Sammie schreef:Dan nog staat het nergens in de wet, hoor..
zeg niet dat het in de wet staat... maar IK persoonlijk vind dat je elkaar pas helemaal goed kent als je samen woont
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Mijn buurvrouw zegt net iets slims
Als diegene toch de ware is, waarom dan trouwen? Wat heeft het voor meerwaarde? Je kunt dan net zo goed wachten tot je ouder bent want je bent dan toch nog bij elkaar (en de kans dat je een degelijk feestje kunt geven is dan trouwens ook wat groter)
Fantast schreef:Ik zou dat over zo'n 4/5 jaar als ik 22/23 ben en we allebei met een behoorlijke studieschuld zitten toch niet kunnen betalen hoorMagrathea schreef:Mijn buurvrouw zegt net iets slims
Als diegene toch de ware is, waarom dan trouwen? Wat heeft het voor meerwaarde? Je kunt dan net zo goed wachten tot je ouder bent want je bent dan toch nog bij elkaar (en de kans dat je een degelijk feestje kunt geven is dan trouwens ook wat groter)
Waarom zou je op jonge leeftijd geen groot feest kunnen geven.
Wij hadden toch een feestje, overdag alleen met familie en een paar vrienden waarmee wij ook gedineerd hebben. S'avonds een feest voor zo'n 100 man, onbeperkt drinken en er werden hapjes geserveerd, daarnaast hadden wij live muziek (en die zanger is hier in het noorden toch redelijk populair Jelle B) Daarnaast was ons vervoer voor de hele dag een Ferrari ook niet de goedkoopste om een dagje te huren.
Wij hebben er gewoon flink voor gespaard.
Ayasha schreef:Je maakt de belofte niet "voor altijd" maar "tot de dood jullie scheidt" en van elkaar houden in "goede en slechte tijden".
Ayasha schreef:Wij hebben elkaar vooral beloofd "in goede en slechte tijden".(niet kerkelijk getrouwd. Tot de dood ons scheidt is zelfs niet genoemd tijdens ons huwelijk, wel in goede en slechte tijden.
).
Suzanne F. schreef:Ayasha schreef:Je maakt de belofte niet "voor altijd" maar "tot de dood jullie scheidt" en van elkaar houden in "goede en slechte tijden".
Tot de dood jullie scheidt staat voor mij gelijk aan 'altijd'.
Mensen denken veel te licht over trouwen. Ik vind dat je die belofte gewoon niet kunt maken. En daarom trouw ik niet.
HarriesHorse schreef:BaileyMix schreef:Onder de 24 is imo echt te jong, daarna eigenlijk ook nog
op welke leeftijd wil jij dan trouwen.. 80?![]()
ik wil graag op 19/20 trouwenmooie leeftijd toch.. als je een vriend hebt waar je heel veel van houd zie ik geen probleem hoor...
misschien wordt het meisje wel zodanig onder druk gezet dat ze het op het laatst zelf ook gaat willen?
verootjoo schreef:Ik ben het met je eens dat veel mensen er te licht over denken. Maar ik denk wel dat je die belofte naar elkaar kan (en misschien wel moet) maken. Juist omdat je dan, tenminste bij ons was dat wel zo, erover na gaat denken wat je voor elkaar betekent en dat je bewust voor elkaar kiest. Ik heb nl zeer bewust voor mijn man gekozen en mijn man voor mij. Dit hebben we naar elkaar uitgesproken, we hebben beloofd voor elkaar te zorgen en elkaar trouw te blijven en we hebben beloofd dat we alles zullen doen om ervoor te zorgen dat ons huwelijk zal blijven slagen. Ook hebben we uitvoerig besproken wat we kunnen doen om dit te waarborgen in welk scenario dan ook. Dit hebben we niet alleen gedaan, maar dit is onderdeel van het kerkelijk huwelijkwe hebben van tevoren gesprekken gehad met de dominee over wat het huwelijk inhoudt en wat je elkaar precies gaat beloven.
Dit heb ik wel gemist in het wettelijk huwelijk. Het is ja zeggen en verder geen info krijgen waarop je ja zegt
Ayasha schreef:Magrathea schreef:Mijn buurvrouw zegt net iets slims
Wat is dan überhaupt de meerwaarde voor zo iemand?
Cayenne: na het huwelijk moet men wel samenwonen voor de wet meen ik