Jup

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... uist.dhtml
Dan zit die site veel te hoog.
Die site is overigens "onafhankelijk" zoals ze het zelf zeggen. Dus ook niet van de overheid.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jans schreef:Ik werk ook hard en verdien daar naar.. alleen geen lichamelijk werk. Maar wat ik zeg; op die echte buitensporige salarissen, dus veel meer dan de balkenende norm, daar mogen ze van mij wat aan doen. Niet op de gewone hardwerkende mens met een normaal salaris naar de werkzaamheden.ladylay schreef:Vind het typische uitspraken van iemand die niet veel verdient..
Jij kan natuurlijk niet op mijn bankrekening kijken, maar ik dacht toch dat ik aardig het recht heb om zo'n uitspraak te doen
Femke_K schreef:"Wie met zijn tweeën samen meer dan 75.000 euro per jaar verdient, gaat 50 euro extra per maand betalen, zei Samsom woensdag voor het debat over de plannen van VVD en PvdA." -> Volgens AD.
Hier kan ik wel meeleven.
Femke_K schreef:"Wie met zijn tweeën samen meer dan 75.000 euro per jaar verdient, gaat 50 euro extra per maand betalen, zei Samsom woensdag voor het debat over de plannen van VVD en PvdA." -> Volgens AD.
Electra63 schreef:Femke_K schreef:"Wie met zijn tweeën samen meer dan 75.000 euro per jaar verdient, gaat 50 euro extra per maand betalen, zei Samsom woensdag voor het debat over de plannen van VVD en PvdA." -> Volgens AD.
Ik hoorde Wiegel zeggen (voorzitter zorgverzekeraars) dat er gezinnen zijn die € 10000,00 premie per jaar gaan betalen. Dat is ruim € 800 per maand, dat vind ik veel te gortig, zeker als je dan nog het eigen risico meeneemt en de zaken die niet of maar gedeeltelijk worden vergoed.
Ik las hier ook nog een aanname dat mensen die werken of studeren wel gezond zullen zijn. Dat is niet altijd zo. Ik ben (ernstig) ziek (geweest) en op af en toe een paar weekjes (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid na, werk ik gewoon, maar maak ik wel mijn eigen risico op en betaal ik ook nog bij voor andere noodzakelijke dingen als dure lenzen en kronen. Zo worden de kosten wel erg buiten proportie.
Electra63 schreef:Femke_K schreef:"Wie met zijn tweeën samen meer dan 75.000 euro per jaar verdient, gaat 50 euro extra per maand betalen, zei Samsom woensdag voor het debat over de plannen van VVD en PvdA." -> Volgens AD.
Ik hoorde Wiegel zeggen (voorzitter zorgverzekeraars) dat er gezinnen zijn die € 10000,00 premie per jaar gaan betalen. Dat is ruim € 800 per maand, dat vind ik veel te gortig, zeker als je dan nog het eigen risico meeneemt en de zaken die niet of maar gedeeltelijk worden vergoed.
Ik las hier ook nog een aanname dat mensen die werken of studeren wel gezond zullen zijn. Dat is niet altijd zo. Ik ben (ernstig) ziek (geweest) en op af en toe een paar weekjes (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid na, werk ik gewoon, maar maak ik wel mijn eigen risico op en betaal ik ook nog bij voor andere noodzakelijke dingen als dure lenzen en kronen. Zo worden de kosten wel erg buiten proportie.
Jans schreef:Ik vind de redenatie "als je werkt of studeert ben je gezond" ook raar. Ik werk ook gewoon, maar heb wel een of andere onbekende ziekte waar geen dokter een vinger op kan leggen. Ja ik wil graag werken, maar nee ik ben niet gezond
NatasjavE schreef:Jans schreef:Ik ga geen berekeningen meer maken tot de definitieve berichten er zijn. Nu spreekt elke site van een andere berekening.
Dat is inderdaad verstandiger
Winged schreef:Tjah, maar ook: Langdurig zieken zitten vaak werkloos thuis. Tenminste, dat denk ik wel. Wie wil nou iemand in dienst die door langdurige ziekte de helft van de week mist?
Ik ga ook rustig afwachten hoe en wat. Ik zit mij hier al arm te rekenen (keer wat anders dan rijk) en dat is niet goed voor mijn humeur
Electra63 schreef:Ik vraag mij ook af hoe het gaat met studerende thuiswonende kinderen van 18+, zonder inkomen. Gaan die € 20 (bijstandsniveau) betalen of premie naar gezinsinkomen bijv. €400 per maand?