Ongeveer een kwartier geleden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Air schreef:Waarom is die crashtender dan niet eerder ingezet?
Waarom is er überhaupt in zulke gebouwen geen blusinstallatie aanwezig...
Mieke_Cunna schreef:Ik denk te makkelijk, water erop, klaar... Hoorde het begin van de avond op de radio. Het is allemaal speculatie denk ik, net als dat stofzuiger verhaal...
Afijn, ik ga mijn hond uitlaten. Even uit "huis"..
xSwanHeart schreef:Air schreef:Waarom is die crashtender dan niet eerder ingezet?
Waarom is er überhaupt in zulke gebouwen geen blusinstallatie aanwezig...
Crashtender kon er niet bij komen. Dat staat al vaker in de berichten hierboven.
En ik denk dat een blusinstallatie niet veel had geholpen. Met een simpel brandblussertje bereik je niets, in zo'n vuurzee.
Janine1990 schreef:Mieke_Cunna schreef:Ik denk te makkelijk, water erop, klaar... Hoorde het begin van de avond op de radio. Het is allemaal speculatie denk ik, net als dat stofzuiger verhaal...
Afijn, ik ga mijn hond uitlaten. Even uit "huis"..
Water is ook niet bij elke brand verstandig.
Je hebt ook bluspoeder en schuim, hangt echt van de brand af geloof ik.
Roosch schreef:Wat op tv is, is niet altijd realiteit. Allemaal mooi, die blushelicopters. Is goed te doen in gebieden waar weinig bevolking en veel bossen is, maar niet in een gebied zoals in Nederland denk ik.
Suksawat geeft erg fijne updates, zitten prima met alles.
Janine1990 schreef:Joaltijd schreef:Klopt, heeft te maken met het brandend materiaal.. Je hebt altijd 3 factoren bij een brand.. Zuurstof, voeding en warmte.. Haal je 1 weg door bv blusschuim ( tegen zuurstof) houdt de brand op..
Schuim zal wel niet werken in dit geval, genoeg zuurstof door die kapotte ramen...
Telpeva schreef:Ik hoor dingen over helicopters, maar hoeveel (of, hoe weinig) water kunnen die per keer meenemen voordat ze weer water moeten halen? de brandweer kan water halen uit de directe omgeving (toch?) door hun slangen aan te sluiten op... 'van die jeweetwel dingen' waarvan ik nu niet op de naam kan komen. Lijkt mij efficienter