Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:10

Twiggy2008 schreef:
Nou, mijn vriend met eigen zaak, eigen huis en eigen kantoorpand denkt daar toch echt heeeeeeel anders over. :)
Bovendien is er meer in de wereld dan je eigen bezit (of bij velen ook het bezit van de bank :D ).

Ik moest laatst al verantwoorden waarom ik als ondernemer (ZZP'er) geen VVD ging stemmen... Nou, omdat VVD helemaaaaaal niet zo gunstig is voor hardwerkende kleine zelfstandigen wellicht? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:11

pmarena, je hebt al garantie dat je tot na je 65e moet werken als je niet zelf de mogelijkheden schept om eerder te stoppen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:12

Nouks schreef:
Twiggy2008 schreef:
Nou, mijn vriend met eigen zaak, eigen huis en eigen kantoorpand denkt daar toch echt heeeeeeel anders over. :)
Bovendien is er meer in de wereld dan je eigen bezit (of bij velen ook het bezit van de bank :D ).

Ik moest laatst al verantwoorden waarom ik als ondernemer (ZZP'er) geen VVD ging stemmen... Nou, omdat VVD helemaaaaaal niet zo gunstig is voor hardwerkende kleine zelfstandigen wellicht? :D

Idem hier :D .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:13

Lante schreef:
Suzanne F. schreef:

Waar staat dat? Dat staat nergens en hebben ze nooit gezegd. Is echt een onwaarheid. Zal je nergens terug kunnen vinden.

Uit het verkiezingsprogramma PVV:
Nog een bedreiging is de oprukkende islam. Deze ideologie staat haaks op de vrijheid. Niet
alleen voor haar aanhangers, maar voor de hele Westerse wereld. Progressieve politici zijn
graag bereid het deze totalitaire filosofie naar de zin te maken. De Partij voor de Vrijheid
zegt: geen centimeter ruimte voor de islam in Nederland. Dat betekent dat we met plezier
de zegepralen van de islam in onze straten tegengaan: de minaretten, de boerka’s, de
hoofddoekjes etc. Wie behoefte heeft aan dergelijke zaken kan prima terug. Graag zelfs.

Ik lees dat de Islam niet meer uitgedragen mag worden, moslims die dat wel doen moeten maar terug.
De vrijheid van godsdienst is dus van tafel wat de PVV betreft...

Nog een kopie uit het programma van de PVV:
Daarom moeten we stoppen met de immigratie van mensen uit islamitische landen.
Remigratie is een schone zaak. Dus gooien we criminelen met een niet-Nederlandse
nationaliteit er meteen uit en nemen we afscheid van vreemdelingen die geen baan
hebben: ‘werken of wegwezen’.
Elke vier of vijf jaar een generaal pardon is natuurlijk waanzin. Mensen weigeren na een
afwijzing te vertrekken, vervolgens organiseert de staatstelevisie acties om deze weigeraars
als zielig te portretteren, gesteund door linkse gesubsidieerde actiegroepen
. Gevolg is dan
steeds het zoveelste miljardenverslindende generaal pardon. Wij willen een wet die dat
onmogelijk maakt. Een wet tegen het generaal pardon.

En wie mogen er door een generaal pardon blijven..?
Een paar snel opgezochte voorbeelden van zo'n zielige actie van de staatstelevisie, gesteund door linkse, gesubsidieerde actiegroepen:

http://jeugdjournaal.nl/item/307469-mau ... d-uit.html
http://www.buitenlandsepartner.nl/archi ... 15468.html
http://frontpage.fok.nl/nieuws/475275/1 ... ertje.html
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... -Delfzijl-

Hier is de PVV dus tegen en dat staat wel degelijk in het verkiezingsprogramma als je het zorgvuldig leest.
PVV stemmers; hier werken jullie aan mee, dit alles is in strijd met de kinderrechten, maar jullie stemmen hiervoor...

Welterusten vannacht, of toch maar wat anders stemmen..? ;)

_/-\o_

Vala

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:17

Ik slaap prima hoor!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:18

Nouks schreef:
Twiggy2008 schreef:

Ik denk dat veel ZZP'ers vergeten te kijken naar het programma van de VVD. Ze rennen achter 'de meute' aan (ben bang dat veel mensen dat doen overigens), maar kijk nou eerst even concreet op wat voor partij je stemt en waar ze voor staan. Kan dan dus enorm tegenvallen bij bv de VVD als hardwerkende zelfstandige. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:22

@Twiggy: ach maar dat probleem kennen we wel van meer partijen.

D66 heeft een aanzienlijk linksere achterban dan dat de partij zelf is.
PVV is lang niet zo rechts als de achterban.
De christelijke partijen zijn ook allemaal aanzienlijk rechtser dan voorheen altijd het geval was.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:22

Ik slaap ook prima, wat is hier dan erg aan? er moet toch ergens een grens getrokken worden? ze zijn er niet voor niets.. hoe rot het soms ook is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:24

Misschien moeten we de hele regering afschaffen, wie weet hoe lang het duurt voor ze straks een coalitie gemaakt hebben. Kunnen we beter gewoon de koningin de volle macht geven :Y)

(Geintje natuurlijk he :)) )

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:26

Nou dat is misschien zo dom nog niet! Het duurt straks weer eeuwen voordat er een coalitie is, de ene na de andere partij stapt zonder pardon weer van zijn standpunten af om die coalitie te kunnen vormen en ga zo maar door. ik heb er weinig hoop op dat er wat goeds uit gaat komen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:27

connectant schreef:
doom schreef:
Hij toont wel respect, hij vind het alleen niet nodig om een moskee in te gaan omdat hij niet houd van het geloof.
En waarom zou die? mij er ook niet in gezien.. respect tonen kan ook gewoon buiten een moskee.. :+

het is heel makkelijk je MOET moslim zijn om te worden toegelaten in een moskee, en dat is hij niet :)

Dude of mevrouw... Waarom liegen?
De profeet Mohammed (vzmh) liet een groep Christenen die op reis waren zelfs overnachten en hun gebeden verrichten in een moskee, de grote 2na heiligste moskee voor de moslims...

Ach jah, ben t wel eens met de Pvv-stemmers dat al die Uitkering allochtonen die onze banen inpikken wegmoeten!!!

XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:28

Uitering-allochtonen die banen inpikken...........

.......Notice me saying nothing.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:29

Nouks schreef:
PVV is lang niet zo rechts als de achterban.
De christelijke partijen zijn ook allemaal aanzienlijk rechtser dan voorheen altijd het geval was.

PVV is rechtser dan een groot deel van de achterban en de CU is vrij links om die termen als omschrijving te gebruiken, want de achterban van de PVV is eerder A politiek dan links of rechts

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:30

Nouks schreef:

:Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:30

@sarabande: Ik weet niet of ik een specifiek deel van de PVV-achterban hun stemrecht zou willen gunnen, maar das natuurlijk weer een andere discussie :D

Oh btw, voor wie toe is aan een beetje humor, probeer ook de SpeldWijzer (stemwijzer van satirische website De speld): http://speldwijzer.sysfix.eu/start.php

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:33

Nouks schreef:

Say again??

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:33

Nouks schreef:

Goedzo ;)

Denk dat t toch handiger is om mn hele post te quoten xD

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:35

Lovely schreef:
pmarena, je hebt al garantie dat je tot na je 65e moet werken als je niet zelf de mogelijkheden schept om eerder te stoppen.

Dat weet ik? Zo bedoelde ik de zin ook helemaal niet :P

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:35

Ik stem toch SP dit jaar,
kwa standpunten kwam ik op partij van de toekomst, maar die vind ik nog te klein op dit moment.
Sp had ik daarna het meest mee gelijk.

Wat ik wel gek vind is dat nog voor er gestemd wordt de politici al eisen stellen hoe ze in het kabinet willen staan, met wie en wie niet? :+
Geeft mij het idee dat ongeacht wat we stemmen, het een regering wordt bestaande uit de enige partijen die samen willen werken..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:36

SP of PvDA
Ben er nog niet over uit, word het eerste jaar dat ik zal gaan stemmen als ik al in de gelegenheid kom. Ben ondertussen al bijna hoogbejaard met m'n 20 jaar.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:36

Lovely schreef:
Nouks schreef:

Say again??

Moet Uitkering-allochtonen zijn :D .

Mensen in de uitkering pikken sowieso geen banen, volgens mij is dat wat ze bedoelde :D .

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:37

Nouks schreef:
@sarabande: Ik weet niet of ik een specifiek deel van de PVV-achterban hun stemrecht zou willen gunnen, maar das natuurlijk weer een andere discussie :D

Oh btw, voor wie toe is aan een beetje humor, probeer ook de SpeldWijzer (stemwijzer van satirische website De speld): http://speldwijzer.sysfix.eu/start.php

Ja die is erg leuk. Stond ook al in het 'Humor zo droog dat' topic.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:37

verootjoo schreef:
mark rutte is wat mij betreft nog de beste politicus :) Dus daar stem ik op

amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:40

7) Uw profiel past het best bij de Hedwigepolder. Natuurschoon met een element van menselijk vernuft, maar droog gaat u het niet houden.

Kan iemand hier een partij aan koppelen :D

Wel een bijzonder inzicht, die SPELT wijzer. Duidelijk dat politiek in Nederland een grote warboel is :j onbegrijpelijk!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:40

Wildgirl schreef:
verootjoo schreef:
mark rutte is wat mij betreft nog de beste politicus :) Dus daar stem ik op

amen

Foutjes van 50 miljard maken := ?