Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingeb0rg schreef:Wat ik schrijnend vind is dat wij als land onze eigen tradities hebben. Die moeten nu aangepast worden omdat er mensen zijn die van oorsprong hier niet vandaan komen dat willen. En daar word ook nog eens aandacht aan besteed.
EskeGirl schreef:Kijk, wij zijn tolerant. We zijn immers een multi-culturele samenleving. Maar zij komen hier wonen (al dan niet gedwongen, door oorlog). Maar dan moeten ze zich wel
aanpassen. Ze mogen meedoen, het hoeft niet. Maar ga dan niet feesten willen veranderen, hoe kan je uberhaupt iets discrimineren wat niet bestaat? Zwarte Pieten zijn fictief, verklede mensen. Geen slaven. Wat is het probleem dan?
CharlesZ schreef:Dus ze vinden het rascisitisch als het 'zwarte' pieten zijn, maar als ze opeens blank zijn is het wel goed?
Dit vind ik racistisch tegenover de 'witte' mensen
EskeGirl schreef:CharlesZ schreef:Dus ze vinden het rascisitisch als het 'zwarte' pieten zijn, maar als ze opeens blank zijn is het wel goed?
Dit vind ik racistisch tegenover de 'witte' mensen
Eigenlijk wel. Transparante pieten dan maar?.
Zwart door het roet in de schoorsteen, niet door hun afkomst. Dat is wat ik heb geleerd en wat ieder kind leert.
Nikass schreef:Sorry er gaat van alles mis met quoten vanaf mijn telefoon. Te irritant. Vorige bericht graag als niet geplaatst beschouwen. Wat ik wilde zeggen is dat ik sommige reacties onbegrijpelijk vindt. Mensen hebben niet eens door dat ze hier keihard aan het discrimineren zijn.
Ik reageer later nog vanaf mijn vaste computer
CrazyCat schreef:Ik ben in de Bijlmer opgegroeid en daar hadden we 25 jaar geleden al groene en blauwe pieten. Overigens een idee van de alternatieve blanke Bijlmerbewoners in die tijd. Ik heb er in alle jaren dat ik er gewoond heb nog nooit een neger over horen klagen en ze vieren het net zo hard mee.
Mij maakt het niet uit of we zwarte pieten hebben of gewoon pieten.
Maar traditie!!??
Ik zie geen zwarte pieten in onderstaand filmpje uit 1934.
[ Video ]
Snadrem schreef:Je zou toch eigenlijk denken dat, na alles wat er gebeurd is de laatste jaren met kindermisbruik door kerkelijken etc., mensen zich eerder zorgen moeten maken om een man met een mijter die zo geïnteresseerd is in kindjes, dan om zwarte pieten.
s1993 schreef:Snadrem schreef:Je zou toch eigenlijk denken dat, na alles wat er gebeurd is de laatste jaren met kindermisbruik door kerkelijken etc., mensen zich eerder zorgen moeten maken om een man met een mijter die zo geïnteresseerd is in kindjes, dan om zwarte pieten.
Geweldig!
Maar als we nu alleen witte pieten zouden doen zou er uiteindelijk ook een probleem van gemaakt kunnen worden 'waarom mogen alleen blanken sint helpen? Wil sint geen mensen met een andere huidskleur in dienst nemen?' Kom je weer op hetzelfde probleem uit...
s1993 schreef:Maar als we nu alleen witte pieten zouden doen zou er uiteindelijk ook een probleem van gemaakt kunnen worden 'waarom mogen alleen blanken sint helpen? Wil sint geen mensen met een andere huidskleur in dienst nemen?' Kom je weer op hetzelfde probleem uit...