Maar ook hier is het geval dat het lang niet allemaal vergoed wordt. Wij zijn ook een boel geld kwijt.
Dus dat geld eigenlijk overal.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
upendo schreef:Ja.
Maar ook hier is het geval dat het lang niet allemaal vergoed wordt. Wij zijn ook een boel geld kwijt.
Dus dat geld eigenlijk overal.
Twiggy2008 schreef:Ach, als ik terug denk aan dat programma van de KRO over stervende mensen en ik zag een moeder met kanker, die juist door rekken nog wat langer bij haar kinderen kon zijn....... tja, dan ben ik voor het rekwerk bij kanker, hoor. Ik vond dat hartverscheurend en kon me enorm voorstellen hoe belangrijk dat kan zijn, voor zowel moeder als kinderen.......![]()
Ik denk dat je niet altijd kunt oordelen, zonder de gehele persoonlijke situatie te kennen.
_San87_ schreef:Twiggy2008 schreef:Ach, als ik terug denk aan dat programma van de KRO over stervende mensen en ik zag een moeder met kanker, die juist door rekken nog wat langer bij haar kinderen kon zijn....... tja, dan ben ik voor het rekwerk bij kanker, hoor. Ik vond dat hartverscheurend en kon me enorm voorstellen hoe belangrijk dat kan zijn, voor zowel moeder als kinderen.......![]()
Ik denk dat je niet altijd kunt oordelen, zonder de gehele persoonlijke situatie te kennen.
Dat is ook echt vreselijk. En wat ik aanhaalde een paar pagina's terug is ook wel een doemscenario (geen geld meer), maar ik vrees wel dat we langzaam die kant op gaan...
Twiggy2008 schreef:_San87_ schreef:
Dat is ook echt vreselijk. En wat ik aanhaalde een paar pagina's terug is ook wel een doemscenario (geen geld meer), maar ik vrees wel dat we langzaam die kant op gaan...
Ja, dat vrees ik ook.... het wordt niet meer zoals het ooit was, de zorg. We worden meer op onszelf en het kringetje om ons heen terug geworpen. Dat geloof ik ook. Gecondoleerd trouwens nog met je schoonmoeder. Het is een afschuwelijke ziekte....
_San87_ schreef:Dank je wel. Het was inderdaad echt vreselijk om mee te krijgen. Eigenlijk is ze de schoonmoeder van mijn zusje, maar goed dat is redelijk hetzelfde.
Toen zij de diagnose kreeg zijn ze uiteraard ook begonnen met chemo, maar toen het uiteindelijk uitzichtloos bleek zei ze: rekken wil ik niet. Ik ga hoe dan ook, stop dat geld dan liever in iemand die nog een heel leven voor zich heeft.
Dat was wel heel emotioneel.
romyloverrr schreef:eerijk is eerlijk.
ik vind het persoonlijk ''zonde''
1000'en euro's uit te geven aan mensen
die toch maar een paar weken extra kunnen leven.
maar in de filepijnen red je met 10000'en euros
veel mensenlevens ipv een paar weken verlenging van het
leven.
wij hebben ook 20 euro gegeven voor de filepijnen,
aan de man van een colega van min moeder, die nu zelf
op een ander eiland woont en waarheen is gegaan om
hulp te geven.
natuurlijk ligt het anders als iemand beter kan worden.
_San87_ schreef:Dinek123, zoals je kunt lezen heb ik er zelf mee te maken (gehad), en ook ik denk dat het verstandig is eens goed te kijken naar wat redelijk is qua vergoeding van levensrekkende medicatie.
dinek123 schreef:_San87_ schreef:Dinek123, zoals je kunt lezen heb ik er zelf mee te maken (gehad), en ook ik denk dat het verstandig is eens goed te kijken naar wat redelijk is qua vergoeding van levensrekkende medicatie.
ik zie alsnog het problemen er niet van? ze zijn goed verzekerd, betalen soms zelfs nog bij omdat dat moet of uit vrijwillige bijdrage,
waarom dan zeggen.dat ze gelijk maar dood moeten omdat t geld kost? dat betalen ze zelf?
_San87_ schreef:Je zou toch denken dat alle verschillende kankerfondsen bij elkaar meer dan genoeg geld zouden moeten hebben om dit in medicatie te stoppen...
If not, waar is dan al die jaren voor gedoneerd?
Daarnaast, noem het naar, noem het egoïstisch, ik weet niet zeker of ik wel vind dat alles te genezen moet zijn.
_San87_ schreef:dinek123"
[quote="_San87_ schreef:Dinek123, zoals je kunt lezen heb ik er zelf mee te maken (gehad), en ook ik denk dat het verstandig is eens goed te kijken naar wat redelijk is qua vergoeding van levensrekkende medicatie.
ik zie alsnog het problemen er niet van? ze zijn goed verzekerd, betalen soms zelfs nog bij omdat dat moet of uit vrijwillige bijdrage,
waarom dan zeggen.dat ze gelijk maar dood moeten omdat t geld kost? dat betalen ze zelf?
NoeskaMoos schreef:Ik heb niet heel het topic doorgespit, maar toevallig weet ik dat de 'Sta op tegen Kanker' actie verzet is om Giro 555 een grote actie te laten doen.
De grote actie tegen kanker komt in januari. En ik ben erg benieuwd hoeveel er opgehaald gaat worden.
Overigens gaat dat geld meer naar onderzoek dan naar het betalen van individuele patiënten.
En ja, kanker-medicijnen zijn nu eenmaal heel duur en het is soms niet eens zeker of het rekken gaat worden of dat het gaat werken. Als ik in die situatie stond, zou ik graag de medicijnen krijgen hoor (zelfs als ik weet dat het enkel om rekken gaat).
Maar ik vind dit soort dingen vergelijken altijd onmogelijk. We zien het als 'geld gaat naar de Fillipijnen, dus niet naar die medicijnen' maar zo simpel is het helaas niet.
romyloverrr schreef:eerijk is eerlijk.
ik vind het persoonlijk ''zonde''
1000'en euro's uit te geven aan mensen
die toch maar een paar weken extra kunnen leven.
maar in de filepijnen red je met 10000'en euros
veel mensenlevens ipv een paar weken verlenging van het
leven.
wij hebben ook 20 euro gegeven voor de filepijnen,
aan de man van een colega van min moeder, die nu zelf
op een ander eiland woont en waarheen is gegaan om
hulp te geven.
natuurlijk ligt het anders als iemand beter kan worden.