Het nieuwe zorgstelsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:44

Abiola schreef:
Ergens doen we iets fout Electra :')

Ach, ik wil niet ruilen hoor met klaplopers en zwartwerkers. ;) Ze hebben echter wel vaak het meeste kritiek en stellen vaak (onmogelijke) eisen. Ik zou niet durven, maar dat zal wel liggen aan je opvoeding :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:14

Opvoeding ofniet, het wordt niet meer gestimuleerd hard te werken, dus ga je idd zwart werken en uitkering trekken in de hand werken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:16

Rowdine schreef:
Opvoeding ofniet, het wordt niet meer gestimuleerd hard te werken, dus ga je idd zwart werken en uitkering trekken in de hand werken.

Ik vind zwart werken en een uitkering trekken verwerpelijk. Teren op de samenleving, maar er niet aan bijdragen, echt fantastisch -O- maar goed, andere discussie denk ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:20

Rowdine schreef:

Nee, ik wil niet zwart werken en dat is in mijn beroep (gelukkig) ook niet mogelijk :D

Anoniem

Re: Het nieuwe zorgstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:22

Ik teer overigens nergens op en werk gemiddeld meer dan 60u in de week. Laat dat duidelijk zijn ;)
Wel vind ik dat werken met deze maatregelen niet wordt gestimuleerd. Hoe zeer ik ook tegen zwartwerken en uitkering trekken ben. Mark my words, het gaat gebeuren als dit alles doorgang vindt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:30

Rowdine schreef:
Ik teer overigens nergens op en werk gemiddeld meer dan 60u in de week. Laat dat duidelijk zijn ;)
Wel vind ik dat werken met deze maatregelen niet wordt gestimuleerd. Hoe zeer ik ook tegen zwartwerken en uitkering trekken ben. Mark my words, het gaat gebeuren als dit alles doorgang vindt.

Niet speciaal op jou van toepassing, maar ik word een beetje kriegelig van al die mensen die 60-80 uur per week werken. Dat kan eens voorkomen in geval van nood/omstandigheden, maar structureel 60 uur per week werken, vind ik ongeloofwaardig. Uitzonderingen daargelaten, maar ik lees dat zo vaak op Bokt.
Er is niet voor niets een Arbeidstijdenwet en natuurlijk zijn er (kleine zelfstandigen) die daar zich niet aan (kunnen) houden, maar in principe kan een werknemer niet structureel 60 uur per week werken, dat is bij wet verboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:33

Wat is dit nu weer voor kul.
Corporate m&a in de advocatuur kost wat meer tijd dan een gemiddelde kantoor baan.
Wat je daar voor conclusies uit trekt moet je zelf weten.
Fyi bij ons maken mensen structureel 80 uren in de week. Niets vreemds aan hier.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:35

Ik snap heel goed dat er bezuinigd moet worden, maar ik kan deze bezuiniging niet zo goed begrijpen. Mensen met hogere inkomens gaan de zorgverzekering betalen van mensen met minder geld. Mensen met een uitkering krijgen geld wat wordt verkregen uit belastinggeld van de werkende mensen.
Daarnaast zijn er steeds meer bewijzen dat mensen uit de lagere sociale klasse meer zorg nodig zijn, door het hogere risico op obesitas, en vaak een ongezondere leefstijl hebben. Dus ze zijn voor de verzekering duurder, ze krijgen extra steun van veelverdieners, waar ook hun uitkering vandaan komt. Dat vind ik persoonlijk ergens niet helemaal kloppen.

Don't shoot me please, maar ik vind het een beetje een scheef idee, ook al ben ik het er wel mee eens dat er iets moet gebeuren. Ik weet niet of dit bezuinigen op de juiste plek is.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:51

Electra63 schreef:
Rowdine schreef:

Niet speciaal op jou van toepassing, maar ik word een beetje kriegelig van al die mensen die 60-80 uur per week werken. Dat kan eens voorkomen in geval van nood/omstandigheden, maar structureel 60 uur per week werken, vind ik ongeloofwaardig. Uitzonderingen daargelaten, maar ik lees dat zo vaak op Bokt.
Er is niet voor niets een Arbeidstijdenwet en natuurlijk zijn er (kleine zelfstandigen) die daar zich niet aan (kunnen) houden, maar in principe kan een werknemer niet structureel 60 uur per week werken, dat is bij wet verboden.

Ooit wel eens van internationaal vrachtwagenchauffeurs gehoord?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 01:05

Ja, dames, ik weet dat er mensen zijn die 60 uur p.w. werken, maar soms lijkt het of Bokt uit werkelozen EN mensen die 60 uur p.w. werken, maar hebben wel een paard en ku nnen ook nog bokken heel de dag. Straks gaan alle boeren ook nog reageren. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 01:08

Rowdine schreef:
Corporate m&a in de advocatuur kost wat meer tijd dan een gemiddelde kantoor baan.
Fyi bij ons maken mensen structureel 80 uren in de week. Niets vreemds aan hier.

Goh, structureel 80 uur p.w. Werkweek van 6 dagen :D ? 12 uur per dag? Of 5 dagen per week van 16 uur per dag?
Leuk

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 01:13

Electra63 schreef:
Rowdine schreef:

Goh, structureel 80 uur p.w. Werkweek van 6 dagen :D ? 12 uur per dag? Of 5 dagen per week van 16 uur per dag?
Leuk

Dat houd toch geen mens jaren vol? Man die werken zich zo naar de klote dat ze een mega ziektekostenpost hebben straks, burn out!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 03:11

Ik geloof dat wij het hardst getroffen worden volgens de berekeningen. Gezin met eenverdiener en een kind onder de 18 met inkomen boven die 70k. Ik voel me echt op alle punten gepakt. Toeslagen krijgen we uiteraard niet, HRA wordt beperkt, kinderbijslag omlaag en voor kinderopvangtoeslag is het inkomen ook te hoog. De belastingverlaging doet helaas niet genoeg.

Natuurlijk had ik verwacht er op achteruit te gaan, iets anders was niet realistisch geweest. Maar dit is niet normaal meer. Als dit doorgaat ben ik bereid de straat op te gaan voor protest en ik hoop meerderen met mij. Mijn man werkt 56 uur per week (ja structureel!) om zoveel te verdienen zodat we alles kunnen betalen. Hij wordt hiervoor nu gestraft. Is dat eerlijk? Als ik de berekeningen goed begrijp kan hij beter minder gaan werken en dat ik dan erbij ga werken. Tweeverdieners komen er namelijk beter vanaf...

Ik ben echt depri van die plannen. Hoop dat er nog wijzigingen komen!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:44

Mijn man werkt ook gemiddeld 60 uur per week, soms meer. En dat doet hij al 14 jaar. Nooit een dag ziek gemeld in die 14 jaar. En op een gebroken teen na ook geen medische kosten. En ja ook met gebroken teen gewoon doorgewerkt, het was zijn linkervoet. Haha ook een int chauffeur en hij bokt niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:46

Ik dacht dat het juist de tweeverdieners met kinderen de zwaarste kar moesten trekken
Volgens het nieuws als ik mag geloven is het omslagpunt bij 50.000
Tja ik zeg eerlijk, ik ben er nu niet zo rouwig meer om dat wij destijds besloten hebben om het met minder te doen

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:58

Gister bij DWDD was het idd dat een eenverdiener meer last heeft met 70k bijv als tweeverdieners..
Maar geloof niet dat het plan met deze bedragen er door komt..

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:04

Lauren_ schreef:
Ik ben er in ieder geval blij mee
Er is weer licht aan de horizon! Ipv
Zorgen maken of je nog een paar schoenen kan kopen betekent dit voor anderen dat ze kunne
Blijven eten

Sorry hoor, wat een belachelijke opmerking. Alsof je wat meer verdiend dat alleen aan schoenen uit zo geven. Mensen met een laag inkomen worden aan alle kanten gesteund met toeslagen en weet ik al wat niet meer. Wij worden nergens mee ondersteund en moeten vreselijk veel betalen, omdat we net over de grens zitten van de 51000 euro. En waarom, om de minder bedeelden te voorzien, leuk hoor, maar ik houd helemaal niets over om schoenen van te kopen.
Het is misschien 10% van het bruto inkomen, maar het wordt 500 euro van mij netto inkomen, als je er dan van uit gaat dat van die 50000 ook al 42% belastuing af gaat, mag jij eens verder rekenen.[/quote]

Dat je de zorgpremie hoog vind begrijp ik, maar klagen over dat mensen met bijstandsiveau toeslagen krijgen, terwijl jij op 5100 per maand zit vind ik schandalig. Ook dat er maar net gedaan wordt alsof mensen daar bewust voor kiezen, Ik geef het je te doen, ik denk dat je gillend gek wordt.[/quote]

maar denk dan ook dat ze hele hoge lasten hebben nu, waarschijnlijk duur huis. en dan kan je roepen verkoop het dan maar iedereen weet dat dat nu niet kan. huizen verkopen op dit moment niet en als je verkoopt zit je soms met restschuld

en geloof me op bijstandnivo zitten veel klaplopers helaas en daar betalen wij voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:06

Electra63 schreef:
Rowdine schreef:

Leuk

Ja hoor. Fusies en overnames houden namelijk geen rekening met het weekend of met je werktijden. Daarbij moeten stukken op een bepaald moment ingediend worden. Ook sluiten we veel deals met bijv Amerika, en tja dan heb je nu eenmaal te maken met veel tijdsverschil. De volgende morgen word je gewoon weer geacht om op tijd op je werk te verschijnen.
Duidelijk dat jij daar iig geen kaas van gegeten hebt, maar dat je toch je gelijk wil halen. In dit land zijn er legio mensen die meer uren draaien dan jij. Wat denk je van lui in het bankwezen? (Register) accountants draaien nu structureel meer uren, en wat denk je van lui in een eenmanszaak of lui die hun eigen onderneming aan het opstarten zijn?
Als je dat niet wil geloven, wat toch blijkbaar zo is, dan wil ik je graag uitnodigen een dagje met me mee te lopen.

En ja ik heb een paard, EN een bijrijder, want idd ik heb te weinig tijd om te rijden en nee ik bok niet veel en ook niet in m'n baas z'n tijd. Goh bestaat dat? Jaaaaaa.

Ik ga jou toch ook niet af lopen pissen? Goh werk je niet fulltime? Nou ik zou toch zweren dat half bokt parttime werkt, en ook nog eens een paard kan onderhouden. Nou geloof je het zelf?

Alles prima hoor, maar reageer gewoon normaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-12 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:20

Er wordt makkelijk geroepen klaplopers maar men vergeet dat veel mensen nu ongewild in de ww of
Bijstand zitten. Dat vind ik triest.
Als je hoge woonlasten hebt moet je niet
Klagen. Er wordt al jaren gesproken over het aanpakken va
De hra. Maar ja met 50k zie je natuurlijk liever dat de laagste groep nog veder de afgrond in gaat.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:01

Lauren_ schreef:
Er wordt makkelijk geroepen klaplopers maar men vergeet dat veel mensen nu ongewild in de ww of
De hra. Maar ja met 50k zie je natuurlijk liever dat de laagste groep nog veder de afgrond in gaat.

nee ik zie liever dat deklaplopers verder de afgrond ingaan
die moeten ze aanpakken ipv de harde werkers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:36

xRomana schreef:
Wij gaan meer betalen wij zitten boven modaal. En als ik zie wat wij gaan betalen wordt ik niet vrolijk nee.
Denk dat ik mijn baan maar op ga zeggen en weer zwart ga werken ofzo......Houdt je tenminste nog wát over.
Aan de andere kant vind ik dit wel weer een eerlijkere regeling, premie betalen naar je inkomen, maar verdien je beneden modaal...ga je niet vrolijk worden. Eerst maar eens kijken wat de regering gaat beslissen.
Zitten ook nog met de wegenbelasting voor oldtimers die ze willen in gaan voeren :=
Al met al gaat het wel wat duurder worden...
Assurantie belastingen die omhoog gaan..etc etc.

Het meest absurde vind ik dat de bovengrens bij 70.000 euro ligt. Dus Iemand die 2 ton per jaar verdiend, betaald net zoveel als iemand die 70.000 verdiend. Als ze het dan toch inkomensafhankelijk willen maken, moeten ze het ook boven de 70.000 euro laten doorstijgen, wel zo eerlijk. Nu ligt de zware dobber bij de middeninkomens en worden de echte grootverdieners uit de wind gehouden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:39

Lauren_ schreef:

Ik heb nu nog geen hoge woonlasten, maar dankzij dit regeerakkoord komt er een verplichte huurverhoging! En nee ik woon niet in de sociale huurbouw.. Wie zijn zij om te bepalen dat ik mijn huisbaas (waarvan ik privaat huur) meer geld moet gaan geven?? Wij hebben ervoor gekozen om goedkoop te wonen zodat er meer geld overblijft voor andere zaken. Als je sociaal woont, nou prima gooi er wat op. Maar ga niet van mijn zuurverdiende geld de huisbaas spekken die er niet eens om vraagt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:42

Lauren_ schreef:

Jij scheert alle mensen die meer dan jou verdienen ook over een kam, dat is net zo triest, jij zet evengoed hele groepen weg. Terwijl je niet bij die mensen in de portemonnee kunt kijken, doe je er wel hele aannames over. Je hebt ergens de klok horen luiden, maar weet schijnbaar niet waar de klepel hangt.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:03

Hoorde gister bij de De Wereld Draait Door..
Dat als ze het helemaal door laten lopen en niet stoppen bij 71.000 dan kunnen ze 4% doen ipv 11%..
En zou het een stuk eerlijker zijn en betere bedragen als nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:06

Dees90 schreef:
Hoorde gister bij de De Wereld Draait Door..
Dat als ze het helemaal door laten lopen en niet stoppen bij 71.000 dan kunnen ze 4% doen ipv 11%..
En zou het een stuk eerlijker zijn en betere bedragen als nu!

Ik zag dat inderdaad ook, maar dan bij Pauw en Witteman, de mevrouw vcan de SP zei dat.