Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:franka75 schreef:Blij zijn dat de polen en roemenen hier komen nee daar ben ik niet blij mee
Ik hoorde onlangs van een deskundige op radio 1 dat de groep arbeidsmigranten de staatskist goed spekt.
De groep brengt veel meer binnen aan belastingen en sociale premies dan de groep kost.
Niet leuk als je door verdringing geen baan kunt vinden, maar om ook deze kant van het probleem te belichten.
Brainless schreef:secricible schreef:Ik mis die onsmakelijke opmerking.. Het is gewoon een feit dat buitenlandse srbeiders in ons land voor 65e in de maand een zorgverzekering krijgen en eigen risico vervolgens weggescholden wordt..
En heb je ook gehoord waarom?
Omdat deze (hele!) groep zeer weinig zorgkosten heeft in Nederland.
Bizzybijtje schreef:Karin92 schreef:Ik vind het een erg goed idee om te gaan protesteren. Maar alle wegen blokkeren vind ik niet kunnen persoonlijk!
Dat gaat dan net weer een stap te ver.
Wel ben ik het eens met de belachelijke hoge kosten die wij als nederlanders moeten betalen.
En dat terwijl alle roemen en polen onze banen inpikken dan ook nog eens voor een habbekrats hier in de zorgverzekering kunnen terwijl wij elk jaar meer moeten betalen...
Ja ik heb altijd al asperges willen plukken.
russel schreef:Het zijn juist de buitenlandse arbeiders die er voor hebben gezorgd dat er ziekenhuizen met torenhoge onbetaalde rekeningen zitten die nooit worden betaald omdat ze niet verzekerd zijn....enkele ziekenhuizen hebben hierdoor in de tonnen een schuld!
Poolse vrouwen die hier naar toe komen om te bevallen maar niet verzekerd zijn maar wel recht op medische zorg hebben...
SAKKIA schreef:dat is een probleem veroorzaakt door de NEDERLANDSE werkgevers. Die willen voor een dubbeltje op de eerste rang en houden zich niet aan de regels die gelden voor hun buitenlandse medewerkers.
Ook deze werkgevers mogen van mij keihard aangepakt worden. Een heel mooi voorbeeld is natuurlijk de transportsector. Vrachtwagens worden op buitenlandskenteken gezet, buitenlandse chauffeur en ze hoeven zich niet meer aan de nederlandse regels te houden. Kunnen daarom chauffeurs anders betalen dan wettelijk verplicht en zo nog veel meer. Even heel zwart-wit gesteld.
Hierdoor kunnen nederlandse vrachtwagenchauffeurs niet meer aan het werk. Maar ligt dit dan aan de buitenlandse werknemers of aan de Nederlandse werkgevers?
44Myrthe44 schreef:russel schreef:Het zijn juist de buitenlandse arbeiders die er voor hebben gezorgd dat er ziekenhuizen met torenhoge onbetaalde rekeningen zitten die nooit worden betaald omdat ze niet verzekerd zijn....enkele ziekenhuizen hebben hierdoor in de tonnen een schuld!
Poolse vrouwen die hier naar toe komen om te bevallen maar niet verzekerd zijn maar wel recht op medische zorg hebben...
heb je een bron?
hier geloof ik namelijk helemaal niks van
Fjorj schreef:Hoe zo zijn nu opeens de oudjes de dupe? Die hebben lekker optijd met hun werk mogen stoppen om vervolgens van een pensioen te mogen genieten.
De jongere generatie is hier de dupe van doordat die nu toren hoge premie s moeten betalen waar bij vervolgens de vraag is of hun later nog wel een pensioen krijgen.
Maar mij hoor je niet klagen want slecht hebben we zeker niet. Als ik vergelijk met 20 jaar terug dan hebben we tegenwoordig zoveel luxe.
russel schreef:SAKKIA schreef:dat is een probleem veroorzaakt door de NEDERLANDSE werkgevers. Die willen voor een dubbeltje op de eerste rang en houden zich niet aan de regels die gelden voor hun buitenlandse medewerkers.
Ook deze werkgevers mogen van mij keihard aangepakt worden. Een heel mooi voorbeeld is natuurlijk de transportsector. Vrachtwagens worden op buitenlandskenteken gezet, buitenlandse chauffeur en ze hoeven zich niet meer aan de nederlandse regels te houden. Kunnen daarom chauffeurs anders betalen dan wettelijk verplicht en zo nog veel meer. Even heel zwart-wit gesteld.
Hierdoor kunnen nederlandse vrachtwagenchauffeurs niet meer aan het werk. Maar ligt dit dan aan de buitenlandse werknemers of aan de Nederlandse werkgevers?
Juist een aantal grote transportverzorgers doen dit al jaren.....en de regering weet dit, een wet aanmaken om dit te verbieden is best mogelijk.
De meeste buitenlandse chauffeurs kunnen niet eens fatsoenlijk rijden en gedragen zich gevaarlijk en aso op de weg...ga eens met een klein autootje met regelmaat de grote wegen op....verschillende keren gewoon de weg afgedrukt met een chauffeur die ook kijkt wat hij doet....
De kassen, vroeger toch altijd schoolkinderen voor weinig geld? Vakantiewerk?
Best genoeg huisvrouwen die bv appels willen plukken voor extra geld, maar dat is niet meer.
KarmaWitch schreef:vuurneon: thnx voor de tip, ben daar sowieso al mee bezig... Alleen ja is verdomd lastig. Supermarkt ben ik te oud voor, bij die en die winkel heb je die en die opleiding weer nodig of zoeken ze BBL'ers...
Shadow0 schreef:Eigen risico kan je tegenwoordig in 10 keer betalen, zit je ook niet dat je een hele grote rekening in een keer krijgt.Purny: de kloof tussen arm en rijk wordt groter. Ja, er zijn mensen die all-inclusive naar Turkije kunnen. Niet iedereen kan dat.
Als er ook een deel is dat bij de voedselbank moet aankloppen omdat ze anders niet eens de week doorkomen vind IK dat we ergens zaken scheef hebben georganiseerd. Een vakantie in Turkije van de een compenseert de armoede van de ander niet.
En 'alleen maar eigen risico' klinkt natuurlijk sympathiek, allemaal prima geregeld enzo, maar is wel een probleem als dat je leefgeld is van zowat 2 maanden. En kom je eenmaal in de armoede dan lopen de kosten (heel cynisch) snel op.