Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:21

_San87_ schreef:
Rowdine schreef:

Jij vindt dus dat niet alle burgers stemrecht zouden moeten hebben?

Het zou wel beter zijn voor de mensheid wanneer niet iedereen zou mogen stemmen :D.

Ja, is alleen zo moeilijk kiezen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:23

Rowdine schreef:
_San87_ schreef:

Het zou wel beter zijn voor de mensheid wanneer niet iedereen zou mogen stemmen :D.

Het zou nog beter zijn voor de mensheid wanneer niet iedereen zich verkiesbaar zou mogen stellen :+.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:25

_San87_ schreef:
Het zou nog beter zijn voor de mensheid wanneer niet iedereen zich verkiesbaar zou mogen stellen :+.

Sohee....... Sla jij daar ff de spijker op zn kop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:25

_San87_ schreef:
Rowdine schreef:

Misschien moet er idd eens kritisch naar de GW worden gekeken :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:29

Amaris schreef:
De gemiddelde bokker zou zich eens moeten voorstellen wat er precies zou moeten gebeuren voordat je ALLES achterlaat.

Je auto, je huis, je vrienden/familie en collega's. Je paard is afgemaakt door types met kalashnikovs (en eventueel opgegeten) en als je niet maakt dat je wegkomt wordt je door een bataljon verkracht en dan voor de lol afgemaakt.

Ooohhh neeee... die mensen moeten we in NL echt niet binnenlaten! ieuw!

maar zijn al die vluchtelingen dat wel ?
als er zoveel mensen tegelijk worden verjaagd moet er daar dan aan de oorzaak niet iets gebeuren?
tuurlijk niet iedereen weigeren maar er mag best wat selectiever met de vluchtelingen om worden gegaan. komen ook genoeg financiële vluchtelingen. En niet iedereen hier in nederland heeft dagelijks genoeg te eten en al die voorbeelden hier. Ja je moet anderen helpen maar ook je eigen.

en discussies over polen tjaah.... lekker iedereeen voor minimum loon legaal laten werken iedereen gelijk

chevax

Re: Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:01

unihorses, aan de oorzaak zou iets moeten gebeuren, ja. Alleen zal het nooit veranderen. Oorlogen zullen blijven bestaan zolang er mensen zijn, natuurrampen zijn (bijna) niet te voorkomen en mensen zullen logischerwijs proberen een beter (of menswaardig!) bestaan op te bouwen, ook als dat in een ander land is.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:13

Rowdine schreef:
maura schreef:
Thanks Amaris, je helpt mijn bloeddruk én mijn vertrouwen in m'n medemens (dat doen trouwens meer mensen zoals Verootjoo, Dani, BlueEyes en Muppett. Hier, als je gaat tellen komt het misschien toch nog goed).
Voor de goede orde, W.C. heeft óók tamelijk enge uitspraken gedaan maar waar het om democratie gaat wist 'ie verdraaid goed waar hij het over had.

Jeetje mina, wat maak jij je druk! Het is toch niets nieuws dat de gemiddelde Nederlander geen kaas heeft gegeten van politiek en van politieke issues? Ja, het is triest, maar als het je interesse gebied niet is, dan is het blijkbaar lastig er aandacht aan te besteden.
En of stemrecht nu een recht zou moeten zijn voor iedere burger? Hm, dat is een lastige.

Ho even, je suggereert hier dat ik Churchill citeerde omdat ik vind dat niet iedere burger het recht zou moeten hebben om te stemmen. Dan begrijpt één van ons het citaat niet.
Daarbij is iets belangrijk vinden iets anders dan je druk maken en ook iets anders dan niet weten dat het bedroevend gesteld is met de interesse en kennis van de gemiddelde Nederlander over (geo)politiek.
Churchill heeft nog meer zinnige dingen over democratie gezegd, waaronder: "Democratie is de slechtste regeringsvorm, op alle andere methoden die al geprobeerd zijn na."
Zoals gezegd wist de man op dit punt heel goed waar hij het over had. Ik ben niet blij met de nadelen van het huidige systeem, maar wel met de voordelen en aangezien er gelukkig nog steeds meer voordelen dan nadelen zijn, ben ik er tegen om stemrecht te beperken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:16

maura schreef:
Rowdine schreef:

Jeetje mina, wat maak jij je druk! Het is toch niets nieuws dat de gemiddelde Nederlander geen kaas heeft gegeten van politiek en van politieke issues? Ja, het is triest, maar als het je interesse gebied niet is, dan is het blijkbaar lastig er aandacht aan te besteden.
En of stemrecht nu een recht zou moeten zijn voor iedere burger? Hm, dat is een lastige.

Ho even, je suggereert hier dat ik Churchill citeerde omdat ik vind dat niet iedere burger het recht zou moeten hebben om te stemmen. Dan begrijpt één van ons het citaat niet.
Daarbij is iets belangrijk vinden iets anders dan je druk maken en ook iets anders dan niet weten dat het bedroevend gesteld is met de interesse en kennis van de gemiddelde Nederlander over (geo)politiek.
Churchill heeft nog meer zinnige dingen over democratie gezegd, waaronder: "Democratie is de slechtste regeringsvorm, op alle andere methoden die al geprobeerd zijn na."
Zoals gezegd wist de man op dit punt heel goed waar hij het over had. Ik ben niet blij met de nadelen van het huidige systeem, maar wel met de voordelen en aangezien er gelukkig nog steeds meer voordelen dan nadelen zijn, ben ik er tegen om stemrecht te beperken.

Dat suggereer ik helemaal niet, dat is gewoon een vraag die ik stel?
Je moet me geen woorden in de mond gaan leggen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:09

Wat mij betreft: gooi de grens maar dicht! Er zijn nog tig Europese landen waar ze heen kunnen!

Zo lang Nederland in een crisis zit, vind ik dat ze er een rem op moeten zetten. Tot een bepaald aantal en dan is de plek op! Waarom moet Nederland altijd dé opvangplaats van Europa zijn?

En de Nederlandse bevolking maar werken en bergen belasting betalen! In september zijn we weer aan de beurt met dit soort dingen!

Ik ben er tegen. Heel simpel!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:14

Tallie1979 schreef:
Wat mij betreft: gooi de grens maar dicht! Er zijn nog tig Europese landen waar ze heen kunnen!

Zo lang Nederland in een crisis zit, vind ik dat ze er een rem op moeten zetten. Tot een bepaald aantal en dan is de plek op! Waarom moet Nederland altijd dé opvangplaats van Europa zijn?

En de Nederlandse bevolking maar werken en bergen belasting betalen! In september zijn we weer aan de beurt met dit soort dingen!

Euhm... Zoals een kaartje al eerder liet zien vangt nederland procentueel gezien vrij weinig op tov andere 'rijkere' europese landen :=

nederland is zeker niet dé opvangplaats.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:16

Net het nieuws gezien en kan maar een ding bedenken. Zodra de asielzoekers op weg naar een beter leven horen dat ze hier net zo goed in een tentenkamp komen te zitten, zal de stroom snel opdrogen.
De asielzoeker die moest vluchten voor oorlog zal nog blij zijn met een tent en die kan hopelijk snel doorschuiven naar een reguliere plek...

Goed gezien van Teeven !!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:17

Zo lijkt het wel verootje! :)

Blijf bij mijn mening, gewoon dicht de boel. Zorg eerst maar eens dat je bejaarden, die dit land geholpen hebben met (weder)opbouwen het goed hebben! Steek daar maar geld in!

Want de zorg voor ouderen is echt om te janken! Dan kan je er geen zorg voor vreemdelingen voor in de plaats gaan bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:21

Ik vind dat we ze wel mogen opvangen, echter vind ik dat ze daarna wel terug naar hun eigen land moeten mocht dit weer kunnen. En niet dat ze hier ook nog eens een toekomst gaan opbouwen. Er zijn al zoveel werkloze mensen hier in NL en we bouwen maar door met huizen en flats etc etc. Nee wij hebben genoeg aan ons eigen volkje.
Overal wordt op gekort, waar eigenlijk totaal niet op gekort kan worden, en dan zouden onze belastingcentjes naar andere mensen/landen gaan?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:21

Waar het volgens de OP om gaat is een groeiende groep mensen die hier door mensensmokkel terecht komt. Die mensen worden niet gratis gesmokkeld, zonder betaling vooraf nemen ze je echt niet mee. Er moet dus geld zijn anders kunnen ze deze kant niet op komen. Die smokkelaars weten ook dat die mensen hier als ze de reis overleven in het legale circuit terecht komen voorlopig niks kunnen terugbetalen en dat risico is ze te groot. Oorlogsvluchtelingen hebben meestal geen cent meer en dan ben je voor de smokkelaars niet interessant. Jonge meisjes voor de sexindustrie is wat anders, maar die laat je meestal niet loslopen.

Voorbeeld van de Iraakse, dat ze gevlucht is snap ik geheel, dat ze gezien de geografie in Europa terecht gekomen is ook, maar dat Amerika haar door haar een baan te geven in levensgevaar heeft gebracht en daarna heeft laten vallen niet. Hier heeft Amerika zijn plicht verzaakt door haar geen green card te geven. En dan vindt ik het jammer dat de politici hier niet de ballen hebben om hun amerikaanse collega te bellen en benodigde papieren te eisen voor zulke gevallen. Mag Amerika mooi zijn verantwoordelijkheid nemen voor de eigen veroorzaakte ellende. Idem voor Afghanistan in deze.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:38

Tallie1979 schreef:

Nederland is officieel uit de crisis. Was een week of wat geleden nog op t nieuws....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:52

Dat NL uit de crisis is zijn onzin praatjes... geloof er niet veel van.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:54

Ik denk niet dat asielzoekers en immigranten als hetzelfde worden gezien in dit topic.
Er worden gewoon verschillende discussies naast elkaar gevoeld, er zijn dan ook diverse probleemgebieden.

Ik ken ook verschillende tolken die hier zaten van Afghanistan, een baan met inderdaad serieuze gevolgen en weinig opvang. :n
Toch zou ik voor geen honderd jaar asielambtenaar willen zijn. Nu komen er enorm veel heterofiele mannen asiel aanvragen wegens homofilie, lijkt mij bijna onmogelijk om de juiste beslissing te nemen.

En het onrecht....in België zijn er bv. nog maar een handvol oorlogsmisdadigers opgepakt van de talrijke die asiel hebben gekregen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:58

Járen terug heb ik bij een bedrijf gewerkt dat het vervoer regelde van azc's naar bijv ziekenhuizen. En dat ging echt niet om Turken, Marokkanen of Polen :n

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:03

LadyMadonna schreef:
Nederland is officieel uit de crisis. Was een week of wat geleden nog op t nieuws....

Merk nog geen verschil op mijn bankrekening of in mijn knippie.. Dus tot ik dat wel doe, is het voor mij persoonlijk nog steeds crisis.

En daarbij, dan zou dit inhouden dat we er weer een bak geld tegenaan kunnen smijten zodat er vanaf september weer lekker bezuinigd kan worden? ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:06

Ach, ik kan niet shoppen op de pc, maar zolang ik een paard heb, mag ik niet klagen imo.
Wat is jouw alternatief dan? Die mensen in hun sop gaar laten koken?

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:08

Van mij mogen de grenzen morgen nog dicht voor asielzoekers. Je wilt niet weten hoeveel geld het kost om al die mensen op te vangen, van zorg te voorzien en daarna alle procedures met dure advocaatkosten te doorlopen. Natuurlijk is het hard deze mensen niet te helpen, maar een klein land als Nederland kan niet heel de wereld opvangen en zolang hier verzorgingstehuizen dichtmoeten en er nog steeds mensen van de voedselbank moeten leven help ik eerst liever mensen in eigen land.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:09

purny schreef:
Dat NL uit de crisis is zijn onzin praatjes... geloof er niet veel van.

Klopt. We hebben dan ook nooit in een echte crisis gezeten. Puur eentje die door de beurs en de media is opgelegd en waar mensen met open ogen in zijn getrapt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:10

Ankie2011 schreef:
Van mij mogen de grenzen morgen nog dicht voor asielzoekers. Je wilt niet weten hoeveel geld het kost om al die mensen op te vangen, van zorg te voorzien en daarna alle procedures met dure advocaatkosten te doorlopen. Natuurlijk is het hard deze mensen niet te helpen, maar een klein land als Nederland kan niet heel de wereld opvangen en zolang hier verzorgingstehuizen dichtmoeten en er nog steeds mensen van de voedselbank moeten leven help ik eerst liever mensen in eigen land.

Zo heel veel asielzoekers vangt Nederland anders niet op in verhouding tot andere landen :). En er zullen altijd mensen zijn die van de voedselbank moeten leven, al dan niet door eigen schuld. De ene keer wat meer dan de andere keer.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:12

of we moeten het rijke deel / regering ( en die is er! ) van die landen laten bijdragen aan het opvangen van hun burgers :)*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:17

LadyMadonna schreef:
Ach, ik kan niet shoppen op de pc, maar zolang ik een paard heb, mag ik niet klagen imo.
Wat is jouw alternatief dan? Die mensen in hun sop gaar laten koken?

Als je het tegen mij hebt..

Heel cru, ja, eigenlijk wel! Ga maar naar een van de andere Europese landen.

Zo lang mijn opa in zijn eigen pies ligt omdat er in de zorg voor ouderen wordt gesneden, kan Nederland geen vluchtelingen opvangen imo.