' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:14

Ja, helaas draait dat niet op mijn Kubuntu-bakkie ;) Anders had ik het allang gezien, want dat lijkt me best interessant. Misschien vanavond op mijn werk even kijken in de pauze.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:15

Blue_Eyes schreef:
Edit: dat betekent dus niet dat hij verkrachting niet erg vindt, maar dat hij abortus ook echt heel erg vindt. En laten we eerlijk wezen, veertig jaar geleden dacht 99% van Nederland er zo over ;)

40 jaar geleden was een heel andere tijd dan nu. 40 jaar geleden werkten vrouwen niet, die zorgden voor de kinderen, kregen boodschappengeld en zorgden dat het huis schoon was en de pantoffels en krant klaar lagen voor als manlief uit zijn werk kwam.

Dit zou je toch niet meer willen? Buiten het feit om dat dit niet meer kán! Financieel gezien.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:18

Ik zou het inderdaad zo niet meer willen. Maar de SGP heeft wel meer van die standpunten. Wat dat betreft vind ik het echt niet vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:29

40 Jaar geleden had ik er geen mening over, maar mijn ouders en grootouders wel en ik geloof niet dat dat nog is veranderd. Sommigen van ons kunnen zich de jaren '60 nog wel herinneren, de dolle mina's, Provo enzo.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:50

Maak het iets langer dan - maar de strekking van mijn bericht begrijp je toch wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:56

Volgens mij maakt het voor Van der Staaij en de SGP alleen verschil dat verkrachting al verboden is en toch gebeurt zonder dat je er iets aan kunt doen; terwijl er tegen abortus nog gestreden kan worden. Als het andersom was geweest, dan was Van der Staaij misschien wel tegen verkrachting geweest.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:57

Los van het feit van wat dhr Van der Staaij van de SGP vindt, NRC Next heeft de uitspraak dat "maar 0,5% van de verkrachtingen tot zwangerschap leidt" gecheckt. Die lijkt inderdaad, zoals eerder genoemd, rond de 7% te liggen. Da's toch niet bepaald "niet vaak" of "een hele kleine kans".

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:02

En dat heeft dan weer te maken met dat het vooral jonge -nog niet vruchtbare- meisjes zijn die worden verkracht. Dat zei die jongen gisteren, die de uitslagen van de onderzoeken voorlas.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:07

En kijken ze dan naar alle verkrachtingen incl jongetjes, en is daar ook gemeten hoeveel geaborteerd is of alleen uitgedragen zwangerschappen?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:11

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:12

F_Orumster schreef:
En kijken ze dan naar alle verkrachtingen incl jongetjes, en is daar ook gemeten hoeveel geaborteerd is of alleen uitgedragen zwangerschappen?

Als ik het NRC artikel goed lees, dan gaan de studies voornamelijk over onderzoeken naar vrouwen die verkracht zijn, en hoeveel daarvan zwanger raakten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:58

Dat geeft nog steeds een vertekend beeld. Als vrouwen aangiften doen van verkrachting en zij gebruikte op dat moment geen antoconceptie wordt er doorgaans ook gestart met de morningafterpil. Ze hadden dus zwanger kunnen zijn.

Ik heb een sexeoloog gisteren op de radio bij herhaling horen zeggen de kans is gewoon even groot. Op normale dagen 1 tot 5% en op vruchtbare dagen 25 tot 30%.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:44

Blue_Eyes schreef:
IWat hij overigens nou echt letterlijk gezegd heeft:

Hmmm, dat had ik toch geplaatst? Behalve dan dat het Ref. Dagblad de (toch wel belangrijke) nadruk op 'heel klein' weglaat.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:33

Juist. Had me voorgenomen niks anders te doen dan om Van der Staaij te lachen, maar kan het nu dan niet laten toch een opmerking te plaatsen. Heb niet het hele topic gelezen.

De woorden 'heel klein' zijn subjectief en hebben niets met feiten te maken.
Van der Staaij schreef:
Maar of bij een verkrachting minder vaak een zwangerschap ontstaat dan bij vrijwillige gemeenschap, is een medische kwestie, waarover ik me niet heb willen uitlaten. Ik wil bij de feiten blijven.
(http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/va ... n_1_670382)

Oeps. Heel klein ten opzichte van wat dan?

Klein dus vanuit zijn perceptie van wat normaal zou zijn en zijn uitspraak kan dus wel degelijk worden opgevat als bagatellisering.
Er zijn vrouwen die zwanger raken na verkrachting, dat is een feit, maar Van der Staaij vindt dus dat dit een heel klein aantal is. Hij vergelijkt het niet met de kans bij vrijwillige gemeenschap en hij heeft het ook nergens over bijv. de vergelijking met andere landen o.i.d. Het heeft totaal geen wetenschappelijke achtergrond. Ik kan het vervolgens niet anders opvatten dan dat zijn norm is, dat er dus vrouwen worden verkracht waaruit zwangerschappen ontstaan. En dat is beledigend ja.

Ik snap ook werkelijk niet welk punt hij nou eigenlijk met die opmerking wil maken..?

Daarbij is het eigenlijk helemaal niet van belang of het werkelijk waar is of de kans kleiner is om zwanger te raken na een verkrachting of niet. Feit is dat er vrouwen zijn die daar de dupe van zijn en hij deze vrouwen die onrecht is aangedaan, het recht wil ontnemen om te beslissen over hun eigen lichaam en opscheept met een kind van een verkrachter. Hij vindt de ongeboren vrucht belangrijker dan de vrijheid van de vrouw om te beslissen over haar eigen lichaam. Dat hele punt op zich vind ik al heel beledigend, maar dat is niet nieuw.

Ironisch trouwens om 'ik wil bij de feiten blijven' te horen uit de mond van iemand die in god gelooft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:22

Dat zijn voor hem ook feiten, dus vanuit dat oogpunt is dat zo gek weer niet ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:48

Shadow0 schreef:
Blue_Eyes schreef:
IWat hij overigens nou echt letterlijk gezegd heeft:

Hmmm, dat had ik toch geplaatst? Behalve dan dat het Ref. Dagblad de (toch wel belangrijke) nadruk op 'heel klein' weglaat.

Dat klopt ook, maar leek me niks mis mee om het even te herhalen :)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:53

Sammie schreef:
Dat zijn voor hem ook feiten, dus vanuit dat oogpunt is dat zo gek weer niet ;)

Ja, maar hoeveel waarde heeft 'ik vind dat feiten'? :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:06

Voor hem heel veel :+ Dat leek mij eigenlijk wel duidelijk. Voor hem zijn ''t feiten, hij handelt vanuit dat oogpunt, dus heeft het voor hem heel veel waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:27

Is meneer van der Staaij dan ook tegen het spiraaltje? Want daarmee is de kans iedere maand erg groot dat je een vorm van abortus pleegt:

Het koperhoudende spiraaltje geeft een lichaamsvreemde reactie in het baarmoederslijmvlies (het endometrium), wat versterkt wordt door koper. Dit is een ontstekingsreactie zonder dat er sprake is van een infectie, die innesteling van het embryo tegengaat. (bron:wikipedia)

Met een beetje pech spoel je dan dus iedere maand een embryo door de wc....
Zo stom altijd hoe mannen als de paus en van der Staaij, die nog in de fabeltjeskrant geloven, vanuit hun overtuiging een ander wat op willen leggen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:34

Sammie schreef:
Voor hem heel veel :+ Dat leek mij eigenlijk wel duidelijk. Voor hem zijn ''t feiten, hij handelt vanuit dat oogpunt, dus heeft het voor hem heel veel waarde.

Tja, tegen de bierkaai kun je niet vechten :+ Dan moet ie ook niet miepen om een serieuze discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:37

Laten we met Van der Staaij eens serieus discussiëren over god of de goden. Maar dan wel graag met feiten als uitgangspunt en vervolgens een empirisch verantwoorde onderbouwing van die feiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:00

van der Staaij gelooft dat Adam en Eva 2 zoons kregen... Cain en Abel, waarvan Cain alleen overbleef... en dus óf met zijn moeder sex had óf met zijn eventueel later geboren zus... of adam met zijn eventueel later geboren dochter... want er staat nergens in de bijbel dat God nog meer mensen had gemaakt en toch lopen er nu een heleboel op de aarde rond :?
Die moeten dan toch uit pa, moe en/of Cain zijn gekomen.
Dus tja... vreemde feiten zijn het iig wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:04

Iemand heeft er ooit een leuk kinky verhaal van gemaakt, maar misschien niet met de bedoeling dat iemand het ooit nog zou lezen :=. De andere versie, die wel klopte, is kwijt geraakt bij de drukker of iets dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:06

Lovely schreef:
Iemand heeft er ooit een leuk kinky verhaal van gemaakt, maar misschien niet met de bedoeling dat iemand het ooit nog zou lezen :=. De andere versie, die wel klopte, is kwijt geraakt bij de drukker of iets dergelijks.

_O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:19

Anoniem schreef:
van der Staaij gelooft dat Adam en Eva 2 zoons kregen... Cain en Abel, waarvan Cain alleen overbleef... en dus óf met zijn moeder sex had óf met zijn eventueel later geboren zus... of adam met zijn eventueel later geboren dochter... want er staat nergens in de bijbel dat God nog meer mensen had gemaakt en toch lopen er nu een heleboel op de aarde rond :?
Die moeten dan toch uit pa, moe en/of Cain zijn gekomen.
Dus tja... vreemde feiten zijn het iig wel :j

Adam had eerst een andere vrouw. Lilith. Maar die wou zich niet onderwerpen aan Adam. Toen wou Adam een andere vrouw.

Wie weet is Liilith ook een keer(of wat)onbevlekt ontvangen geweest?

Overigens staan er wel meer incest gevalletjes in de Bijbel. Lot is dronken gevoerd door zijn dochters die daarna "omgang" met hebben gehad en op die manier zwanger zijn geworden.