Hurricane Sandy!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Re: Hurricane Sandy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:13

Oeverwal :o dat die kapot is?

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:20

Al die foto's ! Niet normaal zoveel water..

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:22

corientjuhh schreef:
Oeverwal :o dat die kapot is?

:j

Citaat:
http://www.nu.nl/buitenland/2945960/ste ... braak.html

De Amerikaanse steden Moonachie, Little Ferry en Carlstadt zijn onder water gelopen nadat een dijk in New Jersey het dinsdag had begeven. De dijk kon niet tegen het water dat werd opgestuwd door de superstorm Sandy. Volgens de autoriteiten zijn er voor zover bekend geen doden gevallen.

Het water staat ruim 1,2 meter hoog in de steden, zo meldden functionarissen. De reddingswerkers doen hun best om mensen te helpen. Het water heeft grote schade aangericht.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:23

Heb dit gisteren op het nieuws gezien, en ondanks dat ik niet denk dat de wereld zal vergaan (Maya's hadden als 't goed is toch verkeerd geteld, hihi!) vind ik die foto van de Aardbol met die storm erop wel erg indrukwekkend... Zo zie je maar weer hoe sterk Moeder Aarde is! Ik blijf dit even volgen...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:29

wauw wat kan moeder natuur toch sterk zijn als je al die foto's bekijkt...
vind het wel hele mooie foto's van wat moeder natuur kan aanrichten

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:31

Ben ik het mee eens! :j Net alsof de natuur terugslaat, zegmaar.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:40

Wij hebben inmiddels felle windstoten en veel regen, ben benieuwd hoe het hier uitpakt zodra we de piek krijgen (vanavond).
Ik leef mee met alle mensen getroffen door Sandy op volle sterkte, want moeder natuur is en blijft toch onvoorspelbaar en verwoestend.....
-O-

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:54

Wat een ellende overal en dat is ook niet opgelost zodra het water weer zakt -O-

Bij mijn broer is het gelukkig beperkt tot een zware storm, wat vallende takken en in sommige wijken stroomuitval. Maar verder geen schade of ernstige dingen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:59

Heftig hoor wat daar gebeurt! Maar dan lees ik hier dat mensen al verwijzen naar de maya kalender en het einde vd wereld :')
Er zijn het hele jaar door natuurrampen op diverse plekken in de wereld. En vaak sterven daar heel wat mensen meer bij dan nu door Sandy (let wel, elke dode is er 1 teveel hoor!). Dus laten we het wel relativeren.
Gezien het feit dat NY eo zo dichtbevolkt is zijn er gelukkig eigenlijk 'maar' weinig mensen omgekomen. Wel veel materiele schade. Gelukkig op tijd geavacueerd.

Hopelijk komt alles weer snel tot rust zodat het herstel kan beginnen! Sterkte aan de Bokkers die daar wonen!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:01

Mm, ik volg even dit topic over de orkaan. Een vriendin van me zit namelijk een paar maanden in Amerika en de orkaan zou ook daar komen waar zij en haar vriend zitten :\

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:02

E_Nalanta schreef:
Ben ik het mee eens! :j Net alsof de natuur terugslaat, zegmaar.

:j idd ik vind dat altijd best wel fascinerend om te zien wat moeder natuur gewoon aan kan richten...
vraag me af of wij ook nog een na puntje gaan krijgen van die storm..

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:05

Heb de live-cam ook net opgezet.
Phooe, wat een regen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:06

Ik denk niet meteen aan het einde van de wereld maar het valt mij wel op dat er steeds meer onrust is. Of dat iets betekent en wat 't betekent ga ik geen dingen over zeggen. Maar ik vind het wel opvallend.

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:14

_AlMaraam_ schreef:
Heb de live-cam ook net opgezet.
Phooe, wat een regen!

Waar zie jij dat ?

Nu ga ik waarschijnlijk heel dom klinken maar sandy nog bezig of is het al voorbij?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:18

Yaylavb, gewoon op de live-cam, is de link die in de OP staat. Het maakt echt een rot geluid en als je goed kijkt is het volgens mij regen.

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:26

Dat is idd een rot geluid ,er gebeurt niet veel meer is het al voorbij?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:27

Hoe staat het met die enorme brand in Queens, New York?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:29

Die brand nog steeds. Er zijn al meer dan 50 huizen volledig vernield.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:39

Op de site van NOS staat een video van de brand, jeetje wat heftig zeg!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:41

Ik zie het nu idd op CNN.

Dit gaat nog wel even duren, voordat alles weer normaal is.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:41

Djilna schreef:
Heftig hoor wat daar gebeurt! Maar dan lees ik hier dat mensen al verwijzen naar de maya kalender en het einde vd wereld :')
Er zijn het hele jaar door natuurrampen op diverse plekken in de wereld. En vaak sterven daar heel wat mensen meer bij dan nu door Sandy (let wel, elke dode is er 1 teveel hoor!). Dus laten we het wel relativeren.
Gezien het feit dat NY eo zo dichtbevolkt is zijn er gelukkig eigenlijk 'maar' weinig mensen omgekomen. Wel veel materiele schade. Gelukkig op tijd geavacueerd.

Hopelijk komt alles weer snel tot rust zodat het herstel kan beginnen! Sterkte aan de Bokkers die daar wonen!

Euhm, wie ben jij om mensen hun mening/waarin zij geloven in het belachelijke te trekken?
Niemand dus. Als ik bang ben voor het einde van de wereld en in geesten wil geloven, al geloofde ik in het bestaan van vampiers en weerwolven, dan is dat mijn probleem, en hoor jij me in mijn waarde te laten.

De orkaan heeft zo te zien veel minder schade gemaakt als verwacht, echter is zij nu op land, en kan zij nog altijd onvoorspelbaar veel aan kracht winnen en het binnenland van Amerika verwoesten.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:47

Hier is de universiteit van Toronto wegens water gesloten en ook vele andere scholen/bedrijven gesloten wegens problemen met de stroom.
Er is hier ook al één vrouw overleden, is door een verkeersbord 'vermoord' -O-
Stroom gaat hier allemaal boven de grond, dus er zijn vanzelfsprekend ook meer problemen mee als wanneer de stroom ondergronds loopt.
Mijn school is natuurlijk wel gewoon open, dus ik zal na school vandaag wel weer een update geven :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:00

pff, het wordt erger en erger hé...wij hebben zaterdag nog net kunnen vliegen vanuit New York (piloot zei nog heel gezellig : als je rechts naar buiten kijkt, kunnen jullie hurricane Sandy zien), ben ik blij dat we nog net op tijd vertrokken zijn daar...We zaten eerst nog in Miami en daar hebben we het wel gevoeld hoor. Gelukkig viel dat allemaal best mee, vooral wat windschade zoals omgevallen bomen. Hopelijk vallen er niet tevel slachtoffers....tot nu toe 11 in de USA toch?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:03

Volgens mij zijn er inmiddels al 16 mensen in de VS overleden.. Verder nog 1 persoon in Canada, en 67 mensen in de Caraïben. :\

*Edit: typo's.
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 30-10-12 14:05, in het totaal 2 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 14:05

Sommige mensen denken dat die storm niet ´natuurlijk´ is maar gemaakt door middel van Bio-engineering (HAARP of hoe ze het ook noemen)

Knetter natuurlijk.