Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:40

cavaletti schreef:
Nee ga lekker afwachten of ze zich na hun straftijd gaan gedragen. Dus eerst wachten tot iemand weer de fout in gaat en dan zeggen... ohh foutje hij is toch niet verandert.

Oh. Zullen we die logica eens volgen? Niet afwachten of mensen daadwerkelijk misdrijven gaan plegen maar ze gewoon direct afschieten of opsluiten bij de minste verdenking. We moeten geen risico's nemen, tenslotte. Toch? Ik heb dan nog wel een ander goed idee. Er zijn best een aantal grote misdadigers geweest die hun daden hebben aangekondigd. In emails, of bijvoorbeeld online. Op een forum. Het lijkt mij dus een prima plan om mensen die online aangeven bereid te zijn iemand te martelen of dood te schieten óók maar op te sluiten. Je weet tenslotte nooit of ze het ook werkelijk gaan doen, nietwaar? En ik vind eigenlijk dat ernstig opruiend gedrag daar ook maar onder moet vallen. Anderen aansporen tot het plegen van geweld, tsja..we hebben in de geschiedenis wel gezien hoe dát afliep. Gewoon geen risico's nemen, iedereen die mogelijk een gevaar kan worden moeten we aanpakken. Dat was het idee, toch?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:51

Dani schreef:
cavaletti schreef:
Nee ga lekker afwachten of ze zich na hun straftijd gaan gedragen. Dus eerst wachten tot iemand weer de fout in gaat en dan zeggen... ohh foutje hij is toch niet verandert.

Oh. Zullen we die logica eens volgen? Niet afwachten of mensen daadwerkelijk misdrijven gaan plegen maar ze gewoon direct afschieten of opsluiten bij de minste verdenking. We moeten geen risico's nemen, tenslotte. Toch? Ik heb dan nog wel een ander goed idee. Er zijn best een aantal grote misdadigers geweest die hun daden hebben aangekondigd. In emails, of bijvoorbeeld online. Op een forum. Het lijkt mij dus een prima plan om mensen die online aangeven bereid te zijn iemand te martelen of dood te schieten óók maar op te sluiten. Je weet tenslotte nooit of ze het ook werkelijk gaan doen, nietwaar? En ik vind eigenlijk dat ernstig opruiend gedrag daar ook maar onder moet vallen. Anderen aansporen tot het plegen van geweld, tsja..we hebben in de geschiedenis wel gezien hoe dát afliep. Gewoon geen risico's nemen, iedereen die mogelijk een gevaar kan worden moeten we aanpakken. Dat was het idee, toch?

Nee jullie willen ze toch niet en je buurt hebben? niet in jouw straat maar wel in die van een ander. Dat zijn in mijn ogen de ergste. Anderen ermee opzadelen zodat die het maar fijn moeten oplossen en zelf geen problemen hebben. Ik vind dan dat als jij zo met ze begaan bent dat we jouw straat maar moeten gebruiken om ze te laten wonen en dan mag jij ze beoordelen en af gaan wachten of ze zich gaan gedragen? goed idee toch? want blijkbaar heb jij geen enkel probleem met deze mensen. Probleem opgelost. Schandalig dat je het zo opneemt voor deze mensen. Hoeveel kansen moet je iemand geven. Sorry hoor maar als je een klein vergrijp hebt dan oke dat je nieuwe kansen krijgt maar er zijn grenzen. Bij een groot vergrijp heb je gewoon je kansen verspeeld.

En als mensen vinden dat die Benno L een reden heeft om pedofiel te zijn omdat hij zwak begaafd is en gewoon van kinderen houd zoals door sommigen gezegd word dan nog hoort hij niet thuis in een woonwijk maar een een begeleid wonen project of inrichting want je kunt niet als excuus gaan zeggen... die man is zwakbegaafd dus hij heeft een excuus voor zijn daden.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:58

Wil je mij geen woorden in je mond leggen alsjeblieft? Ik heb überhaupt geen uitspraak gedaan over of ik 'ze' wel of niet in mijn buurt zou willen hebben. Maar for the record, wat mij betreft is Benno L. van harte welkom als buurman. Dat je jezelf graag wil presenteren als iemand die roeptoetert zonder enige kennis moet je vooral zelf weten, maar het zou wel leuk zijn als je even leest voor je dingen over een ánder zegt.

Edit:
cavaletti schreef:
En als mensen vinden dat die Benno L een reden heeft om pedofiel te zijn omdat hij zwak begaafd is en gewoon van kinderen houd zoals door sommigen gezegd word dan nog hoort hij niet thuis in een woonwijk maar een een begeleid wonen project of inrichting want je kunt niet als excuus gaan zeggen... die man is zwakbegaafd dus hij heeft een excuus voor zijn daden.

En dáár heb je een heel valide punt. Waarom Benno L. nu alweer vrij is en of de geboden begeleiding wel afdoende is vind ik hele goede vragen. Daar zou wat mij betreft veel meer aandacht naartoe moeten gaan. Naar de strafmaat, de taak van de reclassering hierin, het risico op herhaling. Ik vind dat ons rechtssysteem niet altijd adequaat is als het om seksmisdrijven gaat. Maar ja, protesteren tegen justitie zal wel te ingewikkeld zijn als je ook gewoon kan roepen dat Benno L. een beest is en doodgemarteld moet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:38

Dani schreef:
Diablo schreef:
Mick75, bedankt voor je informatie, maar wat heeft dat met het protest tegen Benno L te maken?

Nou, bijvoorbeeld dat alle pedoseksuelen op één grote hoop worden gegooid. "Dat volk" moet op een eiland worden gedumpt, ze moeten proefdieren vervangen, allemaal een kogel door de kop krijgen. Terwijl een heleboel helemaal geen Benno L. of Robert M. zijn. In de V.S. is het zelfs nog erger, daar kan je ook als pedoseksueel veroordeeld worden omdat je seks had met je minderjarige vriendinnetje. Godzijdank zijn we hier nog niet zó diep gezonken. Overigens is een buitensporig deel van de pedoseksuelen zelf ook ernstig misbruikt en mishandeld in hun jeugd. Ze zijn dus opgegroeid in een omgeving waar misbruik en geweld (en het verbergen daarvan) doodnormaal was. Daarmee wil ik het beslist niet goedpraten, maar verreweg de meeste pedoseksuelen zijn geen gezonde, stabiele mensen als jij en ik. Het beeld dat elke pedoseksueel heel berekenend en rationeel te werk gaat klopt echt niet.

Oh, ik dacht dat dit topic over Benno L ging, of je een veroordeelde pedoseksueel in je buurt zou hebben willen wonen. Over pedofielen die nog nooit wat misdaan hebben, ging het hier dacht ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:46

Zullen er pedosexuelen zijn die nog nooit aan een kind hebben gezeten? Ik denk het niet...kinderen zijn makkelijke slachtoffers, heel wat anders dan een volwassene die niet wil....

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:46

Als moeder zijnde kan ik maar 1 ding zeggen. Zolang ze niet chemisch gecastreerd worden niet loslaten, want ze gaan weer in de fout. Benno L als die aan mijn dochter had gezeten had niemand meer kunnen protesteren ik had hem een plekje onder de grond gegeven.

Soraya10

Re: Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:49

Laat ik zo zeggen elke pedo die niet met zn handen aan kinderen zit zal ook niet door de mand vallen en dus ook niet tegen geprotesteerd worden. Zit je aan kleine kinderen heb je gewoon een probleem en nee t intresseert mij niet wat de motivatie erachter is om pedo te worden/ zijn.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:50

Ik wil dus inderdaad liever een veroordeelde pedofiel/ pedosexueel als buurman dan een hoop andere mensen, waaronder een hoop van de mensen die om het hardst lopen te roeptoeteren over moord en doodslag op iedereen die hen niet aanstaat. Wat mij betreft mag ie hier zo komen wonen, ik leg 'm geen strobreed in de weg. Maar hou 'm verdraaide goed in de smiezen, net als alle buurtgenoten.

En voor wie niet goed gelezen heeft, toen ik klein was woonde er een veroordeelde pedofiel in mijn buurt, heel dicht bij. Nooit problemen mee geweest, iedereen wist van z'n verleden en dat ie dus uit de buurt van kinderen moest blijven, en kinderen wisten dat ze uit zijn buurt moesten blijven. Punt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:52

Dus iemand die een boze ex heeft die geroepen heeft dat ie aan de kinderen heeft gezeten heeft dat ook meteen gedaan? Het is niet de eerste keer dat iemand een valse beschuldiging van dergelijke dingen de lucht in slingert! Waar rook is is niet altijd vuur.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:59

We hebben het nu over een pedofiel die veroordeeld is wegens het misbruiken van verschillende kinderen niet over roddel en achterklap en idiote exen die wat inn t wilde weg roepen.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:05

Eerlijk gezegd heb ik een beetje dubbel gevoel hierbij. De man heeft geen TBS noch behandeling gekregen, ik vraag mij af of de rechter misschien ook lid is van Martijn. Maar afgezien daarvan, hij moet ergens wonen. Bij toeval is dit iemand die landelijke beruchtheid geniet, maar weet wel, dat in elke wijk minstens 1 pedofiel dan wel pedoseksueel (die is de grens overgegaan en heeft kinderen misbruikt) woont. En verder weten wij niet van alle ex-gedetineerden die in onze straat kunnen wonen. Wat dat betreft heeft de NRC echt een grote fout gemaakt door dit bericht naar buiten te brengen.
Wat mij erg tegen de borst stuit is dat Benno L in Leiden pal tegenover zijn (oude) doelgroep is gehuisvest, namelijk De Walnoot, een kinderdagverblijf voor gehandicapte kinderen. Twee straten daarvandaan zit nog een school voor gehandicapte kinderen van een oudere leeftijd. Twee straten terug aan de voorkant van zijn flat is openluchtzwembad de Vliet. Begeleid wonen is hier ook genoemd, leek me ook beter. Of op een locatie in Leiden waar de kat iets minder sterk op het spek wordt gebonden.
Ik vraag mij of of valide kinderen iets van deze man te duchten hebben (als ze wat ouder zijn) en verder denk ik dat de ouders een rol hebben om hun kinderen te wijzen op gevaren van mensen die hen mee willen nemen (niet alleen 'vreemden' want tenslotte kan je buurman of vrouw ook pedo zijn!).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:15

wow...mensen gaan echt ver in hun gedachtegang en uitingen...Wat eerder ook genoemd wordt, je kan ze beter dicht in de buurt hebben want dan kan je ze in de gaten houden. Als hij morgen naar Duitsland of verder zou vertrekken heeft niemand er meer grip op en zal hij z'n grenzen heel eenvoudig gigantisch gaan verleggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:28

Dus, hij is gewoon niet te vertrouwen, is hij dan wel geschikt om los te lopen in de maatschappij?

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:31

Tja, ik snap de mensen wel die protesteren.
Je moet er toch niet aan denken dat je kindjes hebt en die man komt naast je wonen.
Dat hij z'n straf heeft uitgezeten wil niet zeggen dat hij 'genezen' is.

Ik woon zelf naast een veelvuldig inbreker en zelfs daar voel ik me al niet goed bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:32

Een inbreker pist nooit in zijn eigen nest, dus daar hoef je niet bang voor te zijn... :+

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:57

MirandaDvG lees alsjeblieft dit topic eens door, er zijn er meerdere, waaronder ik, die hem liever juist heel dicht bij ons hebben dan ergens waar we geen idee hebben waar hij kan zitten, en dus eigenlijk ELK moment van de dag over onze schouder moeten kijken of ie niet toevallig per ongeluk 3 straten verderop is geplant waar niemand het weet en er dus ook niemand controle uitvoert, behalve de overheid en die zijn niet 24 uur per dag bij hem. Dan kan ie werkelijk overal zitten, dus ook bij jou om de hoek.

Maar wat niet weet wat niet deert. Het is niet erg dat er een bij het publiek onbekende gek 2 straten verderop woont, die heeft geroofd, gemoord en verkracht, zolang je het maar niet weet. Het is pas een probleem als je weet dat ie er zit, terwijl je dan weet waar een potentieel groot gevaar zit en je dus maatregelen kan nemen zodat zo iemand jouw deur voorbij gaat.

En Russel, inbrekers pissen juist vaak genoeg in het eigen nest. Heel wat inbraken gebeuren door buurtbewoners, of je dat nou leuk vind of niet. Met name in de minder luxe buurten.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:06

Tja, ik begrijp die mensen natuurlijk want de plek is ook wel een beetje dom uitgekozen. Heel logisch ook om iemand met gevoelens voor kinderen tussen de kinderen terug te zetten. Ik vermoed dat als hij ergens gaat wonen met minder kinderen dat er dan minder heisa om was geweest. Hij zal toch ergens moeten wonen lijkt mij. Wat mij betreft mag hij in mijn dorp komen wonen maar eerlijk gezegd zou ik dan ook mijn zusjes niet meer zo vrij laten als nu. Aan de andere kant lopen er echt wel meer pedofielen rond die nu ook kunnen toeslaan dus ja. Vind het best wel dubbel eigenlijk.

edit; best schokkend wat sommige mensen hier allemaal neer zetten trouwens.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:07

Woogy schreef:
wow...mensen gaan echt ver in hun gedachtegang en uitingen...Wat eerder ook genoemd wordt, je kan ze beter dicht in de buurt hebben want dan kan je ze in de gaten houden. Als hij morgen naar Duitsland of verder zou vertrekken heeft niemand er meer grip op en zal hij z'n grenzen heel eenvoudig gigantisch gaan verleggen...

Dus als de hele bevolking zo'n vent in de gaten houd is er niets aan het handje maar als niemand hem in de gaten houd gaat hij weer de fout in denk jij? Dat is lekker met al die onbekende pedoseksuelen die in heel Nederland verdeelt zitten. Kunnen hun gang blijkbaar gewoon gaan.
Dus je bedoelt ook dat iedere pedoseksueel gewoon moet zijn in je buurt? Zodat iedereen hem in de gaten kan houden?
Persoonlijk vind ik dat niet echt de bedoeling. Het is niet de taak van het volk om er zo een in het gareel te houden als hij dat zelf niet kan hoort hij gewoon in vast te zitten of dat nu in de gevangenis is of tbs kliniek.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:30

Tigra, ben ik het niet met je eens, maar zal de generatiekloof wel zijn. Toen ik nog kind was, werden we door onze ouders bang gemaakt voor vreemde mensen en mensen die zich vreemd gedroegen. Zodra zo iemand in het wijkje werd gezien door een kind, vloog iedereen gelijk naar huis. In de arbeiderswijk waar ik ben opgegroeid was het een gevleugelde uitdrukking: er is weer een kinderlokker in de buurt. Die kregen bij ons kinderen geen kans want zodra we een vreemde snuiter zagen waren we al vertrokken. Waar toen niet over werd gesproken was incest of je pedofiele buurman, maar die buitenstaanders waren we wel goed voor gewaarschuwd. Tegenwoordig schijnen ouders hun kind niet bang meer te mogen maken, maar als ik kinderen zou hebben, zou ik het wel weten. Bij niemand naar binnen zonder dat de ouders het weten (want het kan net zo goed die aardige buurman zijn) en vreemde mensen uit de weg gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:35

Tigra_ schreef:
Woogy schreef:

Dus als de hele bevolking zo'n vent in de gaten houd is er niets aan het handje maar als niemand hem in de gaten houd gaat hij weer de fout in denk jij? Dat is lekker met al die onbekende pedoseksuelen die in heel Nederland verdeelt zitten. Kunnen hun gang blijkbaar gewoon gaan.
Dus je bedoelt ook dat iedere pedoseksueel gewoon moet zijn in je buurt? Zodat iedereen hem in de gaten kan houden?
Persoonlijk vind ik dat niet echt de bedoeling. Het is niet de taak van het volk om er zo een in het gareel te houden als hij dat zelf niet kan hoort hij gewoon in vast te zitten of dat nu in de gevangenis is of tbs kliniek.

Het is een vrij simpel principe. Laat ik het eens makkelijker te begrijpen maken. Hoe snel jat je iets uit een winkel terwijl je wéét dat je door iedereen in diezelfde winkel in de gaten wordt gehouden? Juist. Wanneer je als persoon weet dat er een grote sociale controle is (wat helemaal niet raar is, komt veel voor), dan is het niet zo vanzelfsprekend dat er een misdrijf gepleegd wordt. De controle is te groot.

Overigens is het ook wel heel makkelijk praten... Als hij zich niet kan beheersen, moet hij maar vast zitten. Je beseft je wel dat je als pedofiel/pedoseksueel NERGENS terecht kan met je gevoelens? Je bent geboren met een voorkeur waar je niks mee mag (hetzelfde als homoseksueel zijn in Uganda). Stel je eens voor dat je niet bij je familie, vrienden, wie dan ook terecht kunt met je gevoelens? Dat is toch vreselijk... Daar word je als mens een wandelende tijdbom van. Ik pleit nog altijd voor de taboe van pedofilie afhalen, ik geloof namelijk dat er heel veel voorkomen kan worden door mensen met pedofiele gevoelens te helpen, helpen om met die gevoelens om te gaan, ze om te zetten in wat anders dan een brandend verlangen. Alleen op die manier kan je voorkomen dat pedofielen mogelijk de 'fout' in gaan en daarmee bescherm je niet alleen kinderen, maar ook de rest van de maatschappij en de pedofiel zelf.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:39

Tigra_ schreef:
Woogy schreef:

Wees ook reëel, je eigen buurman kan ene pedo zijn...of een zoöfiel, of een inbreker, of een moordenaar, of een verkrachter, of of of of of...Maar het moment dat je weet dat je buurman voor één van die misdrijven veroordeeld is hou je het meer in de gaten, je weet dat er ene huisdierverbod is en je hoort ene hondje, dus je belt. Je weet at hij een veelpleger is en komt thuis met een breekijzer, je belt. Een veroordeelde pedosexueel of pedofiel hou je in de gaten, als die bij het zwembad loopt, of een school of een sport vereniging, hou je dat veel scherper in de gaten....Waarom lijkt het voor mensen zo moeilijk te beseffen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:36

Sommige zijn nu eenmaal van mening dat zulke mensen en dan zeker benno L en soortgelijke waar het hier over gaat helemaal niet meer in de maatschappij los gelaten moeten worden. Zo simpel is het. Dat jullie het "goede" in zo iemand zien kan ik niet begrijpen van mij mag die flink afzien. Al dat geitenwollen sokken gedoe tegenover een dader.

Daarnaast is er nu eenmaal een groot verschil tussen iemand die bewezen iets fout gedaan heeft en iemand die misschien dingen wil doen en ze niet doet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:56

Een pedoseksueel is geen beest. Het zijn ménsen die kunnen nadenken, leren, en reflecteren. Dat vermogen zorgt bijvoorbeeld ook dat moordenaars zelden opnieuw de fout ingaan. Ik ken persoonlijk iemand die een minderjarig meisje heeft misbruikt en daarna nooit meer de mist in is gegaan, zelfs zonder zware straf. Dus het kan beslist.

Máár, en laat ik dat even duidelijk maken, ik ben geen 'geitenwollensokken'-type wat medelijden heeft met al die arme veroordeelde zwakzinnige mannen. Ik vind dat Benno L. nog niks op straat te zoeken heeft en ik vind de begeleiding zwaar ondermaats. Bovendien vind ik het schrijnend en schofferend dat hij in een buurt terecht komt waar ook veel gehandicapte kinderen komen. Maar dat zijn fouten van justitie, van ons rechtssysteem, van de politiek, en pertinent niet die van Benno L. zelf. Iedereen die zijn straf heeft uitgezeten verdient een eerlijke nieuwe kans. Het probleem in deze zaak is dat die straf door de meesten niet als toereikend wordt ervaren en daar zou je dus eigenlijk tegen moeten protesteren.

Overigens, lees ik even op Wikipedia, heeft Benno L. meerdere keren hulp gezocht om te leren omgaan met zijn gevoelens. Dat is toen op niks uitgelopen. Het illustreert wel dat zelfs een "monster" als hij tóch op enig moment heeft geprobeerd zichzelf te leren beheersen. En als de hulpverlening beter was geweest, en een pedofiel op meer sociale steun kan rekenen, waren zijn slachtoffers misschien wel nooit slachtoffer geworden..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:59

Exact, Dani. Vooral de laatste alinea, zo denk ik er ook over.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:49

Dani schreef:
cavaletti schreef:

Anders vergiftigen we al het drinkwater maar vast, alle mensen dood, kan er ook niemand meer iets verkeerd doen :Y)

Nee even serieus, ik woon liever naast een veroordeelde pedoseksueel dan naast iemand die bereid is andere mensen om het leven te brengen, "per ongeluk" een bom erop te gooien... :r
Tenminste, als het niet zo'n zuur persoon is die bij elk beetje harde muziek dat ik draai gelijk uit zijn dakpan gaat, dat is ook weer irritant :+