Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:28

@Nevergiveup: Ik snap je wel, het kwam misschien een beetje verkeerd over , maar het kwam van jou voor mij nogal anders over

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:29

wie het leven niet eert, is het niet weert.
98% van de meisjes/vrouwen die abortus gepleegd hebben om welke een dan ook hebben er een psyche aan over gehouden....zichzelf nooit vergeven, schamen zich ontzettend et.
kijk eens op de site Schreeuw om leven....
houd op om God o.i.d de schuld te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:29

Ja maar vrouwen hebben al een recht.....het aanrecht :+

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:30

Ben het ook helemaal met vuurneon eens :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:30

amado7 schreef:
@Nevergiveup: Ik snap je wel, het kwam misschien een beetje verkeerd over , maar het kwam van jou voor mij nogal anders over

Geeft niet, die smiley klopte er inderdaad ook niet zo bij van mij.

Maar wat ik daaronder zei dan. Een paar hier zeggen ''wat god wil'' en dat soort dingen, alsof het een mens is, net als ons, alleen dan ergens hoog in de hemel ons te besturen..
Hoe zie je dat dan voor je? Dat is puur interesse hoor.. :)

Haha Narnia

En vuurneon _/-\o_
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 17-08-12 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:31

Narnia schreef:
Ja maar vrouwen hebben al een recht.....het aanrecht :+

OMG... Ik heb wel meer rechten dan dat.... :+
Het baarrecht, en als ik niet wil..dan doe ik het ook miet...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:32

HarriesHorse schreef:
98% van de meisjes/vrouwen die abortus gepleegd hebben om welke een dan ook hebben er een psyche aan over gehouden....zichzelf nooit vergeven, schamen zich ontzettend et.
kijk eens op de site Schreeuw om leven....
houd op om God o.i.d de schuld te geven.

Dat zegt al genoeg, vrouwen nemen dat niet licht. Dat is belangrijk, want het is geen lichte ingreep natuurlijk.
Ik heb het leven lief omdat ik keuzes mag nemen :)

Het is toch schandalig dat er voor veel nog een taboe op rust? Het moet geen geheim zijn, ik vind dat het bespreekbaar moet zijn. Zonder dat iemand dan met een vingertje gaat wijzen en 'moord' roept of 'het is niet Gods wil'. Dat vind ik erg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:33

HarriesHorse schreef:

En je vindt het verder geen enkel probleem dat jij met je veroordeling van andermans keuze daaraan bijdraagt? Die schaamte, die is niet alleen naar god of zichzelf. Die is vooral ook vanwege meningen zoals die hier verkondigd worden, dat abortus altijd fout is. Het zijn de mensen die elkaar ook een schuldgevoel aanpraten. Jij doet daaraan mee. Door respect te tonen voor andermans keuze zou je ook een deel van de schaamte weg kunnen nemen. Toch kies je ervoor om dat niet te doen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:34

HarriesHorse schreef:

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. Of te wel wie zijn poes niet.. is het ... niet weert :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:36

Ik ben tegen abortus end off story.....

Alle genoemde argumenten kunnen mij niet overtuigen :o

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:37

Narnia schreef:

Dat mag, datis jouw keuze.
Gelukkig leven we in een vrij land en heeft iedereen die keuze.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:39

Narnia schreef:

Dat is natuurlijk prima, het mooie is dat je de vrijheid hebt om die keuze te maken. Respecteer echter dat andere mensen andere keuzes maken. Meer hoef je niet te doen. Je hoeft het niet goed te vinden of te kunnen begrijpen, dat vraagt niemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:39

Het was aangenaam discussiëren en nu gaan ik weer toedels :wave:

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:40

Shadow0 schreef:
Narnia schreef:
maar shoot ik werd Christen en toen kwam ik tot het besef dat elk mens de keuze heeft...tussen goed en slecht...

En laat ik je zeggen dat het onderscheid soms verdomd lastig is!

Dus wie ben jij om de keuzes van anderen zo te veroordelen?

:j
Ben het eigenlijk in dit hele topic met Shadow0 eens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:42

Narnia schreef:

En jouw argumenten kunnen mij ook absoluut niet overtuigen.

Ik ben pro keuze, in alles. In geloof, abortus etc. En ja ik ben dankbaar dat wij hier de keuze hebben!

Ben gelovig opgevoed, maar mijn ouders hebben hebben altijd liberaal in het geloof gestaan en zij vinden dat God ons de macht en kracht heeft gegeven om zelf de keuze te maken en ze respecteren het.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:43

Ik vind het ook wonderlijk waarom het 'leven' van een foetus zwaarder zou wegen dan het leven van de moeder zelf. Wat als een moeder, doordat zij zwanger wordt, jarenlang in diepe depressies terechtkomt omdat zij dit niet aankan en hier gewoonweg niet voor in de wieg gelegd is? Waarom telt het welzijn van de foetus zoveel zwaarder dan dat van de moeder? En waarom zou het voor ieder ongeboren kind de moeite waard moeten zijn om te leven? Is het leven dan zoiets fantastisch dat je iedereen wil gunnen, of zelfs wil opdringen? En ja- ik vind dat je het leven kan opdringen, wanneer je van tevoren weet dat het kind een ongelofelijk zwaar en ongewenst leven tegemoet gaat. Dat vind ik niet onzelfzuchtig, dat vind ik juist egoïstisch, om er maar vanuit te gaan dat voor ieder kind het leven 'mooi' en 'de moeite waard' is. Soms kan, en móet je imo, een ongeboren kind beschermen tegen aankomend gevaar waar je kan. Juíst dat maakt je een goede ouder, of je je kind geboren laat worden of niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:47

En wat heeft een kind eraan als moeder een kind ter wereld brengt als de situatie onstabiel is of zelf onstabiel is? Of echt echt echt geen kinderen wil en doodongelukkig is. Wat wordt een kind er beter van als het geboren word?
Herinneringen weet je pas na je vierde levensjaar, maar alles wat ervoor speelde is zo belangrijk voor je ontwikkeling.

Ik respecteer beide kanten, als je het kind wil houden en je er volledig voor wilt inzetten prima :j maar als je die sprong in het diepe niet wilt maken, prima :j
Respect en open dialoog is belangrijk.
Ik veroordeel geen keuze omtrend abortus, daarvoor heb ik het leven te lief ;)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-08-12 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:48

vuurneon schreef:
Narnia schreef:

En jouw argumenten kunnen mij ook absoluut niet overtuigen.

Ik ben pro keuze, in alles. In geloof, abortus etc. En ja ik ben dankbaar dat wij hier de keuze hebben!

Ben gelovig opgevoed, maar mijn ouders hebben hebben altijd liberaal in het geloof gestaan en zij vinden dat God ons de macht en kracht heeft gegeven om zelf de keuze te maken en ze respecteren het.

zo is het mij ook meegegeven inderdaad

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:48

en trouwens, het leeft al vanaf de samensmelting.

Collie2008

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:49

een plant leeft ook, toch hakken we die om

wat is 'leven'

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:52

Ik zou absoluut niet in een land willen wonen waarbij die keuze door de overheid is bepaald, ik bepaal het liever zelf.
Zou ook gek zijn als een land bepaald dat je verlicht abortus moet plegen als je niet aan bepaalde voorwaarden voldoet. Vind ik nét zo stom als abortus verbieden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-08-12 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:52

HarriesHorse schreef:
en trouwens, het leeft al vanaf de samensmelting.

Bulll natuurlijk dit .... Jij doodt dus ook geen mieren, vliegen, muggen, eet geen vlees, draagt geen leer etc.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:53

Ik ben vóór de keuze, onder welke omstandigheid dan ook. Het is niet iets lichts, maar als de toekomstige moeder beslist dat zij het echt niet wil/kan dan moet zij toch de keuze hebben om abortus te plegen? Klinkt heel flauw, maar ik denk dat zulke 'ongewilde' kinderen gewoon niet fijn terecht komen en hun (tiener) moeders ook niet... Dan heb je 2 levens die in de soep lopen door 1 verkeerde keuze.

Natuurlijk is het heel zwaar om zoiets te beslissen, maar imo moet je in zo'n situatie altijd voor jezelf kiezen, het is jouw leven. Of je nu geen abortus pleegt of wel, doe wat het beste lijkt voor jou.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:55

HarriesHorse schreef:

Mag ik hier even een statistische of wetenschappelijke onderbouwing van krijgen. Cijfers zonder bronvermelding zeggen mij helemaal niets....

Collie2008

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:56

ik geloof niet echt in die 98%