De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:39

Blue_Eyes schreef:
Haider is volgens mij toch echt bij een ongeluk omgekomen... Dus gaat een beetje ver om over hem te zeggen 'we weten hoe dat is afgelopen' ;)

lees jij wel wat ik schrijf?

Blue_Eyes

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:40

Ja, dat lees ik wel. Maar wat ik niet snap is waarom je Haider erbij trekt dan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:42

Blue_Eyes schreef:
Ja, dat lees ik wel. Maar wat ik niet snap is waarom je Haider erbij trekt dan.

nog een keer....Pim werd vergeleken met Haider en Hitler.....Toen was er iemand,Volkert...die dacht,das link ,die ga ik vermoorden.Pim werd dus vermoord.
Dat werkt demoniseren in de hand.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:44

Juist. Ik las/begreep hem andersom. Okee, dank je voor de uitleg.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:51

Blue_Eyes schreef:
Maar dat vind ik ook nogal meevallen. Het meisje verdedigt zichzelf tegenover de wervelwind die Wilders heet en die - eerlijk is eerlijk - nou niet echt vriendelijk overkomt voor waar zij voor staat. Ik denk dat 95% van de Bokkers precies hetzelfde zou doen als zij op die manier gepakt zouden worden.

Als er nu eens GOED geluisterd werd naar wat Wilders zegt en wat minder de propaganda gevolgd wordt dir de media over hem spuien.

Ik vind ook dat de kinderbijslag naar buitenland gestopt moet worden. Het is van de zotte dat we een politieke rel hebben tussen landen als alleen al voorgesteld wordt het bedrag van kinderbijslag aan te passen aan de valuta / levenstandaard van dat land aangepast word? Stoppen per direct!!
Dat huizen in het buitenland gewoon onder de belastingwet valt en dus opgegeven moet worden.
Dat niet alleen de rechten maar ook de plichten gelden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:54

Prima, dat jij dat vindt. Er valt over die dingen best te discussieren. Maar kom op - FITNA?? Anti-Islam stickers? Om maar een paar voorbeeldjes te noemen... En eerlijk is eerlijk - Wilders heeft die film en die stickers toch echt zelf laten maken, daar had de propaganda van de media niets mee te maken. Je kunt met eigen ogen kijken wat daarin allemaal beweerd wordt. Maar dan mag een moslim niet boos worden en zich verdedigen, want dan is ze 'eng fundamentalistisch' en 'heeft ze oogkleppen op'. Ja, is ook zo hoor :')

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:01

Nou, Pim...
Zó ontzettend jammer dat NL BV niet heeft kunnen zien wat er veranderd zou zijn met Pim in de politieke gelederen.

Pim kwam ook bij de VVD vandaan, net als Wilders, dus wat je ook van de personen of uitspraken vindt, het zijn geen domme jongens.
Het komt er soms alleen zo rot uit, denk ik dan maar.
Mensjes 'op de heide' hebben geen idee wat er in de grote steden afspeelt, dus dat is al lastig 'vertalen'.
Op Pim hebben wij toen wel gestemd, op Wilders zullen wij nooit stemmen.
Beiden wisten de vinger op de zere plek te leggen, maar het verschilt nogal qua aanpak.

Tuurlijk waren wij hier nieuwsgierig naar de uitspraken van Wilders, maar zijn afgehaakt in een slappe lach-aanval na het 'kopvoddentax'- verhaal.

Structuur van de Wilders-partij is ook vreemd te noemen en niet democratisch: je kan geen lid worden.
Hij weet dus dondersgoed dat hij met zijn uitspraken een bepaalde doelgroep aanspreekt, maar deze groep acht hij te dom om iets voor de partij te kunnen betekenen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:02

Blue_Eyes schreef:
Prima, dat jij dat vindt. Er valt over die dingen best te discussieren. Maar kom op - FITNA?? Anti-Islam stickers? Om maar een paar voorbeeldjes te noemen... En eerlijk is eerlijk - Wilders heeft die film en die stickers toch echt zelf laten maken, daar had de propaganda van de media niets mee te maken. Je kunt met eigen ogen kijken wat daarin allemaal beweerd wordt. Maar dan mag een moslim niet boos worden en zich verdedigen, want dan is ze 'eng fundamentalistisch' en 'heeft ze oogkleppen op'. Ja, is ook zo hoor :')

Je vergroot weer 1 ding uit zoals de meeste tegenstanders. Laat ik dan ook 1 ding van de PVV uitvergroten:

DIERENPOLITIE

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:04

Ik pik er een uit, ik zeg er duidelijk bij: voorbeeldjes. En als je gelezen had, had je geweten dat het mij ging om het feit dat een meisje als Jozefin hier zo hard wordt aangepakt, terwijl ze volgens mij echt niets vreemds zegt. Tuurlijk heeft de PVV zijn goede kanten. Die wegen overigens in mijn optiek nog niet in het minst op tegen de slechte kanten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:04

Willl65 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Maar dat vind ik ook nogal meevallen. Het meisje verdedigt zichzelf tegenover de wervelwind die Wilders heet en die - eerlijk is eerlijk - nou niet echt vriendelijk overkomt voor waar zij voor staat. Ik denk dat 95% van de Bokkers precies hetzelfde zou doen als zij op die manier gepakt zouden worden.

Als er nu eens GOED geluisterd werd naar wat Wilders zegt en wat minder de propaganda gevolgd wordt dir de media over hem spuien.

Ik vind ook dat de kinderbijslag naar buitenland gestopt moet worden. Het is van de zotte dat we een politieke rel hebben tussen landen als alleen al voorgesteld wordt het bedrag van kinderbijslag aan te passen aan de valuta / levenstandaard van dat land aangepast word? Stoppen per direct!!
Dat huizen in het buitenland gewoon onder de belastingwet valt en dus opgegeven moet worden.
Dat niet alleen de rechten maar ook de plichten gelden.

Tjaa........ ik vind het ook niet nodig, dat kinderbijslag naar het buitenland gaat, maar ............ ik heb Nederlandse collega's met kinderen, die studeren in het buitenland of ik ken kinderen die (tijdelijk) in het buitenland wonen, door het werk van één van de ouders in het buitenland. Deze kinderen hebben ook recht op stufie of kinderbijslag. Dat komt voort uit allerlei internationale verdragen en wetten, o.a. dat discriminatie op grond van nationaliteit is verboden. Dit zal de PVV nooit kunnen veranderen.
Verder vind ik dit niet het grootste probleem in Nederland (kinderbijslag naar het buitenland), dat dit voor mij een stem op de PVV zal rechtvaardigen. We kunnen namelijk wel van alles roepen, maar wij kunnen als Nederland een heleboel wetten, rechten en verplichtingen niet veranderen of stopzetten.

Net als de leuzen: terug naar de gulden, Nederland uit de EU, verbod op hoofddoekjes of stop de hulp aan Griekenland, mensen met 2 paspoorten eruit................ allemaal opruiing, dit draagt niet bij aan een fijne samenleving.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:06

Ik vind dat ie gelijk heeft.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:06

Goh, onderbouwde reactie...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:07

Van mij mag AL het tuig aangepakt worden. Marokkanen, Turken, Nederlanders, Antillianen, Surinamers, Arubanen, Spanjaarden, Italianen, Polen etc. Ja, het tuig mag aangepakt worden, laat de goede mensen hier niet onder leiden.

Ik woon al mijn hele leven in de randstad, ken genoeg mensen van verschillende achtergronden en het gaat prima. Ik word nooit lastig gevallen ofzo en mochten er eens een paar jongetjes gaan schreeuwen of nafluiten geef ik een dodelijke blik en negeer ik het, werkt prima. Ook genoeg Nederlanders die een potje er van maken als ze flink gezopen hebben :+ Woon in een studentenstad (Leiden) en ja, dan is het niet vreemd als er weer een groepje dronken loopt te schreeuwen... :') Het zijn echt niet alleen Marokkanen die overlast veroorzaken. Dat het grootste percentage van Marokkaanse afkomst de criminaliteit vertegenwoordigd betekent niet dat alle Marokkanen zo zijn.

Nogmaals, pak het tuig in zijn algemeen aan, ga je niet richten op 1 groep :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:08

Blue_Eyes schreef:

Van wie moet ik iets onderbouwen? dit is mijn mening, om wat voor reden dan ook, voel me niet echt verplicht zoiets te melden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:09

Waarom doe je het dan? Wat heeft het voor toegevoegde waarde om zoiets in een topic te gooien, als je het er verder toch niet over wilt hebben? Het is immers een discussieforum...

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:10

Blue_Eyes schreef:
Waarom doe je het dan? Wat heeft het voor toegevoegde waarde om zoiets in een topic te gooien, als je het er verder toch niet over wilt hebben? Het is immers een discussieforum...

Nou met de meeste hier valt geen discussie te voeren, ten eerste laat (bijna) niemand een ander in zn waarde, en daarnaast word elke mening finaal de grond ingetrapt.

Ik zeg wat ik ervan vind, en that's it.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:11

Alexandra_ schreef:
Blue_Eyes schreef:

Van wie moet ik iets onderbouwen? dit is mijn mening, om wat voor reden dan ook, voel me niet echt verplicht zoiets te melden.

Als je iets ten nadele van Wilders schrijft hoef je het niet te onderbouwen,dat is altijd het vreemde in dit soort discussies

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:12

Volgens mij doet juist bijna iedereen die niet voor Wilders is dat vrij uitgebreid in dit topic, dingen onderbouwen :')

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:12

@Geerke, ja, maar dat is een beetje een algemeen iets op bokt :+
Daarom zeg ik alleen dat ik vind dat ie gelijk heeft.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:13

Blue_Eyes schreef:
Ik pik er een uit, ik zeg er duidelijk bij: voorbeeldjes. En als je gelezen had, had je geweten dat het mij ging om het feit dat een meisje als Jozefin hier zo hard wordt aangepakt, terwijl ze volgens mij echt niets vreemds zegt. Tuurlijk heeft de PVV zijn goede kanten. Die wegen overigens in mijn optiek nog niet in het minst op tegen de slechte kanten.

Het enige punt uit zijn verkiezingsprogramma wat iedereen die ertegen is roept is zijn probleem met de Islam. Niet met de moslim als individu.

Nu kun je natuurlijk zeggen dat de goede onder de kwaden lijden maar toen 9/11 gebeurde stonden de Marokkanen hier op straat feest te vieren en geen enkele Islamitische organisatie die dit veroordeelde.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:15

lifaya schreef:
Van mij mag AL het tuig aangepakt worden. Marokkanen, Turken, Nederlanders, Antillianen, Surinamers, Arubanen, Spanjaarden, Italianen, Polen etc. Ja, het tuig mag aangepakt worden, laat de goede mensen hier niet onder leiden.

Ik woon al mijn hele leven in de randstad, ken genoeg mensen van verschillende achtergronden en het gaat prima. Ik word nooit lastig gevallen ofzo en mochten er eens een paar jongetjes gaan schreeuwen of nafluiten geef ik een dodelijke blik en negeer ik het, werkt prima. Ook genoeg Nederlanders die een potje er van maken als ze flink gezopen hebben :+ Woon in een studentenstad (Leiden) en ja, dan is het niet vreemd als er weer een groepje dronken loopt te schreeuwen... :') Het zijn echt niet alleen Marokkanen die overlast veroorzaken. Dat het grootste percentage van Marokkaanse afkomst de criminaliteit vertegenwoordigd betekent niet dat alle Marokkanen zo zijn.

Misschien moet de Marokkaanse gemeenschap hun eigen criminele uitschot eens aan gaan pakken dat zou ze een hoop credits geven.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:16

Joh, er zullen best wel goede 'marokkanen' zijn maar indd wat janderegelaa zegt, de goede lijden onder de kwade. waar is 'ons' nederland? zie je in Marokko een kerk? of een synagoge? nee want die bombarderen ze dan plat. Hier zijn de autotochtonen ongeveer de baas.. een speciale zorgverzekering, en een uitkering als je terug gaat naar je eigen land? was ik maar een marokkaan !

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:18

janderegelaa schreef:
lifaya schreef:

Misschien moet de Marokkaanse gemeenschap hun eigen criminele uitschot eens aan gaan pakken dat zou ze een hoop credits geven.

Wat een onzin. Daar is onze politie en justitie voor opgeleid.

Wat betreft 9/11, daar zijn ook veel moslims bij omgekomen, net als katholieken, christenen en heidenen, ik snap totaal niet het nut om dit in deze discussie erbij te betrekken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:20

Alexandra_ schreef:
Joh, er zullen best wel goede 'marokkanen' zijn maar indd wat janderegelaa zegt, de goede lijden onder de kwade. waar is 'ons' nederland? zie je in Marokko een kerk? of een synagoge? nee want die bombarderen ze dan plat. Hier zijn de autotochtonen ongeveer de baas.. een speciale zorgverzekering, en een uitkering als je terug gaat naar je eigen land? was ik maar een marokkaan !

Dan ging je vast in Marokko wonen :D :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:21

pfff... Mensen.... Wij zijn een multicultureel land, wanneer accepteren we dat nou eens? Iedereen haalt de hele tijd de situatie "maar in Marokko zijn ook geen kerken en synagoges, waarom moeten die Moskees dan wel hier worden gebouwd"..... Wij zijn multicultureel, zij niet. Big difference! Ik zou echt niet willen dat Nederland maar aan 1 religie zou doen :+ Ben blij dat ik in een vrij land leef waar iedereen zijn of haar eigen geloof kan uitoefenen :)