"Jongens, er komt straks iemand met een nepgeweer, doe even alsof we bang zijn"
Die mensen zijn onwijs geschrokken.... Beetje indenken in zo'n situatie lijkt me niet onbelangrijk als je gaat zeggen dat de dader een slachtoffer word.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:NeverGiveUp schreef:Maar goed, wat het nou uiteindelijk blijkt te zien, heeft helemaal niks te maken met of de reactie van de zaal rechtvaardig is of niet.
Want wat nu allemaal uit komt was toen nog niet bekend.
En juist dát is de reden waarom je het heft niet in eigen hand kunt nemen, je weet níet wat er aan de hand is!
NeverGiveUp schreef:Marjoow schreef:En juist dát is de reden waarom je het heft niet in eigen hand kunt nemen, je weet níet wat er aan de hand is!
Je kan je toch wel bedenken dat je daar op dat moment niet aan denkt?
Misschien is het nepTuurlijk niet! En zeker niet met wat er de laatste tijd zo vaak gebeurt, aanslagen en dergelijke.
Daar denk je gewoon niet aan!
Happinez schreef:Marjoow schreef:Het was niet eens een dodelijk wapen
ben ik benieuwd of jij dat ziet als er vanuit het niets een wapen op jou gericht word ?
Ja misschien als hij fluoriserend groen, roze en geel is wel ....
Marjoow schreef:En juist dát is de reden waarom je het heft niet in eigen hand kunt nemen, je weet níet wat er aan de hand is!
Authentic schreef:Marjoow schreef:En juist dát is de reden waarom je het heft niet in eigen hand kunt nemen, je weet níet wat er aan de hand is!
Ik hoop niet dat iemand dit advies meeneemt de volgende keer dat er iemand met een wapen een school in loopt. Dat resultaat zou nog wel eens tegen kunnen vallen.
Kinderachtige opmerking? Misschien. Maar met de school-shootings enzo van tegenwoordig ga je verdorie toch niet zitten wachten als je iemand met een wapen ziet zwaaien. Je bent een behoorlijke idioot als je dit een leuke stunt vindt, of als je gaat zitten wachten of 'ie misschien toch afgaat want jeetje hij kan wel nep zijn.
Authentic schreef:De hemel mag je hier wel buiten houden
De man had een tweetal messen bij zich had ik begrepen, je weet niet wat 'ie bij zich heeft. Dat wéet je gewoon niet, voor het zelfde geld is het één of andere idioot die zichzelf op wilt blazen.
Ja, de terroristen hebben het verpest voor de grapjassen.
smurffie schreef:Happinez @ hoe groot is die kans? ik wist niet dat dat uberhaupt kon (dit is dus een oprechte vraag).
Ik snap dus dat je die kans altijd aanwezig moet achten, maar vind dit alsnog niet goedmaken dat ze met een aantal man gewoon door staan te trappen op de man met het pistool 5 meter verderop.
Ailill zou je een beetje respectvol kunnen blijven? je loopt nu gewoon mensen de grond in te trappen en persoonlijke aanvallen te laten die verboden zijn op bokt.
Om antwoord te geven op je vraag kun je teruglezen, maar wil ik je ook opnieuw vertellen dat ze de man kunnen inrekenen en afvoeren, niet op hem natrappen.
Om dus is even de vergelijking te trekken (die dan dus wel scheef is):
grensrechter deed iets dat in de ogen van de 3 jongens verkeerd was.
jongens trappen grensrechter dood want hij deed iets verkeerd.
Iedereen roept :EIGEN RECHTER GEEN RESPECT bla bla
Nu is het vergrijp van deze man een heel stuk erger dan de grensrechter met een verkeerde beslissing.
Maar het natrappen en een op dat moment weerloze man mishandelen is en blijft fout, poging tot moord of niet.
Als er buiten iemand geslagen wordt, mag je best ingrijpen en bij het tegen de grond aan werken een mep uitdelen.
Maar op het moment dat de persoon op de grond ligt doortrappen? dat is gewoon mishandeling en strafbaar...
superwoman schreef:Sommige zijn imo weer bezig om van de dader het slachtoffer te maken......
smurffie schreef:Mijn vergelijking die ik wilde maken was dat het fout is op het moment dat de meneer op de grond ligt door te trappen, in alle gevallen.
Verder heeft de man die hier in dit filmpje in elkaar getrapt word ook de mannen die hem in elkaar trappen niet met een mes/pistool gesuggereerd hen te vermoorden.
Dit is het opnemen voor andere (oke prima) en daarna gewoon doorslaan en trappen omdat ....
hij is weerloos dus laten we er even van genieten en hem pijn doen? dat verdient hij?
ailill dan kun je via PB terugsturen niet meer lastig gevallen te worden en eventueel een MOD inschakelen om te laten bevestigen geen PB's meer te krijgen. Het hier in het topic zetten en de TS hier in het topic willen slechtermaken vind ik disrespectvol. Verder vind ik je post ook verder op het randje geformuleerd en zeer aanvallend. Discussies win je niet door het onderwerpen van tegenargumenten maar het zelf doorvoeren van goede argumenten die niet onderworpen kunnen worden.