Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:34

Lara_Silver schreef:
En je hoort ze er niet over, ze wonen in een land dat overwegend Katholiek is en hebben niet dezelfde drang hun eigen geloof zo te uiten. En zo hoort het imo.

Wist je dat de katholieken (en daarvoor trouwens de protestanten) heel lang ook niet in het openbaar hun geloof mochten volgen? Die moesten toen in schuilkelders bijeenkomen. Juist daarom hebben we ooit de godsdienstrvrijheid ingevoerd: iedereen mag zelf kiezen en dat openbaar belijden. En dus gebouwen neerzetten, als dat verder voldoet aan de vergunningen enzo.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:43

Shadow0 schreef:
Lara_Silver schreef:
En je hoort ze er niet over, ze wonen in een land dat overwegend Katholiek is en hebben niet dezelfde drang hun eigen geloof zo te uiten. En zo hoort het imo.

Wist je dat de katholieken (en daarvoor trouwens de protestanten) heel lang ook niet in het openbaar hun geloof mochten volgen? Die moesten toen in schuilkelders bijeenkomen. Juist daarom hebben we ooit de godsdienstrvrijheid ingevoerd: iedereen mag zelf kiezen en dat openbaar belijden. En dus gebouwen neerzetten, als dat verder voldoet aan de vergunningen enzo.

En ik vind Moskeeën in een land als Nederland en Zwitserland (waar ik woon) dus gewoon grote onzin. En aangezien de titel vraagt wat Bokt er van vind, voilà. Ik vind dat ze dat niet hier moeten doen. Daarom heb ik hier ook op de UDC/SVP gestemd. De partij die er o.a voor gestreefd heeft criminele buitenlanders zonder pardon terug te mogen sturen naar hun land van herkomst, een grote opluchting imo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:47

Lara_Silver schreef:
En ik vind Moskeeën in een land als Nederland en Zwitserland (waar ik woon) dus gewoon grote onzin. En aangezien de titel vraagt wat Bokt er van vind, voilà. Ik vind dat ze dat niet hier moeten doen.

Je mag dat natuurlijk vinden en zeggen (vrijheid van meningsuiting, ook zo'n belangrijke), maar je gaat daarmee wel rechtstreeks in tegen onze grondwet en onze geschiedenis. Dat is dus eigenlijk veel respectlozer tov onze cultuur dan zo'n moskee op zich is.

Lara_Silver

Re: Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:53

Ik wil de gezichten en de meningen van de Nederlanders wel eens zien als er straks zowat in ieder dorp een Moskee staat. Of er dan nog steeds zo liefelijk gedaan wordt over godsdienstvrijheid. I rest my case. :j

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:59

Lara_Silver schreef:
En ik vind Moskeeën in een land als Nederland en Zwitserland (waar ik woon) dus gewoon grote onzin.

De islam is anders wel de snelst groeiende religie wereldwijd. Ook hier.

Lara_Silver schreef:
Daarom heb ik hier ook op de UDC/SVP gestemd. De partij die er o.a voor gestreefd heeft criminele buitenlanders zonder pardon terug te mogen sturen naar hun land van herkomst, een grote opluchting imo.

Mijns inziens hebben criminele 'buitenlanders' niks te maken met het bouwen van moskeeën (of het in gebruik nemen van bestaande gebouwen als moskee)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:13

Lara_Silver schreef:
En ik vind Moskeeën in een land als Nederland en Zwitserland (waar ik woon) dus gewoon grote onzin. En aangezien de titel vraagt wat Bokt er van vind, voilà. Ik vind dat ze dat niet hier moeten doen. Daarom heb ik hier ook op de UDC/SVP gestemd. De partij die er o.a voor gestreefd heeft criminele buitenlanders zonder pardon terug te mogen sturen naar hun land van herkomst, een grote opluchting imo.

Gaat het hier om dezelfde SVP waarvan Daniel Streicb lid was?
Afbeelding

Daniel Streicb was degene die met het verbod op minaretten was gekomen in Zwitserland als ik het me niet vergis?
Wel heel erg grappig dat juist hij zich tot de Islaam bekeerd heeft.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:27

Mixje90 schreef:
Lara_Silver schreef:

Gaat het hier om dezelfde SVP waarvan Daniel Streicb lid was?
[ Afbeelding ]

Daniel Streicb was degene die met het verbod op minaretten was gekomen in Zwitserland als ik het me niet vergis?
Wel heel erg grappig dat juist hij zich tot de Islaam bekeerd heeft.

En dat zou wat moeten veranderen aan mijn visie en datgene waar de partij voor staat? :) Daarbij vind ik het eerder grappig dat het initiatief anti minaretten uit 2010 dateerd en dat later pas bleek dat meneer Streich zich al sinds 2008 bekeerd heeft. Beetje hypocriete moslim dus. Wat wil je zeggen met je post? :)

Dat het de snelst groeiende religie is maakt niet uit, ik blijf bij mijn mening. Of zoals Wilders het zegt: Nederland moet geen Islamitisch land worden. Daarbij zijn al meer dan genoeg Moskeeën in Nederland, waar om steeds meer willen in een land waarin jou religie niet de algemene is? Ik vind dat gewoon raar. :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:30

Amaris schreef:
vuurneon schreef:

Nee, het is geen feit. Je presenteert je mening op een negligerende manier. Je vindt het toch ook niet tof als iemand zegt; kampersstank? :)

Bedenk hoe je de mening neerzet, dat zegt meer over jou dan over diegene die je veroordeelt.

Wiet? :')

Want laten we wel wezen. Elk kamp is toch een broeinest van belastingontduikers en wietplantages?

--vooroordeel-- vat je em Geryon?

Ga alsjeblieft niet kinderachtig lopen doen zeg :') Ik 'vat em' heus wel en ik weet gek genoeg ook wat een voordeel is en ook in andere 'culturen'. :') Maar aangezien ik me toch niet aangesproken voel, doet het me niet. Doet het je toch wel veel, dan moet je je afvragen of je je niet voor niets aangesproken voelt O:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:33

Lara_Silver schreef:
Dat het de snelst groeiende religie is maakt niet uit, ik blijf bij mijn mening. Of zoals Wilders het zegt: Nederland moet geen Islamitisch land worden.

Wilders houdt niet zo van democratie :)

Citaat:
Daarbij zijn al meer dan genoeg Moskeeën in Nederland, waar om steeds meer willen in een land waarin jou religie niet de algemene is?

Omdat dat er geen klap toe doet? Ten eerste: wat is genoeg? Genoeg volgens xenofobe moslimhaters: oh ja, beslist.
Maar zijn er ook objectieve maatstaven voor?

En daarnaast: er zijn ook genoeg paardenbakken in Nederland, als je dat vraagt aan niet-paardenliefhebbers. Alleen voor jezelf doet het er vooral toe dat je een goede bak hebt waar je terecht kunt op een moment dat je dat wilt en die makkelijk te bereiken is, bv op je eigen terrein. Dat er in noordoost-Groningen nog een paar bakken braak liggen helpt je niet echt verder als je in Zeeland woont, ook al lijkt het gemiddelde heel leuk.

En tot slot (maar niet het minst), het is gewoon een grondrecht :) IK vind onze grondwet eigenlijk belangrijker dan onze 'algemene' religie (die bovendien voornamelijk 'niks' is.)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:26

Shadow0 schreef:
Lara_Silver schreef:
Dat het de snelst groeiende religie is maakt niet uit, ik blijf bij mijn mening. Of zoals Wilders het zegt: Nederland moet geen Islamitisch land worden.

Citaat:
Daarbij zijn al meer dan genoeg Moskeeën in Nederland, waar om steeds meer willen in een land waarin jou religie niet de algemene is?

Omdat dat er geen klap toe doet? Ten eerste: wat is genoeg? Genoeg volgens xenofobe moslimhaters: oh ja, beslist.

En daarnaast: er zijn ook genoeg paardenbakken in Nederland, als je dat vraagt aan niet-paardenliefhebbers. Alleen voor jezelf doet het er vooral toe dat je een goede bak hebt waar je terecht kunt op een moment dat je dat wilt en die makkelijk te bereiken is, bv op je eigen terrein. Dat er in noordoost-Groningen nog een paar bakken braak liggen helpt je niet echt verder als je in Zeeland woont, ook al lijkt het gemiddelde heel leuk.

En tot slot (maar niet het minst), het is gewoon een grondrecht :) IK vind onze grondwet eigenlijk belangrijker dan onze 'algemene' religie (die bovendien voornamelijk 'niks' is.)

Ja precies! helemaal mee eens!

Maar ik snap nog steeds het probleem tegen moskeeën niet? Ik denk dat dat dan hetzelfde probleem is als dat tegen kerken. Maar volgens mij worden die ook niet weggehaald?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:31

Shadow0 schreef:
Lara_Silver schreef:

Citaat:

En toch deel ik een groot deel van de visie's van Wilders, democratisch of niet. Het vergelijk van paardenbakken met Moskeeën vind ik eerder zwakjes en vooral niet beeldend. Daarbij kan je de grondwet er wel altijd bij halen, maar als die zo ongelooflijk serieus werd genomen op het vlak van religie zouden deze campagnes ook nooit het daglicht zien lijkt me.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:37

Lara_Silver schreef:
En toch deel ik een groot deel van de visie's van Wilders, democratisch of niet. Het vergelijk van paardenbakken met Moskeeën vind ik eerder zwakjes en vooral niet beeldend. Daarbij kan je de grondwet er wel altijd bij halen, maar als die zo ongelooflijk serieus werd genomen op het vlak van religie zouden deze campagnes ook nooit het daglicht zien lijkt me.

dat zou wat mij betreft wel beter zijn!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:48

Lara_Silver schreef:
En toch deel ik een groot deel van de visie's van Wilders, democratisch of niet.

Dat verbaast me niet, en dat mag natuurlijk ook gewoon. Het is alleen zo raar dat mensen zo graag roepen dat ze cultuur belangrijk vinden en dan toch even gauw onze eigen belangrijke culturele verworvenheden het raam uit kieperen.

Citaat:
maar als die zo ongelooflijk serieus werd genomen op het vlak van religie zouden deze campagnes ook nooit het daglicht zien lijkt me.

Da's natuurlijk grote onzin :) Vooroordelen, xenofobie enzo hoeven niet ergens op gebaseerd te zijn, behalve op marketing. En Wilders vermarkte zijn ideeen redelijk succesvol - maar ga mij niet vertellen dat Rupchen (procentueel meeste Wildersstemmers) of die andere flutdorpjes met 0,1 moslim in het dorp nou zo vreselijk veel echte overlast hebben van moskeeen op elke straathoek.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:03

Shadow0 schreef:
maar als die zo ongelooflijk serieus werd genomen op het vlak van religie zouden deze campagnes ook nooit het daglicht zien lijkt me.

Da's natuurlijk grote onzin :) Vooroordelen, xenofobie enzo hoeven niet ergens op gebaseerd te zijn, behalve op marketing. En Wilders vermarkte zijn ideeen redelijk succesvol - maar ga mij niet vertellen dat Rupchen (procentueel meeste Wildersstemmers) of die andere flutdorpjes met 0,1 moslim in het dorp nou zo vreselijk veel echte overlast hebben van moskeeen op elke straathoek.[/quote]

De meeste mensen komen natuurlijk ook wel eens buiten het dorp (al was het maar omdat ze zo nu en dan naar een HEMA willen) en kennen mensen buiten het dorp. Dat je niet dagelijks geconfronteerd wordt met iets betekent natuurlijk niet dat je het niet bedreigend kunt vinden.

Persoonlijk denk ik dat ervaringen meer meespelen in stemgedrag dan 'vermarkting'. Zo zijn de ouders van een meisje dat ik ken fervent Wilders stemmers. Misschien heeft het er iets mee te maken dat hun dochter een Marokkaanse vriend had die haar na een relatie van enkele jaren dumpte voor een Moslima en hun dochter met een gebroken hart achterliet. Detail; de ouders hadden hem geaccepteerd omdat hij zei dat hij serieus was; maar zijn ouders hadden haar nooit ontmoet. Ook zij wonen in een dorp waar geen moslims wonen.

het hoeft dus niet altijd door media hypes te komen dat mensen een mening hebben. Sommige mensen hebben vooroordelen door eigen ervaring.

Overigens hoeven er van mij in ons dorp ook geen kerken of synagogen meer bij, ik heb er verder namelijk niets mee.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:09

sallandval schreef:
Zo zijn de ouders van een meisje dat ik ken fervent Wilders stemmers. Misschien heeft het er iets mee te maken dat hun dochter een Marokkaanse vriend had die haar na een relatie van enkele jaren dumpte voor een Moslima en hun dochter met een gebroken hart achterliet. Detail; de ouders hadden hem geaccepteerd omdat hij zei dat hij serieus was; maar zijn ouders hadden haar nooit ontmoet. Ook zij wonen in een dorp waar geen moslims wonen.

Nu vind ik het helemaal grappig worden, mensen die hun politieke voorkeur baseren op het liefdesverdriet van hun dochter! :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:14

sallandval schreef:
De meeste mensen komen natuurlijk ook wel eens buiten het dorp (al was het maar omdat ze zo nu en dan naar een HEMA willen) en kennen mensen buiten het dorp. Dat je niet dagelijks geconfronteerd wordt met iets betekent natuurlijk niet dat je het niet bedreigend kunt vinden.

Nee, sterker nog, dat je er weinig mee in aanraking komt maakt het vaak bedreigender. Misschien moeten er dus juist meer moskeeen komen, dan krijgt men tenminste door dat er eigenlijk niet zo gek veel speciaals aan is.

Citaat:
Overigens hoeven er van mij in ons dorp ook geen kerken of synagogen meer bij, ik heb er verder namelijk niets mee.

Maar zou je dat willen verbieden? Dat zou dan namelijk behoorlijk egoistisch lijken ('als ik het niet hoef, hoeft niemand het')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:20

Zaina schreef:
sallandval schreef:
Zo zijn de ouders van een meisje dat ik ken fervent Wilders stemmers. Misschien heeft het er iets mee te maken dat hun dochter een Marokkaanse vriend had die haar na een relatie van enkele jaren dumpte voor een Moslima en hun dochter met een gebroken hart achterliet. Detail; de ouders hadden hem geaccepteerd omdat hij zei dat hij serieus was; maar zijn ouders hadden haar nooit ontmoet. Ook zij wonen in een dorp waar geen moslims wonen.

Nu vind ik het helemaal grappig worden, mensen die hun politieke voorkeur baseren op het liefdesverdriet van hun dochter! :')

Het is natuurlijk maar wat je grappig vind :)

Vind jij echt zo gek dat mensen op persoonlijke ervaring stemmen dan? Mijn moeder stemde jaren op een partij met een voorkeursstem op iemand die ze van vroeger kende, niet om de partijstandpunten. Veel mensen stemmen op een partij omdat 'de hele familie daar altijd al op stemt'. Weer anderen stemmen op een partij omdat ze toevallig een hoog inkomen hebben, of juist een uitkering.

Heel veel mensen stemmen, heel weinig mensen hebben ooit een partijprogramma gelezen. De stemwijzer volgen is natuurlijk ook niet helemaal een intellectueel verantwoorde manier van stemmen :') .

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:22

sallandval schreef:

Maar als die jongen niet marokkaans was geweest, maar weet ik veel wat voor etniciteit, zou dat dan ook hun politieke keuze beïnvloed hebben?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:22

Ja. dat vind ik gek.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:23

jasz schreef:
sallandval schreef:

Maar als die jongen niet marokkaans was geweest, maar weet ik veel wat voor etniciteit, zou dat dan ook hun politieke keuze beïnvloed hebben?

Inderdaad, stel dat je het woord "Marokkaanse" vervangt door "Christelijke jongen uit Urk"

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:25

sallandval schreef:
Vind jij echt zo gek dat mensen op persoonlijke ervaring stemmen dan?

Ik vind het persoonlijk wel een wat lichtzinnige manier om met ons land om te gaan eigenlijk.

Citaat:
Heel veel mensen stemmen, heel weinig mensen hebben ooit een partijprogramma gelezen. De stemwijzer volgen is natuurlijk ook niet helemaal een intellectueel verantwoorde manier van stemmen :') .

Ik weet het - en dat is ongetwijfeld de reden waarom we nu al jaren met zulke beroerde bestuurders opgescheept zitten, die behoorlijk kwalijke maatregelen nemen en niet ingrijpen op de terreinen waar ze dat wel hadden moeten doen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:26

Ik kan me niet voorstellen dat ze dan ineens op een anti-Christelijke partij hadden gestemd.
maar als het een Marokkaanse jongen is, is het nodig dat gelijk alle Marokkanen het land uit worden gezet!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:28

Electra63 schreef:
xSlvna schreef:
Als ik van buiten niet kan duidelijk kan zien wat het is vind ik het alsnog goed, normaal gebouw met een bordje boven de deur 'Moskee', oké veel plezier ermee. :j

http://www.openmonumentendag.nl/monumen ... os-moskee/

Deze mag dus wel van jou?

Vind je het zo raar dat mensen het fijn vinden als gebouwen een beetje in het straatbeeld passen? Bij ons in de stad stond ook een moskee die stak als een enorme gele/goude puist uit tussen alle schattige iniminie huisjes, dat ziet er toch niet uit. Ik bedoel je zet ook geen torenflat tussen de oude boerderijtjes?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:34

Shadow0 schreef:
Nee, sterker nog, dat je er weinig mee in aanraking komt maakt het vaak bedreigender. Misschien moeten er dus juist meer moskeeen komen, dan krijgt men tenminste door dat er eigenlijk niet zo gek veel speciaals aan is.

Dat zou je denken, maar het is niet de ervaring die ik heb. De mensen die ik kén die Wilders stemmen hebben tenminste juist wel (helaas negatieve) ervaringen met Moslims, daarom zijn ze juist bang voor die specifieke groep. Zo wordt een vriend van mij die homo is en in Amsterdam woont helemaal emotioneel als hij het over de Islam heeft. Maargoed, hij is dan ook wel eens letterlijk uitgescholden en bedreigd door een groep Moslimjongeren. Natuurlijk komt hij nog veel vaker Moslims tegen die niets zeggen, maar die ene keer wél maakte toch iets meer indruk. Overigens stemt hij geen PVV.

Citaat:
Maar zou je dat willen verbieden? Dat zou dan namelijk behoorlijk egoistisch lijken ('als ik het niet hoef, hoeft niemand het')

Is dat een retorische vraag? Eerlijk gezegd ben ik niet principieel tegen de bouw van gebedshuizen, maar wel tegen de bouw van enorme gebouwen die meer dienen als statussymbool dan als praktische ruimte (voor welk geloof dan ook). Ook ben ik tegen het prediken van zaken die tegen de wet op de zedelijke moraal van de betreffende maatschappij indruisen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:35

Zaina schreef:
jasz schreef:

Inderdaad, stel dat je het woord "Marokkaanse" vervangt door "Christelijke jongen uit Urk"

In dat geval denk ik dat ze vast niet meer op de SGP zouden hebben gestemd :o