FirebirdM schreef:Wat een prachtig topic!
Nu heb ik geen tijd om alle reacties te lezen, maar lieve mensen: verdiep je eens in het fenomeen column!
Ik lees een stuk dat de actualiteit (Ribberink) aangrijpt om te illustreren welke wanstaltige homohaat nog aan de orde van de dag is. Je ziet toch aan alles dat dit satire is, dat wat er staat juist precies het tegenovergestelde van de mening van de schrijver is? Tegelijkertijd laat hij ook nog even weten wat zijn mening is over de mevrouw die hij dit laat schrijven. Ik lees er zó veel dingen in, maar niet dat de moeder van Ribberink iets fout heeft gedaan of dat homohaat oké is.
Nou ben ik zelf columnist en verbaas ik me ook regelmatig over de reacties die ik krijg. Mensen nemen alles zó letterlijk. Zo wonderlijk en zo prachtig als je daar misbruik van kan maken! Hoort bij het genre, maar mensen geloven zonder nadenken wat je opschrijft. Heerlijk, maar soms ook zorgwekkend.
Met betrekking tot het wel en niet mogen plaatsen: binnen columns heeft men veel grotere vrijheid dan daarbuiten.Ook juridisch gezien kan je in een column veel meer maken.

Misschien kan je beter eerst het topic wel gaan lezen voordat je een dergelijke reactie plaatst. De meeste mensen hier weten prima wat een column is, maar vinden het alsnog - en terecht ook - een column die niet gepubliceerd had moeten worden.