Aanslag op van Baalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:47

Maar dat die ene persoon het als stunt vond, zegt toch niet dat de hele zaal ervan op de hoogte was?
"Jongens, er komt straks iemand met een nepgeweer, doe even alsof we bang zijn"
Die mensen zijn onwijs geschrokken.... Beetje indenken in zo'n situatie lijkt me niet onbelangrijk als je gaat zeggen dat de dader een slachtoffer word. :j

storrum

Ailill schreef:
And your point is?

Dat we allemaal weer terug kunnen gaan tot de orde van de dag.

Happinez

oo was er niet vooraf gemeld dat het een "stunt" was , dus dat neem ik ook met een korreltje zout als dat achteraf wel zo blijkt.
Dan was de inrekening ook vast een stunt :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:48

Marjoow schreef:
NeverGiveUp schreef:
Maar goed, wat het nou uiteindelijk blijkt te zien, heeft helemaal niks te maken met of de reactie van de zaal rechtvaardig is of niet.

Want wat nu allemaal uit komt was toen nog niet bekend.

En juist dát is de reden waarom je het heft niet in eigen hand kunt nemen, je weet níet wat er aan de hand is!

Je kan je toch wel bedenken dat je daar op dat moment niet aan denkt?

Misschien is het nep :j Tuurlijk niet! En zeker niet met wat er de laatste tijd zo vaak gebeurt, aanslagen en dergelijke.

Daar denk je gewoon niet aan!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:49

Buiten alles wat hier genoemd is, weet je helemaal niet wat voor gek zo iemand is. Hem enkel op de grond houden is een risico wat je dan neemt. Hij kan bijv. dan nog een ander pistool pakken of whatever (gebruik je fantasie :')).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:49

NeverGiveUp schreef:
Marjoow schreef:
En juist dát is de reden waarom je het heft niet in eigen hand kunt nemen, je weet níet wat er aan de hand is!

Je kan je toch wel bedenken dat je daar op dat moment niet aan denkt?

Misschien is het nep :j Tuurlijk niet! En zeker niet met wat er de laatste tijd zo vaak gebeurt, aanslagen en dergelijke.

Daar denk je gewoon niet aan!

Nee, en dat er in de eerste seconden in paniek gehandeld word is niet gek. Maar wat wél gek is, is dat het publiek pas enige tijd later het podium op komt om even gericht te trappen en die gast gericht pijn te doen ;)

Ailill

Happinez schreef:
Marjoow schreef:
Het was niet eens een dodelijk wapen _O-

ben ik benieuwd of jij dat ziet als er vanuit het niets een wapen op jou gericht word ?
Ja misschien als hij fluoriserend groen, roze en geel is wel ....

Of als d'r belletjes uitkomen :j

En geloof me, zelfs dan had die gast een vuist op z'n neus gekregen.

Authentic

Marjoow schreef:

Ik hoop niet dat iemand dit advies meeneemt de volgende keer dat er iemand met een wapen een school in loopt. Dat resultaat zou nog wel eens tegen kunnen vallen.

Kinderachtige opmerking? Misschien. Maar met de school-shootings enzo van tegenwoordig ga je verdorie toch niet zitten wachten als je iemand met een wapen ziet zwaaien. Je bent een behoorlijke idioot als je dit een leuke stunt vindt, of als je gaat zitten wachten of 'ie misschien toch afgaat want jeetje hij kan wel nep zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:50

Authentic schreef:
Marjoow schreef:

Ik hoop niet dat iemand dit advies meeneemt de volgende keer dat er iemand met een wapen een school in loopt. Dat resultaat zou nog wel eens tegen kunnen vallen.

Kinderachtige opmerking? Misschien. Maar met de school-shootings enzo van tegenwoordig ga je verdorie toch niet zitten wachten als je iemand met een wapen ziet zwaaien. Je bent een behoorlijke idioot als je dit een leuke stunt vindt, of als je gaat zitten wachten of 'ie misschien toch afgaat want jeetje hij kan wel nep zijn.

Mijn hemel, leer nou eens lezen zeg.

Iemand overmeesteren en aanpakken uit zelfverdediging is niets mis mee. Maar iemand die weerloos op de grond ligt even fink te grazen nemen, dat wel.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:51

storrum schreef:
Ailill schreef:
And your point is?

Dat we allemaal weer terug kunnen gaan tot de orde van de dag.

:D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:51

Happinez @ hoe groot is die kans? ik wist niet dat dat uberhaupt kon (dit is dus een oprechte vraag).
Ik snap dus dat je die kans altijd aanwezig moet achten, maar vind dit alsnog niet goedmaken dat ze met een aantal man gewoon door staan te trappen op de man met het pistool 5 meter verderop.

Ailill zou je een beetje respectvol kunnen blijven? je loopt nu gewoon mensen de grond in te trappen en persoonlijke aanvallen te laten die verboden zijn op bokt. Overgens quote jijvolgens mij ook mijn hele bericht, dus een beetje zuiver blijven a.u.b.
Om antwoord te geven op je vraag kun je teruglezen, maar wil ik je ook opnieuw vertellen dat ze de man kunnen inrekenen en afvoeren, niet op hem natrappen.

Om dus is even de vergelijking te trekken (die dan dus wel scheef is):
grensrechter deed iets dat in de ogen van de 3 jongens verkeerd was.
jongens trappen grensrechter dood want hij deed iets verkeerd.
Iedereen roept :EIGEN RECHTER GEEN RESPECT bla bla

Nu is het vergrijp van deze man een heel stuk erger dan de grensrechter met een verkeerde beslissing.
Maar het natrappen en een op dat moment weerloze man mishandelen is en blijft fout, poging tot moord of niet.

Als er buiten iemand geslagen wordt, mag je best ingrijpen en bij het tegen de grond aan werken een mep uitdelen.
Maar op het moment dat de persoon op de grond ligt doortrappen? dat is gewoon mishandeling en strafbaar...
Laatst bijgewerkt door smurffie op 21-01-13 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:52

De hemel mag je hier wel buiten houden :P

De man had een tweetal messen bij zich had ik begrepen, je weet niet wat 'ie bij zich heeft. Dat wéet je gewoon niet, voor het zelfde geld is het één of andere idioot die zichzelf op wilt blazen.

Ja, de terroristen hebben het verpest voor de grapjassen. ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:54

Authentic schreef:
De hemel mag je hier wel buiten houden :P

De man had een tweetal messen bij zich had ik begrepen, je weet niet wat 'ie bij zich heeft. Dat wéet je gewoon niet, voor het zelfde geld is het één of andere idioot die zichzelf op wilt blazen.

Ja, de terroristen hebben het verpest voor de grapjassen. ;)

En als hij weerloos op de grond ligt en hij is overmeesterd, dan kan hij geen kant op. Dan kan hij OOK GEEN andere wapens pakken.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:55

smurffie, ik ben geen wapenexpert maar weet wel dat het mogelijk is.
ook al zou het percentage misschien klein zijn , de kans is er.

Die vergelijking die je trekt is geen vergelijking.
De grensrechter deed of suggereerde door middel van een mes/pistool niet de jongens te vermoorden.
wat hier het geval wel is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:57

smurffie schreef:
Happinez @ hoe groot is die kans? ik wist niet dat dat uberhaupt kon (dit is dus een oprechte vraag).
Ik snap dus dat je die kans altijd aanwezig moet achten, maar vind dit alsnog niet goedmaken dat ze met een aantal man gewoon door staan te trappen op de man met het pistool 5 meter verderop.

Ailill zou je een beetje respectvol kunnen blijven? je loopt nu gewoon mensen de grond in te trappen en persoonlijke aanvallen te laten die verboden zijn op bokt.
Om antwoord te geven op je vraag kun je teruglezen, maar wil ik je ook opnieuw vertellen dat ze de man kunnen inrekenen en afvoeren, niet op hem natrappen.

Om dus is even de vergelijking te trekken (die dan dus wel scheef is):
grensrechter deed iets dat in de ogen van de 3 jongens verkeerd was.
jongens trappen grensrechter dood want hij deed iets verkeerd.
Iedereen roept :EIGEN RECHTER GEEN RESPECT bla bla

Nu is het vergrijp van deze man een heel stuk erger dan de grensrechter met een verkeerde beslissing.
Maar het natrappen en een op dat moment weerloze man mishandelen is en blijft fout, poging tot moord of niet.

Als er buiten iemand geslagen wordt, mag je best ingrijpen en bij het tegen de grond aan werken een mep uitdelen.
Maar op het moment dat de persoon op de grond ligt doortrappen? dat is gewoon mishandeling en strafbaar...

Ik respectvol blijven? Tegenover wie?

TS loopt me nu al een half uur te zieken met trieste pb's dus dan kan je een keer een reactie terug verwachten. . . verder ben ik tegen iedereen in dit topic respectvol, dus je punt raakt kant nog wal.

Ailill

Re: Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:58

Edit: ik ben niet inhoudelijk in gegaan op je hele bericht.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:58

Ailill: Jij bent ook niet heilig. Ik negeer je nu al de hele tijd, misschien moet jij hetzelfde doen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:59

Marjoow schreef:
Ailill: Jij bent ook niet heilig. Ik negeer je nu al de hele tijd, misschien moet jij hetzelfde doen?

En daarom moet je me zeker d.m.v. een pb laten weten dat ik op je foeilijst sta? Dat zal me aan m'n reet roesten.

Happinez

Re: Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:02

Hemel en heilig, het word hier wel een hele religieuze boel ...

Maar god, jongens laten we in de discussie respectvol naar elkaar blijven ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:03

Mijn vergelijking die ik wilde maken was dat het fout is op het moment dat de meneer op de grond ligt door te trappen, in alle gevallen.
Verder heeft de man die hier in dit filmpje in elkaar getrapt word ook de mannen die hem in elkaar trappen niet met een mes/pistool gesuggereerd hen te vermoorden.
Dit is het opnemen voor andere (oke prima) en daarna gewoon doorslaan en trappen omdat ....
hij is weerloos dus laten we er even van genieten en hem pijn doen? dat verdient hij?

ailill dan kun je via PB terugsturen niet meer lastig gevallen te worden en eventueel een MOD inschakelen om te laten bevestigen geen PB's meer te krijgen. Het hier in het topic zetten en de TS hier in het topic willen slechtermaken vind ik disrespectvol. Verder vind ik je post ook verder op het randje geformuleerd en zeer aanvallend. Discussies win je niet door het onderwerpen van tegenargumenten maar het zelf doorvoeren van goede argumenten die niet onderworpen kunnen worden.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:03

Foeilijst, bestaat dat :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:05

superwoman schreef:
Sommige zijn imo weer bezig om van de dader het slachtoffer te maken......

Inderdaad. :j

Ik ben een goedzak, maar als iemand mij zo bedreigt zal ik zeker gepaste maatregelen nemen... Hoewel ik niet meer geweld zal gebruiken dan nodig, ik hèb al eens een aanvaller van me afgemept, en hem niet dood proberen te trappen, buitensporig geweld kan wraakakties uitlokken... zowel van justitie als van de (familie van) de dader. Maar goed, in die tijd was ik een getrainde karateka die ook nog wat andere leuke vechtsporten erbij deed. En ik was koel in de kop.

Overigens: de meeste kerels op het filmpje slaan als meissies, heeft niet echt veel impact hoor. :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:06

smurffie schreef:
Mijn vergelijking die ik wilde maken was dat het fout is op het moment dat de meneer op de grond ligt door te trappen, in alle gevallen.
Verder heeft de man die hier in dit filmpje in elkaar getrapt word ook de mannen die hem in elkaar trappen niet met een mes/pistool gesuggereerd hen te vermoorden.
Dit is het opnemen voor andere (oke prima) en daarna gewoon doorslaan en trappen omdat ....
hij is weerloos dus laten we er even van genieten en hem pijn doen? dat verdient hij?

ailill dan kun je via PB terugsturen niet meer lastig gevallen te worden en eventueel een MOD inschakelen om te laten bevestigen geen PB's meer te krijgen. Het hier in het topic zetten en de TS hier in het topic willen slechtermaken vind ik disrespectvol. Verder vind ik je post ook verder op het randje geformuleerd en zeer aanvallend. Discussies win je niet door het onderwerpen van tegenargumenten maar het zelf doorvoeren van goede argumenten die niet onderworpen kunnen worden.

En als TS daar vervolgens geen gehoor aan geeft? Dan los ik het op een andere manier op. . . met resultaat want ze is gestopt. Daar heb ik geen mod voor nodig, die hebben wel betere dingen te doen. Daarnaast doet TS dit zelf, ze weet dondersgoed dat ze fout zit anders had ze geen pb verzonden maar het in het topic geplaatst.

Dat jij mijn berichten aanvallend en slecht geformuleerd vindt is jouw probleem, genoeg mensen zijn het met mij eens en nog sterker: mensen plaatsen precies hetzelfde bericht na mij. Aan wie ligt het dan?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:07

NeverGiveUp schreef:
Foeilijst, bestaat dat :')

Foeilijst :o?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:11

Even daarop in te gaan wil ik van de dader geen slachtoffer maken, dit soort mensen moeten ze opsluiten zeer zeker.
Ik ben alleen van de schoppers geen helden aan het maken, want die zijn zeer zeker ook fout bezig.

zoolganster@ ik ben het met je eens dat ze niet echt doodsklappen uitdelen, maar dat vind ik zelf niet heel relevant als je kijkt naar fout of niet. Kracht zou hierbij geen factor moeten zijn imo.

Ailill, schijnbaar kun je het niet zonder MOD af want de door jou toegepaste manier is niet juist en verboden op Bokt.nl.
Het benoemen dat het "mijn probleem" is na een bericht als het mijne vind ik ook niet heel respectvol. Mensen die het met jou eens zijn ja, maar jij bent de enige die het zo formuleerd en daarbij dus over de strepen gaat.
Foeilijst mag je zelf even lekker opzoeken, maar was ook een goede manier geweest om je probleem op te lossen.