BaileyMix schreef:Pim Fortuyn was natuurlijk ook geen heilige hè. Hij wíst dat zijn uitspraken emoties op zouden roepen, dat er ophef over zou komen. En tóch wilde hij koste wat kost zijn mening uiten zonder daarbij ook maar enigszins rekening te houden met andermans gevoelens. Prima, dat was hem goed recht, maar dan moet je ook niet verbaasd zijn als hij een keer de verkeerde 'triggert' en het gewoon klaar is.
Waarmee ik niet wil goedpraten wat van der Graaf heeft gedaan, maar volledig onbegrijpelijk is het nou ook weer niet. Dus hoe ik het zie, was het 'gewoon' een éénmalig doel, iemand die uitgeschakeld moest worden, en heeft hij geen intenties om in herhaling te vallen. En de consequenties voor die daad heeft hij ondervonden, nu is het tijd om verder te gaan.
Toen hij gearresteerd werd vonden ze alle benodigde chemicaliën in zijn huis om bommen te maken. Daarnaast is hij ook verdachte geweest in de moordzaak op een milieuambtenaar (naam ben ik even kwijt) Dus eenmalig ? misschien, tijd zal het uitwijzen.
Hij heeft noot spijt betuigd en in een gesprek met de familie van Fortuin wilde hij niet antwoorden op de vraag of hij het weer zou doen als hij nog iemand zou tegenkomen wiens zienswijzen hij als "gevaar" zou beleven.
Probleem dat PF had was dat de gevestigde orde hem neerzette als een racist, wat hij dus echt niet was. Een andere bokker heeft dit ook gezegd, hij werd als een paria behandeld door vn Melkert, Dijkstal en de hele linkse media. Ik merk dat degene in dit topic die niet oud genoeg zijn om dit te hebben meegemaakt dat PF wordt gezien ls "nog een Wilders figuur" maar niets is minder waar. Dus voordat je iets roept besteed dan even een paar uurtjes op youtube en kijk de oude debatten terug.
Ik volgde Pim al toen hij voor hij politieke ambities had, hij was een goede debater die elke week op zondag ochtend te zien was in "het Capitool" Een aanrader om te kijken is ook het interview met Witteman. PF's ouders zaten in een verzorgingstehuis, Witteman legt hem op de gril over waarom hij niet meer geld aan de zorg wil besteden, ook al zitten zijn eigen ouders in een verzorgingstehuis waar er steeds minder handen aan het bed zijn. Zijn antwoord (heel kort samengevat); snijden in de overhead levert meer op dan meer geld naar de zorg. Hoe kan het dat als 2 ziekenhuizen fusseren dat er eerst 2 directeurs zijn, en daarna 6??? met ook 2x zoveel managers?