Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:28

Echt niet? Het wordt nu wel een heel bizar verhaal.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:31

Maar als die in de zee ligt hebben ze daar toch speciaal apparatuur voor? Of reiken die niet zo diep?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:33

Maar waar begin je?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:37

ja, het gebeid waar ze moeten zoeken is zo groot als nederland.. dan valt zo'n vliegtuigje snel in het niet natuurlijk. wel echt bizar en toevallig dat er geen enkel ding naar boven komt.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:43

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:43

Sammie schreef:
MyHorseGirl schreef:
Moest trouwens wel gelijk denken aan dat ongeluk met dat vliegtuig waar dat jongetje de enige overlevende was. Dat was toen ook zo'n wonder, want iedereen was echt morsdood..

Jij bedoelt waarschijnlijk dat vliegtuig uit Libie. Dat jongetje was 9 negen jaar. Er zijn echter meerdere vliegtuigongelukken geweest waarbij er maar 1 overlevende was. :)

Als het vliegtuig omgekeerd/gekaapt was dan zou je toch wel verwachten na drie dagen wat gehoord te hebben? Op deze manier wordt je als nabestaande/naaste familie wel erg wanhopig en gek van het wachten. Zeker als je bereik heb krijg je toch een sprankje hoop dat ze misschien nog leven. Verschrikkelijk!

Ja dat! Alsnog is het wel een wonder -naar mij idee-, iedereen zo dood, enorme wrakstukken en hij overleeft het. Misschien is er nu een wonder gebeurt of komt dat nog. Het vliegtuig moet allereerst nog maar terug gevonden worden..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:44

N0a schreef:
Die enorme vlekken olie zijn niet van het vliegtuig. Echt bizar.. Waar kan zo'n vliegtuig nou zijn.

Waar heb je dat vandaan? Staat nog niks over op cnn.....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:45

Splash_ schreef:
N0a schreef:
Die enorme vlekken olie zijn niet van het vliegtuig. Echt bizar.. Waar kan zo'n vliegtuig nou zijn.

Staat op nu.nl in het laatste artikel over het vliegtuig. Het was olie van een schip.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:47

Splash_ schreef:
N0a schreef:

http://www.nu.nl/buitenland/3722094/ver ... ekend.html

Nu.nl schreef:
Volgens de Vietnamese luchtvaartautoriteiten werd er gezocht op ongeveer 140 kilometer ten zuidwesten van het Vietnamese eiland Tho Chu. Op 150 kilometer van Tho Chu zijn zaterdag olievlekken gezien. Deze bleken echter afkomstig van een schip.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:50

Misschien een rare redenatie, maar als de mobieltjes van inzittenden het nog doen/deden, konden ze die dan niet opsporen met GPS of iets dergelijks? Of heb ik nu te veel CSI gekeken?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:51

Wat ik me dan afvraag over die mobieltjes is of nou echt niemand de tijd heeft gehad om zijn mobieltje aan te zetten en een geliefde/familielid/dierbaar persoon te bellen, appen of smsen van al die ruim 200 mensen aan boord. Bij 9/11 was dat ook het geval, dat mensen contact kregen met familie en voicemails inspraken. Dat is toch raar, gezien het groot aantal foto's op mijn Facebook altijd van mensen die foto's maken in het vliegtuig op weg naar vakantie e.d. met een telefoon die gewoon aan is. Wat is er gebeurd dat zelfs daar geen tijd voor is geweest denk ik dan...

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:59

sylva schreef:
Wat ik me dan afvraag over die mobieltjes is of nou echt niemand de tijd heeft gehad om zijn mobieltje aan te zetten en een geliefde/familielid/dierbaar persoon te bellen, appen of smsen van al die ruim 200 mensen aan boord. Bij 9/11 was dat ook het geval, dat mensen contact kregen met familie en voicemails inspraken. Dat is toch raar, gezien het groot aantal foto's op mijn Facebook altijd van mensen die foto's maken in het vliegtuig op weg naar vakantie e.d. met een telefoon die gewoon aan is. Wat is er gebeurd dat zelfs daar geen tijd voor is geweest denk ik dan...

Misschien een explosie?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:00

Nickyyyy schreef:
sylva schreef:

Misschien een explosie?

Ja, nogal logisch dat zoiets heeft plaats gevonden, mits het idd geen andere dingen zijn geweest. :') Correspondeert dan weer niet met de wrakstukken, de olievlekken die van het schip blijken e.d., dus vandaar dat ik het me afvraag. Het kan nog alle kanten op.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:01

Stel dat er spontaan motorfalen is en dat ding gaat opeens met een noodvaart naar beneden, dan heb je denk ik geen tijd meer om je mobieltje van de vliegtuigstand te halen.

Als er een kaping is dan vliegt het toestel nog gewoon rond natuurlijk.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:01

Explosie lijkt mij onwaarschijnlijk, dan hadden ze allang de brokstukken gevonden moeten hebben.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:02

N0a schreef:
Explosie lijkt mij onwaarschijnlijk, dan hadden ze allang de brokstukken gevonden moeten hebben.

Of juist niet, alles is dan uit elkaar gespat en klein. Maakt het zoekwerk alleen maar lastiger..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:02

Iris82 schreef:
Stel dat er spontaan motorfalen is en dat ding gaat opeens met een noodvaart naar beneden, dan heb je denk ik geen tijd meer om je mobieltje van de vliegtuigstand te halen.

Als er een kaping is dan vliegt het toestel nog gewoon rond natuurlijk.

Maar dan heeft de piloot nog echt wel de tijd om een mayday signaal uit te zenden, bovendien krijgt de toren dan ook een foutmelding. En tegenwoordig mag je de telefoon gewoon van vliegtuig stand afhalen na opstijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:04

Heeft een vliegtuig überhaupt genoeg brandstof aan boord om zo lang te blijven vliegen?

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:04

Robijntjah schreef:
Heeft een vliegtuig überhaupt genoeg brandstof aan boord om zo lang te blijven vliegen?

Nee, dan moet ie ergens getankt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:05

Leek mij ook al en lijkt mij dat dat niet zomaar onopgemerkt gebeuren kan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:06

Robijntjah schreef:

Volgensmij toch niet? En bovendien dan zien ze hem toch wel ergens op een radar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:07

Iris82 schreef:

Vliegtuigstand hoeft alleen tijdens stijgen en landen. Ze vlogen al een tijd in de lucht. Maar idd bij een plotselinge actie denk je niet aan oh even nog iemand bellen. Bij explosie al helemaal niet meer..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:08

RoosG schreef:
Misschien een rare redenatie, maar als de mobieltjes van inzittenden het nog doen/deden, konden ze die dan niet opsporen met GPS of iets dergelijks? Of heb ik nu te veel CSI gekeken?

Ik weet niet hoe het met deze luchtvaart maatschappij zit....maar je doorgaans moet je mobiel uitzetten in het vliegtuig.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:08

Nee, is ook gezegd. Twaalf uur nadat er geen contact meer was, werd er al gezegd dat er niet genoeg kerosine aan boord was om zo lang in de lucht te blijven

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:09

Sammie schreef:
Iris82 schreef:

Vliegtuigstand hoeft alleen tijdens stijgen en landen. Ze vlogen al een tijd in de lucht. Maar idd bij een plotselinge actie denk je niet aan oh even nog iemand bellen. Bij explosie al helemaal niet meer..

Vorig mocht dat op weg naar Griekenland nog niet.

Bij stijgen en landen helemaal uit en tijdens de vlucht op stand-by.