Veel kinderen op jonge leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 23:20

Ik kan er toch niks aan doen dat wij het ons kunnen permitteren, stalgeld te betalen? Kan er even min iets aan doen dat zij het met hard werken niet kunnen permitteren, misschien een (te) duur huis, een (te) dure auto...? Tja.

Als je zo begint, vind ik ook dat betalen voor rokers die longkanker hebben waardeloos, zij verzieken zichzelf en wij moeten dokken, waar slaat het op, was toch niet mijn keuze om ze te laten roken. Blessure tijdens (risico)sport vind ik dan weer anders, sport is tenminste gezond, dat mag in mijn ogen dan wél weer gemotiveerd worden.

Had het over bedragen als kindergeld, iets zodat het kind kan sporten... opzicht leuk en aardig, maar dan denk ik weer, als je zijn sport nog niet kan betalen, schaf hem niet aan dan!
En voor 1, 2 kinderen 'betalen' vind ik ook nog geen ramp, maar niet voor nummer 3, 4 en ga maar door.

Sannert, ik lees 'Ik heb een diploma' en 'hij heeft een diploma' :)

Edit: Het is niet alleen het 'leven op de staat' maar ook het 'niet op kunnen voeden' door onstabiele woonomgeving, relatie en go on. Jonge meiden die niet voor zich zelf kunnen zorgen en afhankelijk zijn van iedereen om zich heen met geld... Waarvoor is dat goed, waarvoor moeten die kinderen hebben.

Charaz

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:23

Was er niet laatst uit een onderzoek gekomen dat rokers helemaal niet duurder zijn qua ziektekosten?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 23:27

En tóch liggen ze in het ziekenhuis voor dicht slippende bloedvaten en longziektes. Aan borstkanker kun je niets doen, aan longkanker door roken wél.
Om heel eerlijk te zijn ben je én je longen het verkankeren, de lucht het vervuilen én andermans longen 't verpesten, verdiend in mijn ogen geen geld, zo iemand.
'Ik rook omdat ik stres heb', wat een zwak excuus man, zowel voor jongeren als volwassenen.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 10-05-13 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:29

Ja we hebben de middelbare school afgemaakt. Dus geen beroepsgerichte opleiding, dus geen papiertje. ;)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:30

xSlvna schreef:
Ik kan er toch niks aan doen dat wij het ons kunnen permitteren, stalgeld te betalen? Kan er even min iets aan doen dat zij het met hard werken niet kunnen permitteren, misschien een (te) duur huis, een (te) dure auto...? Tja.

Als je zo begint, vind ik ook dat betalen voor rokers die longkanker hebben waardeloos, zij verzieken zichzelf en wij moeten dokken, waar slaat het op, was toch niet mijn keuze om ze te laten roken. Blessure tijdens (risico)sport vind ik dan weer anders, sport is tenminste gezond, dat mag in mijn ogen dan wél weer gemotiveerd worden.

Had het over bedragen als kindergeld, iets zodat het kind kan sporten... opzicht leuk en aardig, maar dan denk ik weer, als je zijn sport nog niet kan betalen, schaf hem niet aan dan!
En voor 1, 2 kinderen 'betalen' vind ik ook nog geen ramp, maar niet voor nummer 3, 4 en ga maar door.

Sannert, ik lees 'Ik heb een diploma' en 'hij heeft een diploma' :)

Klok en klepel verhaal dus, zoals ik al eerder meldde krijgen gehuwden (of samenwonenden) in de bijstand niet ineens magisch meer geld, hun uitkering blijft gelijk. Daarnaast krijgen ze kinderbijslag, net als iedere Nederlander met een kind onder de 18 en eventueel een kind gebonden budget, dit kunnen werkenden die onder modaal verdienen ook aanvragen. Dat sporten komt over het algemeen voort uit het jeugdsportfonds, een goed doel welke misschien wel wat geld ontvangt van de overheid, maar ook van sponsors.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:32

Er zijn ook risicofactoren voor borstkanker, bijvoorbeeld het gebruik van oestrogeen (de pil), hoe zullen we de pilgebruiksters eens aanpakken dan? Of mensen die geen borstvoeding konden of wilden geven?

Mensen met een verhoogd cholesterol zijn niet persé rokers, er is onderzoek naar gedaan waaruit bleek dat rokers qua ziektekosten niet meer kosten dan gemiddeld.

Rokers spekken de economie enorm door de torenhoge prijzen die er bovenop de tabak worden gegooid dus ze leveren ook nog wat op.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:58

Kinderen schaf je niet aan.. Die krijg je (en dat is niet eens vanzelfsprekend)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:06

xSlvna schreef:
Als ik een kind wil

Meid je mag in handjes knijpen als je gewoon zwanger kan worden als je dat wilt!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:07

Patries90 schreef:

Inderdaad.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 06:15

xSlvna,dank je wel, ik ben net mijn moeder verloren aan longkanker.. en ja ze rookte. nog geen 7 weken tussen diagnose en dood..dank je wel voor je verhelderende mening!
Ik hou niet van voetbal.. maar daar gaat verdorie ook vreselijk veel belastinggeld inzitten.. extra politie,me, ed. alles wat vernield wordt.. de advokaten enzo die die mannetjes nodig hebben en niet kunnen betalen.. noem maar op.. zoo vreselijk onterecht! Ik mag hopen dat jij geen mankementen krijgt door het paardrijden want tja.. daar heb je zelf voor gekozen en je wist dat t een gevaarlijke sport was.. En zo kan je alles doorvoeren.
Mensen wees blij dat er nog mensen zijn die kinderen willen en kunnen krijgen in deze onrustige tijden. Op die manier kan jij later van je pensioen genieten omdat zij (als het goed is) voor je werken.Stel je voor dat je later niet eens iemand heb die je steunkousen aan kan doen, lang leve kinderen! Zelfs de ongestudeerde! BTW is niet persoonlijk bedoeld hoor.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:11

Patries90 schreef:

Als ik zie hoe sommige gezinnen kunnen fokken gaat het daar niet op.
(sorry voor mijn oneerbiedige woordkeuze, maar kan het even niet anders maken)
Andere moeten er vaak moeite voor doen, vaak waar je weet dat ze wel opvoeding krijgen, daar gaat die zin wel op.

Voetbal, maar even op inhaken.
Van mij mag per direct de club alles betalen, van elke politie agent, extra beveiliger in de trein, alles.
Ze kunnen miljoenen aan spelers uitgeven, laat ze die dan maar minder duur kopen en zelf alles betreft de veiligheid betalen.
Ook daar ben ik het totaal niet mee eens dat dit uit de belasting pot gaat.

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:24

Bij mij op school ook zulke ouders 4 kinderen 2 katten en 1 hond en maar zeuren dat ze te weinig geld hebben.....

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:18

jeetje ik ga toch weer even reageren..
ten eerste kinderen krijg je.. die schaf je niet aan..maar dat was al eerder beschreven...
iedereen zijn eigen keuze hoeveel kinderen....

en wat als iemand zijn door de huidige crisis werkeloos is geworden en altijd goed voor zijn kinderen heeft kunnen zorgen.. maar nu kan kindlief niet meer naar de sportclub???
fijn dat zo'n kind door hulp nu wel kan gaan.....
en ik snap best je punt hoor.... er zijn ook mensen die er misbruik van maken.. maar dat is met alles
zag vanochtend dat er 100 miljoen naar de fraude met huurtoeslagen etc is opgegaan....
en bij de PGB werd er ook misbruik van gemaakt..
kortom mijn punt het is fijn dat die subsidies voor sporten er zijn voor gezinnen die het echt nodig hebben..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:34

Er zit toch een verschil in tussen werkeloos worden en al werkeloos zijn en vinden dat een uitkering handig is en zo ook wel rond kunnen komen? :)

De subsidies zijn ook echt wel nodig, maar zorg dat ze goed terecht komen ipv bij de mensen die niet willen en het wel goed vinden om van het belastinggeld van andere te leven ;) Ik ken iemand die kinderen wil, maar te lui is om te werken... Maar een kind is PRAKTISCH... want dan krijg je URGENTIE BIJ DE WONINGBOUW... :') Ja, sorry, als mensen zo denken.... Hoop dat mensen die dit lezen begrijpen dat ik dus niet alle mensen met een uitkering over 1 kam scheer, mensen die willen en zoeken naar een baan super, maar mensen die gewoon het liefst lui op de bank zitten... En een kind praktisch vinden om meer geld te cashen, maar niet door hebben dat het allemaal niet zo makkelijk is.... tjah...

Financiële zekerheid heb je nooit; maar ik vind het een verschil om er aan te beginnen als je het sowieso al niet op een rijtje hebt en zelf net kan rondkomen maar een kind is zo leuk.. Jeej, laten we er 1 maken... of 2.. of 4902 :') of dat je gewoon er goed over nagedacht hebt, gekeken hebt of je het op dat moment aan kunt etc.

Ik blijf er alleen wel bij, dat op plekken waar werk genoeg is, en mensen thuis zitten omdat ze bepaald werk niet WILLEN doen, dat ze dat best mogen verplichten... Natuurlijk zijn dingen niet leuk, maar ik heb gewoon zo'n pesthekel aan mensen die niet willen... Mensen die niet kunnen, heel ander verhaal, die mogen van mij het dubbele krijgen! Maar de niet willers, gewoon inkorten, niets meer geven.. Dan leren ze het wel af! (En mjah, ik ben daar veel te hard in en weet dat het nauwelijks te controleren is in de praktijk.. maar als ik hoor van sommige mensen hoe makkelijk het is een uitkering te krijgen "dan doe je een beetje zielig"... Tjah...

En ik vind "aanschaffen" in sommige gevallen niet eens zo'n verkeerde woordkeuze.. Volgens mij is het bij veel mensen nog steeds een "impulsaankoop"... Natuurlijk mag iemand zelf kiezen hoeveel kinderen die wil... maar waarom zou je in godsnaam meer kinderen willen als je met 1 of 2 kinderen al niet rond kunt komen?! Wat als ze willen studeren? Hobby's, nieuwe kleren etc. Alleen water, brood en liefde is niet genoeg :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:38

delvira schreef:
jeetje ik ga toch weer even reageren..
ten eerste kinderen krijg je.. die schaf je niet aan..maar dat was al eerder beschreven...
iedereen zijn eigen keuze hoeveel kinderen....

en wat als iemand zijn door de huidige crisis werkeloos is geworden en altijd goed voor zijn kinderen heeft kunnen zorgen.. maar nu kan kindlief niet meer naar de sportclub???
fijn dat zo'n kind door hulp nu wel kan gaan.....
en ik snap best je punt hoor.... er zijn ook mensen die er misbruik van maken.. maar dat is met alles
zag vanochtend dat er 100 miljoen naar de fraude met huurtoeslagen etc is opgegaan....
en bij de PGB werd er ook misbruik van gemaakt..
kortom mijn punt het is fijn dat die subsidies voor sporten er zijn voor gezinnen die het echt nodig hebben..

Overal wordt misbruik van gemaakt, maar moet zeggen dat het je soms ook wel heerlijk wordt aangeboden. Zo heeft mijn zusje een aantal jaar WA-jong gekregen, terecht. Maar daarna kon ze weer werken, alleen werkte ze met een 0-uren contract zodat ze veel kon reizen. Zo werkte ze bv een half jaar en ging daarna weer op reis. Nu heeft ze pas een heleboel geld op haar rekening gestort gekregen, met de mededeling dat dat de vergoeding was voor de halve jaren die ze niet kon werken! Er is dus gewoon vanuit gegaan dat ze het maar aankon om een half jaar te werken, terwijl zij dat niet heeft aangegeven maar gewoon op reis ging omdat ze dat wilde.
Maar zeg eerlijk: zou jij het geld terugstorten? Ik niet hoor! Maar dit bewijst m.i. Dat er wel een betere controle nodig is, ipv zomaar geld uitdelen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:42

Terugstorten doe je niet, je wacht tot ze er zelf achter komen.... (Is politiek niet correct, maar logisch... laten we eerlijk zijn ;))

Maar de controle is zo slecht! Maar controle omhooggooien --> kost geld, dat geld willen ze er niet aan uitgeven :') want er moet bezuinigd worden... Maar als ze eenmaal alles gaan controleren, hebben ze denk ik de salarisjes van de mensen die dat doen er gewoon uit hoor :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 10:59

little_king schreef:
Patries90 schreef:

Als ik zie hoe sommige gezinnen kunnen fokken gaat het daar niet op.
(sorry voor mijn oneerbiedige woordkeuze, maar kan het even niet anders maken)
Andere moeten er vaak moeite voor doen, vaak waar je weet dat ze wel opvoeding krijgen, daar gaat die zin wel op.

Voetbal, maar even op inhaken.
Van mij mag per direct de club alles betalen, van elke politie agent, extra beveiliger in de trein, alles.
Ze kunnen miljoenen aan spelers uitgeven, laat ze die dan maar minder duur kopen en zelf alles betreft de veiligheid betalen.
Ook daar ben ik het totaal niet mee eens dat dit uit de belasting pot gaat.

Dat vind ik dan ook weer erg, een stel dat geen kinderen kan krijgen doordat 'iets mis is', moeten maar adopteren gaan, terwijl andere zonder geld maar zitten te fokken, bijna letterlijk, want de pil slikken? Nee joh geen zin in, kost geld.

Met jullie mening over voetbal ben ik het eens, investeer in amateursport dat voor iedereen toegankelijk is, motiveer hun om iets te doen.

Citaat:
Ik ken iemand die kinderen wil, maar te lui is om te werken... Maar een kind is PRAKTISCH... want dan krijg je URGENTIE BIJ DE WONINGBOUW...

Krijg je een groter huisje met meer kamers, en als die kinderen met 18 uit huis zijn met dochter/zoon heeft mammie een groot huis :)

Citaat:
Financiële zekerheid heb je nooit; maar ik vind het een verschil om er aan te beginnen als je het sowieso al niet op een rijtje hebt en zelf net kan rondkomen maar een kind is zo leuk.. Jeej, laten we er 1 maken... of 2.. of 4902 :') of dat je gewoon er goed over nagedacht hebt, gekeken hebt of je het op dat moment aan kunt etc.

Dat probeerde ik ook al te zeggen, maar daar mogen we ons niet mee bemoeien :)

Citaat:
maar als ik hoor van sommige mensen hoe makkelijk het is een uitkering te krijgen "dan doe je een beetje zielig"... Tjah...

Meid hier zei op het gesprek dat ze verslaafd was aan drugs, enorm veel verschillende tabletten kreeg etc. etc. etc. (kreeg ze ook echt van de doktor) en hop, weer afgeschreven voor een groot aantal jaren.

Citaat:
Wat als ze willen studeren? Hobby's, nieuwe kleren etc. Alleen water, brood en liefde is niet genoeg

Volgens bokt wel, die kinderen zijn tevreden met wat ze hebben, ofzo :)
Sorry ben ook opgevoed door iemand met een uitkering, maar zonder ping of whatsapp word ik dom aangekeken, eigenlijk zonder iPhone al, maar gezien ik een blackberry heb is t nog wel oké. Loop jij maar eens met een goedkope (en daardoor minder mooie) jas op school, een nepbontje en schoenen uit de Schoenenreus/wibra/van haren zonder (goed) merkje...
Haha, ik zou bij het groepje eenzame kinderen moeten zitten dan, word ik niet zo vrolijk van, heel eerlijk gezegd.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:28

Het klinkt misschien heel zwart wit, mensen moeten zelf weten wat ze doen, kunnen wij niet over beslissen, maar zoals hier ook wordt gezegd.. het heeft ook impact op de kids... Mensen denken vaak niet verder na... (Vandaar ook de opmerking "Kind is soms een "impulsaankoop"...) en mensen zien de voordelen er van in, maar denken niet wat ze een kind aandoen...

En ok, je hoeft niet altijd het nieuwste van het nieuwste te hebben, de duurste dingen... Maar ik denk wel, zeker vandaag de dag, dat het belangrijk is dat je mee kunt doen.

En wat betreft uitkeringen.. tjah... Ik denk serieus dat de helft van de uitkeringen weg kan, als ze beter gaan controleren, hardere maatregelen nemen etc. En dan hoeft NL niet eens meer te bezuinigen :') Als ik alleen al kijk hoeveel "buitenlandse werknemers" hier in huizen worden gedumpt... Dat werk kan ook gedaan worden door mensen die thuis zitten.. (Nogmaals: mensen die niet kunnen, ander verhaal).. Dan verdient iemand misschien hetzelfde bedrag als een uitkering, maar dan is het tenminste VERDIENT en niet gekregen...

(En met het geld dat ze daarmee "bezuinigen, ga daarmee lekker naar sportclubs en weet ik veel wat, doe daar wat voor de mensen waar ze het echt nodig hebben.. maar van mij mogen ze alle profiteurs etc. gewoon op straat zetten... (Gebeurd nooit, maar als ik ergens gewoon een hekel aan heb...))

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:26

Delvira, het topic gaat niet over mensen met pech, het gaat om mensen die beginnen met kinderen als ze al geen goede toekomst perspectieven hebben voordat ze zwanger zijn. En dan al jaren van de staat leven en dat ook prima vinden. en er ook niets in zien dat te veranderen.
Mensen met dergelijke stelling, daar gaat het topic over.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:45

Lianne86, ik geef het je te doen die mensen aan het werk te krijgen, sommige mensen zijn echt gewoon niet geschikt voor de arbeidsmarkt. Moeten werkgevers ze dan maar verplicht aannemen, ook al zijn die buitenlandse werknemers, productiever, goedkoper, beter en zeuren ze minder?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:15

little_king schreef:
Delvira, het topic gaat niet over mensen met pech, het gaat om mensen die beginnen met kinderen als ze al geen goede toekomst perspectieven hebben voordat ze zwanger zijn. En dan al jaren van de staat leven en dat ook prima vinden. en er ook niets in zien dat te veranderen.
Mensen met dergelijke stelling, daar gaat het topic over.

dat snap ik wel, maar ik wil er wel een duidelijk onderscheid in aanbrengen dat niet alles te plannen is...
en ik vind ook dat je moet nadenken over ouderschap voordat je er aan begint...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:20

Dat onderscheid was er al, omdat het daar al duidelijk niet over ging.
Persoonlijk vind ik het zelfs storend als het voor de tiende keer uitgelegd moet worden dat het niet om werkende mensen gaat met nu pech, maar om niet werkende. Mensen die dat ook nooit gedaan hebben en dat ook nooit van plan zijn en dus van ons geld meerdere kinderen opfokken. (opvoeden is het naar mijn idee niet)
En met een beetje pech kunnen we dat over 3 berichten weer uitleggen omdat mensen het topic niet lezen.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:28

Depende schreef:
ik heb stage gelopen bij de sociale dienst en de ene moeder die in de uitkering zit is de ander niet.

dit stond al eerder ergens geschreven, en ik denk dat dit wel een belangrijke zin is....

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:02

een nooit eerder gewerkte moeder en een nooit eerder gewerkte moeder zijn voor mij gelijk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 14:03

Dus die door ziekte niet kan werken is gelijk aan die wat door luiheid niet WILT werken?