Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:12

spatter schreef:
Ik weet niet of jullie de reactie van één van de beveiligers hebt gelezen als reactie(ik hoop eerlijk gezegd dat ze het niet echt is) maar dan snap ik het meisje , vriendin en die moeder wel.

En elke idioot kan daar een berichtje plaatsen en lekker de boel opstoken.
Op diezelfde bladzijde staat een berichtje ven ene Hans_z wat al logischer klinkt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:21

little_king schreef:
geerke schreef:
eigelijk is het ook een schande dat de beveiliging geen arabisch sprak.

Ik ken een Turkse jongen die bij de beveiliging werkt en veel wordt ingezet waar veel Turkse mensen winkelen .
Puur omdat hij hun taal spreekt en ook beter geaccepteerd wordt dan een blanke.
(ja die discriminatie bestaat ook)

Goh vind je het echt noodzakelijk om in deze discussie de term blanken er tegenaan te gooien?
Blanken versus turken????? Waarom voel je de behoefte om raciale verschillen te gaan benoemen? En waar zou je de turken onder willen scharen?

Dat er turken zijn die discrimineren, kan ik zeker beamen. Het zijn ook net blanken :(:)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:29

Boras schreef:
Goh vind je het echt noodzakelijk om in deze discussie de term blanken er tegenaan te gooien?
Blanken versus turken????? Waarom voel je de behoefte om raciale verschillen te gaan benoemen? En waar zou je de turken onder willen scharen?

Dat er turken zijn die discrimineren, kan ik zeker beamen. Het zijn ook net blanken :(:)

???
Zo zeg ga jij even veel verder in doordenken dan ik.

We mogen het woord blanke niet gebruiken, allochtoon ook niet terwijl die term is gekomen omdat men vond dat buitenlander niet netjes was.
Zwarte piet ook niet meer.

Toe zeg!
Maak er niet van wat er niet is.
Gewoon een antwoord op iemand zijn opmerking.
Als ik had geschreven Nederlander was dat mijn inziens ook niet correct want die Turkse jongen is ook een Nederlander.

ja zo wordt alles opgeblazen zoals ook dit artikel en ik me steeds meer ga afvragen of er echt wel gediscrimineerd werd of dat er dat van gemaakt werd.
Precies als hier.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:55

Ik zou graag zien dat jij ook wat verder doordenkt over wat je schrijft.

Waarom leg je bijvoorbeeld een relatie tussen onze discussie en wat er in dat pashokje gebeurd is?
Dat heeft toch niets met elkaar te maken?! Maar toch ga je je mening daarop baseren.
Dat vind ik jammer, zo gaat het mis. Generaliseren en niet meer nadenken. Mensen roepen/schrijven maar wat en worden ze daarop attent gemaakt, dan gaan zij zielig doen. Rare ontwikkeling.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:00

Wist je trouwens dat lang niet alle turken bruin van huid zijn? Velen zijn juist erg blank. Er is ook een tak met rood haar en lichte ogen.

Je kunt uit andere termen kiezen als je wilt. Allochtoon-autochtoon bijvoorbeeld.

Anoniem

Re: Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:04

allochtoon mag je toch tegenwoordig ook niet meer zeggen?
Medelander....
En hoe noem je je zelf dan?

Wat een gezever. Noem het beestje gewoon nij de naam. Ik ben blank dus waarom zouden mensen mij niet blank mogen noemen.

Gaat mij veel te ver dit. Precies wat ik bedoelde met op je tenen lopen.....niemand voor het hoofd proberen te stoten etc

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:27

Precies viva

Ik ben nu eenmaal van het blanke ras, kan er niets anders van maken :)
En als iemand daar wat anders achter wil zoeken ligt dat niet aan mij maar aan die ander.

Ik heb niets tegen een ander ras wel of niet een daarbij andere kleur.
Dus ga er niet over nadenken dat ik bij licht geraakte mensen dan wel op de tenen kan staan.

En allochtoon mocht door een andere gebruiker eerder niet.
Dat wordt moeilijk hoor.
Dus gewoon blanke. Als er geen discriminatie mee bedoeld is, is het at ook niet. Zo simpel is het. :)

En welke discussie hadden wij boras?
Zoals je ziet reageerde ik op een bericht van iemand. Niets meer niets minder.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:48

Geerke, nee indd. Arabisch, turks en marokaans moet een beveiliger kunnen. Dat was ook wat ik had gezet in mn reactie. :j

tuurlijk valt het op als ze vreemd doen, spuiten in esn pashokje is ook ongemakkelijk, beveiliger is niet fout maar zij ook niet..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:58

ik begrijp niet wat kleur uitmaakt...het enige wat licht getint vaak met zich meeneemt is religie die niet echt bij onze normen past.Gemengt zwemmen enzo...wij gaan af en toe weer 60 jaar terug in de tijd,gelijke rechten tussen man en vrouw,daar hebben mijn ouders zo hard voor gevochten.En kijk nu eens wat er gebeurt.Alles voor niets geweest ;)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:46

geerke schreef:
ik begrijp niet wat kleur uitmaakt...het enige wat licht getint vaak met zich meeneemt is religie die niet echt bij onze normen past.Gemengt zwemmen enzo...wij gaan af en toe weer 60 jaar terug in de tijd,gelijke rechten tussen man en vrouw,daar hebben mijn ouders zo hard voor gevochten.En kijk nu eens wat er gebeurt.Alles voor niets geweest ;)

Ik zie dat niet zo, we zwemmen nu toch nog steeds gemengd? En vrouwen en mannen hebben nog steeds dezelfde rechten? Ik merk ook niet dat dat snel gaat veranderen.. :D
Heel vroeger was homoseksualiteit heel normaal, moet je zien wat voor taboe er nu omgemaakt wordt...
Maar we dwalen af :)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:54

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:58

Ik begrijp overigens niet waarom de beveiligers van sommige het gordijn van het pashokje niet open mogen doen. Wat nou als ze daar dood lag te gaan aan iets? Of dat ze iets aan het slopen was? Wahetever. Neem aan dat ze eerst hebben geroepen/contact hebben gemaakt en niet in hun tijgertanga het pashokje in zijn gesprongen. Religie of niet, vrouw of man, als een winkelier/beveiliger echt noodzaak ziet een gordijn opzij te trekken dan doen ze dat.
Je lost nou eenmaal niet alles op met 'wilt u alsjeblieft, heel misschien, als het u uitkomt, omdat im me zorgen maak, uit het hokje komen? Ahhhhh toe?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:01

Collie2008 schreef:
Ik begrijp overigens niet waarom de beveiligers van sommige het gordijn van het pashokje niet open mogen doen. Wat nou als ze daar dood lag te gaan aan iets? Of dat ze iets aan het slopen was? Wahetever. Neem aan dat ze eerst hebben geroepen/contact hebben gemaakt en niet in hun tijgertanga het pashokje in zijn gesprongen. Religie of niet, vrouw of man, als een winkelier/beveiliger echt noodzaak ziet een gordijn opzij te trekken dan doen ze dat.
Je lost nou eenmaal niet alles op met 'wilt u alsjeblieft, heel misschien, als het u uitkomt, omdat im me zorgen maak, uit het hokje komen? Ahhhhh toe?

ik lees af en toe hoe onze medelanders op het ambulance personeel reageren.Dat kun je trouwens geen incidenten meer noemen....ach ja...ik denk dat ik het allemaal wat zwartgallig zie,het zal allemaal wel meevallen ;)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:03

_Denise_ schreef:
Ik vind het maar een vreemd verhaal. Waarom werden überhaupt de gordijnen van het pashokje opengedaan door de beveiliging? Wat was de aanleiding hiertoe? En een insulinespuit lijkt toch niet op eentje voor drugs? En vertelt het meisje dat er herhaaldelijk 'dat doen allochtonen' gezegd wordt, of is dat ook daadwerkelijk gezegd?
Heb hier echt heel veel vraagtekens hierbij.

En vervolgens wordt de politie erbij gehaald die het verhaal van het meisje óók niet geloven... Nee hoor, ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar de andere kant van dit verhaal, eerlijk gezegd geloof ik er gewoon geen zak van.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:35

Hoor zojuist dat de Hema haar excuses aanbiedt...... Eerder hadden ze aangegeven dat het verhaal van het meisje niet klopte :P
Ze vonden het niet handig van de beveiligers, zeker gezien de kennis die men heden dag heeft

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:47

Kentaro schreef:
Hoor zojuist dat de Hema haar excuses aanbiedt...... Eerder hadden ze aangegeven dat het verhaal van het meisje niet klopte :P
Ze vonden het niet handig van de beveiligers, zeker gezien de kennis die men heden dag heeft

dat zeggen ze omdat dit het minst schade oplevert. het echte verhaal gaan we toch nooit horen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:07

Dat geloof ik zeker, maar er zal dan toch een kern van waarheid zitten in wat het meisje verteld had, anders kan ik me niet voorstellen dat de Hema excuses aan biedt?!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:19

Het blijft een dubieus verhaal.
Toch kan ik als winkelzijnde goed begrijpen dat je niet blij bent als je pashokje gebruikt wordt voor dingen waarbij urine verlies plaatsvindt.
Zeker terwijl er gewoon WC's aanwezig zijn bij zo'n beetje iedere Hema...
Het hele junk idee vind ik wel ronduit belachelijk, iedere leek kan toch wel het onderscheid maken tussen drugs of medicijnen als het meisje het laat zien.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:22

Als ik het goed begreep, liet ze urine lopen van schrik (wat ik me ook wel een beetje voor kan stellen als je zit te spuiten en het hokje wordt open getrokken :P ) en dus niet dat ze om die reden het hokje in was gegaan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:24

Nou, als ik het zo lees dat "excuses" dan is het ook wel knarsentandend gegaan :P
Lijkt me idd. simpelweg om de dommige achter elkaar aanlopende schreeuwende schapen te sussen, die toch niet kunnen bedenken dat het verhaal misschien iets genuanceerder ligt :=

Van het AD:

Citaat:
Diabetespatiënte Yosra Aajir krijgt alsnog excuses van HEMA. Dat liet het warenhuisketen donderdagavond laat weten. De tiener werd onlangs door beveiligers voor een junk aangezien toen ze zichzelf in een vestiging in Den Haag met insuline probeerde te injecteren.
'Directievoorzitter Ronald van Zetten biedt namens HEMA Yosra A. excuses aan en aan alle diabetespatiënten die zich onbegrepen voelen door hun ziekte', luidde de verklaring van het bedrijf, dat eerder nog volhield dat Aajir niet onjuist was behandeld.

Een woordvoerster bevestigde dat HEMA betreurt 'dat er onbegrip is en dat mensen zich onbegrepen voelen'. De zegsvrouw wilde verder niet op de zaak ingaan.

Aajir kreeg vrijdag een acute aanval en trok zich terug in een pashokje om zichzelf met insuline te injecteren. Zij zou urine hebben verloren toen de beveiligers het hokje betraden. Die zouden haar hebben aangezien voor een junk en de politie hebben ingeschakeld.

'Truc van veel allochtonen'
De dienstdoende agenten weigeren te geloven dat ze diabetespatiënte is. Yosra: 'Toen ik mijn medicijnen liet zien zeiden ze: Dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen.' Familie van het meisje meldde daarna dat ze sinds het incident 'nachtmerries heeft' en 'zichzelf niet is'.

Die laatste opmerking geeft mij nog een extra bijsmaakje eerlijk gezegd, dat klinkt alsof ze daar ook weer een mooi zielig verhaaltje van maken in een soort aanloop naar een smartengeld-achtige vraag -O-

Let wel: ik sluit de optie niet uit dat ze inderdaad schandalig behandeld is: dat kan.
Maar het zaakje stinkt gewoon ontzettend naar manipulatie en zieligdoenerij.

Neemt niet weg dat het sneu is geweest natuurlijk dat het zover gekomen is, voor alle partijen was het fijner geweest als dit niet gebeurd was.

Anne: ik als leek weet wel vagelijk dat mensen met diabetes 1 of andere pen met een kort naaldje hebben. Maar ik sluit echt niet uit dat junks daar ook dankbaar gebruik van kunnen maken :=
Daarbij is het toch een nogal ongelukkige situatie natuurlijk in zo'n pashokje.... maarja hopelijk pakt ze het volgende keer wat handiger aan als dat kan :=

Je hebt ook dikke kans dat als een beveiliger tegen een flippend stel meiden rustig uitlegt dat zij vaak junks tegenkomen die zo'n spuit als afleidingsmanoeuvre gebruiken, die meiden verder flippen en beginnen te zeuren over: je doet dit zeker omdat wij "allochtoon" zijn, bewaker weer rustig zegt dat dat niks uitmaakt maar allochtonen ook drugs gebruiken (net als alle bevolkingsgroepen) dat zo'n stel van die mutsen dan alleen maar horen wat ze willen horen en er een "mooi" verhaal van maken, niet te kalmeren zijn.... dus heel terecht meenemen die handel zodat de rust weer terugkeert in zo'n winkel en die meiden even weer normaal kunnen gaan doen voordat ze ze weer op straat loslaten.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-01-14 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:25

Kentaro schreef:
Als ik het goed begreep, liet ze urine lopen van schrik (wat ik me ook wel een beetje voor kan stellen als je zit te spuiten en het hokje wordt open getrokken :P ) en dus niet dat ze om die reden het hokje in was gegaan!

In andere nieuwsberichten staan citaten van haar en het schijnt vaker voor te komen bij het toedienen van waar ze mee bezig was (ik heb er geen verstand van, maar als ik dat aannneem was een pashokje echt geen handige keus).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:38

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:41

pmarena schreef:
Nou, als ik het zo lees dat "excuses" dan is het ook wel knarsentandend gegaan :P
Lijkt me idd. simpelweg om de dommige achter elkaar aanlopende schreeuwende schapen te sussen, die toch niet kunnen bedenken dat het verhaal misschien iets genuanceerder ligt :=

Van het AD:

Citaat:
Diabetespatiënte Yosra Aajir krijgt alsnog excuses van HEMA. Dat liet het warenhuisketen donderdagavond laat weten. De tiener werd onlangs door beveiligers voor een junk aangezien toen ze zichzelf in een vestiging in Den Haag met insuline probeerde te injecteren.
'Directievoorzitter Ronald van Zetten biedt namens HEMA Yosra A. excuses aan en aan alle diabetespatiënten die zich onbegrepen voelen door hun ziekte', luidde de verklaring van het bedrijf, dat eerder nog volhield dat Aajir niet onjuist was behandeld.

Een woordvoerster bevestigde dat HEMA betreurt 'dat er onbegrip is en dat mensen zich onbegrepen voelen'. De zegsvrouw wilde verder niet op de zaak ingaan.

Aajir kreeg vrijdag een acute aanval en trok zich terug in een pashokje om zichzelf met insuline te injecteren. Zij zou urine hebben verloren toen de beveiligers het hokje betraden. Die zouden haar hebben aangezien voor een junk en de politie hebben ingeschakeld.

'Truc van veel allochtonen'
De dienstdoende agenten weigeren te geloven dat ze diabetespatiënte is. Yosra: 'Toen ik mijn medicijnen liet zien zeiden ze: Dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen.' Familie van het meisje meldde daarna dat ze sinds het incident 'nachtmerries heeft' en 'zichzelf niet is'.

Die laatste opmerking geeft mij nog een extra bijsmaakje eerlijk gezegd, dat klinkt alsof ze daar ook weer een mooi zielig verhaaltje van maken in een soort aanloop naar een smartengeld-achtige vraag -O-

Let wel: ik sluit de optie niet uit dat ze inderdaad schandalig behandeld is: dat kan.
Maar het zaakje stinkt gewoon ontzettend naar manipulatie en zieligdoenerij.

Neemt niet weg dat het sneu is geweest natuurlijk dat het zover gekomen is, voor alle partijen was het fijner geweest als dit niet gebeurd was.

Anne: ik als leek weet wel vagelijk dat mensen met diabetes 1 of andere pen met een kort naaldje hebben. Maar ik sluit echt niet uit dat junks daar ook dankbaar gebruik van kunnen maken :=
Daarbij is het toch een nogal ongelukkige situatie natuurlijk in zo'n pashokje.... maarja hopelijk pakt ze het volgende keer wat handiger aan als dat kan :=

Je hebt ook dikke kans dat als een beveiliger tegen een flippend stel meiden rustig uitlegt dat zij vaak junks tegenkomen die zo'n spuit als afleidingsmanoeuvre gebruiken, die meiden verder flippen en beginnen te zeuren over: je doet dit zeker omdat wij "allochtoon" zijn, bewaker weer rustig zegt dat dat niks uitmaakt maar allochtonen ook drugs gebruiken (net als alle bevolkingsgroepen) dat zo'n stel van die mutsen dan alleen maar horen wat ze willen horen en er een "mooi" verhaal van maken, niet te kalmeren zijn.... dus heel terecht meenemen die handel zodat de rust weer terugkeert in zo'n winkel en die meiden even weer normaal kunnen gaan doen voordat ze ze weer op straat loslaten.

Misschien ligt het verhaal inderdaad iets genuanceerder en is het meisje onheus behandeld en bejegend door beveiligers en politie. En moeten we niet als dommige, schreeuwende schapen het verhaal geloven van beveiligers en politie. Ook die maken weleens fouten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:46

Hum? Het verhaal IS juist qua toon zo dat het lieve onschuldige schaap niks verkeerd deed en o zo slecht is behandeld is door de beveiligers, politie, HEMA en waarschijnlijk ook door de rest van het winkelend publiek dat de beveiligers niet tegen de grond getimmerd heeft om hen te helpen :P

Overal wordt het verhaal domweg overgenomen dat het meiske zo schandalig behandeld is door die grote boze HEMA.

En een verhaal van beveiligers en politie is er helemaal niet :)

Volgens mij zie jij zelf nog best enige nuance toch? :)

Dus je hoeft je niet aangesproken te voelen toch, over die meelopers die wat horen en meteen beginnen te foeteren zonder zich af te vragen of ze wel de juiste partij aanvallen :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-01-14 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:59

Electra63 schreef:
VivaLaVida schreef:
Ja ik geloof daar dus geen ruk van..

http://www.omroepwest.nl/nieuws/28-10-2 ... se-politie

Ik vind dit zo idioot. Feit is dat een meerderheid van de criminelen een allochtone afkomst heeft. En dus controleer je die automatisch vaker. Een vader van een oud klasgenoot van mij zag er vroeger woest uit: grote grove kerel, duister uiterlijk, baard enz. En ja, die werd er dus vaker uitgepikt om gecontroleerd te worden, bijvoorbeeld bij douanes e.d.
Op een vliegveld worden mensen met een bepaalde afkomst ook vaker gecontroleerd omdat statistisch die mensen vaker drugs vervoeren.
Dat is geen discriminatie, maar bij alles wat ze niet bevalt wordt meteen geschreeuwd dat er sprake is van discriminatie en mensen kunnen nauwelijks hun werk meer uitvoeren.

Daarnaast wordt nu gedaan alsof ze urine verloor door de schrik, maar in haar eerste verklaring staat duidelijk dat ze urine verloor door haar broek naar beneden te doen en dat DAARNA het hokje werd open getrokken.
Dat moet overigens een behoorlijke hoeveelheid zijn, ik neem aan dat ze haar ondergoed gewoon aan houdt bij het prikken, dus daar moet het doorheen zijn gelekt. Dat zijn niet 2 of 3 druppeltjes...