De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:09

Jippie, dan kan ik mijn vader op vrijdag waarschijnlijk niet meer zien omdat een paar idealisten slim denken te doen door files te maken *yay*.

Er bestaat natuurlijk ook echt gèèn oplossing waarbij je anderen niet in de weg (lett.) zit heej ..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:12

Om 3 uur ben ik nog aan het werk om mn single huishouden en paard te kunnen betalen....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:07

En ik weet na 9 pagina's nog steeds niet hoe een groep oostblokkers de oorzaak van de Nederlandse crisis is en hoe een idiote staking plots bij de regering het licht gaat geven waar ze dan wèl op moeten gaan besparen :D . Natuurlijk is er heel veel ellende en gaat niet alles goed, dat ontkennen is gewoon naïf. Maar kom dan met een alternatief hoe het wel zou moeten. Gaat het nu over de problemen van de hoge kosten in Nederland? Zoek dan zelf eens een oplossing. De regering kan ook niet zeggen "oh ja nee dan gaan we gewoon niks bezuinigen en maar schulden en maar schulden", tenzij je graag een Griekenland wil worden. Gaat het je er gewoon maar om dat je het niet eens bent met de manier waarop het geregeld is rond oostblokkers? Verdiep je dan eens in alle voor en nadelen voor jouw als burger, de staat en een werkgever (en niet enkel "ik heb op de radio gehoor dat..", "Pietje heeft mij verteld dat..",..) en ga dan concreet tegen iets protesteren waar je op tegen bent, maar liefst niet door gewoon een half land dat moet werken op de zenuwen te werken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:14

Juut schreef:
Ik ben het er mee eens dat bezuinigingen (in de zorg) schrijnende situaties oplevert, maar expres file creëren als protest vind ik pas echt geldverspilling...

Dat ben ik met je eens, dit is echt een domme manier van protestren..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:20

Boras schreef:
franka75 schreef:
Blij zijn dat de polen en roemenen hier komen nee daar ben ik niet blij mee

Ik hoorde onlangs van een deskundige op radio 1 dat de groep arbeidsmigranten de staatskist goed spekt.
De groep brengt veel meer binnen aan belastingen en sociale premies dan de groep kost.
Niet leuk als je door verdringing geen baan kunt vinden, maar om ook deze kant van het probleem te belichten.

Maar in die berekeningen wordt niet meegenomen dat iedere arbeidsmigrant betekent dat er een nederlander thuis zit die niet kan werken, een uitkering aan moet vragen enz. Enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:25

Tijd om in opstand te komen, maar de hoge heren storen zich daar niet aan hoor!

Alles wat de staatskas schaadt door welke aktie dan ook, gaat broertje belastingbetaler gewoon fijn extra betalen..

De lage en midden inkomens zijn de grootste groep en zullen altijd het hardst gepakt blijven worden....is ook de groep zonder macht....

Bewuster met alles omgaan om de dure dingen te omzeilen heeft nog een beetje zin.

Staken in Nederland heeft geen enkele zin...

Anoniem

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:29

De arbeidsmigranten zullen ook het verdiende geld opsparen en niet aan luxe hier uitgeven, en uiteindelijk het geld het land uitdragen.....de extra toeslagen waar ze recht op hebben worden ook niet gecontroleerd en ook het land uitgedragen....zoethoudertje....

Dit soort berekeningen en beweringen zijn net zo verlakkerend als meldingen in december dat de economie een 0,0 x procent is gestegen of in juli er meer geld is uitgegeven, tja benzine etc vakantie periodes...
Zulke meldingen zijn er elk jaar en de niet snuggere burger trapt daar in

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:31

Brainless schreef:
secricible schreef:
Ik mis die onsmakelijke opmerking.. Het is gewoon een feit dat buitenlandse srbeiders in ons land voor 65e in de maand een zorgverzekering krijgen en eigen risico vervolgens weggescholden wordt..

En heb je ook gehoord waarom?
Omdat deze (hele!) groep zeer weinig zorgkosten heeft in Nederland.

En omdat ze minder verdienen dan het minimumloon, en het daarom ook niet kunnen betalen.
Maar daar hoor je niemand over..

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:36

Fijn dat er eindelijk eens een poging tot protesteren wordt gedaan! Nederland is wat dat betreft veel te braaf, klagen dat ze doen, maar nooit eens actie ondernemen. Ben er echt blij om dat ze deze poging gaan wagen. Eigenlijk geloof ik er niet zo veel van dat ze dit gaan doen, maar toch. Het idee is er :) Ben benieuwd of het ze gaat lukken. Ik vind in ieder geval dat we zeker wel redenen hebben om te protesteren. Zorgkosten zijn belachelijk hoog en zo zitten er nog wel veel meer steken los aan dit land, triest eigenlijk :n

Daarnaast vind ik ook echt dat Nederland oneerlijke regels heeft wat buitenlanders betreft inderdaad.. Begrijp mij niet verkeerd, zij hebben ook recht op een goed leven, maar het moet gewoon eerlijk blijven. Punt. Buitenlandse arbeiders krijgen bijvoorbeeld toeslagen van Nederland voor hun familie in het buitenland.. Vind ik écht te gek voor woorden jongens. 8)7
Laatst bijgewerkt door xMercury op 23-01-14 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:38

dat is een probleem veroorzaakt door de NEDERLANDSE werkgevers. Die willen voor een dubbeltje op de eerste rang en houden zich niet aan de regels die gelden voor hun buitenlandse medewerkers.
Ook deze werkgevers mogen van mij keihard aangepakt worden. Een heel mooi voorbeeld is natuurlijk de transportsector. Vrachtwagens worden op buitenlandskenteken gezet, buitenlandse chauffeur en ze hoeven zich niet meer aan de nederlandse regels te houden. Kunnen daarom chauffeurs anders betalen dan wettelijk verplicht en zo nog veel meer. Even heel zwart-wit gesteld.

Hierdoor kunnen nederlandse vrachtwagenchauffeurs niet meer aan het werk. Maar ligt dit dan aan de buitenlandse werknemers of aan de Nederlandse werkgevers? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:38

Het zijn juist de buitenlandse arbeiders die er voor hebben gezorgd dat er ziekenhuizen met torenhoge onbetaalde rekeningen zitten die nooit worden betaald omdat ze niet verzekerd zijn....enkele ziekenhuizen hebben hierdoor in de tonnen een schuld!

Poolse vrouwen die hier naar toe komen om te bevallen maar niet verzekerd zijn maar wel recht op medische zorg hebben...

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:39

Bizzybijtje schreef:
Karin92 schreef:
Ik vind het een erg goed idee om te gaan protesteren. Maar alle wegen blokkeren vind ik niet kunnen persoonlijk!
Dat gaat dan net weer een stap te ver.

Wel ben ik het eens met de belachelijke hoge kosten die wij als nederlanders moeten betalen.
En dat terwijl alle roemen en polen onze banen inpikken dan ook nog eens voor een habbekrats hier in de zorgverzekering kunnen terwijl wij elk jaar meer moeten betalen...

Ja ik heb altijd al asperges willen plukken.

Niet alleen asperges plukken. Dankzij hun moeten wij onze vrachtwagen verkopen omdat de prijzen dusdanig laag zijn dat een Nederlander er niet meer voor kan rijden! En als je het met een 60/70 urige werkweek niet meer red komt dat niet omdat je te lui ben om te werken.

Snap best dat sommige mensen geen klagen hebben maar een bedrijf opzetten en ervoor knokken en dat ten onder zien gaan omdat er mensen voor een schrijntje van de prijs jou werk willen doen is toch wel heel zuur!!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:39

russel schreef:
Het zijn juist de buitenlandse arbeiders die er voor hebben gezorgd dat er ziekenhuizen met torenhoge onbetaalde rekeningen zitten die nooit worden betaald omdat ze niet verzekerd zijn....enkele ziekenhuizen hebben hierdoor in de tonnen een schuld!

Poolse vrouwen die hier naar toe komen om te bevallen maar niet verzekerd zijn maar wel recht op medische zorg hebben...

heb je een bron?
hier geloof ik namelijk helemaal niks van :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:43

SAKKIA schreef:
dat is een probleem veroorzaakt door de NEDERLANDSE werkgevers. Die willen voor een dubbeltje op de eerste rang en houden zich niet aan de regels die gelden voor hun buitenlandse medewerkers.
Ook deze werkgevers mogen van mij keihard aangepakt worden. Een heel mooi voorbeeld is natuurlijk de transportsector. Vrachtwagens worden op buitenlandskenteken gezet, buitenlandse chauffeur en ze hoeven zich niet meer aan de nederlandse regels te houden. Kunnen daarom chauffeurs anders betalen dan wettelijk verplicht en zo nog veel meer. Even heel zwart-wit gesteld.

Hierdoor kunnen nederlandse vrachtwagenchauffeurs niet meer aan het werk. Maar ligt dit dan aan de buitenlandse werknemers of aan de Nederlandse werkgevers? ;)

Juist een aantal grote transportverzorgers doen dit al jaren.....en de regering weet dit, een wet aanmaken om dit te verbieden is best mogelijk.

De meeste buitenlandse chauffeurs kunnen niet eens fatsoenlijk rijden en gedragen zich gevaarlijk en aso op de weg...ga eens met een klein autootje met regelmaat de grote wegen op....verschillende keren gewoon de weg afgedrukt met een chauffeur die ook kijkt wat hij doet....

De kassen, vroeger toch altijd schoolkinderen voor weinig geld? Vakantiewerk?

Best genoeg huisvrouwen die bv appels willen plukken voor extra geld, maar dat is niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:43

44Myrthe44 schreef:
russel schreef:

heb je een bron?
hier geloof ik namelijk helemaal niks van :P

De bron? Tv kijken en dan niet naar Utopia etc, maar naar actualiteiten programma's...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:45

Hoe zo zijn nu opeens de oudjes de dupe? Die hebben lekker optijd met hun werk mogen stoppen om vervolgens van een pensioen te mogen genieten.
De jongere generatie is hier de dupe van doordat die nu toren hoge premie s moeten betalen waar bij vervolgens de vraag is of hun later nog wel een pensioen krijgen.

Maar mij hoor je niet klagen want slecht hebben we zeker niet. Als ik vergelijk met 20 jaar terug dan hebben we tegenwoordig zoveel luxe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:51

Fjorj schreef:
Hoe zo zijn nu opeens de oudjes de dupe? Die hebben lekker optijd met hun werk mogen stoppen om vervolgens van een pensioen te mogen genieten.
De jongere generatie is hier de dupe van doordat die nu toren hoge premie s moeten betalen waar bij vervolgens de vraag is of hun later nog wel een pensioen krijgen.

Maar mij hoor je niet klagen want slecht hebben we zeker niet. Als ik vergelijk met 20 jaar terug dan hebben we tegenwoordig zoveel luxe.

20 jaar terug hadden we meer luxe hoor, de technologie is verder gegaan en toegankelijker, je bedoeld vast de iphone die vnl door de jeugd wordt gedragen omdat zij nog niet de verplichting hebben van levensonderhoud en internet in elk huishouden, de flascreen...dat is technologie.

Luxe is onbeperkt medische zorg, gratis medicijnen, sparen, vakantiegeld gebruiken voor vakantie en niet de onbetaalde rekeningen, uitzicht op opgebouwd pensioen, uitzicht OP pensioen, vervroegd pensioen, VUT, pensioenleeftijd max 65, ouderen zorg, revalidatiezorg en zo gaan we verder....

Niet die Ipod die door de lage lonenlanden voor een paar euro op de markt wordt gedumpt.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:51

Ik ben het absoluut eens met de mening van TS maar de weg gaan blokkeren is natuurlijk kolder 8)7
Heel Nederland zou even helemaal nergens meer voor moeten betalen tot dat ze is een beetje normaal gaan doen.
Maar ja... dat is natuurlijk ook niet erg realistisch..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:53

russel schreef:
SAKKIA schreef:

Juist een aantal grote transportverzorgers doen dit al jaren.....en de regering weet dit, een wet aanmaken om dit te verbieden is best mogelijk.

De meeste buitenlandse chauffeurs kunnen niet eens fatsoenlijk rijden en gedragen zich gevaarlijk en aso op de weg...ga eens met een klein autootje met regelmaat de grote wegen op....verschillende keren gewoon de weg afgedrukt met een chauffeur die ook kijkt wat hij doet....

De kassen, vroeger toch altijd schoolkinderen voor weinig geld? Vakantiewerk?

Best genoeg huisvrouwen die bv appels willen plukken voor extra geld, maar dat is niet meer.

ja maar hoe komt het dat dit er niet meer is? Dat komt omdat het voor nederlandse werkgevers aantrekkelijker is om buitenlandse werknemers aan te trekken. En buitenlandse werknemers willen maar al te graag. Ik ben het met je eens dat er strenge regels moeten komen hiervoor.

Maar hoe kun je een transportbedrijf verbieden een bedrijf te openen in Polen een paar vrachtauto's op Pools kenteken te zetten en daar Poolse chauffeurs op te zetten? Dat die vrachtauto's vervolgens niet rijden in Polen doet niet ter zake. De vrachtauto moet eens in de zoveel tijd terug naar het land van het kenteken. Maar dat wordt niet gecontroleerd. Dus Poolse werknemer op vakantie, vrachtauto achter het hek, kenteken platen eraf en er is niemand die het vermoeden heeft dat het om een vrachtauto gaat op Pools kenteken. Er staat immers een Nederlandse naam op?

Het zijn echt niet alleen de buitenlandse medewerkers die het doen. We moeten ook eens naar ons zelf kijken en eerlijk zijn hoe we het zelf doen als we bijvoorbeeld een transport bedrijf hebben. Ga je niet mee? Dan kun je wel opdoeken, er is niet tegen te rijden omdat ze veel goedkoper kunnen. Ga je wel mee, ben je ook niet goed bezig. Heel veel transporteurs kunnen geen kant op. Juist daarom ben ik voor regels die dit soort zaken aan banden leggen. Maar dan moeten we wel bij de nederlandse werkgevers zijn en niet bij de buitenlandse chauffeurs ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:58

Buitenlandse werknemers gaan niet om 5 uur naar huis, hebben kind nog kraai dus blijven, kunnen worden uitgekafferd, vragen niet om hun rechten...moderne slavernij. Als de arbo daar eens komt kijken, naar de woonomstandigheden, pauzes, recht op betaalde maaltijd bij overwerk, etc...gewoon stelselmatig controleren, allemaal...dan is het zo afgelopen..

Velen nemen geen Polen meer, te duur geworden, kennen hun rechten....maar nemen nu de Bulgaren Tjechen, verse moderne slaven...

Bron? TV interview met kaseigenaar...staat hij trots te vertellen...hij is blij met de nieuwe buit aan Oostblokkers, de nitwits due zich laten uitbuiten en de regering vind dat goed!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-14 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:58

KarmaWitch schreef:
vuurneon: thnx voor de tip, ben daar sowieso al mee bezig... Alleen ja is verdomd lastig. Supermarkt ben ik te oud voor, bij die en die winkel heb je die en die opleiding weer nodig of zoeken ze BBL'ers...

BBL is helemaal zo gek nog niet. Je boekengeld en schoolgeld word betaald door je werkgever. Misschien is dat een idee voor je?

Anoniem

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:59

Moet je wel eerst baan hebben..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:01

Shadow0 schreef:
Purny: de kloof tussen arm en rijk wordt groter. Ja, er zijn mensen die all-inclusive naar Turkije kunnen. Niet iedereen kan dat.

Als er ook een deel is dat bij de voedselbank moet aankloppen omdat ze anders niet eens de week doorkomen vind IK dat we ergens zaken scheef hebben georganiseerd. Een vakantie in Turkije van de een compenseert de armoede van de ander niet.

En 'alleen maar eigen risico' klinkt natuurlijk sympathiek, allemaal prima geregeld enzo, maar is wel een probleem als dat je leefgeld is van zowat 2 maanden. En kom je eenmaal in de armoede dan lopen de kosten (heel cynisch) snel op.
Eigen risico kan je tegenwoordig in 10 keer betalen, zit je ook niet dat je een hele grote rekening in een keer krijgt.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:09

Als je je school geld niet kunt betalen kun je heel voordelig lenen bij DUO hoor? Daar hoeft je vader dan ook niet krom voor te liggen. En de voorwaarden om het terug te betalen zijn ook heel oke!

Verder zoek eens of er bij jou in de buurt retail bedrijven voor grote supermarkt ketens zijn. Is order picken (en later misschien heftruckrijden). Die zoeken bijna altijd mensen, ookal zijn er ook veel Polen!

Verder ben ik ook van mening dat wij het zo slecht nog niet hebben in Nederland :) . Mijn ouders zijn ook absoluut niet rijk en ik werk al sinds m'n 15e (in de horeca). Ik heb op m'n 18e gewoon een paard kunnen kopen (zelf bekostigd), en heb het paard zelf onderhouden. Ik kan ieder jaar van m'n eigen geld op vakantie en betaal ook m'n schoolgeld zelf (van stufie en aanvullende lening voor schoolgeld)

Horeca bedrijf waar ik werk zoekt altijd vooral richting de zomer mensen, dus dat is de beste tijd om daar te solliciteren denk ik! Succes :)

Verder over de wegen afzetten.. Daar ga ik m'n mening niet eens uitgebreid over geven; denk eens na.