Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tweebelgen

Re: Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:47

Uiteraard doet iedereen met zijn geld wat hij wil. Ikzelf zal nooit vuurwerk kopen. Gewoon zonde, zoveel geld zomaar de lucht inschieten. Het kan niet op, vaak gaat het erom om het mooiste vuurwerk te hebben en achteraf klagen dat het leven duur is. Vooral voor de paarden, honden etc.... niet fijn.
Paarden kosten ook geld, maar we weten hoeveel per maand we moeten/kunnen spenderen (zonder de extra kosten).

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:49

Ik vind 'laat iedereen doen met z'n geld wat ie wil' een prachtig gegeven hoor, maar ehm...het veroorzaakt best een beetje overlast....voor andere mensen, dieren (niet alleen huisdieren, denk 'ns aan alle vogels die hier leven?) , stank (3 dagen zwavellucht....hmmm....purgatory galore), zooi (want we ruimen 't lekker niet op)

Maarja. Traditie he.
Geloven we nog in demonen? anybody? :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:53

Niet alleen vuurwerk geeft overlast. Zo kan ik ook wel beginnen over al die mensen die zo graag motor/brommer/autorijden. Dat geeft ook behoorlijk wat stank en overlast. Het is maar een paar dagen per jaar :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:56

Idd, wat een gezeur om die paar dagen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:20

Nou ik vind dat niet, gezeur.
Door dat meldpunt en alle discussies momenteel wordt hopelijk het maatschappelijk draagvlak weer een stuk kleiner om de boel te slopen met oud en nieuw.

Met andere woorden: hopelijk is het straks niet 'cool' meer om bushokjes en prullenbakken op te blazen, omdat je voor het geld van die schade ook een jeugdhonk of andere dingen had kunnen hebben in de gemeente.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:27

Maar je stelt vuurwerk nu gelijk aan misbruik maken van vuurwerk. Maar net als bij autorijden heb je nette mensen en wegoverlastidioten.

goldenarrow

vanLotje schreef:
Ik vind 'laat iedereen doen met z'n geld wat ie wil' een prachtig gegeven hoor, maar ehm...het veroorzaakt best een beetje overlast....voor andere mensen, dieren (niet alleen huisdieren, denk 'ns aan alle vogels die hier leven?) , stank (3 dagen zwavellucht....hmmm....purgatory galore), zooi (want we ruimen 't lekker niet op)

Maarja. Traditie he.

Tja, die vieze paardenstront, hondenstront, katten die bij iedereen in de tuin zijken om territorium af te bakenen, totaal nietzzuinige auto's met hun ranzige uitstoot, voetbalwedstrijden, carnaval inclusief dronken mensen die tegen je portier aan gaan pissen geven natuurlijk allemaal geen overlast. Kom op zeg. Het is maar 2/3 dagen in het jaar dat er vuurwerk wordt afgeknald. Wat ik hierboven alleen al noem gaat al het hele jaar door. Live and let live.

xNicolx

Dat heet leven en laten leven. Ieder lekker zijn eigen ding.

Ik geef er ook niets om. Mijn vriend heeft wel voor € 100 afgestoken. Nou en? Moet hij toch zeker zelf weten?
Ze hebben er een hoop plezier van gehad hoor en hij kan 't missen..

Net zo als een vriendin van mij met oud en nieuw bij elk potje: 'daar gaat weer 10 euro de lucht in', 'dat was weer 7 euro'...
Ik zeg toch ook niets van het feit dat zij 85 paar schoenen heeft.
Of mijn vriend zegt toch ook niets van het feit dat ik 280 euro betaal voor een stalling van MAAR (in de ogen van buitenstaanders) een paard.

Sjonge jonge...paarden mensen willen nooit dat er gezeurd wordt over paarden. Nou dan moet je 't zelf ook niet bij andere hobbies doen.

En ja het geeft overlast, maar wat niet? Zo kunnen we nog wel even door gaan. Stoor je eens niet aan zoveel dingen, maakt je leven een stuk makkelijker!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:28

goldenarrow schreef:
vanLotje schreef:

Maarja. Traditie he.

Tja, die vieze paardenstront, hondenstront, katten die bij iedereen in de tuin zijken om territorium af te bakenen, totaal nietzzuinige auto's met hun ranzige uitstoot, voetbalwedstrijden, carnaval inclusief dronken mensen die tegen je portier aan gaan pissen geven natuurlijk allemaal geen overlast. Kom op zeg. Het is maar 2/3 dagen in het jaar dat er vuurwerk wordt afgeknald. Wat ik hierboven alleen al noem gaat al het hele jaar door. Live and let live.

Amen _/-\o_

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:54

Nicolletje schreef:
Nou ik vind dat niet, gezeur.
Door dat meldpunt en alle discussies momenteel wordt hopelijk het maatschappelijk draagvlak weer een stuk kleiner om de boel te slopen met oud en nieuw.

Met andere woorden: hopelijk is het straks niet 'cool' meer om bushokjes en prullenbakken op te blazen, omdat je voor het geld van die schade ook een jeugdhonk of andere dingen had kunnen hebben in de gemeente.

er is al geen draagvlak voor het slopen van de boel, maar dat voorkom je echt niet door vuurwerk af te schaffen hoor. Dan doen we de drank ook maar verbieden, uitgaan ook, etc

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:07

Nee, maar wel misbruik ervan.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:10

Er wordt van zoveel dingen misbruik gemaakt, dat ook allemaal maar stoppen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:24

Ik geloof niet dat jullie me echt snappen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:33

je kunt van zoveel dingen last hebben en je er druk om maken, maar dat heeft allemaal totaal geen zin.
veel mensen hebben last van vuurwerk, andere hebben last van de kat die in de tuin scheit, weer een ander van de honden en de hondenstront, weer een ander heeft last van onze paarden...
er zijn zoveel mensen in Nederland, met allemaal hun eigen leuke dingen en irritaties, als je daar allemaal rekening mee moet houden dan kun je niet meer leven. daar moet je een middenweg voor vinden.
die middenweg is er bij oud en nieuw wel, maar met veel andere dingen weer niet.
tuurlijk houden veel mensen zich niet aan de tijden waarop er vuurwerk afgestoken mag worden en natuurlijk heb je altijd kwajongens die alle etische grenzen overschrijden door maar vuurwerk naar mensen en dieren te gooien.
maar dit hou je toch nooit tegen.

jaren geleden is er vuurwerk naar de voeten van mijn pony gegooit, dat arm dier is getekend voor het leven en wordt nu al panisch als hij geknal hoort.
moet door het toedoen van 1 klootzak iedereen maar zijn lolletje en tradities opzij zetten?

ik vind dat wij in Nederland steeds minder tolerantie hebben, leef en laat leven.

ik zelf persoonlijk ben heel erg tegen het op een centrale plaats afsteken van vuurwerk.
om meerdere redenen.
mijn moeder is zwaar asmatisch, maar zij geniet heel erg van het vuurwerk, zij zou nooit naar een centrale plaats kunnen omdat zij niet tegen die luchtjes kan, maar zij kan wel uit het slaapkamerraam kijken naar het mooie vuurwerk wat papa speciaal voor haar haalt. moeten we haar dit dan maar ontnemen omdat een aantal sukkels niet met vuurwerk omkunnen gaan?
daarnaast, een centraal punt is leuk, maar het is nooit de goeie plaats, vele mensen moeten er een heel eind voor reisen, ik zou dan al niet meer gaan :n

nee, nogmaals, leef en laat leven, ieder zijn ding, hobby en verzetje, stop met je druk er over druk te maken, dat heeft toch geen zin ;)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:07

Trouwens wat betreft die centrale plaats. Was het niet laatst in het nieuws dat al die mensen doodgedrukt werden. Nee, dat is veel beter :j