2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:58

Lees wat je lezen wilt? Heb mij nergens negatief uitgelaten over de hulporganisaties? Heb mij enkelt in de familie etc proberen te verplaatsen dat dit als verloren uren kan voelen..niks ten nadele van wie dan ook?
Ga hier dan in dit topic niet over verder discussieren..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:04

Amy77 schreef:
Lees wat je lezen wilt? Heb mij nergens negatief uitgelaten over de hulporganisaties? Heb mij enkelt in de familie etc proberen te verplaatsen dat dit als verloren uren kan voelen..niks ten nadele van wie dan ook?
Ga hier dan in dit topic niet over verder discussieren..

ben het voledig met je eens politie doet met man en macht wat ze kunnen, maar voor de familie zal dit is verloren uren voelen, die zouden het liefs constant door zoeken tot ze terecht zijn. helaas is dit niet mogelijk

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:07

_Cowgirl schreef:
Amy77 schreef:
Nou zo bedoel ik het exact..niet elke dag, elk uur zal te lang zijn..vandaar de verloren uren..de machteloosheid, brr.

Hmm, ik ben het niet helemaal met je eens. Ik denk echt dat zowel de mariniers en de politie hun uiterste best aan het doen zijn deze jongetjes te vinden, dus om nou zo 'negatief' over hen te praten vind ik niet bepaald nodig. Het zoeken gaat niet doordat het te donker is en het bos te dichtbevolkt om goed te kunnen zoeken, dat staat duidelijk in het bericht waarvan ik de link in mijn reactie heb gezet. Als de politie en mariniers gewoonweg geen zin hadden om te zoeken waren ze al veel eerder gestopt, zij kunnen nu gewoon niet meer doen dan morgenochtend vroeg weer verder gaan zoeken en hopelijk dan wel met resultaat.

Je snapt toch wel wat ze bedoelt? :?
Logisch dat het te donker enz is om momenteel verder te gaan zoeken. Maar hoe moet het voor die moeder zijn, weer een nacht door te moeten met de wetenschap dat er momenteel (om logische redenen) geen actie wordt ondernomen... Lijkt me hel. Dus in die zin zijn het 'verloren uren' voor die moeder, hoe langer het duurt voordat die kids gevonden, hoe schrijnender de uitkomst waarschijnlijk zal zijn...

Ik hoop echt dat de jongens ongedeerd terugkeren naar hun moeder. Wat moet het vreselijk voor haar zijn...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:15

Cowgirl en ik hebben al even gepbt over het misverstand en zij heeft blijkbaar mijn bericht verkeerd gelezen/opgevat..had er wellicht voor sommige mensen meer aan moeten toevoegen ;)
Dus dat is opgehelderd inmiddels en kan het topic weer door.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:46

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:48

@Amy, voor mij was het meteen al duidelijk, dat je het niet negatief bedoelt naar de hulpverleners toe.
Het lijkt me inderdaad afschuwelijk voor de moeder, weer een nacht in onzekerheid...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:49

inmiddels is bekend dat het NIET een schoentje van 1 van de jongens betreft :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:49

Er worden best veel tegenstrijdigheden geschreven in de media.
Bij het ene bericht is het schoentje niet van het kindje en bij de andere weer wel.

Bij de ene zaten de kinderen niet in de auto bij het tankstation en bij de andere wel.

Ook word er nu beweerd dat de kinderen onder jeugdzorg vallen (wel is waar vrijwillig?) http://www.telegraaf.nl/binnenland/2154 ... 2art%22%7D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:51

Is er nergens in de buurt water waar de auto en kinderen in kunnen liggen...

romyloverrr

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:53

de auto is al teruggevonden ( toch ? )

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:53

De auto was al gevonden toch?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:54

kiki1976 schreef:
Er worden best veel tegenstrijdigheden geschreven in de media.
Bij het ene bericht is het schoentje niet van het kindje en bij de andere weer wel.

Bij de ene zaten de kinderen niet in de auto bij het tankstation en bij de andere wel.

Ook word er nu beweerd dat de kinderen onder jeugdzorg vallen (wel is waar vrijwillig?) http://www.telegraaf.nl/binnenland/2154 ... 2art%22%7D

een hoop ouders schakelen tegen woordig jeugtzorg in om de kinderen door een scheiding heen te helpen dit hoeft dus niet negatief te zijn.

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:58

Wat vreselijk zeg...

De auto is inderdaad al terug gevonden!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:02

hanny_jelke schreef:
een hoop ouders schakelen tegen woordig jeugtzorg in om de kinderen door een scheiding heen te helpen dit hoeft dus niet negatief te zijn.

Ik dacht dat dat zelfs een "verplichting" was vanuit de rechtbank als de ouders niet zelf tot een omgangsregeling kunnen komen.

Maar ook de Televaag schrijft weer afwijkende dingen. In het ene artikel heeft hij een adviesbureau en in het andere is hij fysiotherapeut. Schrijf dan helemaal niets tot je de feiten zeker hebt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:04

Oh dat wist ik niet, wat erg. Als ze leefde waren ze al terug geweest, vreselijk voor die moeder en familie. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:14

Op rtv utrecht word een blog bijgehouden met het laatste, juiste nieuws ..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:25

Over het algemeen plegen ouders zelfmoord nadat ze de kinderen vernmoord hebben omdat ze die niet af willen staan of niet willen dat ze alleen achter blijven. Dit gebeurt met enige regelmaat in de landen waar de crisis goed voelbaar is en ook bij gezinnen waarvan 1 ouder zwaar depressief is.
Afgelopen maanden in Portugal al 4 gevallen meegemaakt van een ouder die de kinderen en dan zichzelf ombracht, 1 geval van een vader die met kind en al in een put is gesprongen. Mensen in nood doen hele rare dingen en ik denk dat er zwaar rekening mee gehouden moet worden dat de kinderen ergens begraven liggen. Met name omdat de vader zelfmoord heeft gepleegd.

Uiteraard hoop ik dat het niet zo is en dat ze terecht komen. Ik heb de foto´s ook gedeeld op facebook.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:37

Citaat:
Over het algemeen plegen ouders zelfmoord nadat ze de kinderen vernmoord hebben omdat ze die niet af willen staan of niet willen dat ze alleen achter blijven.

Vaak ook de vaders zo ver ik weet, moeders minder gauw, blijven liever bij de kinderen en dus in leven.

Vind het echt heftig, moet je man/ex maar wezen... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:41

Heeft er niet mee te maken dat moeders bij hun kinderen willen blijven maar dat in een echtscheiding de kinderen vaak aan de moeder worden toegewezen.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:42

juleke schreef:
Het feit dat de man geacht werd op de kinderen te letten (of samen met hen verdween) 'terwijl' hij zelfmoord pleegde, hoeft niet meteen te betekenen dat hij de kinderen ook iets heeft aangedaan.

[...]

Ik weet dat de situatie nu anders is, maar ik wil alleen maar zeggen dat de zelfmoord van de vader niet noodzakelijk betekent dat hij de kinderen ook wat heeft aangedaan.
Hopelijk vinden ze de kinderen ongedeerd terug!

Iedereen hoopt op het beste. Maar het is een ding om jezelf van het leven te beroven terwijl de kinderen boven slapen (wat moeten die zich naar en schuldig gevoeld hebben, terwijl ze er niets aan konden doen) en iets anders om je kinderen op te halen en op een onbekende plaats achter te laten, daarmee hun moeder en familie in zo'n afschuwelijke nachtmerrie achterlatend. De slechte verstandhouding met zijn ex en het feit dat hij zo ver heen en terug gereden is wijzen helaas eerder op kwade bedoelingen van zijn kant. :( Ik begrijp dit gewoon niet!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:43

Ja maar hoe egoïstisch is het om je kinderen het leven af te nemen, omdat je het je vrouw niet gunt.
Als vrouwen zelfmoord plegen, gaan ze vaak alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:44

Nee, het is het feit dat zij dan de kinderen een stuk minder zien.

Vrouwen verliezen in dat opzicht minder bij een echtscheiding.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:45

We weten uberhaupt nog niet of ze dood zijn. Ja, die kans is er, maar er is ook nog steeds kans dat ze in leven zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:49

Nee, we weten het niet en wellicht weten we het nooit maar laten we wel realistisch blijven; de kans dat ze in goede gezondheid verkeren wordt helaas steeds kleiner...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:56

xSlvna schreef:
Citaat:
Over het algemeen plegen ouders zelfmoord nadat ze de kinderen vernmoord hebben omdat ze die niet af willen staan of niet willen dat ze alleen achter blijven.

Vaak ook de vaders zo ver ik weet, moeders minder gauw, blijven liever bij de kinderen en dus in leven.

Vind het echt heftig, moet je man/ex maar wezen... ;(

Toevallig waren het hier ook twee gevallen van moeders. Een heeft haar kinderen vergiftigd, een van haar kind van het balkon gegooid en is het nagesprongen. Ging in beide gevallen om gescheiden moeders.
Er was ook nog een moeder die de slaapkamer het haar kinderen erin in de brand heeft gestoken en is gevlucht... Maar goed, dat is verder off topic. Maar ik bedoel maar, mensen doen soms onvoorstelbare kinderen. En wat je ook hoort is van "ik begrijp er niks van, ze leken zo gelukkig" etc.