Mogelijke bom aanslagen in Boston

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:28

Goof schreef:
Vanuit onze 'normale' gedachtengang zouden zij schuldig zijn ja.
Ik vind wegrennen echter geen enkel bewijs van 'waarschijnlijk schuldig zijn'. Echt niemand reageert hetzelfde en niemand reageert voorspelbaar. De een geeft zichzelf meteen aan, de ander schiet in de verdediging, de ander gaat in de aanval en de ander vlucht.
Het zegt echt helemaal niets over wel of niet schuldig zijn.

Met een heel arsenaal aan wapens eerst iemand doodschieten, daarna iemand kidnappen, een auto en geld stelen en daarna de wapens gebruiken tegen de politie valt bij mij echt niet onder "wegrennen" of onschuldig gedrag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:03

Zahlina schreef:
Euh eerlijk is eerlijk, als ik mezelf beschuldig zie van een aanslag in amerika op de tv dan denk ik niet dat ik me in amerika zou melden, zelfs al ben ik onschuldig. Zou zorgen dat ik eerst in een land ben die geen uitleveringsverdrag heeft met de US en dan mijn verhaal doen.
Ik zal geen mensen doden op mijn vlucht, maar er wel alles aan doen om zo snel mogelijk weg te wezen.
Het risico dat ik een enkeltje Cuba krijg is mij echt te groot.

Mijn ervaring is gewoon niet goed met de amerika, ben er in totaal 2x 2 uur geweest, zat op een transit vlucht via Miami maar wel met het gevolg dat mijn vingerafdrukken en irisscan nu in het amerika's systeem staan en dat geldt dus voor iedereen die naar amerika gaat, ook voor de transit mensen.
Als ik dit geweten had was had ik wel even gewacht en een latere directe vlucht genomen.
Oh en een vrouw die alleen reist vinden ze helemaal verdacht.

Wake up! Ik heb vorige week mijn paspoort vernieuwd in Nederland, er zijn in totaal 4 vingerafdrukken van mij afgenomen! Big Brother is watching you en dat is al jaren zo! Men weet tegenwoordig (bijna) alles van je. :D

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:43

Zahlina schreef:
Euh eerlijk is eerlijk, als ik mezelf beschuldig zie van een aanslag in amerika op de tv dan denk ik niet dat ik me in amerika zou melden, zelfs al ben ik onschuldig. Zou zorgen dat ik eerst in een land ben die geen uitleveringsverdrag heeft met de US en dan mijn verhaal doen.
Ik zal geen mensen doden op mijn vlucht, maar er wel alles aan doen om zo snel mogelijk weg te wezen.
Het risico dat ik een enkeltje Cuba krijg is mij echt te groot.

Serieus, hoe zie je dat voor je? Per vliegtuig kom je dan niet weg (je wordt immers gezocht en je staat in het systeem). Regel je een ontsnapping richting Mexico? Hoe? En dan? Blijf je voor de rest van je leven op de vlucht? Ook al doe je je verhaal in het buitenland en ben je onschuldig, op een gegeven moment zal je het moeten proberen op te lossen met de betreffende autoriteiten. Bijv. Polanski ontkwam er op een gegeven moment ook niet meer aan, die werd na meer dan dertig jaar zelfs in het neutrale Zwitserland gearresteerd.

Ik hoop echt dat de jongen niet alsnog sterft (hij is toch wel erg zwaar gewond) en wat duidelijkere antwoorden zal kunnen geven. Maar het zal verbijsterend blijven dat een jong iemand, geen buitenbeentje, maar iemand met een studie, vrienden, een sociaal leven, hobby's etc. tot zoiets in staat is.