Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
romyloverrr schreef:ja , ik begrijp wel waarom je het denkt , daarom doen alle
jongeren uit mijn klas het eigenlijk.
gelukkig heb ik ik een vriendegroep die mij accepteerd met niet coole kleren ,
niet rokend , en zonder dat ik uitga en drink
Dominique_96 schreef:Omdat de meerderheid ook onverantwoordelijk isJe moet zeker over je eigen leven kunnen beslissen maar doe dat dan thuis waar niemand er last van heeft en waarbij je ouders er toezicht op hebben. Hersencellen sterven er altijd idd, maar op jongere leeftijd heb je veel meer kans op blijvende gevolgen hiervan en kan je ontwikkeling wel eens grote klappen krijgen alleen al van die paar keer dronken worden.
VisibreTeam schreef:Pfff ik lees zoveel mensen die terugvallen op 'en feesten, discotheken enzovoorts dan? Dan kan ik niet meer....'
Je kunt toch PRIMA op cola feesten?
Ik drink helemaal geen alchohol en vermaak me prima
VisibreTeam schreef:Pfff ik lees zoveel mensen die terugvallen op 'en feesten, discotheken enzovoorts dan? Dan kan ik niet meer....'
Smee__ schreef:VisibreTeam schreef:Pfff ik lees zoveel mensen die terugvallen op 'en feesten, discotheken enzovoorts dan? Dan kan ik niet meer....'
Ik kan inderdaad prima op cola feesten, water desnoods, geen probleem! Mijn punt is dat ik uberhaupt niet meer de kroeg in kom, omdat veel kroegen uit voorzorg de leeftijdsgrens naar 18 verhogen (of hier strenger op controleren) om tevoorkomen dat minderjarigen aan alcohol kunnen komen. En dat vind ik gewoon heel jammer, aangezien al mijn vrienden 18+ zijn en ik dus gewoon niet meer met ze mee kan.
Smee__ schreef:VisibreTeam schreef:Pfff ik lees zoveel mensen die terugvallen op 'en feesten, discotheken enzovoorts dan? Dan kan ik niet meer....'
Ik kan inderdaad prima op cola feesten, water desnoods, geen probleem! Mijn punt is dat ik uberhaupt niet meer de kroeg in kom, omdat veel kroegen uit voorzorg de leeftijdsgrens naar 18 verhogen (of hier strenger op controleren) om tevoorkomen dat minderjarigen aan alcohol kunnen komen. En dat vind ik gewoon heel jammer, aangezien al mijn vrienden 18+ zijn en ik dus gewoon niet meer met ze mee kan.
xZiva_ schreef:Woogy schreef:ik zou het zien als een kans om te stoppen met drinken...er is een reden dat gekozen is voor de leeftijd grens van 18
maar niet elke 16/17 jarige zuipt zich helemaal klem.
ik ga ook wel eens naar een feestje en drink daar ook, maar nou niet dat ik van de wereld af ben. ik weet en kan alles nog heel goed. maar een glaasje tijdens een feestje is toch wel leuker..
VisibreTeam schreef:Smee__ schreef:
Zover ik weet zijn de meeste tenten al 18+ waar ik normaal ga stappen... (niet dat ik vaak ga though)
Concerten zijn vaak ook nooit een probleem, daar houden ze de mensen vaak uit elkaar met leeftijdsbandjes
VisibreTeam schreef:Smee__ schreef:Ik kan inderdaad prima op cola feesten, water desnoods, geen probleem! Mijn punt is dat ik uberhaupt niet meer de kroeg in kom, omdat veel kroegen uit voorzorg de leeftijdsgrens naar 18 verhogen (of hier strenger op controleren) om tevoorkomen dat minderjarigen aan alcohol kunnen komen. En dat vind ik gewoon heel jammer, aangezien al mijn vrienden 18+ zijn en ik dus gewoon niet meer met ze mee kan.
Zover ik weet zijn de meeste tenten al 18+ waar ik normaal ga stappen... (niet dat ik vaak ga though)
Concerten zijn vaak ook nooit een probleem, daar houden ze de mensen vaak uit elkaar met leeftijdsbandjes
ietjelover schreef:jasz schreef:maar mensen die zeggen dat je pas met 18 of 21 mag drinken, deden die dat zelf ook?
Ik ging met mn 16e af en toe drinken, niet comazuipen of wat dan ook. en nu ben ik 18 en drink ik nog steeds niet veel, gewoon af en toe als ik is ergens heen ga.
jaa dat bedoel ik dus.
verootjoo schreef:StableDoor schreef:Hoe denken jullie dan over eten met een wijntje erbij? Of eten waar bier of wijn in zit (jum, wild in rodewijnsaus)?
Als die saus gekookt is, is de alcohol vervlogen
En wijn bij het eten, echt niet voor kinderen
EskeGirl schreef:Iedereen die het een goed plan vind is geloof ik 18+
Ach, im mag nog een maand drinken, vind het niet eens lekker... kom niet veel verder dan een slokje wijn of een glaasje champagne met oud en nieuw (of een famiefeest met verder alleen 16+ mensen toen ik nog 15 was).