Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb gestemd op...

VVD
210 (24%)
PvdA
162 (19%)
PVV
145 (17%)
CDA
15 (1%)
SP
103 (12%)
D66
56 (6%)
GroenLinks
27 (3%)
CU
19 (2%)
SGP
3 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (6%)
Piratenpartij
12 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
Geen stemmen
Nederland Lokaal
Geen stemmen
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
Geen stemmen
50Plus
2 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
Geen stemmen
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
2 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
2 (0%)
Blanco
29 (3%)

Totaal aantal stemmen: 844

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:46

Aranel schreef:
Rinske: over de manier van verwoorden kun je lang discussiëren, maar de strekking van de boodschap vind ik wel goed hoor.. Als je kúnt werken, vind ik dat je dat ook moet doen in plaats van op je gat zitten met je uitkering die zo onderhand net zo hoog is als het minimumloon. Mensen die actief solliciteren en echt wel willen werken bedoel ik hier niet mee :)

Rutte sluit eerst de sociale werkplaatsen en zegt vervolgens dat die mensen maar in het bedrijfsleven terecht moeten zonder het bedrijfsleven daartoe te willen dwingen
Die mensen komen dus ongewild door zijn schuld thuis te zitten en dan durft hij ook nog zulke kreten uit te slaan, echt schandalig

Anoniem

Merell123 schreef:
upendo schreef:
Ik vind SP een stuk meer inhoudelijk sterke punten hebben dan bijvoorbeeld een PVV.

PVV en SP verschillen qua punten niet eens zo heel veel.

Ja, groot verschil: een irritante lijsttrekker. :Y)

Jaa idd.. Roemer is echt irritant! ;)

Ik neem aan dat je dat niet meent? Ok Roemer is ook niet alles, maar wel een nette beleefde man.

Rinske

Aranel schreef:
Rinske: over de manier van verwoorden kun je lang discussiëren, maar de strekking van de boodschap vind ik wel goed hoor.. Als je kúnt werken, vind ik dat je dat ook moet doen in plaats van op je gat zitten met je uitkering die zo onderhand net zo hoog is als het minimumloon. Mensen die actief solliciteren en echt wel willen werken bedoel ik hier niet mee :)

Ja, maar als er maar 106.000 vacatures zijn, en 510.000 werklozen, en je solliciteert je rot maar je vindt geen baan, dan moet je -hoe erg je het ook vindt- je handje ophouden. Dát vind ik erg aan die poster. Er wordt gegeneraliseerd over werkelozen, niet normaal.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

ShauniBef schreef:
Jis_ schreef:

Hahahahaha!!...........grapje Toch?

Hoezo moet dat een grapje zijn?

Om het maar een beetje spannend te houden....

mar_fay

Ik heb GroenLinks gestemd, op de eerste (vrouw) die uit deze buurt (Nijmegen) kwam :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:47

Merell123 schreef:
Wat een aannames! Aan mensen die zo reageren wil ik m'n redenen niet eens uitleggen..

En laat ik erbij zetten dat ik studente ben, een chronisch zieke (afgekeurde) papa heb en een middelbare school lerares als moeder..

Ik hoop dan voor jou en je ouders dat er niet teveel mensen VVD (oid) stemmen, want anders valt er weinig meer te studeren voor jou. Tenzij je een schuld van tienduizenden euro's wilt natuurlijk.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:49

Ik had willen stemmen op PvdA. Ben nu op vakantie in Nederland, was in het bezit van een kiezerspas (kan je in elke gemeente stemmen), maar ben zo stom geweest om het thuis te laten liggen. En ik ben dan niet zo gek om 3,5 uur terug te gaan rijden met de auto. Ik baal wel flink nu :\

Anoniem

Dat kunt werken he, geweldig, dan maar eerst eens de mentaliteit van de nederlandse ondernemer veranderen en in laten zien dat 50 ers OOK waardevolle arbeidskrachten zijn MET ervaring EN zitvlees! Zolang je met die leeftijd het ronde archief nog steeds ingaat en voor een jeugdloon wordt aangenomen, wees blij dat je die baan mag gaan doen.......blijven het mooie leuzen om het volk op te ruien en tegen elkaar op te zetten...

Heb overigens al 12 jaar geen vaste baan meer, zonder uitkering en door heel duur mij zelf om te scholen hoop ik binnenkort eigen bedrijf te starten....met dat KUNNEN werken veeg ik mijn reet af....lang leve de vernedering van bazen en uitzendbureaus! Laten ze eerst maar eens eerlijke kansen op de arbeidsmarkt creeeren

Merell123

@Joolien; jawel ik meen het wel, als mensen het recht hebben om geert en Rutte irritant te noemen heb ik ook het recht dit over roemer te zeggen; vind het erg vervelend om naar m te luisteren en vind ook dat ie veel onzin verkondigd, hij probeert met debatten vaak mee te komen maar eigenlijk lukt het m niet, vind m erg lachwekkend, mijn mening. Gelukkig hebben we vrijheid van meningsuiting en kunnen we allemaal de partijen en mensen kiezen die wij goed vinden! :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:50

Aranel schreef:
En dat mensen niet eens kunnen zeggen dat ze op de PVV gestemd hebben zonder dat anderen vragen of dat een grapje is..? :? Zal ik dan maar vragen of alle SP stemmers een grapje maakten? Daar ben ik het namelijk niet mee eens.

Rustig maar.... Ik vroeg me af of de reden een grapje was.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:51

Wendy schreef:
Merell123 schreef:
Wat een aannames! Aan mensen die zo reageren wil ik m'n redenen niet eens uitleggen..

En laat ik erbij zetten dat ik studente ben, een chronisch zieke (afgekeurde) papa heb en een middelbare school lerares als moeder..

Ik hoop dan voor jou en je ouders dat er niet teveel mensen VVD (oid) stemmen, want anders valt er weinig meer te studeren voor jou. Tenzij je een schuld van tienduizenden euro's wilt natuurlijk.

Dat is onzin, als ik wil studeren, kan dat! En Naja dan maar een schuld, wel een goede opleiding en een (vrij) zekere toekomst! En niet alleen VVD heeft als punt dat het stufi stelsel misschien een sociaal leenstelsel moet worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:52

Ga sp stemmen, maar vind Roemer ook een watje hoor.....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:52

Merell123 schreef:
Wendy schreef:

Dat is onzin, als ik wil studeren, kan dat! En Naja dan maar een schuld, wel een goede opleiding en een (vrij) zekere toekomst! En niet alleen VVD heeft als punt dat het stufi stelsel misschien een sociaal leenstelsel moet worden..

Klopt, maar ze hebben ook niet bepaald fijne standpunten tav chronisch zieken en het onderwijs.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:53

Dan stem je op iemand anders uit de lijst Russel :) . Ik heb 1x Roemer gestemd, en 1x Leijten, dat was de eerste vrouw op de lijst :D .

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:54

Maar alsnog.. Het is zo achterlijk dat diegenen die geacht worden de toekomst te worden van het land lood in de schoenen hebben.. Door al die klotemaatregelen, doe het dan eerlijk en pak een procent BTW verhoging extra erbij, dan wordt iedereen genaaid.... Iedereen moet leven en dus dingen kopen... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:54

russel schreef:
Ga sp stemmen, maar vind Roemer ook een watje hoor.....

Ik heb ook de nr 2 gestemd :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:08

Volgens mij is de definitie van 'handje ophouden' niet bij iedereen hier bekend :=

tiny_tiger

Re: Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:08

pvv

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:12

Chubby schreef:
Volgens mij is de definitie van 'handje ophouden' niet bij iedereen hier bekend :=

Niet helemaal nee :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:14

Of misschien is dat een totaal nutteloze kreet omdat het begrip veel te breed is. :Y)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:20

Partij voor de dieren :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:23

VVD nr 2, Edith Schippers.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:24

sarabande schreef:
Jis_ schreef:
Ik vond Samson en Roemer niet zo sterk, Wilders maakte vrijwel alleen maar grapjes en mooie woordspelingen, dus.

Ja dat is eigen smaak.
Maar vriend en vijand waren er, vaak tot hun grote schrik, van overtuigd dat Samsom ijzersterk was en Roemer zwaar tegenviel. Dus om dat nu in een zin te noemen.......

Rutte heeft het ook bar slecht gedaan. Samson bleef netjes en scherp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:24

sowieso moet je die posters gewoon niet zo serieus nemen. Ongelofelijk dat mensen dat als motief om te stemmen beschouwen. Het is zo populistisch en ongefundeerd als maar kan. Het is goed om een ideologie weer te geven en daar is de VVD duidelijk in geslaagd. Maar de praktijk is niet in een zinnetje samen te vatten hoor. Had nooit verwacht dat mensen het zo serieus zouden nemen :P

En dat zeg ik als VVD-aanhanger, in principe.. (al kan ik me ditmaal niet in alle standpunten vinden, en is mijn stem dus naar de nieuwe politiek (piratenpartij :D ) gegaan :Y) )

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:29

Partij voor de Dieren! :D