Urielle schreef:Vjestagirl schreef:Omdat mensen nog altijd recht van vrije keuze hebben. Je noemt mensen die abortus plegen ook geen baby moordenaars. Mensen mogen doen met hun leven wat ze willen. Je gaat toch ook niet ieder tafeltje op een terras langs of mensen hun sigaret uit willen maken omdat jouw kind daar ook zit?
Idd, met HUN leven. Maar niet met het leven van mijn kinderen![]()
Op het terras ga ik idd niet bij rokers in de buurt zitten en zal ik zo mogelijk zelf verkassen en anders vraag ik ze gerust om even ergens anders te gaan staan als de rook recht naar ons komt. Heb er zelf ook behoorlijk last van (astma). Maar dat is nog veel minder directe schade dan die entingen. Polio is hier gelukkig verplicht als inenting, ik tel mijn zegeningen! Mijn schoonmoeder kwam met mijn zoontje van de week iemand tegen in de supermarkt, dat kind compleet onder de uitslag van de waterpokken. Die had veel geluk dat ik er niet bij was, dat ze even opzout met haar besmettelijk jong! Dat je per ongeluk iemand besmet is een ding, maar opzettelijk, dan zit je bij mij toch hartstikke verkeerd.
Waterpokken zijn ook al besmettelijk vóór je ze kunt zien, 95% van de kinderen krijgt ze vroeg of laat toch, als je het 1x gehad hebt ben je er vanaf en je gaat er niet dood gaan. Overdrijven is ook een kunst, zo'n kind moet toch antistoffen opbouwen?