Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:08

Winged schreef:
maikeltje schreef:
En wat nu als je net verhuis bent naar een ander land en je potje nog niet bij elkaar hebt voor je overlijden en je verdrinkt onverhoopt? Wie moet dan de kosten dragen?

Dat zal dus niet gebeuren omdat ik mijn financiën eerst zeker wil hebben voordat ik zo'n stap neem.

Verder Rowdine; ik ben 24. Heb zelf een periode in het buitenland gewoond wegens studie, was goed verzekerd - ook voor evt sterfgevallen. Verder lijkt het mij overbodig om op mijn persoontje in te zoomen. Ik heb mijn standpunt, jij de jouwe: Prima toch? We doen er elkaar volgens mij geen kwaad mee.

Ik ken een echtpaar dat een bedrijf startte met nog een persoon, uiteindelijk heeft die mede eigenaar hen een loer gedraaid en gingen ze failliet, huis kwijt, alles was weg. Hun kinderen waren gelukkig al oud genoeg om voor zichzelf te zorgen. Kinderen kosten zoals je wel weet erg veel geld. Je weet niet wat de toekomst brengt, je hebt dat voor een deel zelf in de hand maar echt niet voor de volle 100%. En dan denk je misschien dat overkomt mij niet, maar er lopen vreselijk sluwe mensen rond die jij ook zou kunnen treffen.

Winged

Re: Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:12

Niet omdat ik mij niet wil verdedigen - maar we gaan nu wel gigantisch offtopic (ik zie namelijk niet in wat mijn persoonlijke keuzes op financieel vlak met de dood van deze jongen te maken heeft). Mocht je de discussie verder willen zetten verwijs ik graag door naar mijn PB bak :)

(Niet dat ik niet weet dat óveral risico's liggen en het is niet zo dat ik in mijn Dagobertkluis op mijn centen lig ;) Sluwe mensen zijn er meer dan genoeg, dat weet ik. Maar daar ga ik verder ook niet over uitweiden, sommige zaken hou ik liever privé)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:14

Winged schreef:
Niet omdat ik mij niet wil verdedigen - maar we gaan nu wel gigantisch offtopic (ik zie namelijk niet in wat mijn persoonlijke keuzes op financieel vlak met de dood van deze jongen te maken heeft). Mocht je de discussie verder willen zetten verwijs ik graag door naar mijn PB bak :)

(Niet dat ik niet weet dat óveral risico's liggen en het is niet zo dat ik in mijn Dagobertkluis op mijn centen lig ;) Sluwe mensen zijn er meer dan genoeg, dat weet ik. Maar daar ga ik verder ook niet over uitweiden, sommige zaken hou ik liever privé)

Ik persoonlijk vind dit niet offtopic, maargoed.
Failliet gaat heeft doorgaans weinig met sluwe mensen te maken verder. Dat kan iedere ondernemer overkomen. (Sterker nog, dat kan sowieso iedereen overkomen!)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:15

Je kan aan de hand van het bericht ook onmogelijk weten om welke reden de man naar hier is gekomen en om welke reden hij in schuldsanering zit. Dat kan je enkel gissen en daar ben je niets meer. Kan zijn dat die man een ongelofelijke domme profiteur is die veel geld wil krijgen door weinig te doen, maar kan ook dat hij door hele stomme dingen nu in deze situatie terecht is gekomen.
Ik heb in schuldbemiddeling gewerkt en ik kan je alleszinds zeggen dat je nog zou verschieten hoeveel mensen er zijn die het ooit goed voor elkaar hadden en toch in de goot zijn beland, het is bijlange na niet altijd generatiearmoede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:18

Kwanyin schreef:
Je kan aan de hand van het bericht ook onmogelijk weten om welke reden de man naar hier is gekomen en om welke reden hij in schuldsanering zit. Dat kan je enkel gissen en daar ben je niets meer. Kan zijn dat die man een ongelofelijke domme profiteur is die veel geld wil krijgen door weinig te doen, maar kan ook dat hij door hele stomme dingen nu in deze situatie terecht is gekomen.
Ik heb in schuldbemiddeling gewerkt en ik kan je alleszinds zeggen dat je nog zou verschieten hoeveel mensen er zijn die het ooit goed voor elkaar hadden en toch in de goot zijn beland, het is bijlange na niet altijd generatiearmoede.

In de schuldsanering kom je niet zonder fatsoenlijke reden, dus het zal geen wangedrag zijn dat de man expres heeft vertoond.
Anyway om dat laatste ging het me dus ook :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:21

Trieste situatie. Vaders financiële toestand en zijn verzoek om evt donaties begrijp ik wel. Zoon was 16 dus nog niet volwassen en duidelijk nog erg beïnvloedbaar. Ik hoop voor de beste man dat hij zijn zoon toch in Turkije weet te plaatsen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:43

Zijn hier meer mensen die een pb hebben gekregen van ene HWLinked? Ging over het geld inzamelen voor deze jongen incluus rekeningnummer. Geen idee of het klopt, eventueel wil ik de pb wel doorsturen. (Heb hem iig doorgestuurd naar het beheer)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:58

Ja ik heb het ook gehad. Ik heb de Stichting nagetrokken, lijkt een fatsoenlijke stichting.
Ik heb een klein bedrag overgemaakt. Ik heb begrepen dat Ivan gewoon in Oud-Beijerland wordt begraven, niet in Turkije dus.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 00:33

Pfff.. Het zal je maar overkomen.
Je kind verliezen van 16 jaar.

Ik vind het overigens heel slim van de vader om donaties te vragen.
Heeft niks te maken met bedelen.

En ik moet zeggen dat ik schrik van heel wat reacties hier.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:51

Als het slecht gaat in een land, veel werkeloosheid, dan wordt de schuld graag bij anderen gelegd.
Dan wordt er niet meer naar het wel of niet functioneren van een persoon gekeken, maar dan worden opeens hele groepen mensen dingen verweten. Soms denk je dat we toch bijster weinig van de tweede wereldoorlog hebben geleerd!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:57

Alweer een die niet kan zwemmen en is verdronken :o. Eerder is ook nog een tiener op Urk verdronken deze die ook niet kon zwemmen.

Vind het heel sneu voor zowel zijn broertje als de vrienden die het dus hebben zien gebeuren.
En tsja dat de vader om een gift vraagt vanwege failliet en in de sanering zit. Ik ben gerust bereid om een ''gift'' aan hem te schenken deze tijd van het jaar is het allemaal zo makkelijk nog niet. Vreselijk dit gebeuren als ouder zijnde hoor je je eigen kind(eren) niet te begraven maar soms is het niet anders en dat zal ongetwijfeld keihard aan komen, een overlijden is sowieso al niet leuk.

En je bent niet verplicht om een verzekering te nemen hier, maar is echt je eigen risico als je het niet neemt. Wellicht doordat vader zo in de put zit kon ie het niet betalen, weten wij veel hoelang het met zijn bedrijf al slecht ging dat weten wij niet en kunnen we ook niet over oordelen.

Maar ik weet wel het is belangrijk om je kind te leren zwemmen. Vooral omdat je als ouders zijnde op gegeven moment dat punt gaat bereiken dat je je kind los moet gaan laten.

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:14

Ik zit pas een paar dagen op Bokt maar schrik me echt kapot van sommige reacties hier, niet alleen in dit topic maar in een heel aantal topics kom ik dit soort dingen tegen, erg jammer.

Dat mensen zo respectloos op zoiets ernstigs kunnen reageren als dit vind ik echt niet normaal. Het is al vreselijk om je kind te moeten verliezen, laat staan hoe erg je het zal vinden als je dan ook nog niet eens een begrafenis voor je kind kan betalen. Een begrafenis is toch een afscheid, als dit uit je eigen portemonnee niet mogelijk is, is dit natuurlijk heel erg.

Ik vind het helemaal niet raar dat de vader om donaties vraagt, als ik het geld zelf zou hebben zou ik er zo aan geven. Ik vind dat iedereen recht heeft om op deze manier toch afscheid te nemen van hun dierbare en dit een mooie herdenking moet zijn.

Ik vind het ook goed dat de vader naar de gemeente is gegaan, daar geeft hij de gemeente helemaal niet de schuld van wat er gebeurt is, maar vraagt wel om een zwembad om te voorkomen dat andere ouders dit soort dingen gebeuren. Dat vind ik echt onwijs knap, zeker nadat er zoiets met je eigen kind gebeurt is, hier hoor je mensen verder niet over hoor?

Natuurlijk staat er een bordje bij "Zwemmen op eigen risico". Als je dat dan doet, is het ook je eigen risico. Ik zie ook nergens in het verhaal staan dat de vader/de familie iemand anders dan ook de schuld geeft van het feit dat Ivan verdronken is? Maar omdat er een bordje met eigen risico staat, is het meteen minder erg?

Dus al met al vinden een aantal Bokkers dat wanneer je gaat zwemmen waar een bordje met "Eigen risico" staat en je dus verdrinkt, dit je eigen schuld is, dat de familie hier maar meer aan had moeten doen. Wanneer de familie van de overledene de begrafenis niet kan betalen is dit gewoon jammer?

Sorry hoor, maar hebben deze mensen geen hart?!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:19

Summertime, ik loop al wat jaartjes mee op bokt en heel eerlijk gezegd zitten hier (net als op de rest van internet) hele domme, kortzichtige mensen die blijkbaar zo redeneren (ook op vele andere vlakken trouwens ;) ). Je mag er niets van zeggen, want dan vallen ze met bosjes over je heen, maar helaas is het wel zo. Ik heb gezegd. :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:32

Bah wat een nare reacties. Kunnen mensen niet gewoon hun medeleven tonen voor een verdrietige vader die zijn zoon heeft verloren? Ieder mag zijn eigen mening hebben,maar moet dat nu hier?
Stel nou voor dat die vader het leest zeg.........

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:51

Ik vind het heel erg voor de familie maar ik snap niet dat als je niet kan zwemmen toch het water in gaat...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:14

En jij deed nooit wat stoms toen je 16 was? :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:45

Zucht..... (inderdaad, Blue Eyes, sommigen denken echt dat ze zelf heilig waren, he. Ik had het zelf waarschijnlijk ook niet gedaan, maar deed weer andere stomme dingen). ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:46

Afgelopen weekend zijn er maar liefst vijf Polen verdronken.
Ontzettend triest.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:57

chocobroodje schreef:
Jeetje wat zijn sommige reacties hier keihard zeg... Vreselijk voor zijn ouders en broertje(s) en zusje(s)en beetje respect mag wel.. Ja die jongen is er zelf ingegaan maar dan hoeven we toch niet zo te reageren?

En ik snap wel dat die man al zijn trots opzij zet om geld te vragen voor de begrafenis van zijn zoon.... En als er toch mensen zijn die wel wat willen geven is dat toch prachtig? Ik denk dat die man helemaal stuk zit en met liefde het zelf had willen betalen als dat mogelijk was geweest maar failiet gaan kan iedereen gebeuren, zeker in deze tijden...

Helemaal mee eens...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:48

Twiggy2008 schreef:
Zucht..... (inderdaad, Blue Eyes, sommigen denken echt dat ze zelf heilig waren, he. Ik had het zelf waarschijnlijk ook niet gedaan, maar deed weer andere stomme dingen). ;)

Als ik zie op wat voor paarden ik kroop en wat voor toeren ik op de fiets uithaalde... Dat ik nog leef is ook een wonder hoor :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:50

Jonge mensen, vooral jongens, overschatten zichzelf en onderschatten gevaren. Ik heb inderdaad vroeger heel wat engeltjes gehad.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:32

Blue_Eyes schreef:
Twiggy2008 schreef:

Als ik zie op wat voor paarden ik kroop en wat voor toeren ik op de fiets uithaalde... Dat ik nog leef is ook een wonder hoor :')

Nou..... ik moet er niet aan denken dat mijn dochter straks doet wat ik allemaal uitspookte met bepaalde (toch niet zulke brave) paarden. :o
Moet er nu niet meer aan denken, hoe onverantwoord soms......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:35

Twiggy, niet alleen met paarden :D . Je overleeft het wel, het kost je alleen wat stress soms en wat grijze haren, maar die kan je gewoon verven. ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:39

Hahaha, en dan heb jij 1 zo'n paardenmeisje Twig, ik heb er nog 2 ook. Twee keer zoveel grijze haren dan maar? _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:48

Blue_Eyes schreef:
Hahaha, en dan heb jij 1 zo'n paardenmeisje Twig, ik heb er nog 2 ook. Twee keer zoveel grijze haren dan maar? _O-

Ik heb ook 2 (inmiddels grote) paardenmeisjes en ik ga iedere maand naar de kapper Twiggy, dus begin maar alvast met sparen :D