aikon schreef:Citaat:Magrathea, Maar het spijt me, ik geloof niet dat wij degenen zijn die de vlees- en visindustrie in stand houden
Licht er aan of je zuivelproducten nuttigt. Doe ja dat wel, werk je automatisch mee aan het in standhouden van de vleesindustrie. Want waar moeten al die melkkoeien heen als ze letterlijk uitgemolken zijn? Of de stierkalveren? Gaat echt niet allemaal de diervoeding in![]()
Dat vlees eten wij kadaveretersAnders word de wereld overbevolkt door melkkoeien en hun nageslacht.
Dit vind ik toch altijd zo'n slecht argument... "We MOETEN dieren eten anders hebben we er straks teveel van

Mizora @ [NM] Zin en onzin van vegetarisch eten.
Lees eerst even dit.
Overigens zijn de aannames in de post niet echt op mij van toepassing, aangezien ik nauwelijks melk gebruik (1-2 pakken per maand max) . Als de melkconsumptie minder wordt komt er vanzelf een plantaardig alternatief aangezien koemelk dan niet meer rendabel is

Maar goed, ik verwoordde het niet helemaal goed. Ik ben niet tegen vlees eten, wel tegen de uitbuiting van dieren.
Zodra ik beter ben ga ik wel eens langs de Jumbo hier om te kijken hoe het nou echt zit met hun biologische assortiment (ik loop het vleesvak altijd heel hard voorbij