Op jonge leeftijd trouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:32

Sammie schreef:
Dan nog staat het nergens in de wet, hoor..

zeg niet dat het in de wet staat... maar IK persoonlijk vind dat je elkaar pas helemaal goed kent als je samen woont

Horseland93

Re: Op jonge leeftijd trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:38

Ik ben 20 jaar, en zou graag verloven.. Is het nu niet, dan is het ook goed!
Let wel.. een relatie van 3 jaar, en samenwonend.
Ik zou wel wachten met kinderen, maar He! zeker niet tot mijn 30e (wil naar mijn idee mn kinderen nog achter na kunnen rennen als ik 50 ben)
Tussen 22 en 25 vind ik het een mooie leeftijd...

Iedereen heeft zijn eigen Love Story, en hopelijk allemaal een Happy End, hoe je het zelf invult .. tja daar kan niemand een gerichte uitspraak overdoen :)

De ene trouwt al met een half jaar, en de ander neemt al kinderen voordat ze denken aan trouwen..
Trouwen na je 30e,. nee dat is niet zo mijn ding..
Al heb ik voor ieders keuze respect.. <<)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:11

EJuniorJoost schreef:
Sammie schreef:
Dan nog staat het nergens in de wet, hoor..

zeg niet dat het in de wet staat... maar IK persoonlijk vind dat je elkaar pas helemaal goed kent als je samen woont

Eens, Maarja, sommige takken van het geloof laten dat niet toe

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:44

Trouwen hoeft voor mij nog niet zo. Ik ben bijna 23 en ben 3 jaar samen.
Trouwen vind ik nog op tijd als ik 30 ben, kinderen moet ik niet aan denken als 30+er. Dan lijk je net zo'n omamoeder, ik vind dat zo'n raar gezicht.

Als het dan nog gebeurt dan gebeurt het, je hebt niet alles voor het kiezen. Zo zie je maar want ik ben er 4maanden terug achter gekomen dat er door 6jaar pil een beeb doorheen is gekomen. En nu loop ik al overdatum rond (kleine week na uitgerekende datum). Ik wil ook pas over een paar jaar trouwen, als ons dochtertje het bewust mee kan maken.
Ik ben toch van plan om de rest van mijn leven te delen met deze persoon, dus we hebben als het goed is nog genoeg tijd om te trouwen. :P

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:29

Magrathea schreef:
Mijn buurvrouw zegt net iets slims :Y)

Als diegene toch de ware is, waarom dan trouwen? Wat heeft het voor meerwaarde? Je kunt dan net zo goed wachten tot je ouder bent want je bent dan toch nog bij elkaar (en de kans dat je een degelijk feestje kunt geven is dan trouwens ook wat groter *\o/* )

Waarom zou je op jonge leeftijd geen groot feest kunnen geven.
Wij hadden toch een feestje, overdag alleen met familie en een paar vrienden waarmee wij ook gedineerd hebben. S'avonds een feest voor zo'n 100 man, onbeperkt drinken en er werden hapjes geserveerd, daarnaast hadden wij live muziek (en die zanger is hier in het noorden toch redelijk populair Jelle B) Daarnaast was ons vervoer voor de hele dag een Ferrari ook niet de goedkoopste om een dagje te huren.
Wij hebben er gewoon flink voor gespaard.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:32

Fantast schreef:
Magrathea schreef:

Als diegene toch de ware is, waarom dan trouwen? Wat heeft het voor meerwaarde? Je kunt dan net zo goed wachten tot je ouder bent want je bent dan toch nog bij elkaar (en de kans dat je een degelijk feestje kunt geven is dan trouwens ook wat groter *\o/* )

Waarom zou je op jonge leeftijd geen groot feest kunnen geven.
Wij hadden toch een feestje, overdag alleen met familie en een paar vrienden waarmee wij ook gedineerd hebben. S'avonds een feest voor zo'n 100 man, onbeperkt drinken en er werden hapjes geserveerd, daarnaast hadden wij live muziek (en die zanger is hier in het noorden toch redelijk populair Jelle B) Daarnaast was ons vervoer voor de hele dag een Ferrari ook niet de goedkoopste om een dagje te huren.
Wij hebben er gewoon flink voor gespaard.
Ik zou dat over zo'n 4/5 jaar als ik 22/23 ben en we allebei met een behoorlijke studieschuld zitten toch niet kunnen betalen hoor :'). Het zou dan denk ik ook niet m'n eerste prioriteit zijn. Maar goed, het kan inderdaad wel, het ligt gewoon heel erg aan je situatie denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:37

Sowieso vind ik trouwen op zich al enorm achterhaald. Ik vind dat je de belofte 'voor altijd' niet kunt maken. En dat blijkt wel uit de 1 op de 3 huwelijken die stukgaan om maar niet te praten van Victoria Milan sites voor een buitenechtelijke relatie.

Maar op jonge leeftijd zouden ze het gewoon moeten verbieden vind ik. Je denkt al heel volwassen te zijn onder de 18 maar eigenlijk ben je gewoon nog maar een kuikie natuurlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:40

Je maakt de belofte niet "voor altijd" maar "tot de dood jullie scheidt" en van elkaar houden in "goede en slechte tijden".
Vooral dat laatste was in "ons geval" een belangrijk symbool. However, als je niet de intentie hebt om dat op zijn minst te proberen dan moet je inderdaad niet aan trouwen beginnen. :)
En volgens mij trouwen er ook veel te veel koppels zonder echt "te denken" aan wat ze elkaar beloven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:42

je kunt je ook afvragen waarom huwelijken 1 op 3 stuklopen.

Daarnaast denk ik dat vrij weinig mensen tegenwoordig nog trouwen tot de dood hen scheidt. Anders zou er ook niet zoveel gescheiden worden, maar gepoogd worden om een huwelijk te redden en als je soms redenen hoort om de scheiden :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:47

Dat zeg ik in mijn laatste zin. "zonder echt te denken wat ze elkaar beloven".
Maar dat veel mensen dat doen maakt toch niet ineens elk huwelijk bij voorbaat "verloren" :?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:54

Ayasha schreef:
Je maakt de belofte niet "voor altijd" maar "tot de dood jullie scheidt" en van elkaar houden in "goede en slechte tijden".

Tot de dood jullie scheidt staat voor mij gelijk aan 'altijd'.
Mensen denken veel te licht over trouwen. Ik vind dat je die belofte gewoon niet kunt maken. En daarom trouw ik niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:58

Wij hebben elkaar vooral beloofd "in goede en slechte tijden". :) (niet kerkelijk getrouwd. Tot de dood ons scheidt is zelfs niet genoemd tijdens ons huwelijk, wel in goede en slechte tijden. :) ).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:58

Ayasha schreef:
Wij hebben elkaar vooral beloofd "in goede en slechte tijden". :) (niet kerkelijk getrouwd. Tot de dood ons scheidt is zelfs niet genoemd tijdens ons huwelijk, wel in goede en slechte tijden. :) ).

Ah dat klinkt al beter. :)
Ik dacht dat er een standaard huwelijksvoltrekking was, die standaardzinnetjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:04

Suzanne F. schreef:
Ayasha schreef:

Tot de dood jullie scheidt staat voor mij gelijk aan 'altijd'.
Mensen denken veel te licht over trouwen. Ik vind dat je die belofte gewoon niet kunt maken. En daarom trouw ik niet.

Ik ben het met je eens dat veel mensen er te licht over denken. Maar ik denk wel dat je die belofte naar elkaar kan (en misschien wel moet) maken. Juist omdat je dan, tenminste bij ons was dat wel zo, erover na gaat denken wat je voor elkaar betekent en dat je bewust voor elkaar kiest. Ik heb nl zeer bewust voor mijn man gekozen en mijn man voor mij. Dit hebben we naar elkaar uitgesproken, we hebben beloofd voor elkaar te zorgen en elkaar trouw te blijven en we hebben beloofd dat we alles zullen doen om ervoor te zorgen dat ons huwelijk zal blijven slagen. Ook hebben we uitvoerig besproken wat we kunnen doen om dit te waarborgen in welk scenario dan ook. Dit hebben we niet alleen gedaan, maar dit is onderdeel van het kerkelijk huwelijk :) we hebben van tevoren gesprekken gehad met de dominee over wat het huwelijk inhoudt en wat je elkaar precies gaat beloven.
Dit heb ik wel gemist in het wettelijk huwelijk. Het is ja zeggen en verder geen info krijgen waarop je ja zegt :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:40

HarriesHorse schreef:
BaileyMix schreef:
Onder de 24 is imo echt te jong, daarna eigenlijk ook nog

op welke leeftijd wil jij dan trouwen.. 80? :')

ik wil graag op 19/20 trouwen :) mooie leeftijd toch.. als je een vriend hebt waar je heel veel van houd zie ik geen probleem hoor... ;)

misschien wordt het meisje wel zodanig onder druk gezet dat ze het op het laatst zelf ook gaat willen?

Gewoon helemaal nooit *\o/* Lijkt me echt verschrikkelijk, ik ben (nu althans nog, komt vast met de jaren wel wat goed) veel te egoïstisch om zo'n belofte aan te gaan en na te komen. Nee, ik kan niet verzekeren bij iemand te blijven in slechte tijden. Nee, ik kan niet beloven bij iemand te blijven tot de dood ons scheidt (want dat is verdorie toch vies lang!). Dus zoiets zou ik nooit aangaan. Maar dat is hoe ik er nu over denk, kan natuurlijk altijd nog veranderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:30

verootjoo schreef:
Ik ben het met je eens dat veel mensen er te licht over denken. Maar ik denk wel dat je die belofte naar elkaar kan (en misschien wel moet) maken. Juist omdat je dan, tenminste bij ons was dat wel zo, erover na gaat denken wat je voor elkaar betekent en dat je bewust voor elkaar kiest. Ik heb nl zeer bewust voor mijn man gekozen en mijn man voor mij. Dit hebben we naar elkaar uitgesproken, we hebben beloofd voor elkaar te zorgen en elkaar trouw te blijven en we hebben beloofd dat we alles zullen doen om ervoor te zorgen dat ons huwelijk zal blijven slagen. Ook hebben we uitvoerig besproken wat we kunnen doen om dit te waarborgen in welk scenario dan ook. Dit hebben we niet alleen gedaan, maar dit is onderdeel van het kerkelijk huwelijk :) we hebben van tevoren gesprekken gehad met de dominee over wat het huwelijk inhoudt en wat je elkaar precies gaat beloven.
Dit heb ik wel gemist in het wettelijk huwelijk. Het is ja zeggen en verder geen info krijgen waarop je ja zegt :=

Wij zijn met huwelijkcontract getrouwd (ivm de eenmanszaak van mijn man. Moest er iets mis gaan in zijn zaak -laten we hopen van niet maar je weet nooit- dat ze niet aan "mijn" spullen kunnen komen.)
En daar hebben we eigenlijk ook veel info gekregen over het concept "huwelijk" van die mevrouw. :)
Nu hebben wij het sowieso besproken. Daar kom je niet onderuit als één van de partners vaak relatief zwaar ziek is. :) Dan komt het hoe dan ook ter sprake op een dag, of de andere partner dat denkt aan te kunnen voor lange tijd enz. :)
Ik heb dat bewust vaak naar boven gebracht omdat ik wilde dat hij wist waar voor hij koos met voor mij te kiezen. :) Dat hij het niet te licht op nam. Na veeeel gesprekken kwam ie met een aanzoek... Soort van "laat nou een keer duidelijk zijn dat ik echt voor jou kies, in goede EN slechte tijden." :)

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:05

16 is echt heel jong... Zeer onverstandig. Ik ben nu bijna 24 en al bijna 4 jaar samen waarvan 3 jaar samenwonend. Alleen nog wachten op het aanzoek XD Kinderen willen we beiden (in ieder geval voorlopig) niet aan beginnen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:07

Ayasha schreef:
Magrathea schreef:

Wat is dan überhaupt de meerwaarde voor zo iemand? :roll:

Cayenne: na het huwelijk moet men wel samenwonen voor de wet meen ik

De zus van m'n buurvrouw was niet getrouwd, wel had ze drie kinderen. Omdat het ze toch wel heel leuk leek, zo'n mooi feest om de liefde te vieren, inclusief de hele poppenkast, en dan konden ze het ook nog delen met hun kinderen! Ideaal toch, trouwen voor het romantische gedeelte ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:21

Dan moet ik al 5 jaar getrouwd zijn bijna.
Moet er niet aan denken, ben bijna 21, en wil nog wel even genieten van mn leven zonder dat ik getrouwd ben.

Op ten duur trouwen zou ik wel willen, eerst even "volwassen" worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:25

Vooral doen, want zodra je getrouwd bent.. Klaar met genieten, een ware hel! Altijd toestemming vragen aan je man, niks mogen, nergens naar toe kunnen.. Oppassen!!!!!

:')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:26

De horror :') Weet waar je aan begint, je kan nu nog terug, Anthea!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:26

Whaha omg :').
Kreeg dinsdag al een betoog waarom vrouwen geen kinderen willen :').

++ Moet nog even flink sparen, bruiloft van mn zus toen gezien, en man, dan mag ik nog wel even een mooi diplomaatje halen :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:27

Ik zit door dit topic nu heel erg met mezelf in de knoop |(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:27

Maar, jullie weten niet wat voor terror man ik in huis heb gehaald.. <<)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:30

Haha, verloven en trouwen blijkt net zo populair te zijn als kinderen krijgen op je 16e.