Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 18:28

Morgen om half 10 gaat de zaak verder met getuigendeskundigen etc. Krijgen we de pathalogen, psychiaters aan t woord. Ook interessant. Ben benieuwd wat ze uit die geest van Jasper S hebben kunnen peuteren.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:29

Een BV hoef je ook niet samen aan te beginnen.
Een gokverslaving hoeft je partner ook niet van te weten, of van welke schuld dan ook, gebeurd echt heel vaak.
Kan zijn dat je voor een schadevergoeding bij moord niet op hoeft te draaien als partner, ik weet het niet hoor.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:33

Anoniem

Re: Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:45

Ben benieuwd morgen , wou dat ik er heen kon maar moet gewoon weer aan de bak morgen...

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:50

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:41

Oké duidelijk! Maar stel je voor dat er alleen een gezamenlijke rekening is! Geld wat dus van hen beiden is! Dan moet dat dus door de helft zoals bij een scheiding en S. zal daar dan de schadevergoeding van moeten betalen?

Nou ja hoe dan ook is ze de dupe en, ook al is dat een aanname je hebt er gekke mensen tussen, zal ze wel van hem willen scheiden! Ook zij gaat er dus financieel op achteruit!

Over het mes. In de liveblog van nu.nl is te lezen dat hij verklaard het mes te houden als een soort boetedoening voor zichzelf! Past lekker in zijn eigen zielige straatje natuurlijk.
Ben dus ook zeer benieuwd naar de verklaringen van morgen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:59

milou123 schreef:
Een BV hoef je ook niet samen aan te beginnen.
Een gokverslaving hoeft je partner ook niet van te weten, of van welke schuld dan ook, gebeurd echt heel vaak.
Kan zijn dat je voor een schadevergoeding bij moord niet op hoeft te draaien als partner, ik weet het niet hoor.

Ik weet het ook niet hoor, maar dat kán gewoon niet zo zijn, het is onmogelijk.
Verslavingen lopen over langere tijd, dat is voor een partner niet onmogelijk om te weten.
Een BV is een rechtspersoon en de oprichter en/of zijn partner kunnen daar niet persoonlijk voor aansprakelijk gesteld worden, bij een VOF kan dat wel en kunnen ze bij faillisement de oprichter en partner helemaal kaal plukken.

Maar ik weet wat je bedoeld hoor, je hebt ook wel gelijk, ik kan me alleen niet voorstellen dat dat ook voor zoiets als dit geld.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:14

Het geldt ook niet voor een schadevergoeding voortvloeiend uit een strafzaak schijnbaar.
Gelukkig maar. :) Vind dat het wel zo is bij een gokverslaving etc. al erg genoeg.
Overigens kun je wel persoonlijk aansprakelijk gesteld worden uit een BV. Niet makkelijk maar het kan wel, maar dat is een ander onderwerp. ;)

Tasserd schreef:
http://www.advodirect.com/2011/07/17/huwelijksmoeilijkheden-je-rechten/
Bovenstaand artikel gaat over de schulden bij een huwelijk, helemaal onderaan is terug te vinden dat je als partner niet op draait voor de schadevergoeding als deze het gevolg is van een strafrechtelijk feit.

Ik ben ook erg benieuwd naar wat er morgen nog uit komt :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:19

Ja dat kan maar dan moet nalatigheid oid wel bewezen worden :P
Normaal gesproken kan dat niet.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:24

Klopt.
En dat is (helaas soms) erg lastig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:31

Ja klopt, bv is veiliger, bij een vof kun je je stinkende best gedaan hebben en nog plukken ze je laatste cent af.
Nouja, het ging over Marianne V, laten we ontopic blijven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 10:38

De strafzaak tegen Jasper S is weer begonnen. Verhoord worden klinisch psychologe Feringa, psychiater v.d. Werf en milieuonderzoeker Schukking.
Overigens is Jasper S door de psychologen volledig toerekeningsvatbaar verklaard. De advocaat van Jasper S. stuurt aan op doodslag en houdt hiervoor een pleidooi.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 10:40

Jasper vond praten met de deskundigen soms nog intensiever dan het politieverhoor.
Hij zegt gefrustreerd geweest te zijn door zijn seksuele relatie met zijn vrouw.

(Ook fijn voor zijn vrouw om te horen)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 10:42

Overigens waren (en zijn er vandaag) ook familieleden van Jasper S aanwezig bij de behandeling van de zaak. Zij zitten wel in een andere ruimte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:43

Babootje schreef:
Jasper vond praten met de deskundigen soms nog intensiever dan het politieverhoor.
Hij zegt gefrustreerd geweest te zijn door zijn seksuele relatie met zijn vrouw.

(Ook fijn voor zijn vrouw om te horen)

Dus het is volgens hem ook de schuld van zijn vrouw? Nice :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 10:45

Volgens psychologe Feringa kan zijn seksuele frustratie ertoe hebben bijgedragen dat S. op enig moment gedreven werd door louter lust, waarbij het rationeel denken wegviel. Toch is het oordeel dat S. niet lijdt aan een stoornis.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 10:50

Psychologe kan ook niet inschatten of S. tijdens de gesprekken volledig open is geweest.

Overigens vind ik de relatie tussen S en zijn vrouw ook wel vreemd. Ging dus regelmatig 's nachts op pad. Zou zij echt niks hebben gemerkt aan hem?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:54

Ik vind dat ook maar een vreemd verhaal. Lees net dat hij met regelmaat naar prostituees ging vanwege zijn seksuele frustraties, ik vraag me dan ook af in hoeverre zijn vrouw hier van af heeft geweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:55

Even een stomme vraag, is er een nieuwe link van de liveblog op nu of een andere site? Die van gisteren is gesloten en wil wel graag mee blijven volgen :)

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:56

Wat een minne hond is het toch, bah..
Een beetje rekening houden met zijn eigen gezin, wat hij hun aandoet als hij zichzelf aan zou geven en bekennen,. maar ondertussen heeft hij een ander gezin tot de grond toe verwoest !
Iemand's kind te pakken nemen, nee dat valt op geen enkele manier te verantwoorden.
Ik wens hem de zwaarste straf die hem maar kan krijgen.

Arme, arme Marianne, wat een vreselijke (laatste) momenten moet zij door hebben gemaakt, en dat allemaal door zo'n vreselijke vent die zijn 'lust' niet in bedwang kan houden, walgelijk !
En voor haar familie ? Hun leven is kapot..

Ik denk dat meneer nog niet zo blij hoeft te zijn als hij over een aantal jaar weer op straat staat (vermoedelijk) ik denk dat er genoeg mensen zijn die hem even een harde les zouden willen leren..
Ik vind het natuurlijk ook verschrikkelijk voor zijn vrouw en kinderen en overige familie.
Het is rot, deze man is plots een vreemde..

Ben erg benieuwd naar de uitspraak..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:57

Deze kun je volgen. https://twitter.com/SaskiaBelleman

''Als lust dicteert, hoe bewust kun je dan nog een andere keuze maken?''
Pff.. ja het is niet zijn schuld. Het is de schuld van de lust.. :=
Dan had hij lekker thuis achter zijn computertje gaan moeten zitten en niet gaan fietsen..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 10:58

In zijn leven voor en na Marianne, uitte hij zijn seksuele frustraties vooral door naar de prutsmutsen te gaan.
Daaruit bleek jij - volgens psychologe - goed om te kunnen gaan met zijn seksuele frustraties.

Rare conclusie van zo'n psychologe. Is dat "goed omgaan met je seksuele frustraties"? Prostituees bezoeken?
Lekker goed voor je huwelijk. Hij had beter een ander soort "hulp" kunnen zoeken.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:01

Nee dat is volgens mij niet wat er bedoeld wordt, Babootje.
Er staat: Psychologe: In algemeen kan Jasper S. goed omgaan met spanningen en frustraties. Blijkt uit leven voor en na Marianne.

Geen seksuele spanningen en frustraties. Gewoon spanningen en frustraties.
(Bijvoorbeeld de spanning om opgepakt te worden na de moord.)

Psychologe: ''Keuze om naar prostituees te gaan was zijn manier om om te gaan met seksuele frustraties.''
Ze zegt hier niet dat het goed is.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:06

Babootje schreef:
Psychologe kan ook niet inschatten of S. tijdens de gesprekken volledig open is geweest.

Overigens vind ik de relatie tussen S en zijn vrouw ook wel vreemd. Ging dus regelmatig 's nachts op pad. Zou zij echt niks hebben gemerkt aan hem?

Heeft de psycholoog dat gezegd?
Lekkere psycholoog dan. :=
Laatst bijgewerkt door milou123 op 29-03-13 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:10

milou123 schreef:
Babootje schreef:
Volgens psychologe Feringa kan zijn seksuele frustratie ertoe hebben bijgedragen dat S. op enig moment gedreven werd door louter lust, waarbij het rationeel denken wegviel. Toch is het oordeel dat S. niet lijdt aan een stoornis.

Heeft de psycholoog dat gezegd?
Lekkere psycholoog dan. :=

Hoezo? Mensen hoeven niet direct een stoornis te hebben om zoiets verschrikkelijks te doen..
Dat is juist het enge eraan..
Met zijn hersenen is niets mis. Hij maakte een verkeerde keuze, maar dat heeft niets met zijn mentale gezondheid te maken.

edit: Oh, dit staat er nu over:
Was test waarin deskundigen psychopathie meten. Hij scoorde niet voldoende om psychopaat genoemd te worden.