriendin alleen liet omdat ze er zelf niet tegen kon. Iedereen zijn eigen keus maar ik hoop toch oprecht dat het jou niet overkomt en dat jij dan alleen gelaten wordt... Voor iedereen is het moeilijk en ik heb ook nachten wakker gelegen, maar alleen laten? Nee...