k_m schreef:Eendenritueel? En hoe worden dieren dan gedwongen? Ik kan me echt niet voorstellen hoe je een kolos van een paard tegenhoud, of een hengst die niet wilt dwingt om op een merrie te springen?
Dit meen je serieus ?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suelza schreef:Boras schreef:r
Sex heb je alleen met een "wezen" dat daar zelf een stem in heeft en te kennen kan geven dat het er vrijwillig mee instemt en het wil. .
Dat is echt onzin! Jonge hengsten worden juist verkracht!!! door oudere hengsten uit pure dominantie!
k_m schreef:Cer schreef:ik noem voor de vierde keer fokkerij (of dat eendenritueel, das ook shocking)
Eendenritueel? En hoe worden dieren dan gedwongen? Ik kan me echt niet voorstellen hoe je een kolos van een paard tegenhoud, of een hengst die niet wilt dwingt om op een merrie te springen?
Vjestagirl schreef:Silly1972 schreef:Nee Vjesta, je leest niet goed.
Het feit is, is dat dieren geen NEE kunnen zeggen
Daar gaat het mij met name omcinn87 schreef:Gadver, k kots van jouw gedachte! Ookal is het je eigen dier, een dier kan niet aangeven of die dit wilt en is het dus verkrachting! En kom niet aan met als een dier het niet wilt dan bijt of schopt die wel van zich af, volgens mij leren wij onze honden om niet te bijten en als ze dat wel doen worden we boos.
Antwoord op bovenstaande quotes:
Dieren kunnen tegen heel veel dingen geen nee zeggen. Niet tegen gedekt worden door een bepaalde hengst, niet tegen een dierenarts die zijn arm naar binnen steekt, niet tegen gereden worden, niet tegen op stal staan, niet tegen manen trekken, nergens tegen.
Maar zodra het om seks gaat is het ineens wél een groot probleem.
Geryon schreef:Wilawander schreef:Wat een walgelijke discussie.....Kan er met de kop niet bij dat er mensen zijn die dit goedpraten. Alsof dieren geen gevoel hebben. En dat op een forum zoals deze.
Ik ook niet.. Er wordt steeds meer goedgekeurd. Misselijkmakend.
Geryon schreef:Wilawander schreef:Wat een walgelijke discussie.....Kan er met de kop niet bij dat er mensen zijn die dit goedpraten. Alsof dieren geen gevoel hebben. En dat op een forum zoals deze.
Vjestagirl schreef:Want tikken met de zweep maakt daar ook geen misbruik van? Van het niet kunnen praten, niet aan die ellendige ruiter uit kunnen leggen dat ze nou eens duidelijk moet zijn. Niet kunnen verzetten zoals een mens dat kan.
liedje89 schreef:k_m schreef:Rascisme en homohaat? Hoe vergelijk je dat hier mee dan?
Omdat je iemand met een voorkeur/ziekte die niemand schaad of pijn doet toch strafbaar wilt maken, alleen vanwege zijn motivatie. Als iemand het dier wel schaad is het immers al verboden omdat dat onder mishandeling valt...
Pistasche schreef:Vjestagirl schreef:Want tikken met de zweep maakt daar ook geen misbruik van? Van het niet kunnen praten, niet aan die ellendige ruiter uit kunnen leggen dat ze nou eens duidelijk moet zijn. Niet kunnen verzetten zoals een mens dat kan.
Ik tik niet met de zweep als dat niet nodig is hoor. Zal vast weleens gebeuren, maar doe ik dat dan met opzet om mijn paard pijn te doen? nee!!!
En als iemand een piemel bij een paard naar binnen stopt weet diegene dondersgoed dat dat paard er heus niet van zal genieten.
cinn87 schreef:Voorbeelden slaan nergens op want dit zijn dingen die met de beste bedoelingen gebeuren! Dat kun je van seks met het dier niet zeggen!
liedje89 schreef:Het is natuurlijk niet normaal om zo'n behoefte te hebben. Maar moet dat dan maar strafbaar zijn? Ik vind het wel hypocriet dat je de seksuele integriteit van een dier wel mag aantasten voor financieel gewin maar niet voor je eigen plezier. Ik bedoel er zijn mensen die de hele dag varkens, stieren en hengsten aftrekken en merries/koeien opvoelen en insemineren voor hun beroep en dat is normaal maar als je het voor je eigen plezier doet is het ineens illegaal. Voor het dier is die ervaring natuurlijk niet echt verschillend
Marjoow schreef:Geryon schreef:
Met eerdere posts over "leer discussieren" en "heb respect voor elkaars mening"
Doel ik dus op zulk soort posts. Bah. Misselijkmakend.
Vjestagirl schreef:0152141488 schreef:Undercover in Nederland kijk ik.
Ik walg, een man wilt zijn behoeften uiten op honden.
Er waren ook andere beeld materiaal, iemand zei: ja, als HET wilt doen met een paard moet je suikerklontjes meenemen, dat vinden ze lekker. En dan vlug er in.
Het zou je paard zijn die verkracht wordt. Het zou je hond zijn die aangerand wordt.
Ik vind dit walgelijk.
Opzich, als het je eigen dier is, en je doet t geen pijn (en ik vermoed dat je het snel genoeg merkt als je het wel pijn doet) dan zie ik het probleem niet zo...
Pistasche schreef:Vjestagirl schreef:Want tikken met de zweep maakt daar ook geen misbruik van? Van het niet kunnen praten, niet aan die ellendige ruiter uit kunnen leggen dat ze nou eens duidelijk moet zijn. Niet kunnen verzetten zoals een mens dat kan.
Ik tik niet met de zweep als dat niet nodig is hoor. Zal vast weleens gebeuren, maar doe ik dat dan met opzet om mijn paard pijn te doen? nee!!!
En als iemand een piemel bij een paard naar binnen stopt weet diegene dondersgoed dat dat paard er heus niet van zal genieten.