_San87_ schreef:Rowdine schreef:
Jij vindt dus dat niet alle burgers stemrecht zouden moeten hebben?
Het zou wel beter zijn voor de mensheid wanneer niet iedereen zou mogen stemmen.
Ja, is alleen zo moeilijk kiezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amaris schreef:De gemiddelde bokker zou zich eens moeten voorstellen wat er precies zou moeten gebeuren voordat je ALLES achterlaat.
Je auto, je huis, je vrienden/familie en collega's. Je paard is afgemaakt door types met kalashnikovs (en eventueel opgegeten) en als je niet maakt dat je wegkomt wordt je door een bataljon verkracht en dan voor de lol afgemaakt.
Ooohhh neeee... die mensen moeten we in NL echt niet binnenlaten! ieuw!
Rowdine schreef:maura schreef:Thanks Amaris, je helpt mijn bloeddruk én mijn vertrouwen in m'n medemens (dat doen trouwens meer mensen zoals Verootjoo, Dani, BlueEyes en Muppett. Hier, als je gaat tellen komt het misschien toch nog goed).
Voor de goede orde, W.C. heeft óók tamelijk enge uitspraken gedaan maar waar het om democratie gaat wist 'ie verdraaid goed waar hij het over had.
Jeetje mina, wat maak jij je druk! Het is toch niets nieuws dat de gemiddelde Nederlander geen kaas heeft gegeten van politiek en van politieke issues? Ja, het is triest, maar als het je interesse gebied niet is, dan is het blijkbaar lastig er aandacht aan te besteden.
En of stemrecht nu een recht zou moeten zijn voor iedere burger? Hm, dat is een lastige.
maura schreef:Rowdine schreef:
Jeetje mina, wat maak jij je druk! Het is toch niets nieuws dat de gemiddelde Nederlander geen kaas heeft gegeten van politiek en van politieke issues? Ja, het is triest, maar als het je interesse gebied niet is, dan is het blijkbaar lastig er aandacht aan te besteden.
En of stemrecht nu een recht zou moeten zijn voor iedere burger? Hm, dat is een lastige.
Ho even, je suggereert hier dat ik Churchill citeerde omdat ik vind dat niet iedere burger het recht zou moeten hebben om te stemmen. Dan begrijpt één van ons het citaat niet.
Daarbij is iets belangrijk vinden iets anders dan je druk maken en ook iets anders dan niet weten dat het bedroevend gesteld is met de interesse en kennis van de gemiddelde Nederlander over (geo)politiek.
Churchill heeft nog meer zinnige dingen over democratie gezegd, waaronder: "Democratie is de slechtste regeringsvorm, op alle andere methoden die al geprobeerd zijn na."
Zoals gezegd wist de man op dit punt heel goed waar hij het over had. Ik ben niet blij met de nadelen van het huidige systeem, maar wel met de voordelen en aangezien er gelukkig nog steeds meer voordelen dan nadelen zijn, ben ik er tegen om stemrecht te beperken.
Tallie1979 schreef:Wat mij betreft: gooi de grens maar dicht! Er zijn nog tig Europese landen waar ze heen kunnen!
Zo lang Nederland in een crisis zit, vind ik dat ze er een rem op moeten zetten. Tot een bepaald aantal en dan is de plek op! Waarom moet Nederland altijd dé opvangplaats van Europa zijn?
En de Nederlandse bevolking maar werken en bergen belasting betalen! In september zijn we weer aan de beurt met dit soort dingen!
Ik ben er tegen. Heel simpel!
Tallie1979 schreef:Wat mij betreft: gooi de grens maar dicht! Er zijn nog tig Europese landen waar ze heen kunnen!
Zo lang Nederland in een crisis zit, vind ik dat ze er een rem op moeten zetten. Tot een bepaald aantal en dan is de plek op! Waarom moet Nederland altijd dé opvangplaats van Europa zijn?
En de Nederlandse bevolking maar werken en bergen belasting betalen! In september zijn we weer aan de beurt met dit soort dingen!
Ik ben er tegen. Heel simpel!
LadyMadonna schreef:Nederland is officieel uit de crisis. Was een week of wat geleden nog op t nieuws....
Ankie2011 schreef:Van mij mogen de grenzen morgen nog dicht voor asielzoekers. Je wilt niet weten hoeveel geld het kost om al die mensen op te vangen, van zorg te voorzien en daarna alle procedures met dure advocaatkosten te doorlopen. Natuurlijk is het hard deze mensen niet te helpen, maar een klein land als Nederland kan niet heel de wereld opvangen en zolang hier verzorgingstehuizen dichtmoeten en er nog steeds mensen van de voedselbank moeten leven help ik eerst liever mensen in eigen land.
LadyMadonna schreef:Ach, ik kan niet shoppen op de pc, maar zolang ik een paard heb, mag ik niet klagen imo.
Wat is jouw alternatief dan? Die mensen in hun sop gaar laten koken?