Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tjaakje schreef:Waarom denkt toch (bijna) iedereen dat mensen (echt niet alleen mannen hoor!!) die vreemd gaan dat doen omdat ze het thuis slecht hebben? Ik snap dat niet. Ik keur vreemdgaan niet goed! Maar iedereen lijkt er vanuit te gaan dat als de partner vreemd gaat, de relatie tussen hen dus slecht is. Bij veel van de mensen die vreemd gaan, gaat het om de spanning van een nieuw mens leren kennen. Niet omdat de huidige partner saai is of niet meer voldoet.
tjaakje schreef:Waarom denkt toch (bijna) iedereen dat mensen (echt niet alleen mannen hoor!!) die vreemd gaan dat doen omdat ze het thuis slecht hebben? Ik snap dat niet. Ik keur vreemdgaan niet goed! Maar iedereen lijkt er vanuit te gaan dat als de partner vreemd gaat, de relatie tussen hen dus slecht is. Bij veel van de mensen die vreemd gaan, gaat het om de spanning van een nieuw mens leren kennen. Niet omdat de huidige partner saai is of niet meer voldoet.
ikke schreef:tjaakje schreef:Waarom denkt toch (bijna) iedereen dat mensen (echt niet alleen mannen hoor!!) die vreemd gaan dat doen omdat ze het thuis slecht hebben? Ik snap dat niet. Ik keur vreemdgaan niet goed! Maar iedereen lijkt er vanuit te gaan dat als de partner vreemd gaat, de relatie tussen hen dus slecht is. Bij veel van de mensen die vreemd gaan, gaat het om de spanning van een nieuw mens leren kennen. Niet omdat de huidige partner saai is of niet meer voldoet.
Voor degenen die bang zijn dat het niet spannend genoeg is, wellicht heeft de Lidl wat inspiratie:
http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-2CEE49FA ... .htm?id=72
![]()
Magrathea schreef:ikke schreef:
Voor degenen die bang zijn dat het niet spannend genoeg is, wellicht heeft de Lidl wat inspiratie:
http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-2CEE49FA ... .htm?id=72
![]()
Ja mijn vriend zeurt ook al weken dat ik de Hunkemöller-kadopas die hier ligt nog niet heb verzilverd
Ayasha schreef:tjaakje schreef:Waarom denkt toch (bijna) iedereen dat mensen (echt niet alleen mannen hoor!!) die vreemd gaan dat doen omdat ze het thuis slecht hebben? Ik snap dat niet. Ik keur vreemdgaan niet goed! Maar iedereen lijkt er vanuit te gaan dat als de partner vreemd gaat, de relatie tussen hen dus slecht is. Bij veel van de mensen die vreemd gaan, gaat het om de spanning van een nieuw mens leren kennen. Niet omdat de huidige partner saai is of niet meer voldoet.
omdat die zoektocht voort komt uit het mankeren. Een onvervulde behoefte. Wij mensen ondernemen over het algemeen pas actie als we iets missen. Dat is iets wat je in de psychologie boeken mag gaan op zoeken van mij. Niet iets wat ik zelf verzonnen heb.
_lies_ schreef:Tja, het is simpel, als je iets te kort komt in je eigen relatie dan probeer je daar wat aan te doen en anders accepteer je het zoals het is.
Of je gaat op zoek naar iemand die je wel kan bieden wat je zoekt.
Vreemdgaan is gewoon een no go.
Open relaties daar buiten gelaten, want voor die mensen werkt zo'n tussenoplossing wel: buiten halen, wat thuis niet te krijg is.
Maargoed dat is niet mijn ding
Die second love reclames moeten ze weghalen, iedereen ergert zich eraan en ik vind het een zeer kwalijke zaak om vreemdgaan te promoten.
tjaakje schreef:Ik wil best geloven dat iemand vreemd gaat, omdat hij thuis iets mist. Maar dan nog betekent dat niet dat de relatie met de partner dan slecht is! Of dat daar iets verkeerd in zit. Om een heel stompzinnig voorbeeld te geven: manlief kan niet koken en vrouw vindt een man die wel kan koken en laat zich een avondje verwennen. Moet manlief dan per se leren koken? De vrouw vindt niet alles waar zij behoefte aan heeft in haar man. Is hun relatie slecht als zij dat stukje buiten haar relatie gaat zoeken? Of moet zij dat stukje van zichzelf inleveren en is dat dan de definitie van een goede relatie? Voor "koken" kun je natuurlijk elke behoefte invullen.
Nogmaals: ik ben geen voorstander van vreemdgaan.
ikke schreef:_lies_ schreef:Tja, het is simpel, als je iets te kort komt in je eigen relatie dan probeer je daar wat aan te doen en anders accepteer je het zoals het is.
Of je gaat op zoek naar iemand die je wel kan bieden wat je zoekt.
Vreemdgaan is gewoon een no go.
Open relaties daar buiten gelaten, want voor die mensen werkt zo'n tussenoplossing wel: buiten halen, wat thuis niet te krijg is.
Maargoed dat is niet mijn ding
Die second love reclames moeten ze weghalen, iedereen ergert zich eraan en ik vind het een zeer kwalijke zaak om vreemdgaan te promoten.
Zie je de "kortzichtigheid" van je eigen tekst?
Het is onze cultuur (opvoeding, zo je wil) die zegt dat een relatie monogaam moet zijn. Dat is niet per se iets wat bij de menselijke soort (natuur) hoort..........
_lies_ schreef:ikke schreef:Zie je de "kortzichtigheid" van je eigen tekst?
Het is onze cultuur (opvoeding, zo je wil) die zegt dat een relatie monogaam moet zijn. Dat is niet per se iets wat bij de menselijke soort (natuur) hoort..........
Wat is er kortzichtig aan?
Je moet mensen in hun normen en waarden laten, als jij een monogame relatie aangaat, dan moet je je daaraan houden en niet vreemdgaan.
Wil je een polygame relatie dan moet je een partner zoeken die dat ook wilt.
_lies_ schreef:Dat over normen en waarden is niet specifiek naar jou bedoelt, ik vind de manier hoe jij het in een andere context plaatst, niet van toepassing hier, omdat het hier vreemdgaan betreft en mensen met een polygame relatie gaan niet vreemd, omdat het met instemming van beiden is.
Ayasha schreef:Als je daar niet over kan praten en niet samen tot een oplossing kan komen, ja, dan is de relatie slecht.
Ayasha schreef:Als je over zo iets niet eens kan praten in een relatie, wat is de relatie dan eigenlijk waard? Ik hoop dat mijn man met mij kan praten als hij iets mist. Dat we daar samen uit kunnen komen, daarvoor zijn we toch getrouwd? Om samen oplossingen te vinden? Niet om er nog alleen voor te staan als het puntje bij paaltje komt..
tjaakje schreef:Bedriegen is voor mij ook een echte no go. Maar omdat ik opener in mijn relatie sta, zou het voor mij denk ik wel makkelijker zijn om te vergeven. Ook omdat ik me wel voor kan stellen dat hij iets buiten zijn relatie met mij zou kunnen of willen zoeken. Datzelfde geldt voor mijzelf.
ikke schreef:er is een ander topic op lzp: relatie in een sleur? Begin een affaire, waar jouw vraag beter inpast, denk ik._lies_ schreef:Dat over normen en waarden is niet specifiek naar jou bedoelt, ik vind de manier hoe jij het in een andere context plaatst, niet van toepassing hier, omdat het hier vreemdgaan betreft en mensen met een polygame relatie gaan niet vreemd, omdat het met instemming van beiden is.
Ik stel de vraag in hoeverre die monogame relatie wel bij het wezen van de mens hoort. En zo ja, waarop baseer je dat dan?
DAT is de andere context.......