Second love

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tjaakje

Re: Second love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:18

Waarom denkt toch (bijna) iedereen dat mensen (echt niet alleen mannen hoor!!) die vreemd gaan dat doen omdat ze het thuis slecht hebben? Ik snap dat niet. Ik keur vreemdgaan niet goed! Maar iedereen lijkt er vanuit te gaan dat als de partner vreemd gaat, de relatie tussen hen dus slecht is. Bij veel van de mensen die vreemd gaan, gaat het om de spanning van een nieuw mens leren kennen. Niet omdat de huidige partner saai is of niet meer voldoet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:27

tjaakje schreef:
Waarom denkt toch (bijna) iedereen dat mensen (echt niet alleen mannen hoor!!) die vreemd gaan dat doen omdat ze het thuis slecht hebben? Ik snap dat niet. Ik keur vreemdgaan niet goed! Maar iedereen lijkt er vanuit te gaan dat als de partner vreemd gaat, de relatie tussen hen dus slecht is. Bij veel van de mensen die vreemd gaan, gaat het om de spanning van een nieuw mens leren kennen. Niet omdat de huidige partner saai is of niet meer voldoet.

Nou, bijvoorbeeld omdat ze hun eigen ideeën "projecteren" op degenen die vreemd gaan.......

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:30

KimD schreef:
Zou wel leuk zijn als man en vrouw zich beide aanmelden en dan met elkaar vreemd gaan. :=

nou dat heb ik weleens gehoord! vrouw en man gingen elkaar, na veel sms contact etc. voor 'het eerst' ontmoeten op het station met een witte roos op/bij en bleek het écht man en vrouw te zijn!
-0-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:02

tjaakje schreef:

Voor degenen die bang zijn dat het niet spannend genoeg is, wellicht heeft de Lidl wat inspiratie:
http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-2CEE49FA ... .htm?id=72

}:) }:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:05

ikke schreef:
tjaakje schreef:

Voor degenen die bang zijn dat het niet spannend genoeg is, wellicht heeft de Lidl wat inspiratie:

Ja mijn vriend zeurt ook al weken dat ik de Hunkemöller-kadopas die hier ligt nog niet heb verzilverd :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:23

Magrathea schreef:
ikke schreef:

Ja mijn vriend zeurt ook al weken dat ik de Hunkemöller-kadopas die hier ligt nog niet heb verzilverd :=

_O- _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:24

tjaakje schreef:

omdat die zoektocht voort komt uit het mankeren. Een onvervulde behoefte. Wij mensen ondernemen over het algemeen pas actie als we iets missen. Dat is iets wat je in de psychologie boeken mag gaan op zoeken van mij. Niet iets wat ik zelf verzonnen heb.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 02:34

Ayasha schreef:
tjaakje schreef:

omdat die zoektocht voort komt uit het mankeren. Een onvervulde behoefte. Wij mensen ondernemen over het algemeen pas actie als we iets missen. Dat is iets wat je in de psychologie boeken mag gaan op zoeken van mij. Niet iets wat ik zelf verzonnen heb.

Ik wil best geloven dat iemand vreemd gaat, omdat hij thuis iets mist. Maar dan nog betekent dat niet dat de relatie met de partner dan slecht is! Of dat daar iets verkeerd in zit. Om een heel stompzinnig voorbeeld te geven: manlief kan niet koken en vrouw vindt een man die wel kan koken en laat zich een avondje verwennen. Moet manlief dan per se leren koken? De vrouw vindt niet alles waar zij behoefte aan heeft in haar man. Is hun relatie slecht als zij dat stukje buiten haar relatie gaat zoeken? Of moet zij dat stukje van zichzelf inleveren en is dat dan de definitie van een goede relatie? Voor "koken" kun je natuurlijk elke behoefte invullen.

Nogmaals: ik ben geen voorstander van vreemdgaan.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 02:40

Tja, het is simpel, als je iets te kort komt in je eigen relatie dan probeer je daar wat aan te doen en anders accepteer je het zoals het is.
Of je gaat op zoek naar iemand die je wel kan bieden wat je zoekt.
Vreemdgaan is gewoon een no go.

Open relaties daar buiten gelaten, want voor die mensen werkt zo'n tussenoplossing wel: buiten halen, wat thuis niet te krijg is.
Maargoed dat is niet mijn ding :n

Die second love reclames moeten ze weghalen, iedereen ergert zich eraan en ik vind het een zeer kwalijke zaak om vreemdgaan te promoten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:49

_lies_ schreef:
Tja, het is simpel, als je iets te kort komt in je eigen relatie dan probeer je daar wat aan te doen en anders accepteer je het zoals het is.

Open relaties daar buiten gelaten, want voor die mensen werkt zo'n tussenoplossing wel: buiten halen, wat thuis niet te krijg is.

Die second love reclames moeten ze weghalen, iedereen ergert zich eraan en ik vind het een zeer kwalijke zaak om vreemdgaan te promoten.

Zie je de "kortzichtigheid" van je eigen tekst?

Het is onze cultuur (opvoeding, zo je wil) die zegt dat een relatie monogaam moet zijn. Dat is niet per se iets wat bij de menselijke soort (natuur) hoort..........

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:49

tjaakje schreef:
Ik wil best geloven dat iemand vreemd gaat, omdat hij thuis iets mist. Maar dan nog betekent dat niet dat de relatie met de partner dan slecht is! Of dat daar iets verkeerd in zit. Om een heel stompzinnig voorbeeld te geven: manlief kan niet koken en vrouw vindt een man die wel kan koken en laat zich een avondje verwennen. Moet manlief dan per se leren koken? De vrouw vindt niet alles waar zij behoefte aan heeft in haar man. Is hun relatie slecht als zij dat stukje buiten haar relatie gaat zoeken? Of moet zij dat stukje van zichzelf inleveren en is dat dan de definitie van een goede relatie? Voor "koken" kun je natuurlijk elke behoefte invullen.

Nogmaals: ik ben geen voorstander van vreemdgaan.

Als je daar niet over kan praten en niet samen tot een oplossing kan komen, ja, dan is de relatie slecht.

ikke: daarover zijn nog genoeg discussies. ;) Ik meen dat onze voorouders ook al monogame relaties er op na hielden (of daar aanwijzingen voor zijn iig)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:52

ikke schreef:
_lies_ schreef:

Het is onze cultuur (opvoeding, zo je wil) die zegt dat een relatie monogaam moet zijn. Dat is niet per se iets wat bij de menselijke soort (natuur) hoort..........

Wat is er kortzichtig aan?
Je moet mensen in hun normen en waarden laten, als jij een monogame relatie aangaat, dan moet je je daaraan houden en niet vreemdgaan.
Wil je een polygame relatie dan moet je een partner zoeken die dat ook wilt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:33

_lies_ schreef:
ikke schreef:

Wat is er kortzichtig aan?
Je moet mensen in hun normen en waarden laten, als jij een monogame relatie aangaat, dan moet je je daaraan houden en niet vreemdgaan.
Wil je een polygame relatie dan moet je een partner zoeken die dat ook wilt.

Het staat niet zonder reden tussen aanhalingstekens.

Ik laat niks in hun waarde, ik plaats het in een andere context en dat is soms confronterend, dat klopt.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:39

Dat over normen en waarden is niet specifiek naar jou bedoelt, ik vind de manier hoe jij het in een andere context plaatst, niet van toepassing hier, omdat het hier vreemdgaan betreft en mensen met een polygame relatie gaan niet vreemd, omdat het met instemming van beiden is. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:50

_lies_ schreef:
Dat over normen en waarden is niet specifiek naar jou bedoelt, ik vind de manier hoe jij het in een andere context plaatst, niet van toepassing hier, omdat het hier vreemdgaan betreft en mensen met een polygame relatie gaan niet vreemd, omdat het met instemming van beiden is. :)

Ik stel de vraag in hoeverre die monogame relatie wel bij het wezen van de mens hoort. En zo ja, waarop baseer je dat dan?

DAT is de andere context.......

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:05

Ayasha schreef:
Als je daar niet over kan praten en niet samen tot een oplossing kan komen, ja, dan is de relatie slecht.

Ik ben het met je eens dat als je daar niet over kan praten, er iets niet goed zit in je relatie. Maar heb je dan meteen een slechte relatie? Of ga je er over praten op het moment dat het kwaad geschied is. Mensen kijken zo vreselijk zwart-wit. In "onze cultuur" is het niet normaal of niet geaccepteerd dat je dingen buiten je relatie gaat zoeken. Als iemand die behoefte heeft, het uitvoert in het geheim, omdat er over praten taboe is, wordt zoiemand compleet afgebrand. Ik heb hier meermalen de opmerking "een vreemdganger wil je niet" of "als ie dat een keer gedaan heeft, waarom dan geen tweede keer" voorbij zien komen. Mensen oordelen en veroordelen zo snel. Vreemdgaan en er niet met je partner over praten is absoluut niet goed. Maar als iemand vreemd gegaan is, wil dat toch niet zeggen dat hij dat zijn leven lang blijft doen. Zo iemand hoeft toch niet een stempel op z'n voorhoofd gedrukt te krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:11

Het gaat me er niet om dat je dingen eventueel buiten de relatie gaat zoeken, het gaat me er om dat het in het geniep gebeurt, en dan mag je afgeven op de "zwart wit" maatschappij zoveel je wil, wat mij dan meer verontrust is dat bedrog en liegen blijkbaar "goedgekeurd wordt". Dat er zelfs met vingertjes naar "onze cultuur" gewezen wordt dat die die arme bedriegende en liegende jongens buiten sluit.... :(:) Boehoe! If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Dat weet je als je zulke spelletjes begint te spelen... Niks zielig aan.

En neen, IK zou niet meer verder willen als mijn man vreemd gaat. Omdat ik weet van mezelf dat ik hem dat zal blijven verwijten en wat voor relatie heb je dan nog, word je allebei niet gelukkig van. Dus neen, ik zou geen vreemdganger willen en zeker niet eentje die er ook nog maandenlang over kan liegen. Met zo iemand wil ik mijn leven niet delen. Als je daarover liegt dan vast nog wel over meer.

Als je over zo iets niet eens kan praten in een relatie, wat is de relatie dan eigenlijk waard? Ik hoop dat mijn man met mij kan praten als hij iets mist. Dat we daar samen uit kunnen komen, daarvoor zijn we toch getrouwd? Om samen oplossingen te vinden? Niet om er nog alleen voor te staan als het puntje bij paaltje komt..

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:41

Ayasha schreef:
Als je over zo iets niet eens kan praten in een relatie, wat is de relatie dan eigenlijk waard? Ik hoop dat mijn man met mij kan praten als hij iets mist. Dat we daar samen uit kunnen komen, daarvoor zijn we toch getrouwd? Om samen oplossingen te vinden? Niet om er nog alleen voor te staan als het puntje bij paaltje komt..

Precies! En als hij dan op een dag een verkeerde keuze maakt, omdat hij verleid wordt door een vrouw. Dan is hij zeker niet zielig en mag hij echt wel voelen hoe verkeerd het is om jou op die manier te bedriegen. Maar als je een echt goede relatie hebt, zou je ook daar toch over moeten kunnen praten? Over elkaars fouten praten en van elkaar leren. En elkaar leren vergeven. Wie straf je ermee door op dat moment bij hem weg te gaan? Zeker niet alleen hem.

Ik heb het dan niet over mannen die al maandenlang een relatie met een andere vrouw hebben, maar mannen die een of twee keer uit de bocht zijn geschoten. Of bij dat onschuldige flirten in de kroeg net WEL dat extra stapje hebben gezet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:46

Neen, maar als ik niet weg ga, dan straf ik ook allebei. Gepraat zou er hoe dan ook worden en wellicht wordt er geprobeerd. Maar ik denk dat de kans groot is dat het er na niet meer zal werken omdat ik dus zou blijven vast houden, blijven wantrouwen.. En wat voor leven is dat? Dan straf je iemand dus een heel leven voor die fout... (en jezelf want voor jezelf is dat ook geen leven.).. Dan is het misschien gewoon beter voor beide om er mee op te houden... :) Dat doet ook pijn maar die pijn kan verwerkt worden, een relatie doorzetten op die manier is de wonde elke dag opnieuw open wrijven en daar hebben beide niks aan toch? :)

Maar je weet het pas als je er voor staat dus ik spui maar ideeën... Misschien, als het zo ver is, dat ik wel kan vergeven, wie weet? :)
Maar simpel zou eie het hoe dan ook niet krijgen vrees ik.... (en hoewel ik om verschillende redenen betwijfel dat ik die misstap zou doen, hoop ik dat moest het toch gebeuren, hij mij ook laat voelen wat ik gedaan heb... Als je er makkelijk "overheen" stapt zegt dat imo ook veel over hoe je in de relatie staat.. :) als degelijk bedrog je dus niets doet zeg maar)

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:56

Bedriegen is voor mij ook een echte no go. Maar omdat ik opener in mijn relatie sta, zou het voor mij denk ik wel makkelijker zijn om te vergeven. Ook omdat ik me wel voor kan stellen dat hij iets buiten zijn relatie met mij zou kunnen of willen zoeken. Datzelfde geldt voor mijzelf.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:57

Mijn vriendin vind de fisherman's friend reclame al aansporing tot vreemdgaan :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:06

Ik snap op zich ook niet zo goed wat je bedoelt ikke :o. Lies zegt namelijk niet dat monogamiteit (is dat een woord :o?) niet bij de natuur hoort, ze geeft alleen aan dat ze vind dat je vreemdgaan niet moet promoten dmv van een dergelijke site/reclame.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:13

Ze kunnen voetbal promoten wat ze willen, maar ik ga het nooit een leuk spelletje vinden. Ik zie de reclames ook niet als promotie voor vreemdgaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:17

tjaakje schreef:
Bedriegen is voor mij ook een echte no go. Maar omdat ik opener in mijn relatie sta, zou het voor mij denk ik wel makkelijker zijn om te vergeven. Ook omdat ik me wel voor kan stellen dat hij iets buiten zijn relatie met mij zou kunnen of willen zoeken. Datzelfde geldt voor mijzelf.

Maar dat laatste wordt dan wel eerst over gecommuniceerd lijkt me. :) Dat vind ik nog iets heel anders dan bedriegen. :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:05

ikke schreef:
_lies_ schreef:

Ik stel de vraag in hoeverre die monogame relatie wel bij het wezen van de mens hoort. En zo ja, waarop baseer je dat dan?

DAT is de andere context.......
er is een ander topic op lzp: relatie in een sleur? Begin een affaire, waar jouw vraag beter inpast, denk ik.
Wat maakt jouw vraag uit in een topic waar het gaat over vreemdgaan? Polygamie is niet hetzelfde als vreemdgaan.