dieren worden niet gered in hoogwatergebieden duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:25

magda_90 schreef:
En wie drijft ze naar buiten dan? Dat zullen toch jij en wat hulpmannen moeten doen. Dus leuk, dan staan jullie beesten buiten en vervolgens hebben jullie je zelf opgesloten tussen boerderij en weg, versperd door koeien, en dan kan de brandweer weer jullie ophalen. Met gevaar voor eigen leven. Over IQ gesproken.

Hoogwater door teveel regen zie je aankomen. Het is geen tsunami die in 10 minuten op komt zetten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:27

liesjecryos schreef:
Goh Cassidy heb jij überhaupt wel verstand van vee????

Cassidy heeft voldoende verstand van vee, als er naar behoren opvoeding in is gegaan. Dieren die niet gewend zijn aan opdrijven, daar zijn wat stappen overgeslagen bij de opvoeding. Kun je Cassidy niet aansprakelijk voor stellen, eerder hand in eigen boezem steken (of in die van de buurman?)

Voertekort is van latere zorg. Een dier verzuipt doorgaans toch echt in 5 minuten :D
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 14-06-13 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:29

Prachtige waarheid, maar dat heeft niets met het geschetste scenario te maken. Want dat veranderd niets aan het feit dat die koeien vervolgens de wegen versperren en dat jullie dus alsnog niet weg kunnen daar. Dan kan de brandweer hun leven weer riskeren om jullie daar weg te halen.

Het scenario blijft zowel met als zonder water hetzelfde; onverantwoord.

F_Orumster

Re: dieren worden niet gered in hoogwatergebieden duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:29

Volgende discussie maar?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:32

Nogmaals, in geschetst scenario er van uitgaande dat mensen weg zijn, omdat voldoende waarschuwing vooraf.
Dieren losgooien, in hoop op overleven, er van uitgaande dat er opvoeding inzit. Verzuipen in 5 minuten, indien overleefd, andere oplossingen te bedenken.
Voertekort later op te lossen met voergift via boten, hopen op snel zakken van waterspiegel.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 14-06-13 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:33

We bouwen alle uiterwaarden vol. Wat willen we dan. Alles wat onder zeeniveau zit loopt gevaar. Water kan niet meer weg en hoopt zich alleen maar meer op. In verloop van tijd zal dit alsmaar meer gebeuren.

Ik begrijp niet dat Duitsland zegt eerst de mensen dan de dieren. Zon groot land moet dat beter voor mekaar hebben. Dieren in stallen , gebouwen zijn hulpeloos en kunnen niks. Daar kan vanuit heel het land meer aan gedaan worden.

En dan welken die hier zeggen dat een boer niet van zijn vee houdt? Die ziet ook alleen maar in de supermarkt een pak melk staan en denkt dat het van de boom geplukt wordt. Boeren zwoegen elke dag voor hun vee en streven voor 10 tallen jaren voor een betere veestapel. Als je dat in 1 klap afgenomen wordt is een messteek. Ben zelf boerin en melk dagelijks 200 koeien. Ik had alles aan mekaar gekrijst en was denk ik met mijn vee ten onder gegaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:33

F_Orumster schreef:
Volgende discussie maar?

Wat mij betreft wel. Gebrek aan inzicht of fantasie is voor mij een teken dat niet alle rampenscenario's voldoende zijn doordacht.
En dan hoop ik dat het in Nederland ook nooit zover gaat komen.
Laatste discussie in dit topic. Alles is gezegd. Wie wat kwijt wil kan dat via PB doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:37

Cassidy schreef:
Nogmaals, in geschetst scenario er van uitgaande dat mensen weg zijn, omdat voldoende waarschuwing vooraf.
Dieren losgooien, in hoop op overleven, er van uitgaande dat er opvoeding inzit. Verzuipen in 5 minuten, indien overleefd, andere oplossingen te bedenken.
Voertekort later op te lossen met voergift via boten, hopen op snel zakken van waterspiegel.

Ok, dus al je dorpsgenoten zijn weg. En jij dan ook volgens je scenario. Wie laat dan jouw koeien los? Want iedereen was toch al geëvacueerd?

Er zitten gaten in je plan, heeft niets met gebrek aan fantasie te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:40

tanjaatjuhh schreef:
We bouwen alle uiterwaarden vol. Wat willen we dan. Alles wat onder zeeniveau zit loopt gevaar. Water kan niet meer weg en hoopt zich alleen maar meer op. In verloop van tijd zal dit alsmaar meer gebeuren.

Ik begrijp niet dat Duitsland zegt eerst de mensen dan de dieren. Zon groot land moet dat beter voor mekaar hebben. Dieren in stallen , gebouwen zijn hulpeloos en kunnen niks. Daar kan vanuit heel het land meer aan gedaan worden.

En dan welken die hier zeggen dat een boer niet van zijn vee houdt? Die ziet ook alleen maar in de supermarkt een pak melk staan en denkt dat het van de boom geplukt wordt. Boeren zwoegen elke dag voor hun vee en streven voor 10 tallen jaren voor een betere veestapel. Als je dat in 1 klap afgenomen wordt is een messteek. Ben zelf boerin en melk dagelijks 200 koeien. Ik had alles aan mekaar gekrijst en was denk ik met mijn vee ten onder gegaan.

Ik denk heel veel boeren en boerinnen met jou :j.

Ik kan me de uitbraak van BSE en MKZ nog herinneren... Wat vreselijk, wat vreselijk... En niet alleen voor de dieren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:40

Laatste reactie in dit toch nutteloze topic. Ga er van uit dat je zelf aanwezig bent. Al dan niet met eventueel een of meerdere helpers. Aanname dat er opvoeding in de dieren zit. Aanname dat er boot of eventueel helicopter aanwezig is. Indien niet voldoende voorbereid, hoop op voldoende dekking van verzekering. Einde laatste bericht.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:42

Maar dan moet de bemanning van die boot of helikopter hun leven riskeren om jullie daar weer weg te krijgen? Leuk als alle boeren zo zouden denken...

Wordt het je te heet onder de voeten? :D
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-06-13 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:43

zo jammer dat dit topic een persoonlijke rel lijkt te worden :(
beetje kinderachtig terwijl Tina met alle goede bedoelingen dit topic heeft geopend!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:44

Valt mee Alja, het zou al schelen als men leest wat er staat en niet wat er niet staat. Want de discussie is zeker interessant. Dus wellicht kunnen we nu weer de goede kant uit?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:46

Niet te heet onder voeten. Moedeloos van hersenloos gekakel. Uitgaand van instructie voor hulpverleners om je eigen leven niet te riskeren, vertrouwen op zelfbehoud van hulpverleners. Ook uitgaand van IQ van veehouders om op tijd actie te ondernemen. Niet altijd van uit te gaan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:50

Je zegt het zelf, niet altijd van uitgaan. Je kan jouw scenario gewoon niet in de praktijk brengen omdat dit soort situaties jouw opvoeding en alles aan de kant kan zetten. En dat niet alleen, straks heb je duizenden koeien, varkens, paarden en schapen los lopen. Dan moeten al die boeren apart nog eens opgehaald worden. Dát is pas een ramp! Dat is pas hersenloos gekakel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:54

Dus? Alternatief, alles op stal laten staan en gecontroleerd laten verzuipen?

Indien niet wat je bedoelt, gaarne meer info hoe dit op te lossen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:00

Cassidy schreef:
Laatste reactie in dit toch nutteloze topic. Ga er van uit dat je zelf aanwezig bent. Al dan niet met eventueel een of meerdere helpers. Aanname dat er opvoeding in de dieren zit. Aanname dat er boot of eventueel helicopter aanwezig is. Indien niet voldoende voorbereid, hoop op voldoende dekking van verzekering. Einde laatste bericht.

Dat is wel erg ambitieus :j

Cassidy schreef:
Niet te heet onder voeten. Moedeloos van hersenloos gekakel. Uitgaand van instructie voor hulpverleners om je eigen leven niet te riskeren, vertrouwen op zelfbehoud van hulpverleners. Ook uitgaand van IQ van veehouders om op tijd actie te ondernemen. Niet altijd van uit te gaan.

Kan het ook een beetje minder denigrerend? We vermoeien overigens elkaar, dus laten we in het midden laten wie er hersenloos kakelt. Zou overigens mijn woordkeuze niet zijn, volgens mij hebben beide partijen een punt, ik zie het jouwe namelijk ook wel (vooral als heel nobel maar helaas geen haalbare kaart).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:00

Hoe zeer ik het liever niet heb: ja. Want duizenden, al dan niet miljoenen dieren los laten lopen kan enorm veel problemen opleveren met alsnog vele doden tot gevolg. Dan liever de problemen gecentreerd houden.
In tijden van rampen moet je kiezen tussen twee uitersten en de regering kiest dan diegene die het minste mensenlevens kost.

Ik zou zeggen, ben je het er niet mee eens, schrijf dan aan de regering dat jouw plan beter is. Wie weet brengt het wat teweeg.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:16

Wat is reden voor gedachtengang dat mijn mening zoden aan dijk zet bij Duitse regering?
Als jij van mening bent dat je duizenden dieren op stal moet laten staan en gecontroleerd moet laten verzuipen: mijn zegen heb je. Ik hoop alleen dat je het niet erg vindt dat ik mijn dieren indien mogelijk wel los laat. Al staan ze maar hoog en droog op een dijk, als ze de initiele vloedgolf van een dijkdoorbraak overleven, is de rest van latere zorg.

http://www.geheugenvannederland.nl/?/nl ... eve-4505-1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:20

magda_90 schreef:
Hoe zeer ik het liever niet heb: ja. Want duizenden, al dan niet miljoenen dieren los laten lopen kan enorm veel problemen opleveren met alsnog vele doden tot gevolg. Dan liever de problemen gecentreerd houden.
In tijden van rampen moet je kiezen tussen twee uitersten en de regering kiest dan diegene die het minste mensenlevens kost.

Ik zou zeggen, ben je het er niet mee eens, schrijf dan aan de regering dat jouw plan beter is. Wie weet brengt het wat teweeg.

Yep
Simpel, duidelijk, geen discussie. Eindelijk(nog) iemand die heel realistisch roept er zijn er te veel om te evacueren. Alle goede initiatieven ten spijt . De veestapel is gewoon te groot( Lang leve de EU)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:20

Je bent zo overtuigt van jezelf, dus wie weet? ;)

Ik hoop dat je er alleen mee kunt leven als jouw vee (in)direct voor slachtoffers zorgt. Zolang jouw vee maar gezond en wel is, toch?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:25

Cassidy schreef:
liesjecryos schreef:
Goh Cassidy heb jij überhaupt wel verstand van vee????

Cassidy heeft voldoende verstand van vee, als er naar behoren opvoeding in is gegaan. Dieren die niet gewend zijn aan opdrijven, daar zijn wat stappen overgeslagen bij de opvoeding. Kun je Cassidy niet aansprakelijk voor stellen, eerder hand in eigen boezem steken (of in die van de buurman?)

Voertekort is van latere zorg. Een dier verzuipt doorgaans toch echt in 5 minuten :D

Nou nou je bent wel behoorlijk vol van jezelf zeg.
Ik merk het al je hebt er de balen verstand van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:26

Mijn vee (lees 3 paarden) zal in tijden van nood indien voldoende tijd om in te grijpen tijdig worden verplaatst naar hoger gelegen gebieden. Dan heeft niemand daar last van en ben ik niet direct of indirect verantwoordelijk voor slachtoffers. Heb terp in de omgeving die boven zeespiegel ligt. Voel me in dat geval niet verantwoordelijk voor slachtoffers.
Indien te laat om in te grijpen, jammer maar helaas. Nogmaals, kans op tsunami in Nederland minimaal. Groot vertrouwen in de dijken bij mij in de omgeving. Indien dijkdoorbraak bij slag uit heldere hemel : jammer maar helaas. Hoogwater door regenval zie ik aankomen, kan ik op reageren.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 14-06-13 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:27

liesjecryos schreef:
Nou nou je bent wel behoorlijk vol van jezelf zeg.
Ik merk het al je hebt er de balen verstand van.

balen of ballen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:27

uit alles vind ik nog wel het sneust ( schrijf je dat zo ? het meest sneu? :P )
dat deze dieren vastgebonden worden, met totaal geen kans.