Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Suelza schreef:In de benen schieten in een noodweer situatie is bijna niet te doen. Dat betekend dat je moet richten en de adrenaline van de noodweer(excess) maakt dat jouw lichaam niet meer in staat is dat te doen (ogen sperren open, spieren spannen aan, fijne motoriek maakt plaats voor grove motoriek etc).
Je moet wel een heel getraind schutter zijn om in die situatie gericht (en raak) op de benen te kunnen schieten. Neem de zaak met de heer Q. die destijds het Grenswisselkantoor opblies in Rotterdam. Daar zijn destijds zoveel schoten gevallen, maar hij is maar enkele keren geraakt en wist evengoed nog weg te komen (uiteindelijk later wel gewond aangehouden, maar dat was al niet meer op plaats incident).
Nee, ik kan mij het wel indenken dat áls je in die situatie schiet, je er zo zeker mogelijk van wilt zijn dat het ook meteen goed is... Hoe hard dat ook klinkt.
Dit echtpaar zat op een schietclub naar wat ik begrepen heb. Die konden heel best mikken. Ook om iemand te doden zult je heel gericht moeten raken.
Citaat:Ja, die kans heb je dan echt nog.. Als overvallers al schietend binnen komen, wat denk je dan nog te kunnen doen?
Vanuit waar ik werk krijgen we 1 tot 2 keer per jaar overvaltrainingen. Wat te doen, hoe reageer je waarop. Natuurlijk is het altijd anders dan wanneer je echt een overvaller tegenover je hebt staan, maar toch. Wat wij in die trainingen altijd leren is alles afstaan wat de overvaller hebben wil en zorgen dat ze zo snel mogelijk de winkel weer uit zijn. Hoe langer een overvaller in de winkel blijft, des te groter de kans dat er ongelukkige dingen gebeuren, aangezien de overvallers dan zenuwachtig zullen worden.
Dat je je pas mag verweren als je bijna dood bent is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Je mag jezelf zeker wel verdedigen, maar je moet daarbij wel binnen de perken blijven. En dat betekent inderdaad dat je niet zomaar iemand overhoop mag knallen.
Citaat:Je mag jezelf zeker wel verdedigen, maar je moet daarbij wel binnen de perken blijven. En dat betekent inderdaad dat je niet zomaar iemand overhoop mag knallen.
Appelmoes_11 schreef:Ik ben toch wel flink geschrokken van de reacties hier. Of die vrouw al dan niet terecht heeft geschoten, daar kan ik niet over oordelen. Maar opmerkingen zoals 'ze moet een lintje krijgen', 'opgeruimd staat netjes', 'dat zou bij iedere crimineel moeten gebeuren' en om het af te maken nog een flinke dosis racisme... schamen jullie je niet een beetje?