Alcohol verbod onder de 18 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Alcohol verbod onder de 18 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:57

Maar iemand vinden van 19 is altijd lastiger dan iemand vinden van 16 :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:06

juist, en je ziet/hoort met die strengere controles ook steeds meer dat als iemand zijn biertje doorschuift in een uitgaansgelegeheid dat diegene daar ook op aan wordt gesproken. Het geeft immers grote problemen met controle als de horecagelegenheid betrapt wordt met drinkende bezoekers beneden de leeftijd...

Het is echt niet zo dat ik een biertje of een wijntje zo af en toe een probleem vind hoor, maar wel het ongebreideld zuipen tot je bezopen bent en niet meer weet wat je doet, vervelend of agressief wordt.
En dat het zo gewoon wordt om te drinken dat je gezondheid er schade van ondervind, je verslaafd raakt,etc. Alcohol maakt meer kapot dan je lief hebt... Is een hele ware uitspraak.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:07

Nayomie schreef:
Maar iemand vinden van 19 is altijd lastiger dan iemand vinden van 16 :j

Daar heb ik nog niet eens over na gedacht weet je dat? Ik denk dat het in dat opzicht wél echt gaat helpen. Iemand van 16 is (vaak) nog puber, vindt het harstikke gaaf dat hij/zij oud genoeg is om dat soort dingen te kopen etc. en zal het dus ook sneller voor een ander gaan halen.
Iemand van 18 is die pubertijd toch (meestal) al voorbij, de meesten zijn begonnen aan een opleiding op MBO/HBO of gaan beginnen aan universitair niveau en zullen (hopelijk) wel iets meer beseffen waarom die grens van 18 is gesteld en hebben niet zo snel de neiging om er tegenaan te schoppen. Zij zullen dus minder snel voor anderen drank halen.

Dit is misschien een beetje wishfull thinking en het zal voor een hele grote groep misschien niet opgaan, maar ik denk wel dat je het wel een stuk zal zien afnemen ten opzichte van hoe het nu is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:08

Dat denk ik ook. Iemand van 18 is verstandiger om te beslissen "nee het mag niet"

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:08

Ik vind het wel goed dat het 18+ word

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:52

Ik als 16 jarige ben het er aan de ene kant wel mee eens en aan de andere kant weer niet.

Want ik kwam ook aan drank toen ik 15 was. Dat lukt anderen ook uit mijn omgeving.
Er is altijd wel iemand die het voor je wil halen zeg maar.

Maar opzich, aan de andere kant..
Ze gaan wel minder snel drinken omdat ze het dan altijd aan iemand moeten vragen om het te halen voor hun..
Je hebt waarschijnlijk wel minder comazuipers.

Maar ik heb gehoord als je voor 1997 geboren bent en je bent nu 16 dat je het wel gewoon mag blijven halen?

En die wet gaat toch niet meer door?

*kruipt weer in meelezersmodus.*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:56

CupCakes_ schreef:
Ik als 16 jarige ben het er aan de ene kant wel mee eens en aan de andere kant weer niet.

Want ik kwam ook aan drank toen ik 15 was. Dat lukt anderen ook uit mijn omgeving.

Ze gaan wel minder snel drinken omdat ze het dan altijd aan iemand moeten vragen om het te halen voor hun..

Maar ik heb gehoord als je voor 1997 geboren bent en je bent nu 16 dat je het wel gewoon mag blijven halen?

Ik heb het al eerder gezegd, maar iemand die ouders is van 18 is moeilijker te vinden dan 16. Bovendien vinden 16 jarigen het stoer om het voor anderen te halen en een 18 (hoop ik) niet :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:43

Nayomie schreef:
CupCakes_ schreef:

Ik heb het al eerder gezegd, maar iemand die ouders is van 18 is moeilijker te vinden dan 16. Bovendien vinden 16 jarigen het stoer om het voor anderen te halen en een 18 (hoop ik) niet :)

Naja, ik kreeg het ook al van mijn zus en haar vrienden en nog meer 18 jarigen, zeg maar..