Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:13

tsja het is maar wat je fijn vind, kan wel betere manieren bekennen om te ontspannen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:44

Deijs schreef:
Dat denk ik ook ja :') Ik vermoed dat hij straks niet meer normaal over straat kan lopen.

Ik schrok wel toen hij zij dat hij er eigenlijk geen spijt van had.. dat hij het zo weer zou doen. Het doet hem echt niets he, ik weet niet bar veel van autisme maar hieruit blijkt wel dat hij zich niet echt goed kan inleven in wat andere mensen voelen.

Wat een onzin, empathie voelen is niet iets wat verbonden is met een psychische afwijking. Kan voortkomen uit persoonlijke opvattingen, missende schakels in de opvoeding(missen van moederliefde om zo maar te zeggen), gevolg van een trauma etc etc.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 10:28

Woogy schreef:
Deijs schreef:
Dat denk ik ook ja :') Ik vermoed dat hij straks niet meer normaal over straat kan lopen.

Ik schrok wel toen hij zij dat hij er eigenlijk geen spijt van had.. dat hij het zo weer zou doen. Het doet hem echt niets he, ik weet niet bar veel van autisme maar hieruit blijkt wel dat hij zich niet echt goed kan inleven in wat andere mensen voelen.

Wat een onzin, empathie voelen is niet iets wat verbonden is met een psychische afwijking. Kan voortkomen uit persoonlijke opvattingen, missende schakels in de opvoeding(missen van moederliefde om zo maar te zeggen), gevolg van een trauma etc etc.

''Een psychische aandoening (ook wel geestesziekte of psychiatrische stoornis) is een aandoening die wordt gekenmerkt door afwijkende ervaringen en gedrag''
''De symptomen zijn uiteenlopend en er kunnen ook verschillende oorzaken zijn. Sommige aandoeningen zijn blijvend, andere zijn tijdelijk. Soms ontstaan de symptomen als reactie op een schokkende ervaring, in andere gevallen ligt de oorzaak in erfelijke factoren of een lichamelijke ziekte. Ook omgevingsfactoren moeten in de gaten gehouden worden, evenals opvoedingsfactoren.''

''Autisme is een aangeboren stoornis in de hersenen''

dus wel ;)

edit; stukje erbij geplakt

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:20

ik vind het niet normaal wat hij doet. Ik snap heel goed dat je erg boos bent als je heel veel word gepest, en niemand er iets aan doet, maar dan nog is het fout om iemand met een mes te bewerken. dat moet je gewoon niet willen. ook zijn ideeën zijn nogal vaag. Helemaal als je beste vriend joods is, en je zelf half Indo bent :j
waarschijnlijk kan hij zich inderdaad niet goed inleven in een ander, maar dat wil niet per se zeggen dat het door zijn autisme komt. autisten kunnen zich wel degelijk in een ander inleven. niet allemaal, maar genoeg die dat wel kunnen, en de een beter dan de ander ;)

Verder vind ik het een beetje raar dat als iemand met autisme iets verkeerd doet, het er ook uitgebreid erbij word gezegd dat het om een autist gaat. als iemand met suikerziekte of een laag IQ of een andere ziekte iets verkeerds doet, dan word het er toch ook niet erbij gezegd? zo krijgen/houden mensen inderdaad een heel verkeerd beeld van iemand met autisme, en dat is erg jammer.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:23

Erwin89, tegenwoordig heeft iedereen wel iets. Word daar zo moe van. En als iemand dan zo iets heeft dan moet je daar constant mee worden doodgegooid.

Mijn broers zijn beide autitstisch in ongeveer dezelfde mate (beide volwassen). De een heeft twee kinderen, werkt zich een slag in de rondte en heb ik een hele goede band mee. Af en toe komt hij wat raar uit de hoek maar hij denkt er wel over na en komt er altijd op terug.
De andere broer gebruikt het sinds hij het weet dat hij dat heeft met alles. Hij kan niets meer sinds hij het weet, terwijl hij wel altijd een baan had etc :+ en als je iets zegt of hem ergens op aanspreekt dan is het altijd 'ja, maar ik heb autisme'. Dikke vette bullshit. Gedraag je als een kerel en get your oliebol together.

Of kennen jullie dat van die tvoh programma's en dat iedereen eerst zielig gaat lopen doen over dat ze gepest worden?? Ja heel naar. Maar wat heeft dat met het programma te maken? Iedereen is zielig en dat moet constant gezegd worden.

Weet niet hoe dat bij deze jongeman zit, maar zoals je bij mijn oudste broer ziet, waar een wil is, is een weg. En nogmaals, beide broers hebben het niet in lichte vormen. Maar de een doet simpelweg meer zijn best dan de ander. En ja, dan heb ik wel respect voor een autist. Maar anders, no way.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:14

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:17

evanescence schreef:
Het volledige interview staat Online.
hier hebben ze zelf om gevraagd omdat ze vonden dat iedereen niet het juiste beeld van hun kon krijgen.
zelf heb ik nog niet gekeken.
http://m.youtube.com/watch?v=2xR1ZbLvSC ... xR1ZbLvSCs
Dat is gewoon hetzelfde als het fragment wat op tv was..

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:37

Danique_G schreef:
Erwin89, tegenwoordig heeft iedereen wel iets. Word daar zo moe van. En als iemand dan zo iets heeft dan moet je daar constant mee worden doodgegooid.

Mijn broers zijn beide autitstisch in ongeveer dezelfde mate (beide volwassen). De een heeft twee kinderen, werkt zich een slag in de rondte en heb ik een hele goede band mee. Af en toe komt hij wat raar uit de hoek maar hij denkt er wel over na en komt er altijd op terug.
De andere broer gebruikt het sinds hij het weet dat hij dat heeft met alles. Hij kan niets meer sinds hij het weet, terwijl hij wel altijd een baan had etc :+ en als je iets zegt of hem ergens op aanspreekt dan is het altijd 'ja, maar ik heb autisme'. Dikke vette bullshit. Gedraag je als een kerel en get your oliebol together.

Of kennen jullie dat van die tvoh programma's en dat iedereen eerst zielig gaat lopen doen over dat ze gepest worden?? Ja heel naar. Maar wat heeft dat met het programma te maken? Iedereen is zielig en dat moet constant gezegd worden.

Weet niet hoe dat bij deze jongeman zit, maar zoals je bij mijn oudste broer ziet, waar een wil is, is een weg. En nogmaals, beide broers hebben het niet in lichte vormen. Maar de een doet simpelweg meer zijn best dan de ander. En ja, dan heb ik wel respect voor een autist. Maar anders, no way.

ik vind het zelf ook irritant dat als je iets hebt, dat je er dan mee word doodgegooid. Normaal gesproken praat ik er eigenlijk niet over, tenzij iemand ernaar vraagt :j

Wel goed van jouw broer dat hij er verder prima mee om kan gaan. Jammer van jouw andere broer, dat jij er alles op af schuift. dat gaat nergens over.

Die tvoh programma ken ik niet. waar voor programma is dat dan?