Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Ik denk dat SBB eigenlijk gewoon niks van plan was, ze stonden immers op het standpunt dat ze zo min mogelijk moesten ingrijpen en dat de dieren niet gehouden worden maar wild zijn.
randalinpony schreef:Maar na 2010 zijn ze gedwongen om onder druk van de publieke opinie en negatieve publiciteit, wel iets t e doen met het rapport van die internationale commissie.
randalinpony schreef:Feitelijk doen ze nog zo min mogelijk, door dieren pas af te schieten als ze tot 3 meter te benaderen zijn. Nu zul je de koniks misschien kunnen benaderen, voor herten, reeen en hecks is dat vast alleen zo als ze al op sterven na dood zijn.
Citaat:Wilde natuur kan best als er een evenwicht is en dat is er niet
Citaat:Wilde natuur kan niet omdat er alleen de prooidieren rondlopen en geen roofdieren. Waardoor het gebied te intensief begraasd wordt.
sassefras schreef:het blijft een soort van jurrasic park project, naar mijn idee geheel kansloos.
oh wee als ik mijn paarden een winter in de polder laat staan, dan heb ik echt alle instanties aan de deur
ophouden ermee lijkt mij de beste optie
Nikass schreef:sassefras schreef:het blijft een soort van jurrasic park project, naar mijn idee geheel kansloos.
oh wee als ik mijn paarden een winter in de polder laat staan, dan heb ik echt alle instanties aan de deur
ophouden ermee lijkt mij de beste optie
Jaaaa lekker industrieparkje bouwen, daar worden we allemaal zo gelukkig van
little_king schreef:Nikass
cijfers laten zien of er veranderingen zijn.
Nee ik heb de veranderingen niet met eigen ogen gezien omdat ik er niet wekelijks kan wandelen, wat ik wel doe in mijn buurt in nationale parken.
Maar de cijfers geven juist weer dat er geen verandering ten goed is.
Daar gaat het toch om? Niet of iemand het zelf ziet, maar of het er is.
En de cijfers liegen niet, dus dan kan je van alles verzinnen om recht te banketstaaf wat krom is, maar daardoor veranderd er niets.
Dus ik geef wel degelijk een goede onderbouwing op jou vraag.
Alleen die onderbouwing past niet in je straatje dus ga je het anders vragen.
Nikass schreef:Ik heb contact gezocht met onder andere Staatsbosbeheer. Zij zeggen dat, naar aanleiding van het evaluatie rapport in 2010, er nu eerder en vaker grazers worden afgeschoten om te voorkomen dat dieren in een slechte conditie in de Oostvaardersplassen rondlopen. (voor 2010 was de insteek dat de natuur zichzelf wel zou reguleren)
Aangezien er in dit topic een aantal keer is aangegeven dat er steeds te laat wordt ingegrepen door SSB, zou ik graag jullie mening willen horen of jullie het er mee eens zijn dat dit na 2010 veranderd is.