cavaletti schreef:Nee ga lekker afwachten of ze zich na hun straftijd gaan gedragen. Dus eerst wachten tot iemand weer de fout in gaat en dan zeggen... ohh foutje hij is toch niet verandert.
Oh. Zullen we die logica eens volgen? Niet afwachten of mensen daadwerkelijk misdrijven gaan plegen maar ze gewoon direct afschieten of opsluiten bij de minste verdenking. We moeten geen risico's nemen, tenslotte. Toch? Ik heb dan nog wel een ander goed idee. Er zijn best een aantal grote misdadigers geweest die hun daden hebben aangekondigd. In emails, of bijvoorbeeld online. Op een forum. Het lijkt mij dus een prima plan om mensen die online aangeven bereid te zijn iemand te martelen of dood te schieten óók maar op te sluiten. Je weet tenslotte nooit of ze het ook werkelijk gaan doen, nietwaar? En ik vind eigenlijk dat ernstig opruiend gedrag daar ook maar onder moet vallen. Anderen aansporen tot het plegen van geweld, tsja..we hebben in de geschiedenis wel gezien hoe dát afliep. Gewoon geen risico's nemen, iedereen die mogelijk een gevaar kan worden moeten we aanpakken. Dat was het idee, toch?