bello2005 schreef:kiki1976 schreef:Normaal haal ik altijd aardappelen rechtstreeks bij de boer, maar met dit warme weer had ik geen zin om daar apart heen te rijden dus nam ze mee bij de supermarkt.
Nu ben ik eigenlijk geen fan van de aardappels van de supermarkt, omdat ze meestal blauw zijn en je kan met vlagen de helft weggooien.
Bij de boer betaal ik voor 7½ kg € 5.- (frieslanders).
Boven het vak stond € 2.75 voor 4kg.
Bij de kassa aangekomen zegt de caissière, moment want de aardappels staan niet goed in het kassasysteem. En roept de hoofdcassiere erbij. Nee hoor die prijs klopt wel.
Poeh € 5,99 voor 4 kg aardappelen, oke je mag niet meer omrekenen maar dat is bijna 14 guldenIs toch eigenlijk niet normaal meer
Nu is het eigenlijk niet alleen met aardappels zo maar met veel meer dingen.....
had ik ze niet mee genomen het is zo wat de helft van de prijs als dat werd aan gegeven.
dan maar geen aardappelen.
Ik weet niet hoe dat zit in Nederland, maar in België is het wettelijk verplicht te verkopen aan de aangeduide prijs. Dus die +3,24 euro zouden ze toch kunnen vergeten. In mijn contract met propaangasleverancier staat bv 70 euro huur per jaar voor de gastank. Ik krijg telkens een factuur met 70 euro + BTW. Spijtig, maar dat is niet de aangeduide en overeengekomen prijs. Ik betaal 70 euro. Of van die meldingen dat er niks wordt teruggenomen, sorry maar dat is niet wettelijk.