Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Bandaloe Ja ik weet idd. wat er gaande is daar,en het is heel erg wat er gebeurt is.
Mensen krijgen hulp uit alle landen,alles word weer opgebouwd [áls het gebeurt] en de mensen moeten weer verder met hun leven,ondanks het verlies van hun dierbaren.
Wat er nu gebeurt is is nú,straks begint het gewone leven voor die mensen,het leven wat ze niet anders kennen dan dat wij kennen.
De mensen hier krijgen weinig tot geen hulp,ja er zijn voedselbanken,maar die worden ook gestaag minder.Daarbij je kan niet alleen maar van de voedselbank leven!
Op de Filipijnen is geen voedselbank of andere hulp,klopt,maar wel hulp vanuit andere landen.
En daarom zeg ik: wat mensen hier meemaken is voor ons nét zo erg als wat de mensen daar moeten mee maken.En als je dat niet begrijpt,dan heb je zelf geen echte armoede meegemaakt.
Das ook niet erg dat je je dat niet kan voorstellen,dat kan alleen maar als je er zelf middenin zit.
Bizzybijtje schreef:Nu je het zegt, ik heb 10x liever een tyfoon over mijn land heen dan dat ik in de bijstand kom.
Kom nou, dat is toch helemaal niet te vergelijken.
gohya schreef:Nog effe wat jaartjes wachten,dan krijgen ook wij hier Tornado's/Tyfoons.
Dan heb je wat je graag wil hebben.
MelanieB schreef:Bizzybijtje schreef:Nu je het zegt, ik heb 10x liever een tyfoon over mijn land heen dan dat ik in de bijstand kom.
Kom nou, dat is toch helemaal niet te vergelijken.
Schele vergelijking ook.
Hier in NL hebben ook zat mensen het echt niet zo goed als bijv wij.
Maar omdat hier geen tyfoon is geweest mogen zij niet klagen???
Lekker krom.
Babsiej schreef:Wat mensen hier zeggen dat mensen het in Nederland ook zo slecht hebben ...
Wij hebben hier bijstandsuitkeringen, een voedselbank, schuldhulpverlening, opvanghuizen bij dakloosheid, daklozenuitkering etc. Natuurlijk is het geen pretje als je in armoede moet leven hier.
Maar leven in armoede hier, of leven in armoede daar. Denk dat niemand die hier in de bijstand, op straat of wat dan ook zit vrijwillig naar de Filipijnen wil om daar eens even te overleven.
Straks breken ook al die ziekten nog weer eens uit door het vervuilde drinkwater door alle stoffelijk overschotten etc.![]()
Nee, die vergelijking kun en mag je niet maken. Uiteraard ben je altijd vrij om te geven of niet. Maar er wordt hier genoeg gedaan hoor voor de minder bedeelden in Nederland, moet je per maand eens kijken hoeveel uitkeringen er uitgedeeld worden, hoeveel toeslagen er uitgedeeld worden en hoeveel voedselpakketten er uitgedeeld worden ?
@ takkie muis : op de filipijnen krijgen mensen geen wajong uitkering van een paar 100 euro per maand hoor. Hoe kun je dan hetzelfde terug verwachten ? Die mensen hebben niets...
Babeth schreef:Ik ben zeker van plan om van de week ook wat geld over te maken. Ik heb eigenlijk ook geen cent te makken, maar ik heb tenminste een dak boven mijn hoofd en brood op de plank. Deze mensen hebben niks. Ik hoop alleen van harte dat het geld ook aankomt, want bij de tsunami destijds is de helft niet aangekomen van de 111 miljoen die is opgehaald.
Marjolein29 schreef:Nu maar hopen dat ik niet nog zieker word want in dit land kan ik dan gewoon doodvallen.
Kyana18 schreef:die 13 miljoen hadden we hier in nederland ook goed kunnen gebruiken.
gohya schreef:Joosiien schreef:Een inzamelingsactie houden voor Nederland, alsjeblieft zeg.. walgelijk gewoon.
Wat is hier wagelijk aan? hier worden ook gezinnen op straat gezet,hier zijn ook mensen die elke dag alleen maar een droge snee brood kunnen eten.Alleen zie je dat niet uitgebreid in beeld op t.v.! En NEE het zijn niet wanbetalers die hun huis uitgezet worden.
Ik vind het walgelijk dat iemand dit walgelijk noemt!
Geryon schreef:Vreselijk hypocriet topic is dit geworden. Zeggen dat je niet kunt vergelijken, maar het vervolgens zelf doen. Het o zo zielig vinden en het daarom een normale gang van zaken vinden om, als je geld hebt, wat te geven, maar hoe zit het dan met de landen/mensen/dieren die altijd hulp nodig hebben? Dan is het ineens niet zo zielig genoeg meer om te storten voor de meesten, of om bewuste keuzes te maken om dat tegen te gaan.
Selka schreef:Loretta wat ben jij bitter! Wat heeft een goed doel of bankdirecteur jou ooit misdaan?
Ik vind het ook niet echt gepast in dit topic.
gemma92 schreef:Dan nog hebben de mensen die jij beschrijft het hoogstwaarschijnlijk een heeel stuk beter dan de mensen daar..
Winged schreef:gemma92 schreef:Dan nog hebben de mensen die jij beschrijft het hoogstwaarschijnlijk een heeel stuk beter dan de mensen daar..
Moet het altijd zo zijn dat het altijd ergens anders slechter kan zijn? Natuurlijk is het erg wat er daar gebeurd, maar de ogen sluiten voor de situatie in eigen land is ook geen optie.
Winged schreef:gemma92 schreef:Dan nog hebben de mensen die jij beschrijft het hoogstwaarschijnlijk een heeel stuk beter dan de mensen daar..
Moet het altijd zo zijn dat het altijd ergens anders slechter kan zijn? Natuurlijk is het erg wat er daar gebeurd, maar de ogen sluiten voor de situatie in eigen land is ook geen optie.