Shadow0 schreef:Nee, sterker nog, dat je er weinig mee in aanraking komt maakt het vaak bedreigender. Misschien moeten er dus juist meer moskeeen komen, dan krijgt men tenminste door dat er eigenlijk niet zo gek veel speciaals aan is.
Dat zou je denken, maar het is niet de ervaring die ik heb. De mensen die ik kén die Wilders stemmen hebben tenminste juist wel (helaas negatieve) ervaringen met Moslims, daarom zijn ze juist bang voor die specifieke groep. Zo wordt een vriend van mij die homo is en in Amsterdam woont helemaal emotioneel als hij het over de Islam heeft. Maargoed, hij is dan ook wel eens letterlijk uitgescholden en bedreigd door een groep Moslimjongeren. Natuurlijk komt hij nog veel vaker Moslims tegen die niets zeggen, maar die ene keer wél maakte toch iets meer indruk. Overigens stemt hij geen PVV.
Citaat:
Maar zou je dat willen verbieden? Dat zou dan namelijk behoorlijk egoistisch lijken ('als ik het niet hoef, hoeft niemand het')
Is dat een retorische vraag? Eerlijk gezegd ben ik niet principieel tegen de bouw van gebedshuizen, maar wel tegen de bouw van enorme gebouwen die meer dienen als statussymbool dan als praktische ruimte (voor welk geloof dan ook). Ook ben ik tegen het prediken van zaken die tegen de wet op de zedelijke moraal van de betreffende maatschappij indruisen.