Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:26

Oh mij maakt 't ook geen hol uit wat andere ervan vinden :')
Zet 't voor mezelf, vind 't alleen zo bijzonder hoe negetief anderen erover kunnen zijn en woorden kunnen gebruiken waarvan ze niets eens de exacte betekenis weten.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:28

Poess91 schreef:
Maar even serieus
a·so·ci·aal, a·so·ci·aal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
zonder sociaal besef: zich asociaal gedragen zonder rekening te houden met anderen.

Hoezo kan een tattoo dan asociaal staan? Je zet toch geen tattoo voor een ander? sowieso niet?

Ik vind het iets uitstralen wat alles behalve netjes staat, al verschilt het per tattoo ;)

Bij sommige mensen ziet het er nogal dom uit, kennis van mij heeft een garnaal (of ander zee-beest) + haar geboortedatum op haar pols gezet... 'Waarom' vraag ik me dan af..

Ayasha: oke, dan heb ik je verkeerd begrepen. Want nu zeg je dat je het niet erg vindt dat iemand het vraagt, als er maar niet door gevraagd wordt, en dat kan ik wel begrijpen. Want als mensen dingen zien is het toch logisch dat ze ernaar vragen? En nee, je hoeft niet het hele verhaal te vertellen, maar blijkbaar geef je dus ook gewoon antwoord dat het persoonlijk is.
Ik heb dan niks gezegd :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:29

Poess91 schreef:
Zet 't voor mezelf, vind 't alleen zo bijzonder hoe negetief anderen erover kunnen zijn en woorden kunnen gebruiken waarvan ze niets eens de exacte betekenis weten.

Weet jij dan zelf wel wat het exact betekend? Het heeft immers twee betekenissen, terwijl jij er maar 1 quote.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:30

Mavelle schreef:
Poess91 schreef:

Weet jij dan zelf wel wat het exact betekend? Het heeft immers twee betekenissen, terwijl jij er maar 1 quote.

Naaaa van dale geeft er maar één, wiki is wat minder betrouwbaar.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:34

Het zijn er meer dan alleen de wiki, maar dat terzijde.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:38

Iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt, laten we niet gaan zitten emmeren over een woordje. Als je het niet kunt hebben dat mensen dat vinden of negatief zijn, lekker langs je heen laten gaan.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:40

Afbeelding

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:49

Zo had ik het nog niet bekeken, dat als je oud bent, de tattoo een leuke herinnering vormt.

Sorry als het antwoord al gegeven is, maar:

Hoe denken de mensen met tattoo over hun tattoo in combinatie met een bepaalde functie? Ik zou normaliter volgend jaar in een sector werken waar tattoos niet heel erg geapprecieerd worden, en waar je in nette business-pakjes moet. Daarom heb ik ook mijn piercing uitgedaan (wat was ik dol op mijn neusring <3 ). Maar hoe zien jullie dat? Mocht ik een tattoo willen, dan zou ik ze ofwel op mijn voet zetten, ofwel op mijn schouder, en ze zouden liefst enigszins groot zijn en zichtbaar (want daarom zou ik overwegen om één te nemen). Echter ben ik er steevast van overtuigd dat ze allesbehalve geapprecieerd zouden worden op een zakendiner of op kantoor; en dan zou ik het zonde vinden om 1. zo lang te studeren en 2. uiteindelijk minder job-kansen te krijgen omdat ik mijn lijf wilde versieren.

(typo)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:50

Sok schreef:
Iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt, laten we niet gaan zitten emmeren over een woordje. Als je het niet kunt hebben dat mensen dat vinden of negatief zijn, lekker langs je heen laten gaan.

Het probleem ontstaat wanneer degene die het ordinair vindt vanuit een vermeend hogere moraal vindt dat de ander de tattoo moet bedekken opdat een ander er geen aanstoot aan kan nemen.
Dit opleggen van vrijheidsbeperking is op zich al onacceptable maar het is nog erger vanwege ´aanstoot nemen´; het nemen geeft al aan waar de schoen wringt; de kijker víndt het op basis van de kleinheid van het denkraam storen. Ten eerste heeft dat geen grens en ten tweede wordt zo het probleem van de kijker niet opgelost; dat blijft een intolerante kleindenker (m/v) die een ander diens moraal oplegt.
Zo is ook de burka ontstaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:50

Poess91 schreef:

Wat een práchtkerel zeg!!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:52

Bhriseis, de enige plekken waar ik geen tattoo's laat zetten zijn mijn onderarmen, nek(/keel :') en hoofd.
Verder is het eigenlijk prima te verbergen voor functies waarbij ze liever niet gezien worden.
Het is een risico dat je neem als je ze toch op deze plekken laat zetten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:57

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:08

Ik kan het plaatje niet openen, maar weet niet goed op het een aardig grapje is, of een bitsig grapje. Nevermind, mijn vraag kwam slechts uit oprechte interesse :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:30

Bhriseis schreef:
Ik kan het plaatje niet openen, maar weet niet goed op het een aardig grapje is, of een bitsig grapje. Nevermind, mijn vraag kwam slechts uit oprechte interesse :+

Het is danook geen grap maar een serieus antwoord. Onder een net pakje heb je ruimte te over.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:32

Aha. Onder de term 'net pakje' voor een vrouw, versta ik helaas geen maatpak, maar een mooie nette jurk :Y)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 22:32

Jullie gaan wel heel snel hoor := Beetje jammer dat hier iemand al dr berichten heeft weggehaald dan leest het niet zo lekker door als anderen op haar reageren..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:33

PortRoyal schreef:
Nee hoor, een mooie kerel met spierballen en een mooie tattoo....sexy!!

en of.....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:35

suikermeisje schreef:
Bij sommige mensen ziet het er nogal dom uit, kennis van mij heeft een garnaal (of ander zee-beest) + haar geboortedatum op haar pols gezet... 'Waarom' vraag ik me dan af..

Ik vind het dom dat je het niet gewoon vraagt dan..... en daarbij, haar keuze, haar smaak, haar reden toch?
zie niet in wat er dom aan is

ik vind een disney figuur ook helemaal niks, gewoonweg niet mijn smaak. Maar dat hoeft toch niet meteen dom walgelijk of iets anders negatief te zijn
alleen puur, niet mijn smaak en that's it! respecteer mensen toch eens zoals je zelf gerespecteerd wil worden

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:37

Bhriseis schreef:
Zo had ik het nog niet bekeken, dat als je oud bent, de tattoo een leuke herinnering vormt.

Sorry als het antwoord al gegeven is, maar:

Hoe denken de mensen met tattoo over hun tattoo in combinatie met een bepaalde functie? Ik zou normaliter volgend jaar in een sector werken waar tattoos niet heel erg geapprecieerd worden, en waar je in nette business-pakjes moet. Daarom heb ik ook mijn piercing uitgedaan (wat was ik dol op mijn neusring <3 ). Maar hoe zien jullie dat? Mocht ik een tattoo willen, dan zou ik ze ofwel op mijn voet zetten, ofwel op mijn schouder, en ze zouden liefst enigszins groot zijn en zichtbaar (want daarom zou ik overwegen om één te nemen). Echter ben ik er steevast van overtuigd dat ze allesbehalve geapprecieerd zouden worden op een zakendiner of op kantoor; en dan zou ik het zonde vinden om 1. zo lang te studeren en 2. uiteindelijk minder job-kansen te krijgen omdat ik mijn lijf wilde versieren.

(typo)

ik was (ben) beveiliger, en moet ook in pak, mijn armen en mijn polsen zijn getatoeëerd maar ik ondervind daar geen problemen van :n
ik zorg ook dat ik bij de sollicitatie altijd netjes bedekt gekleed ben en als ze erom vragen laat ik het gewoon eerlijk weten
geen 1 bedrijf die mij geweigerd heeft om die reden

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:51

Ik moet zelfs bij mijn bijbaantje in de schoonmaak mijn klavertje 4 op mijn pols afdekken. stukje tape erover klaar..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:56

suikermeisje schreef:
Ik vind het iets uitstralen wat alles behalve netjes staat, al verschilt het per tattoo ;)

Ayasha: oke, dan heb ik je verkeerd begrepen. Want nu zeg je dat je het niet erg vindt dat iemand het vraagt, als er maar niet door gevraagd wordt, en dat kan ik wel begrijpen. Want als mensen dingen zien is het toch logisch dat ze ernaar vragen? En nee, je hoeft niet het hele verhaal te vertellen, maar blijkbaar geef je dus ook gewoon antwoord dat het persoonlijk is.
Ohh een kennis van mij heeft een Leeuw icm zijn geboortedatum, en hij is bijna jarig. Wat raaarr!?? :roll:

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 22:58

Tuttebel schreef:
Ik moet zelfs bij mijn bijbaantje in de schoonmaak mijn klavertje 4 op mijn pols afdekken. stukje tape erover klaar..

Serieus?? := Dat vind ik best wel raar maar ook overdreven, beetje vrijheid moet kunnen in Nederland er staat geen grof woord ofzo.. -O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:05

mijn vriend heeft zijn rug en re-arm laten tatoeëren, ik vind t prachtig, helemaal als ie een paar weken goed getraind heeft.

een tatt is echt een eigen keuze. ik ken wel mensen die ook handen hebben laten tattoeëren, die hebben er spijt van omdat dat niet afgedekt kan wordne en het dan wel moeilijker is om een baan te vinden.
ikzelf wil er 1 op mn onderarm, dat is goed te bedekken, maa rik kan er wel zelf naar kijken

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:07

suikermeisje schreef:
Poess91 schreef:
Maar even serieus
a·so·ci·aal, a·so·ci·aal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
zonder sociaal besef: zich asociaal gedragen zonder rekening te houden met anderen.

Hoezo kan een tattoo dan asociaal staan? Je zet toch geen tattoo voor een ander? sowieso niet?

Dit bedoel ik dus steeds te zeggen *zucht* dankje suikermeisje!

Wat werk betreft, de ene werkgever is inderdaad strenger dan de ander (binnen dezelfde branche) maar goed je moet het ermee doen. Ik heb heel lang geen tattoo kunnen gezetten ivm mijn modellenwerk, uiteindelijk heb ik aan het eind toch een tattoo gezet met het risico dat het soms op de foto komt (of ik niet geboekt werd).

Wat dat betreft verschilt het weer waar de foto voor is, sommige opdrachtgevers hebben er geen probleem mee maar dan sta je dus wel met je tattoo pontificaal ergens op de gevoelige plaat. Weer andere opdrachtgevers vinden het 'niet passend' en dan wordt je geweigerd.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:18

saskiakefie schreef:
Tuttebel schreef:

Serieus?? := Dat vind ik best wel raar maar ook overdreven, beetje vrijheid moet kunnen in Nederland er staat geen grof woord ofzo.. -O-

Haha ja heel serieus! De persoon met wie ik het sollicitatie gesprek had vond het ook een beetje onzin maar de baas wou dat.. Het gebeurd vaak zat dat ik er niet aan denk en dan gewoon aan het werk ga zonder iets erop. }:)