Regeer akkoord "Bruggen slaan", wat vinden wij er nou van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:40

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:44

Jans schreef:
Ik werk ook hard en verdien daar naar.. alleen geen lichamelijk werk. Maar wat ik zeg; op die echte buitensporige salarissen, dus veel meer dan de balkenende norm, daar mogen ze van mij wat aan doen. Niet op de gewone hardwerkende mens met een normaal salaris naar de werkzaamheden.

ladylay schreef:
Vind het typische uitspraken van iemand die niet veel verdient..

Jij kan natuurlijk niet op mijn bankrekening kijken, maar ik dacht toch dat ik aardig het recht heb om zo'n uitspraak te doen :+

Uiteraard, je hoort mij ook niet zeggen dat je dat niet mag ;)

NatasjavE

Re: Regeer akkoord "Bruggen slaan", wat vinden wij er nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:00

Hoor net dat de SP deze premie zelfs wat te gortig vindt.....nou....dan moet het wel zo zijn denk ik dan.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:11

Daarom, ik verwacht nog wel aanpassingen her en der voor het definitief is.

(Hoewel ik van SP niet anders verwacht dan op alles tegen zijn..........)

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:37

Ik verwacht en hoop dat ook ja...
Want een premie van dik 400 euro per maand is écht té zot voor woorden, écht!!!!

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:42

Waar vind ik die rekentool van Rtl dan?

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:00

"Wie met zijn tweeën samen meer dan 75.000 euro per jaar verdient, gaat 50 euro extra per maand betalen, zei Samsom woensdag voor het debat over de plannen van VVD en PvdA." -> Volgens AD.

Hier kan ik wel meeleven :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:03

Ja ik ook. Daar zitten wij ook niet boven met zijn twee :n

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:06

Oke ik hoop maar dat het meevalt dan...
Ik werk niet, ben huismoeder en mijn vriend is int. chauffeur en wij verdienen geen 75.000 per jaar..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:47

Voorstel: alle voetballers op topniveau leveren 1 maandsalaris in. Probleem opgelost.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:59

Femke_K schreef:
"Wie met zijn tweeën samen meer dan 75.000 euro per jaar verdient, gaat 50 euro extra per maand betalen, zei Samsom woensdag voor het debat over de plannen van VVD en PvdA." -> Volgens AD.

Nou als dat waar zou zijn hoor je mij nergens meer over....maar dat kan echt niet kloppen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:00

Femke_K schreef:

Ik hoorde Wiegel zeggen (voorzitter zorgverzekeraars) dat er gezinnen zijn die € 10000,00 premie per jaar gaan betalen. Dat is ruim € 800 per maand, dat vind ik veel te gortig, zeker als je dan nog het eigen risico meeneemt en de zaken die niet of maar gedeeltelijk worden vergoed.

Ik las hier ook nog een aanname dat mensen die werken of studeren wel gezond zullen zijn. Dat is niet altijd zo. Ik ben (ernstig) ziek (geweest) en op af en toe een paar weekjes (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid na, werk ik gewoon, maar maak ik wel mijn eigen risico op en betaal ik ook nog bij voor andere noodzakelijke dingen als dure lenzen en kronen. Zo worden de kosten wel erg buiten proportie.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:04

Electra63 schreef:
Femke_K schreef:

Ik hoorde Wiegel zeggen (voorzitter zorgverzekeraars) dat er gezinnen zijn die € 10000,00 premie per jaar gaan betalen. Dat is ruim € 800 per maand, dat vind ik veel te gortig, zeker als je dan nog het eigen risico meeneemt en de zaken die niet of maar gedeeltelijk worden vergoed.

Ik las hier ook nog een aanname dat mensen die werken of studeren wel gezond zullen zijn. Dat is niet altijd zo. Ik ben (ernstig) ziek (geweest) en op af en toe een paar weekjes (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid na, werk ik gewoon, maar maak ik wel mijn eigen risico op en betaal ik ook nog bij voor andere noodzakelijke dingen als dure lenzen en kronen. Zo worden de kosten wel erg buiten proportie.

Dan is het eigenlijk goedkoper om je niet te verzekeren. Maar volgens mij mag dat dan weer niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:05

Ik vind de redenatie "als je werkt of studeert ben je gezond" ook raar. Ik werk ook gewoon, maar heb wel een of andere onbekende ziekte waar geen dokter een vinger op kan leggen. Ja ik wil graag werken, maar nee ik ben niet gezond :n

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:08

Electra63 schreef:
Femke_K schreef:

Wij gaan 9384 euro aan premie betalen..... ;(

Vrienden van ons ruim 11000 (2x 482 euro) :oo

Nou wij gaan....ik geloof nooit dat het er op deze manier er doorheen komt.....het straks allemaal wel minder zijn.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 31-10-12 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:10

Ik ga geen berekeningen meer maken tot de definitieve berichten er zijn. Nu spreekt elke site van een andere berekening.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:12

Jans schreef:
Ik ga geen berekeningen meer maken tot de definitieve berichten er zijn. Nu spreekt elke site van een andere berekening.

Dat is inderdaad verstandiger :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:18

Jans schreef:
Ik vind de redenatie "als je werkt of studeert ben je gezond" ook raar. Ik werk ook gewoon, maar heb wel een of andere onbekende ziekte waar geen dokter een vinger op kan leggen. Ja ik wil graag werken, maar nee ik ben niet gezond :n

Nee joh, dat was gewoon iets wat me opviel bij mij en m'n vriend. Hij is ziek, kan niet werken, betaalt weinig premie. Ik (later) ben vrij gezond, verdien veel, betaal veel premie. Eigenlijk een beetje raar :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:22

NatasjavE schreef:
Jans schreef:

Dat is inderdaad verstandiger :j

Ik vraag mij ook af hoe het gaat met studerende thuiswonende kinderen van 18+, zonder inkomen. Gaan die € 20 (bijstandsniveau) betalen of premie naar gezinsinkomen bijv. €400 per maand?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:23

Tjah, maar ook: Langdurig zieken zitten vaak werkloos thuis. Tenminste, dat denk ik wel. Wie wil nou iemand in dienst die door langdurige ziekte de helft van de week mist?

Ik ga ook rustig afwachten hoe en wat. Ik zit mij hier al arm te rekenen (keer wat anders dan rijk) en dat is niet goed voor mijn humeur :')

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:24

Volgens de site van RTL gaat mijn vriend ongeveer 235 euro per maand betalen...
Ik 21 euro..
Maar dan hebben we nog geen aanvullende verzekeringen..
Nu ben ik voor 99.86 euro BASIS verzekerd en mijn vriend aanvullend voor 145 euro..
Dus het aanvullende deel wat dat wordt weet ik nog niet, tot nu toe spelen we quite dan als dit klopt!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:25

Winged schreef:
Tjah, maar ook: Langdurig zieken zitten vaak werkloos thuis. Tenminste, dat denk ik wel. Wie wil nou iemand in dienst die door langdurige ziekte de helft van de week mist?

Ik ga ook rustig afwachten hoe en wat. Ik zit mij hier al arm te rekenen (keer wat anders dan rijk) en dat is niet goed voor mijn humeur :')

Ja, maar als je werkt en dan ziek wordt, dan werk je gewoon en zit je niet werkeloos thuis. Niet iedere zieke zit arbeidsongeschikt thuis :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:26

Electra63 schreef:
Ik vraag mij ook af hoe het gaat met studerende thuiswonende kinderen van 18+, zonder inkomen. Gaan die € 20 (bijstandsniveau) betalen of premie naar gezinsinkomen bijv. €400 per maand?

Poehee,.....das een goede vraag....

Als die daar aan mee gaan doen ben je met 2 studerende kids echt goed de l....sigaar

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:29

De premie is per persoon, en het inkomen wat je moet opgeven ook..
Dus ik neem aan dat als je thuis woont en 18+ bent gewoon je inkomen opgeeft, en dat is dan dus 0.
Dus dan betaal je die 21euro neem ik aan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:36

Dees90 schreef:
De premie is per persoon, en het inkomen wat je moet opgeven ook..
Dus ik neem aan dat als je thuis woont en 18+ bent gewoon je inkomen opgeeft, en dat is dan dus 0.
Dus dan betaal je die 21euro neem ik aan.

klinkt logisch