Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1983 schreef:Gekvanfleur. Politie zei die ochtend dat ze mijn vriend moesten hebben. We zeiden al dat kan helemaal niet maar daar hadden ze geen boodschap aan logisch want degene die ze wel moesten hebben zal vast hetzelfde hebben gezegd.
Cinn87; Waar zeg ik dan dat de politie geen levens redt en geen nare dingen moet doen die ze zelf liever ook niet doen maar het toch doen?
cinn87 schreef:Ik vind het lachwekkend dat jij zoveel in aanraking bent gekomen met de politie en sorry maar zo denk ik er over. Je komt niet zomaar! in aanraking met de politie. Dat is hetgeen wat ik lachwekkend vond. En jou afzeiken? Nee sorry, daar ben ik te oud voor. Ik ben het met je eens dat agenten geen drugs moeten gebruiken maar dat jij zegt " ik haat de politie" " mijn vader hoeven ze niet te reanimeren" etc etc dan ben je voor mij lachwekkend en gedraag je je niet als een volwassenen.
kiki1983 schreef:Oh de neger haha. Toen we alle 3 begonnen te roepen heeft de politie hem staande proberen te houden wat niet echt lukte en uiteindelijk hebben ze hem echt heel erg flink aan moeten pakken en toen hebben ze hem gearresteerd.
Oh dus omdat niemand van mij mijn vader hoeft te reanimeren omdat het gewoon een verschrikkelijk nare rotvent is die alleen maar ellende, pijn en verdriet veroorzaakt bij iedereen die op zijn pad komt en ik de politie niet vertrouw en sommige haat ben ik lachwekkend? Als je had gezegd mijn moeder reanimeren of wie dan ook dan heel graag dat de politie dat doet! Maar als het bij mijn vader niet hoeft omdat hij een gore grote klootzak is ben ik lachwekkend? Meid ik daag je uit. Ga jij een weekje bij mijn vader in huis zitten dan zul je mij veel beter begrijpen.
En zovaak in aanraking met de politie gekomen? Heb 1x de politie gebeld voor de neger, paar keer agenten ontmoet of die ik al kon die toevallig agent waren en 1x een AT team in huis wat ook nog eens een misverstand was?
Vind jij het verhaal van Sarah Forsyth ook lachwekkend? Die voor hulp naar de politie in Amsterdam ging en die door 7 agenten is verkracht? Ik vind het allemaal totaal niet zo grappig.
kiki1983 schreef:Oh dus omdat niemand van mij mijn vader hoeft te reanimeren omdat het gewoon een verschrikkelijk nare rotvent is die alleen maar ellende, pijn en verdriet veroorzaakt bij iedereen die op zijn pad komt en ik de politie niet vertrouw en sommige haat ben ik lachwekkend? Als je had gezegd mijn moeder reanimeren of wie dan ook dan heel graag dat de politie dat doet! Maar als het bij mijn vader niet hoeft omdat hij een gore grote klootzak is ben ik lachwekkend? Meid ik daag je uit. Ga jij een weekje bij mijn vader in huis zitten dan zul je mij veel beter begrijpen.
Snadrem schreef:Waar het mij om gaat is dat er een aantal mensen, waaronder dus ook jij, Kiki, in dit topic verkondigen dat ze een ongelofelijke rothekel aan politie hebben en die mensen scheren in dit topic door de wijze waarop ze hier hun verhalen neerzetten álle agenten in Nederland over één kam. Dus ook die agent die zijn leven waagt voor een ander. Die agent die een moeder kan gaan vertellen dat haar zoon niet meer thuis komt omdat hij is omgekomen bij een verkeersongeval. Die agent die lichaamsdelen loopt te rapen als er weer iemand voor de trein is gesprongen. Die agent die wordt neergestoken omdat hij slachtoffers van een woningoverval wilde helpen. Die agent die met angst voor zijn leven met getrokken pistool een pand in moet. Die agent die giftige stoffen inademt in de brandonveilige hennepkwekerij. Die agent die na zijn dienst ook gewoon naar huis wil naar zijn gezin, naar geliefde, familie, kinderen, paard. Die agent die zijn leven waagt voor de burger en daarmee kans loopt om 's avonds niet thuis te kunnen komen. Die dingen horen ook allemaal bij het werk van een agent, en daar kiezen ze allemaal voor. Is het dan de beloning om voor rotte vis uitgemaakt worden omdat er ook slechte agenten tussen zitten? Moet ik hier in dit topic nou alle burgers over één kam gaan scheren omdat er een aantal tussen zitten die zich niet behoorlijk kunnen gedragen tegenover anderen en die discrimineren op basis van beroep en uniform? En wat mij dan persoonlijk stoort, is dat die mensen die verkondigen zo'n hekel te hebben aan politie, wel acuut geholpen willen worden door politie, brandweer en ambulance als ze met hun kop door de voorruit van hun auto liggen. Dan zijn ze wel goed genoeg. Er zijn er vast bij die nu gaan reageren en zeggen "Oh, rij maar door, ik hoef hun hulp niet", maar dan kom ik graag even langs als het daadwerkelijk eens nodig is. Eens kijken hoe je er dan over denkt.
Respect komt van twee kanten. Ik kan altijd het respect opbrengen om verder te kijken dan mijn eigen neus lang is. Ik probeer mij altijd voor te stellen hoe de situatie van de andere kant is en ga daar op een geschikte manier mee om. Ik werk me uit de naad voor de meldingen die ik krijg en doe alles wat binnen de kaders van mijn werk en mogelijkheden ligt om de burger te helpen. Om dan vervolgens hier gediscrimineerd te worden op basis van mijn werk. Gelukkig kan ik daar overheen stappen en kan ik de eerstvolgende burger die hulp nodig heeft behandelen alsof dit soort discussies nooit plaatsvinden. Maar je mag gerust weten dat dit soort aannames, broodje-aap verhalen, uit de context gerukte ervaringen van "bekenden" en situaties die éénzijdig belicht worden pijn doen om te lezen als je je gewoon keihard in zet voor je werk en voor de burger. En uiteraard, er zijn tal van voorbeelden waarin de politie ook niet juist handelde en waar excuses op zijn plaats geweest waren, maar moet iedere agent daar dan maar voor boeten?
Snadrem schreef:Waar het mij om gaat is dat er een aantal mensen, waaronder dus ook jij, Kiki, in dit topic verkondigen dat ze een ongelofelijke rothekel aan politie hebben en die mensen scheren in dit topic door de wijze waarop ze hier hun verhalen neerzetten álle agenten in Nederland over één kam. Dus ook die agent die zijn leven waagt voor een ander. Die agent die een moeder kan gaan vertellen dat haar zoon niet meer thuis komt omdat hij is omgekomen bij een verkeersongeval. Die agent die lichaamsdelen loopt te rapen als er weer iemand voor de trein is gesprongen. Die agent die wordt neergestoken omdat hij slachtoffers van een woningoverval wilde helpen. Die agent die met angst voor zijn leven met getrokken pistool een pand in moet. Die agent die giftige stoffen inademt in de brandonveilige hennepkwekerij. Die agent die na zijn dienst ook gewoon naar huis wil naar zijn gezin, naar geliefde, familie, kinderen, paard. Die agent die zijn leven waagt voor de burger en daarmee kans loopt om 's avonds niet thuis te kunnen komen. Die dingen horen ook allemaal bij het werk van een agent, en daar kiezen ze allemaal voor. Is het dan de beloning om voor rotte vis uitgemaakt worden omdat er ook slechte agenten tussen zitten? Moet ik hier in dit topic nou alle burgers over één kam gaan scheren omdat er een aantal tussen zitten die zich niet behoorlijk kunnen gedragen tegenover anderen en die discrimineren op basis van beroep en uniform? En wat mij dan persoonlijk stoort, is dat die mensen die verkondigen zo'n hekel te hebben aan politie, wel acuut geholpen willen worden door politie, brandweer en ambulance als ze met hun kop door de voorruit van hun auto liggen. Dan zijn ze wel goed genoeg. Er zijn er vast bij die nu gaan reageren en zeggen "Oh, rij maar door, ik hoef hun hulp niet", maar dan kom ik graag even langs als het daadwerkelijk eens nodig is. Eens kijken hoe je er dan over denkt.
Respect komt van twee kanten. Ik kan altijd het respect opbrengen om verder te kijken dan mijn eigen neus lang is. Ik probeer mij altijd voor te stellen hoe de situatie van de andere kant is en ga daar op een geschikte manier mee om. Ik werk me uit de naad voor de meldingen die ik krijg en doe alles wat binnen de kaders van mijn werk en mogelijkheden ligt om de burger te helpen. Om dan vervolgens hier gediscrimineerd te worden op basis van mijn werk. Gelukkig kan ik daar overheen stappen en kan ik de eerstvolgende burger die hulp nodig heeft behandelen alsof dit soort discussies nooit plaatsvinden. Maar je mag gerust weten dat dit soort aannames, broodje-aap verhalen, uit de context gerukte ervaringen van "bekenden" en situaties die éénzijdig belicht worden pijn doen om te lezen als je je gewoon keihard in zet voor je werk en voor de burger. En uiteraard, er zijn tal van voorbeelden waarin de politie ook niet juist handelde en waar excuses op zijn plaats geweest waren, maar moet iedere agent daar dan maar voor boeten?
kiki1983 schreef:Gekvanfleur: Verder gaat alles goed hoorhet verhaal van Sarah Forsyth is echt verschrikkelijk. Engels meisje gedwongen in de prostitutie op de wallen. Uiteindelijk naar de politie gegaan en daar door 7 agenten verkracht. Uiteindelijk een jaar later wel door 2 lieve agenten geholpen helaas heeft ze nooit meer een normaal leven kunnen leiden.
Snadrem schreef:Dit is voor mij nou eigenlijk een punt waarin de hele discussie mis gaat. Ik maak ergens een paar pagina's terug een opmerking dat er mensen in dit topic zitten die bij wijze van spreken nog liever hun vader laten overlijden dan dat een agent hem moet gaan reanimeren. Dat is gewoon een stelling die ik in zijn algemeen zeg, waarbij ik niet heb gezegd "Kiki laat nog liever..". Dat jij nou stomtoevallig geen goede verstandhouding met je vader hebt en hem daadwerkelijk liever laat overlijden, dat weet ik niet en dat interesseert mij in de zin van deze discussie ook niet. In plaats van "vader" had je in mijn stelling ook "broer", "zus", "vriend", "moeder" of weet ik veel wat kunnen zetten.
Waar het mij om gaat is dat er een aantal mensen, waaronder dus ook jij, Kiki, in dit topic verkondigen dat ze een ongelofelijke rothekel aan politie hebben en die mensen scheren in dit topic door de wijze waarop ze hier hun verhalen neerzetten álle agenten in Nederland over één kam. Dus ook die agent die zijn leven waagt voor een ander. Die agent die een moeder kan gaan vertellen dat haar zoon niet meer thuis komt omdat hij is omgekomen bij een verkeersongeval. Die agent die lichaamsdelen loopt te rapen als er weer iemand voor de trein is gesprongen. Die agent die wordt neergestoken omdat hij slachtoffers van een woningoverval wilde helpen. Die agent die met angst voor zijn leven met getrokken pistool een pand in moet. Die agent die giftige stoffen inademt in de brandonveilige hennepkwekerij. Die agent die na zijn dienst ook gewoon naar huis wil naar zijn gezin, naar geliefde, familie, kinderen, paard. Die agent die zijn leven waagt voor de burger en daarmee kans loopt om 's avonds niet thuis te kunnen komen. Die dingen horen ook allemaal bij het werk van een agent, en daar kiezen ze allemaal voor. Is het dan de beloning om voor rotte vis uitgemaakt worden omdat er ook slechte agenten tussen zitten? Moet ik hier in dit topic nou alle burgers over één kam gaan scheren omdat er een aantal tussen zitten die zich niet behoorlijk kunnen gedragen tegenover anderen en die discrimineren op basis van beroep en uniform? En wat mij dan persoonlijk stoort, is dat die mensen die verkondigen zo'n hekel te hebben aan politie, wel acuut geholpen willen worden door politie, brandweer en ambulance als ze met hun kop door de voorruit van hun auto liggen. Dan zijn ze wel goed genoeg. Er zijn er vast bij die nu gaan reageren en zeggen "Oh, rij maar door, ik hoef hun hulp niet", maar dan kom ik graag even langs als het daadwerkelijk eens nodig is. Eens kijken hoe je er dan over denkt.
Snadrem schreef:kiki1983 schreef:Oh dus omdat niemand van mij mijn vader hoeft te reanimeren omdat het gewoon een verschrikkelijk nare rotvent is die alleen maar ellende, pijn en verdriet veroorzaakt bij iedereen die op zijn pad komt en ik de politie niet vertrouw en sommige haat ben ik lachwekkend? Als je had gezegd mijn moeder reanimeren of wie dan ook dan heel graag dat de politie dat doet! Maar als het bij mijn vader niet hoeft omdat hij een gore grote klootzak is ben ik lachwekkend? Meid ik daag je uit. Ga jij een weekje bij mijn vader in huis zitten dan zul je mij veel beter begrijpen.
Dit is voor mij nou eigenlijk een punt waarin de hele discussie mis gaat. Ik maak ergens een paar pagina's terug een opmerking dat er mensen in dit topic zitten die bij wijze van spreken nog liever hun vader laten overlijden dan dat een agent hem moet gaan reanimeren. Dat is gewoon een stelling die ik in zijn algemeen zeg, waarbij ik niet heb gezegd "Kiki laat nog liever..". Dat jij nou stomtoevallig geen goede verstandhouding met je vader hebt en hem daadwerkelijk liever laat overlijden, dat weet ik niet en dat interesseert mij in de zin van deze discussie ook niet. In plaats van "vader" had je in mijn stelling ook "broer", "zus", "vriend", "moeder" of weet ik veel wat kunnen zetten.
Waar het mij om gaat is dat er een aantal mensen, waaronder dus ook jij, Kiki, in dit topic verkondigen dat ze een ongelofelijke rothekel aan politie hebben en die mensen scheren in dit topic door de wijze waarop ze hier hun verhalen neerzetten álle agenten in Nederland over één kam. Dus ook die agent die zijn leven waagt voor een ander. Die agent die een moeder kan gaan vertellen dat haar zoon niet meer thuis komt omdat hij is omgekomen bij een verkeersongeval. Die agent die lichaamsdelen loopt te rapen als er weer iemand voor de trein is gesprongen. Die agent die wordt neergestoken omdat hij slachtoffers van een woningoverval wilde helpen. Die agent die met angst voor zijn leven met getrokken pistool een pand in moet. Die agent die giftige stoffen inademt in de brandonveilige hennepkwekerij. Die agent die na zijn dienst ook gewoon naar huis wil naar zijn gezin, naar geliefde, familie, kinderen, paard. Die agent die zijn leven waagt voor de burger en daarmee kans loopt om 's avonds niet thuis te kunnen komen. Die dingen horen ook allemaal bij het werk van een agent, en daar kiezen ze allemaal voor. Is het dan de beloning om voor rotte vis uitgemaakt worden omdat er ook slechte agenten tussen zitten? Moet ik hier in dit topic nou alle burgers over één kam gaan scheren omdat er een aantal tussen zitten die zich niet behoorlijk kunnen gedragen tegenover anderen en die discrimineren op basis van beroep en uniform? En wat mij dan persoonlijk stoort, is dat die mensen die verkondigen zo'n hekel te hebben aan politie, wel acuut geholpen willen worden door politie, brandweer en ambulance als ze met hun kop door de voorruit van hun auto liggen. Dan zijn ze wel goed genoeg. Er zijn er vast bij die nu gaan reageren en zeggen "Oh, rij maar door, ik hoef hun hulp niet", maar dan kom ik graag even langs als het daadwerkelijk eens nodig is. Eens kijken hoe je er dan over denkt.