Dansverbod op festivals?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:10

Ok, stoelzittinkjes zoeken....
Zijn op zeker allemaal el cheapo plastic terrastoeltjes en dat is niet alleen rot zitten, maar is ook naar zweterig bij de temperaturen hier.
Een ´kledingadvies´ voor zo´n avond is _O-
Er komen engelsen met melkflessen in witte sokken onder korte broek met dame in bloemetjesgordijn gewikkeld, zigeuners in armani-pak met :wow: spaanse miep in vol ornaat battle dress met open rug tot aan de bilspleet op hakken van 20 cm.
Ik ga ´Miami Vice´ 8-) casual en mijn date in stijlvol mega-sexy jurkje. Beiden op dansverstandig schoeisel :D en... met stoelzittinkjes ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:20

Dat was :wow: +:)+
op Canales na eigenlijk. Hij was goed, maar minder dan de rest. Dat is meer een gevallen ster dus. Heel toepasselijk onder de sterrenhemel met nog steeds passerende meteorieten.
Niet gedanst -O- dus op deze waanzínnig sfeervolle locatie
maar.... er is deze week feria in Achidona én in Málaga. Daar is dansen nét niet verplicht :):)

NatasjavE

Re: Dansverbod op festivals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:26

Alleen de openingspost gelezen. Vorig jaar The Cult gezien en ze waren echt slecht....we hebben de toegift niet meer afgewacht...er was een verveldende agressieve sfeer...
De lust om te dansen was er niet echt....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:57

NatasjavE schreef:
Alleen de openingspost gelezen. Vorig jaar The Cult gezien en ze waren echt slecht....we hebben de toegift niet meer afgewacht...er was een verveldende agressieve sfeer...
De lust om te dansen was er niet echt....

Naar zeg zo´n agressieve sfeer. Je gaat voor de lól, niet voor dun door je broek.

Wij gaan dit weekeinde naar drie gratis openlucht-concerten *\o/*
Vrijdag naar Antequera; komt Oreja de Van Gogh!
Zaterdag hier in het dorp; vijf groepen gevarieerd.
Zondag Archidona; flamenco dans.

Voor zaterdag en zondag gereserveerde plaatsen op een aangrenzend terras = goed eten én *\o/*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:33

Laatst bijgewerkt door Nic op 21-08-12 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:35

Inderdaad, ben een keer op Bospop geweest (vorig jaar, speciaal voor Triggerfinger) en nog nooit zo'n duffe bedoening gezien. Ligt echt aan Bospop, op andere festivals gaan de mensen gewoon lekker los.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:13

Goof schreef:
En iemand die niet danst kan het niet naar de zin hebben op een festival?? :+

Dit was wel wat ik de eerste keer dacht toen een stel twee uur doodstil voor me stond. Automatisch beweeg ik alleen al mijn hoofd mee als ik muziek leuk vind. Maar achteraf hoorde ik die mensen zeggen dat ze het geweldig hadden gevonden. En dat heeft mij wel geleerd dat er ook mensen zijn die genieten van muziek zonder 'los te gaan'. En die mensen staan waarschijnlijk net zo graag vooraan om de band die ze leuk vinden te zien spelen. :)

Al moet ik zeggen dat ik het nog nooit heb meegemaakt dat je een uitzondering bent als je danst. Waarschijnlijk ligt dat toch aan het soort festival waar je naartoe gaat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:49

Ivm rugpijn kan ik niet lang meer staan op een meerdaags festival (opgeteld bij het vele slenteren, spullen sjouwen, slecht op een luchtbedje slapen)
Ik was altijd van het dansen, maar nu moet ik helaas (als ik niet zit) rechtop blijven staan wil ik het volhouden.

Heen en weer wiegen, mijn gewicht verplaatsen, proberen de pijn te vermijden en daardóór slecht staan is killing, dan hou ik het nog geen 5 minuten vol.

Helaas.
Ziet er heel suf uit, daarom zit ik meestal buiten op mijn festivalmatje te hangen tegenwoordig.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:53

Belachelijk verhaal!

Laat iedereen op zijn eigen manier ergens van genieten! Niet iedereen is hetzelfde... Als iedereen zou dansen, zou je weer klagen dat het te vol is met dansende mensen.

Ze moeten toch zelf weten hoe ze ergens van genieten!

Jij snapt niet dat mensen na festivals gaan als ze niet dansen,
ik snap niet dat jij na festivals gaat om je te ergeren aan andere.....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:47

Je bedoelt naar in plaats van na denk ik?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:51

Da's in tegenwoordig :+ (na ipv naar)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:39

Ja helaas, dom zijn is tegenwoordig in lijkt het wel...

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:40

Na of Naar, ik neem aan dat jullie wel snappen wat ik bedoel......

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:41

Ben ik nu dom, nu ik NA schrijf ivp NAAR?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:42

Ja vind ik wel. Da's echt basis Nederlands, als je dat niet eens kunt schrijven....

Maar ik moest wel twee keer kijken hoe zo na festivals, wat ga je dan daar na doen, dus het maakt wel uit.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:44

hahaha sorry, dit is een forum.. 75% hier gebruikt afkortingen/smswoorden etc... En jij gaat liggen miepen over een woordje? Triest! :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:48

Afgelopen weekend was er volgens mij ook een dans verbod ;).
Of misschien beter survival of the fittest te noemen, mensen vielen iig met bosjes neer van de hitte.

Normaal heb ik niet zo een last van een dansverbod, ik ben zelf altijd wel van het achteraan waar het iets rustiger is blijven hangen. Vooraan is er vaak qua dansen wel een betere sfeer..

(ik ga overigens wel naar andere muziek feesten, dance scene, hier is het denk ik nog wel wat gebruikelijker om NIET stil te staan)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:48

Bloodymary schreef:
Ja helaas, dom zijn is tegenwoordig in lijkt het wel...

Op Bokt is het al 10 jaar not done om een boek te lezen; ´paardrijden is een gevoel´ :roll:

De modale groep is per definitie niet de slimste. Het ´brede publiek´ is minder dan Mavo-3.

Iedereen die daar bovenuit steekt geeft een rotgevoel en moet dus genivelleerd worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:49

Mayling27 schreef:
Na of Naar, ik neem aan dat jullie wel snappen wat ik bedoel......

Nee.

´Na´ = een indicatie van tijd.
´Naar´ = ,, ,, plaats/richting.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:54

Ik noem dat soort mensen altijd BIOSCOOPPUBLIEK...
Ik snap dat ook niet..ik ga eigenlijk nooit meer naar festivals, maar wel naar concerten..je hebt dan die staanplaatsen en zitplaatsen..blijven verdikkie de mensen op zitplaatsen ook echt zitten..staren naar het podium..man oh man, beweeg, doe wat..en dan nog geirriteert zijn als jij wel gaat staan. (veldplaatsen waren op)..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:15

Mayling27 schreef:
hahaha sorry, dit is een forum.. 75% hier gebruikt afkortingen/smswoorden etc... En jij gaat liggen miepen over een woordje? Triest! :+

Citaat:
De voertaal op Bokt is Standaardnederlands.

Bron: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#taal :)

Amy77 schreef:
en dan nog geirriteert zijn als jij wel gaat staan. (veldplaatsen waren op)..

Ik heb nog nooit een zitplaats genomen bij een concert, maar ik kan niet meer 3-4 uur lang staan -O-
En met mij misschien vele anderen, die daarom gaan zitten.
Knap irritant als je dan alsnog moet gaan staan om het te kunnen zien, lijkt me.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:16

Amy77 schreef:
Ik noem dat soort mensen altijd BIOSCOOPPUBLIEK...
Ik snap dat ook niet..ik ga eigenlijk nooit meer naar festivals, maar wel naar concerten..je hebt dan die staanplaatsen en zitplaatsen..blijven verdikkie de mensen op zitplaatsen ook echt zitten..staren naar het podium..man oh man, beweeg, doe wat..en dan nog geirriteert zijn als jij wel gaat staan. (veldplaatsen waren op)..

Bij een concert van Marco Borsato hadden wij ook zitplaatsen maar als we gingen staan kregen we toch valse blikken _O-

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:43

Oh maar Nicolletje, dat begrijp ik uiteraard en daar houd ik ook zeer zeker rekening mee..dat het zitplaatsen zijn en zal heus niet zo aso zijn de hele tijd te staan..maar bij een heerlijk nr, ja huppa, die billen omhoog en met de heupen zwiepen haha..
Ik had wel mazzel, was een heel enthousiast engels vriendengroepje en die gingen helemaal uit hun dak op die zitplaatsen..dus zij waren meer de sjaak met boze blikken dan wij, haha.

Nou idd Destination..apart toch..als ik muziek hoor wat je erg aanspreekt, ik kan niet stilzitten hoor de hele tijd, alsof je naar een film kijkt :P Dan had ik wel de muziekdvd gekocht ;)