Prins Friso overleden (pagina 9).

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:50

LukieBradley schreef:
Ik denk dat het allemaal valse hoop is, hoe vaak worden er bij zulke mensen niet al eerder de stekkers eruit getrokken.
Ik ken dergelijke gevallen die zo zijn gestorven.
Ze drijven het alleen maar door en door omdat hij toevallig van het koningshuis is, nou ik lig er niet wakker van.
Niet meer of minder als een ander en was hem eigenlijk al vergeten.

Precies wat ik ook denk.

Vala

Re: Prins Friso toont "tekenen van gering bewustzijn".

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:53

Wees daar maar trots op aan! Wat en zinloze laatste zinnen zeg....

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 01:00

Citaat:
KimEvendi" enLukieBradley

Precies wat ik ook denk.

Volgens mij h4ebben jullie beide (helaas) geen idee waar jullie over praten en/of hoe de wetgeving is
Beetje jammer en daarnaast uiterst kwetsend voor de mensen om Friso heen

edit 2x typo ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:37

Kim_Evendi schreef:
LukieBradley schreef:
Ik denk dat het allemaal valse hoop is, hoe vaak worden er bij zulke mensen niet al eerder de stekkers eruit getrokken.
Ik ken dergelijke gevallen die zo zijn gestorven.
Ze drijven het alleen maar door en door omdat hij toevallig van het koningshuis is, nou ik lig er niet wakker van.
Niet meer of minder als een ander en was hem eigenlijk al vergeten.

Precies wat ik ook denk.

|o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:39

Ik vind dit eigenlijk wel een interessante casus. Wie weet wat er nog allemaal gebeurt? Wie weet wordt die wel nog wakker? En hoe zou het dan moeten zijn met de hersenfuncties?
Wetenschappelijk gezien vind ik het zeer interessant. Qua medische vooruitgang dan.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:51

Jis_ schreef:
Kim_Evendi schreef:

Precies wat ik ook denk.

|o

Nou inderdaad!

Hoezo omdat hij van het koningshuis is. Misschien omdat het een zoon is, een echtgenoot en een vader???
Hoe grof kan je zijn, het is toch vreselijk dat het zo gegaan is. Ja, ook bij de mensen die niet bij het koningshuis horen.

Ik zou nooit oordelen over die keuzes die de familie wel of niet maken, ook niet als ik er zelf ervaring mee had denk ik.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:59

Bot gezegd: bij een 'normaal' mens hadden ze met de wetenschap van langer dan 25 minuten onder een meter sneeuw op de buik liggend waarschijnlijk niet eens gereanimeerd. Degenen die hem hebben uitgegraven waren er ook van overtuigd dat hij toen al dood was. Dat er vervolgens 50 (!!) minuten wordt gereanimeerd, iets waarvan de Oostenrijkse neuroloog ook al zei dat het te lang was, omdat het hier een prins betreft.... wat is wreder? Wat voor 'leven' heeft de man nu? Ligt al vergroeid een jaar in bed, weet van niets, kan op ruggemergniveau zelfstandig nog iets doen (althans dat is wat naar buiten wordt gebracht), namelijk ademhalen en dat is het dan wel. Zijn hersenen hebben veel te lang geen zuurstof gehad en ik denk ook niet dat deze situatie met andere comapatiënten te vergelijken valt. Geen geval is gelijk. Ik heb weinig gevoel bij het koningshuis maar ik moet er niet aan denken om mijn man of vader zo in bed te zien liggen aftakelen en wachten tot hij eindelijk zijn vleugels in ontvangst mag nemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:42

Diane65 schreef:
Bot gezegd: bij een 'normaal' mens hadden ze met de wetenschap van langer dan 25 minuten onder een meter sneeuw op de buik liggend waarschijnlijk niet eens gereanimeerd. Degenen die hem hebben uitgegraven waren er ook van overtuigd dat hij toen al dood was. Dat er vervolgens 50 (!!) minuten wordt gereanimeerd, iets waarvan de Oostenrijkse neuroloog ook al zei dat het te lang was, omdat het hier een prins betreft.... wat is wreder? Wat voor 'leven' heeft de man nu? Ligt al vergroeid een jaar in bed, weet van niets, kan op ruggemergniveau zelfstandig nog iets doen (althans dat is wat naar buiten wordt gebracht), namelijk ademhalen en dat is het dan wel. Zijn hersenen hebben veel te lang geen zuurstof gehad en ik denk ook niet dat deze situatie met andere comapatiënten te vergelijken valt. Geen geval is gelijk. Ik heb weinig gevoel bij het koningshuis maar ik moet er niet aan denken om mijn man of vader zo in bed te zien liggen aftakelen en wachten tot hij eindelijk zijn vleugels in ontvangst mag nemen.

Waarschijnlijk?? Er worden jaarlijks weet ik het hoeveel mensen gereanimeerd die onder de sneeuw terecht zijn gekomen, en er wordt ALTIJD doorgegaan zolang je reactie krijgt op de reanimatie. Je weet van tevoren ook niet hoelang iemand er al ligt, maar je begint er gewoon aan. Het is logisch dat men dacht dat hij al dood was, dacht je dat niet had er niet gereanimeerd hoeven worden. Dat doe je namelijk als iemand i.p. al dood is maar het lichaam nog teruggebracht kan worden. Dan is altijd een risico omdat je nooit weet hoe iemand terug komt.
Er is niet langer gereanimeerd omdat het toevallig een prins is. 'normale' mensen worden ook net zolang gereanimeerd als nodig is. En het gebeurd ook meer dan eens dat hier een uur voor nodig is. Zolang je nog reactie krijgt en de hulptroepen erzijn zodat de patient aan de apparatuur kan.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:00

verootjoo volgens mij heb je dat al n keer of 3 minstens uitgelegd , :) dat je daar t geduld voor blijft houden zeg.

Wat ik jammer vindt is dat men maar roept en roept maar eigenlijk niet hebben ingelezen in zijn situatie
Daarnaast wist men eerst niet dat het een prins betrof hoor.

dat het achteraf wellicht wat lang was de reanimatie wisten ze TOEN ook niet, denk ook niet dat het slim was van die neuroloog om dat openbaar te vermelden... want precies dat blijft blijkbaar hangen.

iig word Friso niet anders behandeld dan andere in zijn situatie..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:16

:') ziet het eruit alsof het geduldig is? ik begin bijna te koken als ik zo'n reactie lees :P

En nee, je weet idd van tevoren niet hoelang je gaat reanimeren, je gaat ook niet eerst onderzoeken hoelang iemand al onder de sneeuw ligt, dan is ie zeker weten al dood. Je begint gewoon met reanimeren en doet dat totdat er proffessionele hulpverlening is met apparatuur. En sterker nog, je bent hier in NL tenminste, verplicht het te doen...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:59

verootjoo schreef:
En sterker nog, je bent hier in NL tenminste, verplicht het te doen...

Tenzij het hoofd naast de romp ligt, dan hoef je geen moeite meer te doen :P (zo is het ons geleerd, kan het ook niet helpen......)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:30

Alleen zolang gereanimeerd omdat het een prins was?
Complete onzin!
Mijn opa is jaren geleden ook drie kwartier gereanimeerd en ze hebben hem ook weer terug gehaald om het maar zo te zeggen.
Hij heeft dan wel niet in een coma gelegen, maar is hier wel zonder een hersen beschadiging uitgekomen.

En is Friso z'n geval is het gewoon weg niet te zeggen hoe het met z'n hersenen gesteld is en hoe dit gaat mocht hij ooit weer wakker worden.
Wij hebben het van heel dichtbij mee gemaakt met een auto ongeluk. Persoon is uit de auto geslingerd en lag op z'n kop in de sloot.
Is ook gereanimeerd, en met zwaar hersenletsel naar het ziekenhuis over gebracht. Degene lag ook in coma en is diverse keren geopereerd. Artsen gaven haar slechts 1% op overleven.
Uiteindelijk is ze na maanden van coma toch wakker geworden, maar ze zou niets meer kunnen.
Nou moeten jullie haar nu zien ondanks ze 1 zijdig verlamd is. Of dit komt door het hersen letsel of door de hersenbloedingen die ze gehad heeft is onduidelijk....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:33

Wat mij opvalt is dat er allemaal verhalen circuleren hier en op internet over comapatiënten. Geen enkele comateuze persoon is hetzelfde, dus hoe kan iedereen speculeren dat hij wel wakker zou worden?
Sterker nog, is er ooit aan Friso gevraagd wat hij zou willen? Ik denk niet dat hij dit leven zou willen, pure marteling voor hemzelf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:38

purny schreef:
Wat mij opvalt is dat er allemaal verhalen circuleren hier en op internet over comapatiënten. Geen enkele comateuze persoon is hetzelfde, dus hoe kan iedereen speculeren dat hij wel wakker zou worden?
Sterker nog, is er ooit aan Friso gevraagd wat hij zou willen? Ik denk niet dat hij dit leven zou willen, pure marteling voor hemzelf.

Net zo min als dat je kan speculeren dat hij nooit meer wakker wordt en liever dood had gewild. Je wist niet van tevoren dat hij in deze situatie was gekomen na het reanimeren. Als je alles van tevoren weet... Dan was er misschien niet begonnen met reanimeren, maar je weet het nu eenmaal niet van tevoren. Reanimeren is ook altijd een risico!
En nee, er is misschien nooit aan Friso gevraagd wat hij zou willen. Meestal vraag je dat bij oudere mensen, en die willen over het algemeen niet gereanimeerd worden. Maar een gezond jong mens zoals Friso probeer je altijd te reanimeren. En misschien, als er in de toekomst gekeken kon worden, was het niet slim geweest. Maar niemand had in de toekomst kunnen kijken ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:25

purny schreef:

En dat is geen speculeren zeker? :')

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:44

De stekker eruit trekken gaat ook niet lukken want hij ligt niet aan de beademing.

Ook denk ik niet dat als mensen met reanimatie er bijstaan wie het is. Nee het doel is om de patient terug te halen en of dat nu een prins een popartiest of dat ik het ben dat maakt hulpverleners echt niks uit

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:40

Ik denk ook niet dat Friso had gewild dat hij buiten de piste onder een lawine terecht was gekomen maar dat risico heeft hij wel bewust genomen. Ik weet dat in Nl ook lang gereanimeerd moet worden heb een aantal collega's bij de KNRM. Maar die weten ook heel goed wanneer ze een dode uit de zee trekken die ze nog moeten reanimeren omdat er eerst een arts aanwezig moet zijn. Dat kan dan inderdaad drie gruwelijke kwartieren lang duren, maar dan wordt uiteindelijk wel door de arts gezegd dat het klaar is en de 'patient' overleden. En zeker te weten dat de verdronkene dan echt in drie kwartier geen teken van leven heeft gegeven hoor.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:44

Hoe dan ook een erg triest gebeuren blijft het... En ik word soms bijna zelf verdrietig van alle flauwe grappen die er op twitter voorbij komen zo nu en dan. Ik denk soms echt jezus wat is de mens wreed geworden, Dat ze zich niet realiseren hoe pijnlijk al die speculaties en grappen zijn (heb t nu over algemeen met name twitter he

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:44

Vaak lees ik even wat het laatste nieuws is over Prins Friso. Ik ga het topic later even teruglezen en geef dan wel of niet een extra reactie.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:50

Het zou je kind maar zijn wat daar ligt ;( pfff ik snap sommige reacties niet hoor.Hoe kun je nu de stekker eruit willen trekken als er tekens van leven zijn?Men klampt zich toch aan ieder klein dingetje vast wat ook maar iets van hoop kan geven.

De stekker eruit zou voor mij ook geen keuze zijn :n ,zeker niet als er nog tekens van leven zijn.Laten we hopen dat hij ontwaakt!Prins of geen prins het is nog altijd het kind van een moeder. ;(

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:13

Zojuist op NOS gelezen dat hij overleden is. Y;(
Laatst bijgewerkt door moyra op 12-08-13 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:14

ik kreeg net ook een nieuws update van de Nu.nl app dat hij is overleden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:15

Ben bang dat ze dan toch de stekker eruit hebben getrokken na anderhalf jaar..

fargo

Winged

Was ook geen verrassing. Klinkt misschien wel hard, maar ik denk dat het ook ergens een grote opluchting is voor de familie. Hoop in ieder geval dat ze veel steun aan elkaar hebben.