Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSwanHeart schreef:xMyrth schreef:Dankjewel, dat zocht ik inderdaad. Ik hoopte op die manier de kaartjes te kunnen vervangen maar helaaaaas... Want ik kan dan geen korting krijgen. Zucht...
Dus als er iemand met mij mee wil reizen voor 40% korting.. Hoe gaat dat dan? Of hoe reis ik im de vakantieperiode dan met korting? Ik begrijp niks van dit stomme idee
Dit staat ook allemaal duidelijk op de NS-site, onder het kopje OV-chipkaart. Snap niet dat je we aan e-tickets denkt, maar er niet aan denkt even op de site te kijken/te googlen![]()
Denk dat heel veel mensen dit een minder 'stom idee' zouden vinden, als ze gewoon even verder kijken dan hun neus lang is.
(Niet vervelend bedoeld naar jou hoor, Myrth, maar ik verbaas me er echt over hoeveel mensen er over de OV-chip lopen te klagen, terwijl ze zelf 0,0 moeite doen om het systeem te begrijpen. Kost je hoogstens 5 minuutjes en het scheelt een heleboel frustraties.)
Sababber schreef:Weet je wat het stomme is aan het dicht maken van de stations?
Wat nou als je het station op wil en je moet je ov chipkaart opladen? Dan kan je er dus niet in want de automaten waar je oplaat staan binnen de poortjes. Bovendien is het echt niet slim. Als er brand uitbreekt ben je nooit snel weg doordat die poortjes de uitgangen ook als ze open zijn voor een groot deel blokkeren.
verootjoo schreef:Ik neem aan dat alle poortjes dan gewoon open gaan, net als dat de liften automatisch buiten werking gaan en de klapdeuren open gaan staan.
JudithO schreef:Ik zie er nog het voordeel absoluut niet van in.
Moet je met die losse kaartjes ook uitchecken? Wat is de meerwaarde van het toevoegen van een chip aan dat papieren kaartje? Mij lijkt het alsof de reiziger zo alleen maar meer gedoe moet ondernemen voor het 'even' reizen met de trein. In- en uitchecken voegt toch helemaal niks toe met zo'n papieren ding... Je hebt hem al betaald bij de automaat, krijg je dan dus ook een boete als je vergeet in te checken? Want je hebt wel betaald voor de reis, maar bent gewoon vergeten dat ding voor een paaltje te houden. Beetje krom imo..
Er staat op de site van NS ook dat je met een los kaartje niet met korting kunt reizen. Das dan jammer als je wel met iemand samen reist waarmee je normaal gesproken wél meereiskorting zou krijgen. Dat kan nu namelijk nog wel. Beetje discriminerend in mijn ogen. Plus dat je een euro extra betaald voor een los kaartje bovenop het normale tarief.
purny schreef:Maar hoe zit het dan als ik mijn oma van de trein ga halen? Niet dat ik er eentje heb maar dat is dus ook een punt.
NS schreef:Eén pas waarmee u bij alle openbaar vervoersbedrijven in Nederland kunt reizen ongeacht bij welke vervoerder u deze heeft aangeschaft: dat is de OV-chipkaart. Zodra u saldo op uw kaart zet, kunt u reizen met bus, tram en metro. Maar wilt u uw OV-chipkaart ook gebruiken bij NS, dan dient u deze in de meeste gevallen nog even te activeren voor het reizen bij NS in de 1e of 2e klasse. Hoe u dit doet, hoe u saldo op uw kaart zet of kunt reizen bij NS, vindt u hier.