Uitbraak mazelen door niet inenten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:28

de biblebelt zit ook op de Veluwe. wat nu met al die toeristen uit het buitenland, die hier niks van weten ?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:33

Brainless schreef:
Deze wordt nl pas gegeven sinds 1987.
Iedereen van 26 jaar en ouder heeft geen BMR-prik gehad.

Ik word over 1 maand 29 en heb die BMR prik wel gehad hoor. En mijn partner van 32 ook. Inentingskaarten als bewijs.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:39

Datvind ik best een goeie vraag :o

spicegirl schreef:
de biblebelt zit ook op de Veluwe. wat nu met al die toeristen uit het buitenland, die hier niks van weten ?

wendyenbram

Re: Uitbraak mazelen door niet inenten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:01

Tja wat weten wij nu van het vakantie land waar wij op vakantie gaan? is het zelfde toch.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:44

dan spreek je wss voor jezelf.de meeste mensen letten op ziektes/insecten e.d. waar ze naar toe gaan.en dan de inentingen die je verplicht voor bepaalde landen moet hebben.
ik bedoel dat die mensen onwetend bloot staan aan die ziekte.want , levend van de toeristen, word er ntl. niks vermeld.behoorlijk onverantwoordelijk.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:50

Ja ik weet dat we ons inlezen of we ge-ent moeten worden of niet en zo.
Maar wat weet JIJ van een plaatselijke uitbraak van iets bij hun? denk jij dat andere landen dat wel aan iedereen melden en Nederland niet?

Net als dat WIJ informatie kunnen inwinnen over alles wat in het buitenland voor ONS belangrijk is. Zo zal dat in het buitenland ook wel zijn dat ze informatie over nederland krijgen.

Maar wanneer er plaatselijk iets is denk ik NIET dat wij alles krijgen te horen net als nu waarschijnlijk dit plaatselijk is. en daarbij het is in het nieuws, dus ik geloof best dat buitenlanders dit te weten gaan komen!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:55

chocobroodje schreef:
Datvind ik best een goeie vraag :o

spicegirl schreef:

Dan kan je bij meer plaatsen vraagtekens zetten.

Scheveningen
Urk
Zeeland (provincie)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:59

dit is niet plaatselijk,maar landelijk.
en NL is een vrij veilig land, qua alles. dus de mensen die hier heen komen, zullen niet zo gauw googlen.
in tegenstelling van een 3e wereldland..
maar goed, weer een feit, dat die onverantwoordelijken anderen blootstellen aan gevaar. om het kromme intrepetreren van de bijbel.
inenten mag niet (volgens hun eigen zeggen ),maar zkh opname wel ? dat staat ook niet in de bijbel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:00

Citaat:
Mazelen kan je ook restverschijnselen aan over houden er hersenvliesontsteking van krijgt.

Dat kun je ook van de inenting krijgen, dus of dat een argument is (gemiddeld 250 gevallen van 2,5 mln inentingen ieder jaar).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:03

Ik dacht altijd dat de biblebelt alleen op de Veluwe was, maar Zeeland en strook van Z-H e.d. valt er blijkbaar ook onder.

:=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:06

Yep, inclusief een deel van de hoekse waard.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:19

idefix4 schreef:
Jans schreef:
Ik vind het enorm sneu, want de kinderen kunnen dit zelf dus niet kiezen. Die moeten maar ziek worden omdat hun ouders imo nalatig zijn in de verzorging van hun kinderen.

Daarnaast vind ik inderdaad ook dat de zorgkosten bij een besmetting die had kunnen worden voorkomen geheel uit eigen zak betaald dienen te worden.

Daarnaast omdat dit topic ingezet is als een discussie verplaats ik hem naar NM.

[MW] > [NM]

Als ze wat ouder worden kunnen ze het wel. Ik zit langs die berg en in mijn jeugd is er een uitbraak geweest van TBC. Alle kinderen van zo'n dorp mochten zich niet laten enten van hun ouders, maar ze zijn allemaal toen wel gegaan.

Ach, ik heb alle entingen gehad en volgens mij had ik de mazelen ook deze keer... Ik werd er niet blij van. Maar 3 doden wist ik nog niet. Ik ben regelmatig geconfronteerd met wat een ziekte kan doen met niet enten. Polio heeft ook zijn gevolgen en daar ken ik ook een paar kinderen van, die het kregen.
je kan ze helaas niet verplichten. Ergens wel goed ook. Ik ken ook mensen die hun kind niet laten enten omdat dat ook risico's met zich mee brengt. Er schijnen ook jaarlijks kinderen te overlijden door die entingen. 1 slachtoffertje heb ik daarvan ook meegemaakt. Dat zet je ook te denken. Ze enten met cocktails en het bleek dus dat 1 zo'n cocktail ook een verhoogd risico meebracht. Daarna is die samenstelling veranderd. Dat was wel bewezen overigens dat het van de enting kwam. (En dat gebeurt dan net nadat je je eigen kind die cocktail ook hebt laten geven...) Ik heb ook nog mijn bedenkingen bij enten tegen baarmoederhalskanker. Ik laat dat aan mijn dochter om te besluiten of ze dat doet of niet. Ze is dan 11 en ik vind haar dan groot zat om daar over mee te denken.

Ik vind inderdaad ook wel, dat ze dan zelf maatregelen moeten nemen om de kosten van zorg op zich te nemen, maar in die heel zwaar gelovige contreien is dat meestal ook wel zo geregeld. En laten we wel wezen. Nog niet zo lang geleden betaalden gemeentes een behoorlijk bedrag aan reiskosten om zulke kinderen naar ver gelegen zwaar gelovige scholen te laten gaan. Daar kon ik ook niet achter staan! Dat is inmiddels afgeschaft. Verzekeren doen ze ook niet. Als er dan brand uitbreekt in 1 van de huizen gaan ze met de pet rond en jawel, dan kan zo'n gedupeerde zijn huis weer herbouwen.

Bijbelen over wel of niet enten is net zo iets als bijbelen over het geloof. Ik denk niet dat men het daar ooit over eens zal worden?

Denk dat je wat anders bedoeld dan TBC, daar kan je je helaas helaas... niet zinvol tegen laten enten...
Was het maar waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:35

Als we het over toeristen hebben, misschien maar adviseren om voor nederland in ieder geval een BMR en een DTP enting te halen :+

Ik geloof overigens dat voor reizen naar sommige landen BMR daadwerkelijk verplicht is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:36

Amaryllis schreef:
Wat ik ook zo bizar vond was de huisarts uit Opheusden die in 1vandaag aangaf dat hij het snapt waarom mensen niet inenten en dat iemand van boven daar voor helpt.

Als deze beste man mijn huisarts geweest zou zijn had ik mij hier direct uitgeschreven en een brief naar de NZA gezonden. Een huisARTS is in beginsel een wetenschapper, iemand wie onderzoekt en met bewijs de juiste stappen weet te maken om mensen GEZONDER te maken. :n :n :n

Dat die HA het SNAPT wil toch niet zeggen dat hij het er mee eens is :? Als hij niet gaat verkondigen dat je vooral niet moet enten zie ik geen probleem dat hij het zegt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:40

Sammie schreef:
Ik dacht altijd dat de biblebelt alleen op de Veluwe was, maar Zeeland en strook van Z-H e.d. valt er blijkbaar ook onder.

En Staphorst en omstreken niet te vergeten!
Ook zitten er nog wat plukjes/enclaves in Oost Groningen, Oost Gelderland e.d., maar die horen er officieel niet bij dacht ik.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:55

Jans schreef:
Wat ik over BMR kan vinden:

BMR-vaccinatie is in verband gebracht met autisme, maar onderzoek wijst uit dat er geen connectie is. Het enige wetenschappelijk onderzoek dat beweerde dat er wel een connectie was, bleek frauduleus tot stand gekomen. In februari 2010 trok The Lancet het onderzoek (van Dr. Andrew Wakefield), dat een mogelijke verhoging van het risico voor autisme na de vaccinatie suggereerde, in.[1] Wakefield had het onderzoek ondeugdelijk gedaan, bleek zelf belanghebbend (hij had een alternatieve vaccinatie gepatenteerd) en bleek bovendien betaald te worden door een advocaat die een zaak voorbereidde tegen BMR-vaccinatie.[2][3]. Andrew Wakefield moest uiteindelijk zijn dokterslicentie inleveren.
Een andere belangrijke criticaster van BMR-vaccinatie was Professor John Walker Smith, die meende dat er een verband was tussen het BMR-vaccin, imflammatoire darmziekten en autisme, wat uiteindelijk leidde tot het afnemen van zijn dokterslicentie. Het Britse Hooggerechtshof concludeerde uiteindelijk dat dat laatste onterecht was.[4]

Ofwel ik zou me niet gek laten maken door berichten..

even "spuit 11" van mij (eerste pagina)
Ik noem het niet zo snel onzin. Er gaat heel heel veel geld in om.

Op meerdere vlakken worden er risico's "acceptabel" gevonden om later als ze er echt niet meer omheen kunnen toch stoppen met hun product. Beetje goochelen met cijfers komt ook voor.

Ik heb wel besloten om mijn (ons) kind te laten enten, maar ik vind het niet zonder risico.

Heb echt dat er geen kindjes aan overlijden ;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:33

Marjoow schreef:
En ik vind dat dus niet. Simpele vergelijking: Waarom voor dieren wel verplicht, maar voor mensen niet? ;)

Dat is inderdaad óók alleen maar een geldkwestie.

Verplichten is in deze een zeer grove schending van de integriteit van het lichaam. Het is een uiting van de grootschalige en door de sheeple breed geaccepteerde schendingen van vrijheden in onze westerse samenleving. Privacy hoeven we niet te hebben want anders heb je vast wat te verbergen en nu wordt de sheeple wijsgemaakt dat hun kindje risico loopt door een niet-enter. Eugenetica op grond van verplicht DNA onderzoek volgt. De sheeple geloven toch alles.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:46

Sizzle schreef:
Citaat:
Mazelen kan je ook restverschijnselen aan over houden er hersenvliesontsteking van krijgt.

Dat kun je ook van de inenting krijgen, dus of dat een argument is (gemiddeld 250 gevallen van 2,5 mln inentingen ieder jaar).

Er is helemaal geen énkel argument valide. Ook de hele discussie voor/tegen caccineren op zich is irrelavant.
Het cruciale punt is het verplíchten. Het verplichten is in deze een schending van de integriteit van het lichaam.

De meerderheid van de bevolking is daarbij niet in staat om hoofd- van bijzaken te onderscheiden en gevoelig voor demagogie. Doordat er geen onafhankelijke media zijn en de overheden/overheidsinstanties/uitvoerenden vermengde belangen hebben is de voorlichting inherent in dients van belangen die zelden dat van het individu dienen.

De huidige berichtgeving en sociale stemmingmakerij is exáct als bij de zogenaamde varken-/mexicaanse-/a-griep. Helaas is het collectief geheugen vrijwel niet bestaand.

Allemaal goede redenen voor het respecteren van de individuele vrijheden.
Maar ja dat is steeds meer een utopie, want onze westerse cultuur is door stemvee manipulatie in toemende mate Orwelliaans.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:49

spicegirl schreef:
dit is niet plaatselijk,maar landelijk.
en NL is een vrij veilig land, qua alles. dus de mensen die hier heen komen, zullen niet zo gauw googlen.
in tegenstelling van een 3e wereldland..

..zoals de Verenigde Staten _O-

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:50

heb je daar speciale inentingen voor nodig dan ?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:09

Sammie schreef:

Hence de naam 'Belt' :D. Het is echt een slinger, een deel van Overijssel en Flevoland horen ook nog bij de belt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:06

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:21

Mijn omgeving staat er ook in maar ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat er hier gewoon geënt wordt hoor :=

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:07

Ik kom uit een plaatsje uit de Biblebelt en zag hier laatst in de apotheek een kind met mazelen. Tenminste op dat moment kon ik zijn rode stippen nog niet plaatsen, ik ging uit van waterpokken. Maar dit waren echt mazelen, de intensiteit van rode bultjes ligt hierbij veel hoger (t arme kind had geen plek wit meer op zijn lichaam) hij stond tegen elke paal/plek waar hij tegen aan kon schuren te schuren op zijn rug en te krabben als een gek. Mams stond vol medelijden te kijken (uiteraard gekleed in een lange, zwarte rok tot op de enkels), blijkbaar niet beseffend dat ze dit zelf haar kind heeft aangedaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:33

Als het ernstig jeukt (en rood van kleur is) is het juist vaak wel de waterpokken en deze kunnen ook het hele lichaam bedekken.
Mazelen zijn paars.